Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jaký je rozdíl v cenách při vytápění tepelným čerpadlem, plynem nebo elektřinou? Kdy požádat o dotaci na tepelné čerpadlo? Tématu jsme se již věnovali, dnes však nahlédneme pod pokličku energií očima Asociace pro využití tepelných čerpadel. Ta nechala porovnat náklady pro tři různě velké rodinné domy.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 10. 2006 13:36, Biggles

trochu zvláštní, že uvádíte 2 domy se stejnou ztrátou a přitom hodně rozdílnou spotřebou, kterou si zřejmě vysvětlujete že jeden dům je zateplený a druhý ne... pokud mají jak uvádíte stejnou tepelnou ztrátu, tak by v ideálním případě měly mít i stejnou spotřebu - potom už nemusíte uvádět jak je který dům zateplený - toto je už zohledněno v tepelné ztrátě.

Reagovat

 

+68
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (bdX 30. 03. 2006 14:48)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 4. 2006 0:54, Tomáš Marný

Zkuste napsat sazbu a spotřebu v kWh. Buď nám tady vykládáte o Perníkové chaloupce, nebo jste napojen na kabel pod silnicí, který nejde před elektroměr.

Reagovat

 

-26
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 04. 04. 2006 14:46)

Další příspěvky v diskuzi (40 komentářů)

30. 3. 2006 21:09 | Rafter

Presne o tomto reseni, ale plus plynovy kotel pro obdobi kdy je mraz uvazuju. Dalsi vyhoda je ta, ze napr. pri +15 si pritopim jen v jedne mistnosti a nemusim poustet kotel a ohrivat cely okruh. Otazku (dotace, sazba za jistic) z predchoziho prispevku mi asi nikdo nezodpovi :-(
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (novivan 30. 03. 2006 19:48)

31. 3. 2006 13:18 | Marek Bláha

Protože jsem autorem uvedených čísel tak objasním jejich původ. Spotřeby energií jsme získali od 3 majitelů domů různé velikosti, kteří topí tepelným čerpadlem. Z těchto dat jsme vypočetli skutečnou spotřebu tepla na vytápění a tu ocenili aktuální cenou zemního plynu. Příklad domu se ztrátou 10,5 kW - spotřeba tepla na vytápění byla 19 900 kWh což rozhodně není nijak přehnaná hodnota (jde o starší, částečně zateplený dům 200 m2 vytápěné plochy). K tomu je potřeba připočítat spotřebu plynu na ohřev vody v bojleru 5 400 kWh a účinnost kotle. Zde se počítá s normálním plynovým kotlem s účinností 90 %. Celková fakturovaná spotřeba plynu je tedy uvedených 31 600 kWh.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

31. 3. 2006 13:36 | Marek BLáha

Pár poznámek k diskuzi: 1/ 90% tepelných čerpadel prodaných v loňském roce v ČR není podpořena žádnou dotací na rozdíl od plynového vytápění, kde většinu rozvodů plynu dotoval stát nebo obec. 2/ Kvalitní tepelné čerpadlo dokáže samo vytopit celý dům i když je venku třeba - 40 st. C. To že se kombinuje s jiným zdrojem tepla má důvody hlavně ekonomické. 3/Životnost kvalitního tepelného čerpadla odebírajícího teplo ze země přesahuje 20 let. (provozujeme tepelná čerpadla instalovaná v ČR před 15 lety a bez problému fungují) 4/Náklady na údržbu a servis tepelného čerpadla jsou stejné jako u plynového kotle 5/Pokud jste platili v roce 2005 za plyn 20 000 Kč, tak od té doby vzrostla cena plynu o 40 % a díky tuhé zimě i spotřeba plynu o cca 15 %. Tzn na další faktuře budete platit 32 000 Kč.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

31. 3. 2006 22:28 | Frenky

Dobrá propagace výrobců a prodejců TČ.
Ale realita je úplně někde jinde. Proč se uvádí tepelné ztráty od 10,5 do 28 kW? Vdyť to dnes již není pravda. Starší domy se dodatečně zateplují, protože dobrá izolace je nejlepší a definitivní řešení úspor energie. Většina dnes stavěných nových domů s izolací již počítá a proto se jejich tepelné ztráty pohybují v průměru 7 až 10 kW.
Osobně dokončuji bungalov, kde jsou tepelné ztráty menší než 3 kW. Topení elektrika přímotopy (investiční náklady včetně regulace - 15.000 Kč) , roční spotřeba na topení 6.000 Kč. Podobná situace je vedlejší stavby, kde přízemní domek s podkrovím má tepelné ztráty 5,6 kW. A teď nám, zde přítomní zastánci TČ, spočítejte jaký efekt a jakou návratnost byste nám garantovali?
Měl jsem nabídku na ohřev TUV a částečně přitápění pomocí solární energie ve výši 150.000 Kč. Tak jsem jim obratem spočítal, že jejich zařízení by se mi rentovalo za 53 let. A to jsem k tomu počítal i s každoročním nárůstem ceny za elektrickou energii o 2 %.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

1. 4. 2006 18:14

Jestliže se program zahltil po čtvrtroce a letos má trvat měsíc, tak je to program na hovno, protože se tam uplácí a korumpuje, to je jasný. Zrušte ho, nebo no definujte jinak vy podvodníci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

1. 4. 2006 18:16 | bdX

pane, vaše čísla jsou vadná. Můj příklad je ověřený: dům má výpočtovou ztrátu 13 kW. Kotel je 13 kW, účinnost 92%, regulace ekvitermní, termostatické ventily. Dům nezateplený, cihelný, zdvojená stará okna. Vnitřní teploměrová teplota cca 21-22 st.C, útlumy minimální. Spotřeba plynu na UT, TUV a vaření byla: 2003 2240 m3, 2004 2158 m3, 2005 2226 m3. Srovnatelný dům, ale zateplený, nová okna má roční spotřebu cca 1800 m3 za rok.. Jak vyjde vaše kalkulace s mými čísly?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+26
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Marek Bláha 31. 03. 2006 13:18)

1. 4. 2006 18:39

ZA TEPEL. ČERPADLO NIC NEUŠETŘÍM, ZA PLYN DTTO. VYSOKÉ POŘIZOVACÍ NÁKLADY NA TOPNOU SOUSTAVU, KOTEL ATD.MÁM PŘÍMOTOPY, POŘIZ. NÁKLADY CCA. 15 TIS. ZA ROZVADĚČE A PŘÍMOTOPY.V ZIMĚ 22C VŠUDE, VYTÁPÍM 6kW PLOCHU 150M2. JINAK DŮM MUSÍ BÝT STEJNĚ ZATEPLENÝ.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-8
Líbí
Nelíbí

3. 4. 2006 20:54

Dovoluji si položit laický dotaz. Chápu-li to dobře, tato lokální klimatizace pracuje jako malé tepelné čerpadlo. Kde se taková lokální klimatizace dá koupit případně vidět. Děkuji za odpověď.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (novivan 30. 03. 2006 19:48)

4. 4. 2006 13:05 | Marek Bláha

Vaše představa kolik budete za provoz domu platit je hodně naivní. Jen na paušálech za jistič 25 A zaplatíte 3 800Kč za rok. Na ohřev teplé vody pro 4 lidi spotřebujete 4 000 kWh a na vytápění když budete hodně šetřit tak přibližně 8 000 kWh. Na svícení, vaření a další spotřebu elektřiny v domě dalších 4 000 kWh. Při ceně 1,6 Kč/kWh je to ročně 30 000 kč. (a to máte hodně malý a zateplený dům)Když si pořídíte malé tepelné čerpadlo vzduch/vzduch (stojí 50-70tisíc i s montáží) tak z toho ušetříte ročně 8 - 9 tisíc. Návratnost 6 - 7 let.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+43
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Frenky 31. 03. 2006 22:28)

4. 4. 2006 14:46

Jak jste došel k 30 k Kč? Platím 19,2 k Kč a to jsme 4 člená rodina, topíme sálavými panely, vaříme i ohříváme vodu elekřinou a ještě přitápím na jaře a na podzim bazén.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Marek Bláha 04. 04. 2006 13:05)

5. 4. 2006 12:42 | Jirka

Souhlasím, že je to jen propaganda výrobců TČ. Mám dvougenerační dům po výměně oken a zateplení. Plyn - Vytápění + ohřev teplá vody + vaření = 15000,- za rok. Odborník z firmy na TČ vypočítal náklady na vytápění domu na několik set tisíc. Navíc, jsou prý velké problémy se získáváním dotací, pokud mám zavedený plyn. Dále pak nutnost záložního zdroje vytápění při velkých mrazech. Naštěstí byla firma solventní a uznala, že to pro mě nemá cenu. Čerpadlo by se za životnost nezaplatilo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+27
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pospa 30. 03. 2006 01:36)

5. 4. 2006 14:51 | Hanoj

Můžete mi upřesnit,o jakou "lokální klimatizaci "ve vašem případě jde ? A jak vlastně funguje ?
Děkuji. M. Hanák.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (novivan 30. 03. 2006 19:48)

8. 4. 2006 10:12 | balda

Souhlasím. Máme RD postavený 1973 s plynosilikát, 10x10 m, 2 patra, podsklepený, plochá střecha . Předchozí majitel ho v r 1999 zateplil 4-5 cm PPS ( pouze obvodové stěny). Okna stará šapletová. Vaříme na plynu, topíme plynem, ohřívámě vodu plynem. Spotřeba se pohybuje kolem 2200 m3 ZP za rok.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (bdX 01. 04. 2006 18:16)

9. 4. 2006 0:54 | Tomáš Marný

Zkuste napsat sazbu a spotřebu v kWh. Buď nám tady vykládáte o Perníkové chaloupce, nebo jste napojen na kabel pod silnicí, který nejde před elektroměr.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-26
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 04. 04. 2006 14:46)

9. 4. 2006 14:14 | Frenky

Tak především proč jistič 25A? Mám hlavní jistič 16A.
Ve svém NED mám přímotopy o celkovém výkonu 3,2 kW. Stejný domek se stejnými parametry má postaven příbuzný v Rakousku. Proto si za svými (i když zatím jen vypočtenými) údaji stojím. Plánovaná spotřeba pro přímotopy by měla být 2500 až 3000 kWh v přímotopné sazbě. V praxi to bude méně, nebot velkou část topení vyřeší vzduchotechnika s rekuperací a zemním registrem. V Rakousku měli za rok spotřebu 1265 kWh.
Ohřev TUV bude znamenat 1500 až 1800 kWh. Jedná se o tříčlennou domácnost. Tuto spotřebu mám ověřenou u mého jiného objektu.
Topení a ohřev TUV je blokován pro nízkou sazbu. Stejným způsobem si mohu zajistit i další spotřebiče, které jsou pro vyšší spotřebu významné. Jako pračka a myčka.
Všechny žárovky jsou úsporné a jejich celkový součtový příkon je 180 W.
Předpokládám, že za elektrickou energii zaplatím ročně maximálně 9.000 až 10.000 Kč včetně poplatků. Ve skutečnosti to bude méně. Náhradním zdrojem tepla mám malá krbová kamínka o výkonu 2,5kW a tento zdroj bude v zimě využíván dost často. Máme rádi pohled do ohně a pak dostatečné zásoby dřeva. Samozřejmě největší úsporu tepla zebezpečí rekuperace.
Vaše číslo 30.000 Kč je z prospektů a školení propagandistů TČ. Tolik jsem nikdy nezaplatil ani u objektu, který je mnohem větší a není moc zateplený. Doporučuji se seznámit s tím, co je to NED, či PD.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+42
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Marek Bláha 04. 04. 2006 13:05)

15. 4. 2006 23:18

Na to mohu klidně odpovědět, kotel na dřevo a peletky jsme nahradili tepelným čerpadlem. Na vlastní zásobení dřevem nebyl čas ani energie. Roční náklady na pelety a brikety 27 tis. Nyní TČ 15 tis. Velmi zjednodušeno, nehodlám vám vypočítávat ztráty apod. srovnávám pouze dvě srovnatelné sezony.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+27
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petra 30. 03. 2006 07:52)

17. 5. 2006 13:11 | sluníčko

Souhlasím s Vámi, myslím si, že také nemáme v zimě trenýrkovou teplotu a za plyn, kterým vytápíme jsem zaplatila cca 30 tisíc korun českých.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Kára 30. 03. 2006 08:52)

4. 6. 2006 17:51 | Georg

Zdravím všechny příznivce tepelných čerpadel, kteří přešli z plynového vytápění na tepelné čerpadlo, aby napsali sve zkušenosti s konfortem a s cenou za vytápění a tím by vnesli do této diskuze další poznatky o případné výhodnosti a návratnosti tepelných čerpade .
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-21
Líbí
Nelíbí

11. 10. 2006 13:36 | Biggles

trochu zvláštní, že uvádíte 2 domy se stejnou ztrátou a přitom hodně rozdílnou spotřebou, kterou si zřejmě vysvětlujete že jeden dům je zateplený a druhý ne... pokud mají jak uvádíte stejnou tepelnou ztrátu, tak by v ideálním případě měly mít i stejnou spotřebu - potom už nemusíte uvádět jak je který dům zateplený - toto je už zohledněno v tepelné ztrátě.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+68
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (bdX 30. 03. 2006 14:48)

30. 10. 2013 16:01 | Pavel

Pozorně si propočtěte náklady na nákup a provoz TČ.Pokud máte velký dům,nemůže se Vám TP oproti plynu vyplatit.Osobní zkušenost!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 956 866 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Karel Schwarzenberg

politik

Ivo Lukačovič

podnikatel, Seznam.cz

Karel Schwarzenberg
ÚSPĚŠNOST
40,74 %

z 81 duelů
×
Ivo Lukačovič
ÚSPĚŠNOST
71,59 %

z 88 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Převis poptávky, Barter, Devizový kurz, důchody, investice, zemní plyn, dow jones commodity, sociální pojištění, částečné zastavení exekuce, nezdanitelné minimum, projekt EVATM, Pioneer Strategic Income, odpočinek, PKCS#12, prodloužení záruky, výplatní páska, blogy, prodej na splátky

001RALLY, 8U25191, 5C85200, 6C63574, 6C63574

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK