Operativní leasing: Jízda soukromá, jízda služební aneb jak na knihu jízd

Ivo Ščuka | | 15. 3. 2006 | 6 komentářů
Přes 90 % uživatelů služebních automobilů to řeší. Někdo za pomoci sofistikovaného software, někomu stačí excel, stále je k vidění i papírová podoba. Ano, mluvíme o Knize jízd a o všem, co je spojeno se správným účetním zatříděním jízd vozidlem. V čem se liší vozidlo užívané v rámci operativního leasingu?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 3. 2006 7:59, Fredy

Z osobní praxe vím, že 90% živnostníků dělá knihu jízd dodatečně, až po zkončení roku. Osobně považuji knihu jízd za nesmysl, který zdržuje každého od podnikání. Uvítal bych například možnost alternativu ve formě paušálních nákladů. Například 70% ze všech jízd uznatelných jako nákladová položka. K tomu třeba doklad o stavu tachometru na začátku a na konci roku. Ten, kdo by chtěl uplatnit více než 70%, tak by vedl knihu jízd. Myslím si, že by většina podnikatelů volila raději paušál. Řeč je o vozidlech zařazených v IM.

+94
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 6 komentářů)

16. 3. 2006 21:59 | Tomáš Marný

Proč hledáte sebemenší náznak logiky u státního úředníka? Vím o případu, kdy se kontroloři NKÚ jeli přesvědčit do jisté prodejny, zda v ní skutečně prodávají tiskopisy, neboť zásobovač státního podniku koupil ony tiskopisy v prodejně, kde se povětšinou prodávalo něco jiného a na dokladu se skvělo razítko "Keramika". Tiskopisy se tam na potvoru prodávaly, ale že onen státní podnik měl 3x větší spotřebu autodílů a nářadí než kterýkoli soukromý autodopravce, to už soudruhům kontrolorům s IQ vycpaného koně uniklo...
+52
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2006 9:07 | Fiškus

I kdyby si to připsal, to má donést potvrzení o tom, že tam byla havárka a odklon dopravy? Nebo že hledal firmu a najel o 4 km víc? Já znám borca, co jel z Polska do firmy v Plané nad Lužnicí. Někde na hranicích Polska a Čech se chytil cedule Planá a dojel do Plané u Mariánských lázní, ty projel 2x shora dolů a zpátky, pak zjistil, že jde o jinou Planou a jel jinam. Určitě projel víc, než 4 km. A co měl moula dělat? Nebo když vozíte zboží po městě, najedete 10 i 20 km, ale jste stejně v jednom městě, taky Vám může někdo říct, že to bylo zbytečné, když jste nepřekročil hranice města. Stejná pitomost, jako že bydlíte v Brně, Váš zaměstnavatel v Praze, Vy tam jezdíte 1x týdně, ale nesmíte nocovat v Praze, protože tam máte pracoviště a tak to odporuje jakémusi předpisu. Musíte teda přespat v Jesenici 10 km za Prahou, aby to bylo v pořádku. Pokud budou kontrolóři kontrolovat a buzerovat za každou blbinu, nedoberete se ničehož.
+55
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2006 0:54

Nevím jak se tváří berňák, ale kontroloři z NKÚ fungují tak, že vlastním vozidlem vykazované vzdálenosti přeměřují, jestli si referentík z Ministerstva pro onanii náhodou nenapsal k jízdě z Práglu do Horní Zakopané místo správných 328 km další 4 km... Pokud si připsal, tak to napíšou do zprávy, nic se nestane, a kontoloři měli příjemný výlet přes republiku...
+74
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 3. 2006 22:47 | jezevec

Neznám nikoho, kdo by vedl knihu jízd podle skutečnosti. Každý se snaží tankovat pořád u stejné pumpy, a pak použije jeden z tisíců generátorů jízd kamkoliv, tak aby zhruba seděl celkový součet kilometrů - a to dokonce i když autem soukromně vůbec nejezdí. Kniha jízd je pakárna kdy podnikatel= se tváří jakože píšou knihy jízd a berňák se tváří jako něco kontrroluje.
Daleko legračnější je to u aut, která v HM zařazena nejsou - tam si každý podnikatel v únoru sedne k počítači, a v excelu jezdí a jezdí, až mu kilometrovné sedí ze zbytečným ziskem. Přitom mnohé z takto vedených aut stojí doma v garáži na špalkách, nebo z nich jsou už jen značky. Některé firmy takto vyplácejí i prémie zaměstnancům - taková čtyřlitrová amerika, se kterou se zaměstnanec jednou za měsíc otočí (s nákladem 25 korun silniční daně/den) do Hamburku . . . . nezdanitelná desítka.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 3. 2006 12:53 | Sikin

Kéž by došlo na Vaše slova, málo byrokracie a zefektivnění a odpadly by dohady co je soukromě a co služebně.
+67
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 3. 2006 7:59 | Fredy

Z osobní praxe vím, že 90% živnostníků dělá knihu jízd dodatečně, až po zkončení roku. Osobně považuji knihu jízd za nesmysl, který zdržuje každého od podnikání. Uvítal bych například možnost alternativu ve formě paušálních nákladů. Například 70% ze všech jízd uznatelných jako nákladová položka. K tomu třeba doklad o stavu tachometru na začátku a na konci roku. Ten, kdo by chtěl uplatnit více než 70%, tak by vedl knihu jízd. Myslím si, že by většina podnikatelů volila raději paušál. Řeč je o vozidlech zařazených v IM.
+94
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Zavadil

politik a odborář

Lubomír Stoklásek

podnikatel, Agrostroj Pelhřimov

Jaroslav Zavadil
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Lubomír Stoklásek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services