Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Uvažujete o koupi nemovitosti za účelem jejího pronájmu? Máme pro vás exkluzivní nástroj: kalkulačku, která například spočítá, jaké měsíční cash flow bude vaše investice generovat či jaké celkové výnosnosti dosáhnete. Můžete ji použít také pro hledání kritického scénáře investice nebo stanovení minimální výše nájmu. Vše předvedeme a vysvětlíme na příkladu a upozorníme na všechny náklady spojené s investováním do nemovitostí.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 2. 2006 9:38, Petr Syrový

V této kolonce by měla být nula. Z důvodů, o kterých píšete. Pokud by někdo přece jen odečítal (z jakýchkoli důvodů), může si to ve výpočtu zohlednit.
Petr Syrový

Reagovat

 

+39
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Karel 02. 02. 2006 09:22)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 2. 2006 12:10, petr

50m2 za 13kKc??? to je slusne drahe... trzni najemne klesa a s blizici se deregulaci jeste klesne

Reagovat

 

-10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kramer 05. 02. 2006 18:16)

Další příspěvky v diskuzi (17 komentářů)

2. 2. 2006 0:19 | JirkaB

Úžasná věc, tento nástroj. Konečně kalkulačka, která dokáže zohlednit všechno možné. (Až mě mrzí, že nemám křišťálovou kouli, abych znal všechny parametry.) Dává zajímavé výsledky. Je na ní také vidět, na co je konečný úspěch citlivý a na co není.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

2. 2. 2006 9:16 | svb

Zcela souhlasim, je to uplne skvele! Diky moc za tuto kalkulacku!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JirkaB 02. 02. 2006 00:19)

2. 2. 2006 9:22 | Karel

Článek je zajímavý. Jen jednu poznámku. Žádné daňové odpočty, jak píšete, neuplatníte. A pokud byste tak činil, u pronajímaného bytu, dopouštíte se podvodu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

2. 2. 2006 9:38 | Petr Syrový

V této kolonce by měla být nula. Z důvodů, o kterých píšete. Pokud by někdo přece jen odečítal (z jakýchkoli důvodů), může si to ve výpočtu zohlednit. Petr Syrový
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+39
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Karel 02. 02. 2006 09:22)

2. 2. 2006 11:09 | jiří pácal

V principu článek správně popisuje to, jak se do bytů investuje . Z 15 let této činnosti však musím upřesnit některé parametry. Růst trž. nájmu o 2% není. Od r. 1999 mírně klesá a bude tomu i nadále. V případě rychlejší deregulace výrazněji. Růst cen bytů bude velmi selektivní a může u mnoha nemovitostí znamenat i pokles. 750 Kč/měsíčně na FO dlouhodobě nemůže stačit ( k tomu navrch zvýšení DPH na staveb. práce). Obsazenost 92% v delší časové řadě je maximum, méně reálné. Myslím, že tam chybí i hodnota vlastních peněz. Neznámou je úroveň fungování společenství vlastníků. Ta může budoucí hodnotu významněji ovlivnit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+38
Líbí
Nelíbí

2. 2. 2006 12:43 | Michal Kára

Hodnota vlastnich penez - myslite kdybyste penize investoval jinam? To se da resit porovnanim vynosu p.a. s temi jinymi prilezitostmi.
Jinak velke riziko vidim i v procentni sazbe hypoteky; dnes jsou HODNE levne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+38
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jiří pácal 02. 02. 2006 11:09)

2. 2. 2006 21:21 | Fredy

Nemáte pravdu. Byt, či obecně nemovitost, mohu pronajímat krátkodobě. Třeba jen přes letní sezonu a o tuto dobu po krátíte odpočty od základu daně. Musíte ovšem příjem zdanit podle §9 a nesmíte na to vlastnit živnostenský list a nemovitost nesmí sloužit k podnikání, ale k bydlení.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Karel 02. 02. 2006 09:22)

2. 2. 2006 22:14 | Fredy

Pane Syrový, starý dobrý Kiyosaki by Vám jistě poděkoval, za dobrý počin. Uvedl jste důležitou věc, že lze docela dobře investovat za cizí peníze. Neboli lze investovat tak, aby vám to zaplatil někdo jiný. Vaše kalkulačka je celkem dobrá, ale má drobné nedostatky. Například u krátkodobých pronájmů je možné, za určitých podmínek, uplatnit odpočet úroků z úvěrů od základu daně. Pro tento účel jsem použil fintu. Do kolonky daně z příjmů jsem zařadil měsíční podíl odpočtu úroků se znaménkem mínus. Odpočty jsem samozřejmě upravil podle daňové sazby a ponížil o dobu pronájmu. Příště byste tam tuto kolonku mohl dodělat se vším všudy. Další menší problém je v diskontní sazbě. Většinu vydělaných peněz investuji do dalších nemovitostí, kde dosahuji dlouhodobě efektivní úrok nad 20%. Pokud tam toto číslo zadám, tak jen řetězově nadlepšuji další efektivní úrok. Podobnou, ale jednodušší, kalkulačku jsme si sesmolil pomocí Excelu už před mnoha lety a dodnes mi spolehlivě funguje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

3. 2. 2006 0:13 | Petr Syrový (syrovy.petr@seznam.cz)

Děkuji za pochvalu, Fredy. Od Vás potěší dvojnásob. Snažil jsem se, aby se kalkulačkou dalo spočítat "všechno". Co se týče odpočtů, tak ty můžete taté zahrnout do úrokové sazby hypotečního úvěru. Úrok u hypotéky bychom pak chápali jako efektivní úrok, který zohledňuje i daňové odpočty. Váš postup se záporným znaménkem funguje také. V diskontní sazbě bych problém neviděl. Jestli Vám investice do nemovitosti generuje kladné cash flow, pak tyto prostředky dokážete zhodnoti 20 %. Jestli Vám generuje záporné cash flow, máte na Vaše prostředky náklad 20 %. Tím by mělo být vše v pořádku. Nebo se pletu?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 02. 02. 2006 22:14)

3. 2. 2006 23:09 | Kateřina

Fredy, jakmile byt či dům pronajmete, nesmíte po dobu pronájmu uplaňovat daňový odpočet. Vy to jistě víte, ale lidi by to mohlo zmást. To, že musí jít o krátkodobý pronájem, je jasné - při dlouhodobém by se odpočet úroků nesměl uplatňovat vůbec.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 02. 02. 2006 22:14)

4. 2. 2006 6:32 | Michal

Ale tohle přesně Fredy napsal o kousek níže. A že by tím byl někdo zmaten, si nemyslím. Osobně by mě spíše zajímalo, kde a jak je definován - krátkodobý pronájem? Vy to víte?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kateřina 03. 02. 2006 23:09)

4. 2. 2006 13:38 | Kateřina

Ne - zákon o DP to definuje negativně - odpočet se nemůže uplatnit, pokud je účelem pronájem. A že je krátkodobý možný vyplývá zase z formulace, že pokud je po určitou dobu nebo určitá část pronajímána, může se uplatnit pouze poměrná část. Když dáte ty dvě věci dohromady, tak z toho plyne, že krátkodobě ano, ale poměrnou část neodčítat. Uznání "krátkodobosti" pak asi bude na správci daně. Musí se to zřejmě nějak obhájit - něco jako stáž v zahraničí , služební pobyt jinde nebo tak něco.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal 04. 02. 2006 06:32)

4. 2. 2006 15:12 | Pronajimatel

Je to sice trochu off-topic, ale ja danove optimalizuji vynosy z pronajmu oproti nakladovym urokum z hypoteky a opotrebeni bytu. Odpocet uz by asi pro bernak bylo trochu silne kafe, zivnostak nemam. Jinak, pekny clanek a kalkulacka pane Syrovy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kateřina 04. 02. 2006 13:38)

5. 2. 2006 12:00 | Michal

Zajímalo by mě, co je výhodnější? Zda nemovitost vložit do OM a odepisovat i s rizikem daňových dopadů v případě prodeje.V tomto případě patrně uplatňujete úroky do nákladů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pronajimatel 04. 02. 2006 15:12)

5. 2. 2006 18:16 | kramer

Mám smysl investovat do koupi nového nebo starého bytu, pokud ho chci dále pronajímat? Premýšlím o koupi bytu v pze za účelem dalšího pronajímání za cca 3 mio novostavbat o velikosti cca 50 m2 2 KK. Předpokládám možnost získání nájmu cca 13 tis. Kč - cena bytu by dle mě měla do budoucna růst.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

10. 2. 2006 12:10 | petr

50m2 za 13kKc??? to je slusne drahe... trzni najemne klesa a s blizici se deregulaci jeste klesne
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kramer 05. 02. 2006 18:16)

18. 2. 2006 13:40 | M-Honza

Mám 15 letou dceru a tak jsem uvažoval co jí dám do startu jejího samostatného života. největším problémem je samozřejmě bydlení. Zakoupil (převod družstevního podílu) jsem byt (Mělník) 2+kk o velikosti cca 40m2 za 650 tis Kč přímo od majitele, bez asistence realitní kanceláře a bez asistence právníků (mimo poplatků za ověřování podpisů na smlouvách a pod.).Byt se nachází v asi ve 20 let starém paneláku, který je zcela zateplen a má všude plastová okna. Byt jsem pojistil za 1095,-Kč za rok. Poplatek za vstup do družstva byl 1000,-Kč a poplatek za možnost pronájmu činí 300,-kč za měsíc. Do bytu jsem zakoupil pouze 2 roky starou lednici od příbuzného za 3000,-kč a to byl muj jedinný náklad na zařízení bytu. Byt jsem zakoupil 1.12.2005. Po domluvě z majitelem jsem byt převzal 12.12.2005 ve 13.00 hod. Byt jsem pronajmul ještě stejný den (opravdu !) o 20 minut později za cenu 7500,-kč pronájem + 500,-kč jako vratná záloha na pokrytí případných škod. Pronájem se platí jeden měsíc dopředu. Protože jsem nedisponoval potřebnou hotovostí a měli jsme s manželkou každý stavební spoření, požádal jsem o (napřed překlenovací a poté řádný) úvěr. Já jsem dostal na úvěr 300 tis kč a manželka 200 tis kč. 100 tis kč půjčila tchýně se splatností "až budete mít" a 50 tis kč jsem si půjčil hotově. Takže jsem mimo popatků nezaplatil hotově nic a vše jsem si půjčil. Protože jsem "darebák", tak jsem příjem zatím nepřihlásil. Platíme měsíčně cca 4000,-kč bance za úvěry (odpočet z daní bude za rok 2006 cca 25 tis kč), 2500,-kč družstvu (2200,-kč náklady +300,-kč za pronájem), 500,-kč zálohu na eletřinu. Jsem zvědavý na vaše názory na moje jednání.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Dienstl

podnikatel, Czech Coal

David Marek

ekonom

Jan Dienstl
ÚSPĚŠNOST
41,67 %

z 12 duelů
×
David Marek
ÚSPĚŠNOST
77,78 %

z 9 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Fondy smíšené/balancované, Makroekonomická rovnováha, Hmotný investiční majetek dlouhodobé povahy, mobilní operátoři, podílové fondy, eet, ivnestice, fayn, kampeličky, zákon proti praní špinavých peněz, břidlicový plyn, růst nezaměstnanosti, Krátký prodej, Freddie Mac, Eurogroup, částečné odbytné, obyvatel, inkasní příkaz

4Z14116, 4A06153, 4T94161, 9A91141, 4AC7447

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK