Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Stavební spořitelny se již několik let cíleně snaží hypotékám konkurovat, nulová akontace je již téměř běžná, ale prodlužuje se i doba splatnosti. Jaký je tedy mezi úvěrem a hypotékou rozdíl? Co je pro klienta výhodnější? Na tuto zapeklitou otázku se pokusíme odpovědět srovnáním několika konkrétních příkladů, a to především z hlediska RPSN.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 1. 2006 8:06, V. Spinka

Ne.

Reagovat

 

+71
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 30. 01. 2006 05:58)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 9. 2008 14:28, rgfw

Nikdo přece nikoho nenutí, aby si půjčoval peníze. Berte to tak, když pronajímáte byt, chcete za to peníze. Banka na TAAAK dlouhou dobu pronajímá peníze. Musí za to taky něco dostávat. Jinak by si ty peníze mohla zít a uložit je výhodnějším způsobem a mohli bychom si poučet od strýčka, jako synovec Gross :-)

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 30. 01. 2006 05:58)

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

27. 1. 2006 10:43 | bob25

Ok.Ovsem uroky u HU za 3 roky mohou byt uplne jine nez dnes.U SS je urok fixni po celou dobu, dále poplatky za odhady nemovitosti, poplatky za dolozeni faktur, poplatky za vedeni uctu-vetsinou 200-250Kč/měs. oproti SS cca 285Kč/rok atd...Kdyz porovnam uver na 995tis. Kč : SS-cilova castka 1mil. - splatka 109mes.:6 815 Kc,127mes.: 5 856Kc+11tis. poplatek za uzavreni smlouvy, 5tis. popl. za meziuver,popl. zavedeni uctu v cene.Celkem tedy za 236mes. 1 502 654Kc.HU - 995tis. uver, trvani 20let, 5 let fix., splatka 6 130Kc+popl. za vyrizeni uveru, vedeni uctu=1 514 200Kc.Pri fixu na 15let je to jiz 1 644 040.Samozrejme je mozne kombinovat SS a HU a umorovat hypoteku stavebkem, ale mesicni zatizeni splatkami bude vetsi...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

27. 1. 2006 17:50 | Pavel

Výpočet vychází z měsíčního poplatku za správu hypotéčního úvěru ve výši 100,- Kč. Většina bank však požaduje 150,- Kč a při čewrpání státní podpory 200,- Kč. Tím dochází ke zkreslení ve prospěch hypoték. Je třeba také vzít v úvahu "ostatní" náklady půjčky. Zatím co SS mě ověřila kopie dokumentů na přepážce svým pracovníkem zdarma u hypotéky jsem musel předkládat notářsky ověřené kopie 30Kč/kus.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+23
Líbí
Nelíbí

30. 1. 2006 5:57

Nedomníváte se, že výše současných přeplacených částek jak u stavebního úvěru tak u hypoték je silně nemravná. Domnívám se, ze to je již na hranici lichvy! Mladí lidé, kteří se zadluží ohledně bydlení jsou i tímto způsobem silně okrádáni ze stran bank , stavebních spořitelen a hypotešních ústavů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+33
Líbí
Nelíbí

30. 1. 2006 5:58

Nedomníváte se, že výše současných přeplacených částek jak u stavebního úvěru tak u hypoték je silně nemravná. Domnívám se, že to je již na hranici lichvy! Mladí lidé, kteří se zadluží ohledně bydlení jsou i tímto způsobem silně okrádáni ze stran bank , stavebních spořitelen a hypotešních ústavů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+42
Líbí
Nelíbí

31. 1. 2006 8:06 | V. Spinka

Ne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+71
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 30. 01. 2006 05:58)

31. 1. 2006 9:02 | Honza

Kdyby byl yúroky 50% p.a.. tak neřekmu. Ale úrok cca 5% p.a. přece není lichva.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+49
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 30. 01. 2006 05:58)

31. 1. 2006 9:05 | Honza

Kdyby byl úroky 50% p.a.. tak neřekmu. Ale úrok cca 5% p.a. přece není lichva.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+35
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 30. 01. 2006 05:58)

1. 2. 2006 16:11

A co takhle započítat dostupnost HU a SS ( bonita) kdy koef. HU = 1,5 a SS 1-1,15
a tím dostupnost pro klienta.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+36
Líbí
Nelíbí

2. 2. 2006 16:09

Byť až tak úplně nesouhlasím s propočty autorky (nezohledňuje, že u úvěrů ze stavebního spoření jsou produkty s různě nastaveným bodovým hodnocením tedy s různým časem pro překlopení z překlenovacího (meziúvěru) do úvěru ze stavebního spoření, což ovlivňuje zase výhodu-nevýhodu předčasných splátek a i výpočtu úroků, ale musím uznat, že článek je to zajímavý a víceméně objektivní. I já zastávám názor, že je pouze na klientovi a na kvalitě finančního poradce, jaký konkrétní produkt se nakonec vybere. Ač se to neznalým možná nebude líbit, osobně si myslím - asi stejně jako autorka, že výše úrokové sazby (a předpokládané zaplacené úroky) by neměly být tím hlavním kritériem pro výběr produktu na financování bytové potřeby. Zdánlivě nízká a výhodná úroková sazba nebo akce, že je něco bez poplatku, může být jen vějičkou na klienta. Nikdo nezapomínejme, že žádná banka není sociální ústav, každá chce vydělat... Je jen na každém poradci, zda klientovi řekne jak pozitiva tak negativa. Bohužel ze zkušenosti vím, že pro poradce je to dosti riskantní, klient jde pak k jinému, který mu lecos zatají, ale klient z neznalosti naletí... Proto dobrá rada - věřte jen těm poradcům, kteří Vás upozorní i na zápory jednotlivého produktu! A nezapomeňte, rozhodnutí výběru je vždy pouze na Vás, poradce pouze doporučuje a vyřizuje!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+41
Líbí
Nelíbí

2. 2. 2006 16:23

Pokud Vám někdo půjčí levněji, nemusíte do banky chodit nebo ještě lépe, pokud budete tak schopný, že si dost vyděláte, nemusíte si vůbec půjčovat, je to věc každého a rozhodnutí je zcela na Vás. Ale nikdy nic není zadarmo ať již v bance nebo v životě.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+44
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 30. 01. 2006 05:58)

26. 3. 2006 19:29

Dobrý den,velice dobře udělané a propočítané.Je pravda,že se mě to nechce přepočítávat ,ale myslím si ,že to souhlasí.Rozdíly v přeplatcích u těchto dlouhých úvěrů se skutečně stírají a já říkám,že nejsou podstatné.Záleží na klientovi opravdu co potřebuje a co je pro něho v dané chvíli nejdůležitější.Zda je to výše splátky,zajištění nemovitosti až do 100% z hodnoty nemovitosti např. na straně jedné a nebo variabilita a garance úroků na straně druhé ale také výše úvěru např.do 85% z hodnoty nemovitosti.Tak jak jsou individuelní potřeby klientů,tak jsou individuelení i řešení potřeb na bydlení a každá z úvěrujících bank (pořitelen)má i specifickou nabídku,která u jiné banky či stavební spořitelny nemusí být pro klienta splnitelná.Vždy se musí za úvěr něco zaplatit a vždy je něco za něco.Pokud požaduje klient úvěr na bydlení musí počítat s tím,že přeplatí .Jsou však možnosti,jak si přeplatek snížit a nebo úvěry i mimořádně doplatit a pod.I v tomto jsou různé možnosti řešení.Je důležité je pro klienta najít a nebo mu aspoň možnosti ukázat,rpotože je na něm jak se zachová. Hezký den přeje Věra
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+31
Líbí
Nelíbí

28. 7. 2008 11:55 | Denisa

dobrý den, je možné i po tak dlouhé době získat radu, zda se rozhodnout pro HU nebo SS v aktuální době, stojím před tímto rozhodnutím z důvodu výhodné koupě bytu, u stavební spořitelny mám naspořeno cca 130.000 Kč, a nabídka meziúvěru byla vypočtena na 28 let, pokud bych chtěla půjčit 1.850.000 Kč. Nevím, kde přeplatím více nebo méně. Je i pro mě důležité vědět, zda se byt může v budoucnosti prodat, i když ještě není splacený a zda s větší ztrátou, než kdyby byl splácen formou HU. předem díky za odpověď Denisa U.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

15. 9. 2008 14:28 | rgfw

Nikdo přece nikoho nenutí, aby si půjčoval peníze. Berte to tak, když pronajímáte byt, chcete za to peníze. Banka na TAAAK dlouhou dobu pronajímá peníze. Musí za to taky něco dostávat. Jinak by si ty peníze mohla zít a uložit je výhodnějším způsobem a mohli bychom si poučet od strýčka, jako synovec Gross :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 30. 01. 2006 05:58)

21. 12. 2011 0:15 | Milan

Píšete, že se úvěr umořuje. Nesplácí se anuitou?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Dvořák

manažer a podnikatel

Vladimír Železný

podnikatel a politik

Martin Dvořák
ÚSPĚŠNOST
21,43 %

z 14 duelů
×
Vladimír Železný
ÚSPĚŠNOST
5,56 %

z 36 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Průměrné roční náklady, Rozptyl, Podílový fond, marta nováková, bankovnictví, banky, paušální daň, petr mach, eKonto Flexi, rýže, CAPE, rčení, vývoz elektřiny, lokální německé burzy, státní služba, přehlášení, Pakt růstu a stability, zbrojní dodávky

1SF5259, 3AV3783, 4Z75962, 5A92207, 8S21068

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK