Rodičovská: matky, otcové a svoboda rozhodování

Je s podivem, nakolik se stát míchá do věcí, které by měly záležet na rozhodování samotných občanů. Jedním z příkladů jsou současné debaty politiků o výši rodičovského příspěvku a délce mateřské dovolené. Co ale třeba přestat cpát ženy do jedné škatulky a nechat je samotné rozhodnout, co jim vyhovuje? A namísto doby doma s dítětem definovat celkovou sumu, která bude poskytnuta? Jak by tento systém fungoval?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 1. 2006 14:05, Kateřina

Kdyby aspoň to - návrh na zavedení stropu u zaměstnanců už byl vyškrtnut. Nelíbil se komunistům.

Zobrazit celé vlákno

+34
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 1. 2006 8:19, Karel

Paní Kateřino,

to už jste vážně přehnala. Článek jsem ani nedočetl /učiním tak za chvíli/, ale tolik blábolů a neznalostí jsem na tomhle serveru už dlouho neviděl.
Ad 1/ diskriminace pojištěných žen - nepojištěné pobírají 3696 Kč od narození dítěte do 4 let věku dítěte a pojištěné zhruba prvního půl roku až cca 13.000 a až potom oněch 3696 Kč. To je diskriminace jak noha.
Ad 2/ diskrimanace žen OSVČ - strop pro výši dávek - dnes cca 13 300 Kč měsíčně, aniž by existoval také strop pro pojistné. - OSVČ samozřejmě mají strop pro pojistné, projděte si laskavě příslušné zákony a předpisy
Ad 3/ "Především ale žena nemá žádnou volbu - pokud chce či potřebuje nastoupit do zaměstnání dříve než za ty čtyři roky, o rodičovský příspěvek prostě přijde. Stát jí neumožní si vybrat, jak dlouho zůstane doma s dítětem, aniž by na tom prodělala." - to je opravdu vrchol! Pokud potřebuje nastoupit do zaměstnání dříve o příspěvek samozřejmě automaticky nepřichází. Ten je vázán na docházku dítětě do předškolního zařízení, a ještě to má spoutu vyjímek. Pro ženy přirozeně k lepšímu. Žena naopka může vybírat z možností jak neprodělat.
A to jsem sotva ve třetině článku. Nic si z toho nedělejte. Omlouvá Vás, že obdobných demagogických agitek je na netu neúrekom.


-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 31 komentářů)

20. 10. 2009 11:45 | Libuše Janíková

Na začátku nároku na rodičovský příspěvek jsem podepsala, že budu pobírat rodič.pžíspěvek 7600,-Kč po dobu 3 let. Dítě bude mít 1.11.2009 2 rpky a tento rodičovský příspěvek mi byt svévolně snížen. Mohla bych se nějak bránit? Je moc těžké s tímto snížením žít. Prosím poraďte Děkuji
Děkuji Janíková
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2007 9:06

Jsem téhož názoru. Taky jsme raději přiznali, že žijeme spolu. Jen mi přijde hrozně nefér, že mužovi příjmy uvádět musíte všude, ale on si vás z daní odečíst nemůže. Nemluvím už ani o zastupování na úřadech, v nemocnici atd. Prostě dvojí metr. Tak proč ho nedají do občanky stejně jako manžela ať je to fér? Ubylo by rozvodů a zbylo více času řešit u soudu rozkrádání majetku!!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 12. 2006 20:16 | Andrea

Milé ženy,
nabídněme těm mužům, co se negativně vyjadřují o tomto návrhu s heslem "co by matky ještě nechtěli" naše mateřské dávky. My vesele půjdeme do zaměstnání. Obávám se pouze, že muži se totálne vzbouří a nás národ po několika generacích úplně vymře.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 5. 2006 22:29 | anonym

No nevím jestli náš stát nezná pojem " druh-družka" já jsem v téhle situaci a bohužel všechny příjmy mého přítele musím hlásit takže mám stejné mpeníze jako ty, co jsou vdané tak nevím co to kecáte za blbosti. Taky by se mi líbilo, kdybych mohla dostávat takové peníze co svobodné matky ale s úřady bych si nikdy nic raději nezačínala, protože oni už si mohou zjístit cokoliv, socka příjde k vám domů uvidí chlapské věci a nepotřebujete ani žádného bonzáka a vracíte to, co vám bylo vypláceno navíc. Vím to jistě, kámoška to chtěla skusit a po půl roce jí přišla socka a kontrolovala kolik lidi tam žije a bylo povšem! Bohužel je to tak.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 2. 2006 13:28

S autorkou plně souhlasím, jenže v současném systému, kdy se stát míchá do daleko menších problémů, toto řešení je pouze utopií. Pokud ve volbách nevyhraje KSČSSD, tak je o tomto řešení možno uvažovat.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2006 20:26 | Jana

Souhlasím.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2006 12:52 | Vlasta

Po přečtení článku nemám důvod říci, že by na něm bylo něco... něco... něco, co stálo za přečtení. :-(
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 1. 2006 14:27

Jednoduché řešení tohoto a řady podobných problémů nabízí moje reforma: http://broukpytlik.nazory.cz/reform.html
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 1. 2006 15:05 | Jarmila

Mám dotaz: funguje to, co je navrhováno v článku, někde ve světě? Pokud ano, pak kde a jaké s tím mají zkušenosti? Abychom zas nevymýšleli "českou cestu".
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 1. 2006 15:00 | Jarmila

Ty děti se rodí ne z manželství, ale z partnerství. Člověk se chodá jako Homo ekonomicus. dělá to, co je pro něj vhodnější. prostě se dva lidi jenom nevezmou, ale jinak žijí spolu. Pro stát ovšem každý zvlášť, protože neprovdaná matka má delší mateřskou a vyšší přídavky na děti. Pokud to někdo nebonzne, nedá se to odhalit. Navíc český právní řád prakticky nezná pojem "druh, družka". Asi člověk manželství nepotřebuje, když si představí ty případné soudní hadrkanice o děti a majetek. Jinak ve Francii je asi 40 % dětí z takovýchto svazků, ale bylo zjištěno, že jsou to většinou svazky trvalé. Ve volném svazku není nutný rozvod, zato je tam nutná vyšší tolerance, jinak se může rychleji rozpadnout. Berte to tak, že stát už holt strkal pazoury i lidem do postele, tak prostě ubylo manželství. Znám osmdesátníky, co žijí v podobném svazku přes 50 let. Proč ne.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 1. 2006 10:12

Nezda se mi, ze se u nas rodi az jedna tretina deti manzelstvi (kdyz to shrnu s neprovdanymi-opustenymi matkami) a to pri 1,1 diteti za zivot na kazdou matku, JENOM kvuli 9 tydnum materske dovolene navic. Jsou to jen tyhle tydny, ktere jsou impulsem pro to, ze zeny zustanou cely zivot svobodne. To dava clanku velmi nizkou uroven. A dehonestuje zeny , ktere maji vse na svych bedrech.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 1. 2006 10:12

Nezda se mi, ze se u nas rodi az jedna tretina deti manzelstvi (kdyz to shrnu s neprovdanymi-opustenymi matkami) a to pri 1,1 diteti za zivot na kazdou matku, JENOM kvuli 9 tydnum materske dovolene navic. Jsou to jen tyhle tydny, ktere jsou impulsem pro to, ze zeny zustanou cely zivot svobodne. To dava clanku velmi nizkou uroven. A dehonestuje zeny , ktere maji vse na svych bedrech.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 1. 2006 17:57 | Kateřina

Promiňte, teprve teď jsem si to po sobě přečetla - strop pro dávku platí pro OSVČ i zaměstnankyně, pro pojistné pouze pro OSVČ, jak je v článku uvedeno. Teprve teď mi došla vaše reakce - není divu, když jsem se takhle nesmyslně přepsala :-)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2006 14:13 | Josef Lukášek

rodičovským příspěvkem to souvisí.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2006 14:09 | Kateřina

Jen k té vámi citované větě: Čte se v kontextu věty předchozí. Mimochodem, šéfredaktor Peníze.cz mě upozorňoval, že bych to s těmi OSVČ měla vysvětlit a já ho neposlechla a uvedla jsem jen odkaz na článek s touto tématikou. Vypadá to, že pravdu měl on :-) .Omlouvám se, věta je skutečně trochu nepřehledná.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2006 14:05 | Kateřina

Kdyby aspoň to - návrh na zavedení stropu u zaměstnanců už byl vyškrtnut. Nelíbil se komunistům.
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2006 13:56 | Kateřina

Promiňte, chyba: "Další rok už bude mít tu první dovybranou a bude mít jen z té první." Samozřejmě ne z té první, ale z druhé.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2006 13:55 | Kateřina

S těmi dotacemi státu na předškolní zařízení máte pravdu, dost jsme o tom uvažovali v rámci systému zrušení dotací institucím a jejich přenesení na koncového uživatele. Ono to má ale dost dalších aspektů - u školek je např. problém v tom, zda jsou institucí vzdělávací či sociální atd. Není to tak jednoduché a na jeden článek by to bylo problémů moc. Ale díky za upozornění, už jsem na to skoro zapomněla :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2006 13:50 | Kateřina

No tohle je problém, ale jak to souvisí s tou mateřskou jsem nepochopila - prosím nějaké dovysvětlení :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 1. 2006 13:48 | Kateřina

Mateřská dávka by i v tomto systému byla dávkou nemocenského pojištění, pro účely výpočtu další mateřské by tedy doba pobírání byla vyloučenou dobou. To znamená, že další mateřksá by se počítala z příjmu před tou první. Prostě by se ty měsíční částky sečetly: Dejme tomu, že si žena vybrala mateřskou na 4 roky - 48 měsíců, další dítě se narodí po třech letech a ona si vybere zase 4 roky. Tak ten čtvrtý rok bude dostávat 1/48 z první mateřské částky a 1/48 z druhé. Další rok už bude mít tu první dovybranou a bude mít jen z té první. Já nevím, jestli to píšu srozumitelně - kdyžtak položte doplňující otázku. Ten několikanásobek - to by fakt musela rodit děti jak na běžícím pásu, to snad nehrozí :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Šmejc

podnikatel, Home Credit

Lubomír Stoklásek

podnikatel, Agrostroj Pelhřimov

Jiří Šmejc
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Lubomír Stoklásek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services