Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Novela zákona počítá se změnou celého systému úrazového pojištění. Nebude již existovat pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání, ale nová forma sociálního pojištění. Autor zákona, Ministerstvo práce a sociálních věcí, si za návrhem bezvýhradně stojí, ostatní jsou zásadně proti. Co je výhodnější pro poškozené zaměstnance?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 1. 2006 10:14, Jirka

Souhlasím. Jen u té poslední věty mne napadla taková (málo pravděpodobná) věc: Pokud to berou takhle, možná je šance, že se stát zbaví důchodového a zdravotního pojištění, neboť obojí je v jeho rukou ztrátové a v nejbližší budoucnosti bude ještě hůř. Úrazového pojištění se pak zbaví až poté co zjistí, že ČSSZ narozdíl od stávajících pojišťoven toho zisku nedosahuje, neboť nebude stíhat posuzovat jednotlivé pojistné události a bude proplácet i to, co by stávající pojišťovny neproplatily. Ty totiž nemají tak vyvinuté sociální cítění a jen tak něco nevyplatí.:-)

Reagovat

 

+81
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kateřina 18. 01. 2006 00:39)

Další příspěvky v diskuzi (9 komentářů)

18. 1. 2006 0:39 | Kateřina

Je to děs. Stát už zase strká rypák, kam nemá. Místo aby umožnil všem pojišťovnám na trhu rozšířit své služby o tuto oblast a tím umožnil konkurenci, tak to budou zase dělat státní úředníci. Navíc je to celé nesmysl - z dosavadních výsledků pojišťoven je vidět, že buď je vysoké pojistné nebo nízká míra plnění. Podle mého názoru to druhé - náhrady jsou směšné. Ať si každý zaměstnavatel vybere pojišťovnu jakou chce, stát ať určí minimální výši odškodnění , schválí všeobecné pojistné podmínky včetně bonifikace a malifikace a dál ať se do toho neplete. Četla jsem materiál MF - zdálo se mi, že co je nejvíc irituje je, že je ten produkt pro pojišťovny ziskový, takže by ten zisk rádi shrábli celý sami.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

18. 1. 2006 10:14 | Jirka

Souhlasím. Jen u té poslední věty mne napadla taková (málo pravděpodobná) věc: Pokud to berou takhle, možná je šance, že se stát zbaví důchodového a zdravotního pojištění, neboť obojí je v jeho rukou ztrátové a v nejbližší budoucnosti bude ještě hůř. Úrazového pojištění se pak zbaví až poté co zjistí, že ČSSZ narozdíl od stávajících pojišťoven toho zisku nedosahuje, neboť nebude stíhat posuzovat jednotlivé pojistné události a bude proplácet i to, co by stávající pojišťovny neproplatily. Ty totiž nemají tak vyvinuté sociální cítění a jen tak něco nevyplatí.:-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+81
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kateřina 18. 01. 2006 00:39)

18. 1. 2006 10:43 | Kamil

Ano, dopadne to tak, že státní úřad nemá k dispozici vůbec například likvidátory pojistných událostí a bude muset najmout spoustu lidí. Ti zkušení z existujících pojišťoven tam nepůjdou, protože je stát nezaplatí. Takže buď tam přijdou lidé, kteří o tom nemají ani páru nebo ti co byli pro neschopnost vyhozeni z pojišťovny. Vzhledem k tomu, že tomu nebudou rozumět, bude efektivita práce pod psa a ve finále se z očekávaného zisku stane ztráta a nabobtnání státního aparátu...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+56
Líbí
Nelíbí

18. 1. 2006 11:53 | Sikin

Vy jste to tak krasně napsal, že sem se na chvilku zasnil o tom že by to snad mohlo i fungovat, neb ať si to každý udělá jak potřebuje a chce a ne aby všemohoucí socanský stát reguloval a přerozděloval každou věc, která bez zásahu státu funguje. A ještě jedna věc, máme strašně málo úředníků tak uděláme teplá místečka dalším, fuj.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+58
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 18. 01. 2006 10:14)

18. 1. 2006 11:58 | milca

Přiznám se, že bych chtěl podnikat v sektoru kde je monopol a /2 pojišťovny/ a ještě garantovaná výše úhrady nákladů ve výši 13,5% vybraného pojištění. Podnikate platí jak mourovatý a považuji současný systém za skrytou daň. navrhované bonusy a malusy i když bude spravovat ČSSZ není zase od věci. Bude alespoň správně odváděna výše pojistného nyní řada podnikatelů nepřizná základnu pro výpočet a pojišťovny nemají páky jak zkontrolovat. taktéž je velké množství podnikatelů, kteří nejsou přihlášeni a tudíž neplatí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+45
Líbí
Nelíbí

18. 1. 2006 16:59 | jezevec

Nechápu proč by tohle měl vůbec zajišťovat stát, a ještě k tomu povinně. Každý se snad může připojistit jak chce a umí - a komu je líto té koruny denně, nedostane za pracovní úraz nic. Je to taxložitý?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+43
Líbí
Nelíbí

18. 1. 2006 17:13 | jezevec

Nebolelo to moc, spadnout až z Marsu? Kvuli čemu si asi myslíte jinýmu, že se to dělá? Snad kvůli podnikatelům nebo kvůli zaměstnancům????? SAMOZŘEJMĚ že se to dělá pro to, aby tisíce socánků, co již vědí že všeho dočasu, našlo svá dobře placená místa, a ty dvě miliardy zisku rozšpidlali. Pokud nepřijde nová vláda a nezruší to, do roka a do dne se bude pojistné zvyšovat. Peníze nebudou stačit pro všechny potřebné (zaměstnance tohoto nově vytvořeného systému).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+57
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kamil 18. 01. 2006 10:43)

20. 1. 2006 9:44 | Jirka

Bohužel, skutečně o tom můžeme jen snít. Podívejte se na zdravotní pojištění a státní zdravotnictví. Tady už to vypadalo, jako ten případ, který jsem naznačil. Stát se začal zbavovat nemocnic (tedy alespoň ta centrální část státu) tím, že ty zadlužené převáděl na kraje, aniž by k tomu přidal i nějaký peníz. A teď Rath zkouší zprivatizované a pomalu se uzdravující nemocnice odříznout od státního zdravotního pojištění. Jinými slovy: stát bude dělat vše pro to, aby si přivlastnil prachy, ale starosti hodí na někoho jiného. Lidi by se měli zamyslet, nač mu tedy ty peníze vlastně dávají. Na služby občanům to zcela jistě není.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+52
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Sikin 18. 01. 2006 11:53)

23. 1. 2006 8:03 | Jarmila

Jezevče, ochranu proti vzniku pracovních úrazů zajišťoval už Rakousko-Uherský stát v pol. 19. stol. Myslíte, že to bylo z lidumilnosti nebo že to způsobili komunisti? Chodili živnostenští inspektoři a kontrolovali.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 18. 01. 2006 16:59)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Šmejc

podnikatel, Home Credit

Jaroslav Zavadil

politik a odborář

Jiří Šmejc
ÚSPĚŠNOST
38,64 %

z 44 duelů
×
Jaroslav Zavadil
ÚSPĚŠNOST
3,79 %

z 132 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Marxismus, Kardinální užitek, Prospekt emitenta, martin stára, brno, architektura, mobilní operátoři, operátoři, jízdenka, česká asociace franchisingu, daňový základ, Asie, Ross, Carbon Central Network, rolníci, ceny ropy, nehody, cestovní ruch

8S38915, 2K17417, 8B58110, 6P16221, 3T91467

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK