Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 23. 12. 2005 | 9 komentářů
Již pro staré Řeky mělo číslo 4 zvláštní význam. Aplikace čtyřky na dlouhodobý průběh akciového trhu možná zní bláznivě, rozhodně ale přináší zajímavé výsledky. Říká, že další výraznější pokles akcií můžeme očekávat právě v novém roce, pravděpodobně s příchodem podzimu. Jak jsme na to přišli?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 1. 2006 10:40, Kropacj

Ta čtyřka není zrovna magická, ale určitý smysl má. Ve čtvrtek už se finančníci zabývají přípravami na víkend, na konci kvartálu se zabývají psaním zpráv s vyhodnocením své činnosti, po 4 letech je obvykle vyhodí..

Proto je výhodné nakupovat akcie/fondy v pátek a na konci kvartálu.

Reagovat

 

+38
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kluvi 03. 01. 2006 19:45)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 12. 2005 19:33, ZikaM

Ano, omlouváme se, opraveno.

Reagovat

 

-16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MSpacek 29. 12. 2005 11:56)

Další příspěvky v diskuzi (9 komentářů)

23. 12. 2005 8:21 | Petr

O statistice a zobrazeni okamziku minim burzy se hadat nehodlam, ale maly detail si stejne neodpustim. Autor pise: Také v přírodním časovém rytmu hrají číslo 4 a jeho násobky významnou roli. Měsíc má přibližně 4 týdny, rok 12 měsíců, den má 24 hodin.
Muze mi nekdo vysvetlit, co je na 4 tydnech v mesici a na 24 hodinach behem dne prirozeneho?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

23. 12. 2005 10:37 | Jirka

Při technické analýze se běžně ladí cyklické indikátory (oscilátory) na vlnovou délku zkoumaného titulu nebo indexu. Protože se věnuji krátkodobému obchodování, nebudu se vyjadřovat ke čtyřletým cyklům. Cykly v řádu několika dnů, s nimiž nejčastěji pracuji, bývají porušovány v místech obratu trendu. Zde se cyklus často protáhne. Zajímavé je, že cyklus na grafu s denním krokem většinou odpovídá cyklu na grafu s týdenním krokem. Pokud by se tato souvislost měla vyskytovat i u grafů měsíčních a ročních (ty jsem dosud nezkoumal), znamenalo by to, že různé akcie mají různě dlouhé několikaleté cykly. U indexů to může být jinak. Index tvoří proměnlivá množina titulů. Ty nejslabší index opouštějí a místo nich se zařazují nové nadějné tituly. Každý z nich má svůj vlastní cyklus. Pokud je cyklus indexu i přesto stálý, musí to být způsobeno makroekonomikou nebo politikou.
Vliv politiky na ekonomiku považuji za nesporný. Politika může ekonomiku dusit nadměrnými daněmi a byrokracií, nebo naopak. Co jsem ovšem dodnes nepochopil je fakt, že je trh nervózní a mluví se o ohrožení stability ekonomiky, pokud to má zrovna nahnuté vláda, která jen chrlí nedomyšlené zákony a desítky jejich novel. Copak zmatek a nesmysly prospívají ekonomice? Té šedé snad.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+22
Líbí
Nelíbí

27. 12. 2005 15:29 | MSpacek

Nezapomente, ze kazdy ctvrty rok je prestupny a pocet apostolu (nebudeme-li pocitat Jidase) byl rovnez delitelny ctyrmi! Problemem by mohlo byt, ze v nekterych asijskych jazycich zni slovo "ctyri" podobne jako smrt a tak se radeji nepouziva (hotely tam maji treti a pak hned pate patro). Ovsem vzhledem k tomu, ze ctyrlete cykly maji nekdy tri a jindy pet let, tak i tento fakt v clanku zminenou teorii potvrzuje a ta je tudiz platna pro cele pristi ctyrleti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 23. 12. 2005 08:21)

28. 12. 2005 21:32 | Sysel

Nu zajímavé konstatování resp.zjištění, ale. Mám tedy ladit portfolio počátkem příštího roku k prodeji? Nebo naopak mám šetřit, abych příští rok něco padavých titulů přikoupil? Tyto čtyřleté cykly existují - statistika je neúprosná a těžko jí zpochybnit. Ale statistika je v tomto případě vlastně forma zpracování historických údajů a proto se znovu /sám sebe/ ptám - mám prodávat nebo šetřit resp. uvolnit prostředky? A teď "babo raď". Ono přece nikdy není nic stejné a v současné době jsou čtyři roky tak dlouhá doba, že se globálně děje řada věcí, m.j. váha americké ekonomiky sice pomalu, ale přece trochu klesá. Tím by se měl změnšovat i její vliv, ale... Nejsem si zase až tak v těchto věcech jistý, tak se spíše ptám....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

29. 12. 2005 11:56 | MSpacek

Ad statistika: Možná se mýlím, ale Bloomberg mi ukazuje zhodnocení S&P 500 v roce 1937 -38,59% (článek mluví o +37%). Pak jsou tu ještě takové drobnosti, jako, že v roce 1998 sice skutečně připadlo akciové dno na srpen (podobná úroveň byla i v říjnu), S&P 500 však skončil rok o 28,14% výš v porovnání s počátkem roku. Totéž bylo v roce 1986 (trh +15,64%) a 1982 (trh +14,76%). V roce 1978 skončil trh slabě v plusu (+2,48%), v letech 1994 (+1,52%) a 1970 (-1,29%) stagnoval okolo nuly. Nevím, jak ostatní, ale já bych na takovou "teorii" moc nesázel.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

29. 12. 2005 14:37 | Stanislav Volek

Nejde o rok 1937, který opravdu vykázal velký pokles (DJ: -32,27 %), ale o rok 1927. V původní tabulce, kterou jsem redakci dodal byl uveden rok 1927. K chybě došlo zřejmě při úpravě článku k publikování. Takže velká omluva. Jinak tyto propady, byť výrazné, nebyly většinou dlouhodobé (nešlo o krachy), proto je zcela možné, že zhodnocení za celý rok bylo často kladné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MSpacek 29. 12. 2005 11:56)

29. 12. 2005 19:33 | ZikaM

Ano, omlouváme se, opraveno.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MSpacek 29. 12. 2005 11:56)

3. 1. 2006 19:45 | kluvi

no podla mna nejde az tak o pojem prirodzenosti ako o to, ze sa 4 v rozlicnych nasobkoch vyskytuje v mechanizmoch, ktore nas chtiac nechtiac ovplyvnuju. K tomu by som pridal 7 (apropos co by dala podobna analyza periodicity spravena pre 4 s cislom 7?) pretoze som uz zaznamenal nejake ekologicke informacie ze preco sa meni pociasie na vikend? A jedna z odpovedi by mohla byt ze v piatok sa meni spravanie obrovskeho mnozstva ludi a priemyslovych podnikov (ano i tych co maju 24h prevadzku) v zmysle -odchod na chaty, menej spojov do prace, atd atd.. mensi odber elektriny . a to moze v konecnom dosledku ovplyvnit vratku rovnovahu v mikro i makroklime...ako oblacnost, ozon, zrazky, koncentracia prachovych castic... Ale ked pominiem 4rocne volebne obdobie, tak sa mi zavislost na 7 zda byt ovela zaujimavejsia.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 23. 12. 2005 08:21)

4. 1. 2006 10:40 | Kropacj

Ta čtyřka není zrovna magická, ale určitý smysl má. Ve čtvrtek už se finančníci zabývají přípravami na víkend, na konci kvartálu se zabývají psaním zpráv s vyhodnocením své činnosti, po 4 letech je obvykle vyhodí..
Proto je výhodné nakupovat akcie/fondy v pátek a na konci kvartálu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+38
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kluvi 03. 01. 2006 19:45)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Karel Komárek

podnikatel, KKCG

Martin Dvořák

manažer a podnikatel

Karel Komárek
ÚSPĚŠNOST
39,24 %

z 79 duelů
×
Martin Dvořák
ÚSPĚŠNOST
27,03 %

z 37 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Krátkodobé závazky, Cizí zdroje, Kontinuální režim, nta, eet, evropská unie, daň z příjmů, e-shopy, margin, Euro>26, Operativní leasing, autoritativní režim, Maledivy, závažné choroby, Burzovní indexy, Swap, Nový normál, Státní fond rozvoje bydlení

1111111, 4B13333, 1111111, 2E49762, 1Z16002

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK