Výpočet životního minima 2024
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Petr Fejk
manažer
Miloš Čermák
žurnalista
0,00 %
z 0 duelů
100,00 %
z 1 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Zákon o veřejných zakázkách: živná půda pro korupci
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
22. 12. 2005 9:25, Jirka
To ano. Předpokládám však, že kamiony všech zemí EU jezdí po silnicích snad všech ostatních zemí EU. Takže by tu měl být společný zájem celé Evropy na jednotném systému zpoplatnění kamionů. I v případě té elektroniky by se vyplatilo používat jeden systém a ne aby kamiony vozily kvůli každé zemi s jiným systémem sadu krabiček pro zápočet mýtného a jinde mince do kasiček. Země, které nějaký systém už mají, nebudou bohužel přetékat ochotou k nějaké změně, i když by je to moc nestálo. Ale jednat by se o tom mělo.
Vybraná silniční daň by se musela rozdělit podle kilometrů ujetých v té které zemi. FÚ jednotlivých zemí by si to musely rozúčtovat a vzájemně vyrovnat. Pokud by sazby daně byly stejné v rámci celé EU, stačilo by sesčítat km v jednotlivých zemích podle knih jízd. Pokud sazby nebudou stejné, musely by asi na hranicích celníci odečítat tachometry kamionů a potvrdit stav v knize jízd.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
22. 12. 2005 11:33, Jana
To je dobry napad, ale s tou realizaci to asi bude slozitejsi. Jednak v oblasti primych dani nebyly EU svereny temer zadne pravomoci na rozdil od dani neprimych. Navic ma asi kazda zeme nekolik paralelnich zpusobu zdaneni kamionu resp. dalnic. Videla bych tam problem v politicke vuli k dohode...
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 52 komentářů)
16. 12. 2005 11:31 | Jana
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 12. 2005 11:26 | Jana
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 12. 2005 11:04 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 12. 2005 10:43 | Dušan D.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 12. 2005 10:36 | Jirka
Už delší dobu zastávám názor, že by se měla zrušit silniční daň a dálniční známky a místo toho zvýšit spotřební daň z paliv. Pak nebude třeba řešit ani mýtné. Bylo by to spravedlivější a bez nákladů ze strany státu. Spotřeba paliva zohledňuje hmotnost vozidla i s nákladem, ujetou vzdálenost, styl jízdy a nejde obelstít odpojením náhonu tachometru nebo jinou technickou fintou. Řidiče by přímo nutil využívat cesty, které umožňují plynulejší dopravu při ekonomické rychlosti. Kamiony by tedy rozhodně vyhnal na dálnice. Vadou na kráse je fakt, že pro osobní auto je ekonomická rychlost bližší rychlosti pro silnice 1. třídy, než povolené rychlosti na dálnici. A také fakt, že naše dálnice plynulou dopravu zatím neumožňují. Hlavní problém je ale v tom, že by takový systém musela zavést celá Evropa, jinak veškeré kamiony (možná i naše) budou tankovat levnější palivo v cizině a nám jen huntovat silnice. A politici by museli odolat lobbystům od výrobců systémů pro sledování vozidel. Ušetřili bychom hromadu peněz, o kterou by pak finanční zátěž provozovatelů aut byla nižší, nebo by mohly být v lepším stavu silnice a dříve vybudované nové tahy.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 12. 2005 10:06 | Jarmila
16. 12. 2005 9:55 | Michal Kára
Cesta po dalnici: 40 korun naklady, 5 korun mytne = 45 korun/km, to je za 100 km prejezd 4500,-
Cesta po okreskach: Naklady na km se zvysi diky spotrebe a delsimu casu na cca 55 korun/km. Navic trasa po okreskach je delsi, rekneme 120 km. Takze to mame 6600,- korun za prejezd a navic nam kamion diky delsimu casu vydelal mene.
Takze je jasne, ze ty kaminony budou jezdit po okreskach,protoze na tom mene vydelaji, ale oni to asi budou delat schvalne na protest proti zpoplatneni dalnic, ze?
Jinak ta cisla (az na mytne) jsou sice vycucana z prstu, ale je IMHO evidentni, ze mytne je jen zlomek nakladu na provoz, takze to bude porad levnejsi po te dalnici.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 12. 2005 9:47 | Michal Kára
Jinak prvni tri moznosti jsou sice diskriminacni pro tranzit, ale jinak silne nespravedlive (byt spravedlivejsi nez soucasne dalnicni znaky, ktere jsou vpodstate platbou za dobu pobytu na uzemi).
A prekvapuje mne, ze presto ze jste zjevne nejlepsi odbornik na zpoplatneni dopravy v CR, tak nevite, ze ostatni staty ty poplatky uz davno zavedly (Rakousko, Nemecko, Francie, Italie) a prave proto jezdi pres nas tolik tranzitu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 12. 2005 9:21 | Larus
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 12. 2005 23:46 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 12. 2005 23:35 | jezevec
Mimochodem - pokud my zavedem poplatky pro cizí kamiony u nás, cizí zase zavedou poplatky pro naše kamiony u nich - a hádejte kdo to asi všechno zaplatí. Asi Špidla, ta má ty zdroje.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 12. 2005 21:46 | Fredy
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 12. 2005 18:09 | xmonika
15. 12. 2005 17:15 | Jana
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 12. 2005 17:14 | Jana
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 12. 2005 16:15 | Kateřina
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 12. 2005 16:09
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 12. 2005 13:59 | Larus
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 12. 2005 13:56 | Michal Kára
Soucasny problem neni ani tak v domaci kamionove preprave. Problem je v tranzitu - ze se pres nas prepravuje zbozi mezi dvema zememi a nici to nase silnice. Takze ano, zbozi zdrazi, ale v zapadni Evrope a penize z toho budeme mit my.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 12. 2005 13:51 | Michal Kára
Proti systemu zavor mam tytez vyhrady, stavebni upravy mi vychazeji mozna i narocnejsi nez jen udelat "nejake ramy" a rovnez provoz mi prijde drazsi z presne stejnych duvodu. Samozrejme se mohu mylit, ale rozhodne nemohu prijmout tezi, ze je to "zjevne levnejsi", jak tvrdi autor clanku.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 2/3