Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 15. 12. 2005 | 52 komentářů
Účinným prostředkem proti korupci jsou prý veřejné soutěže. Jenže veřejná soutěž se naopak může stát nástrojem pro krytí korupčního chování, protože bývá rozhodnuta již předem, a to výběrem parametrů. Jedním z příkladů může být i mýtné. Existuje totiž nesrovnatelně levnější a jednodušší varianta než elektronická, ale nemluví se o ní. Proč asi?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 12. 2005 9:25, Jirka

To ano. Předpokládám však, že kamiony všech zemí EU jezdí po silnicích snad všech ostatních zemí EU. Takže by tu měl být společný zájem celé Evropy na jednotném systému zpoplatnění kamionů. I v případě té elektroniky by se vyplatilo používat jeden systém a ne aby kamiony vozily kvůli každé zemi s jiným systémem sadu krabiček pro zápočet mýtného a jinde mince do kasiček. Země, které nějaký systém už mají, nebudou bohužel přetékat ochotou k nějaké změně, i když by je to moc nestálo. Ale jednat by se o tom mělo.

Vybraná silniční daň by se musela rozdělit podle kilometrů ujetých v té které zemi. FÚ jednotlivých zemí by si to musely rozúčtovat a vzájemně vyrovnat. Pokud by sazby daně byly stejné v rámci celé EU, stačilo by sesčítat km v jednotlivých zemích podle knih jízd. Pokud sazby nebudou stejné, musely by asi na hranicích celníci odečítat tachometry kamionů a potvrdit stav v knize jízd.

Reagovat

 

+61
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jana 21. 12. 2005 11:50)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 12. 2005 11:33, Jana

To je dobry napad, ale s tou realizaci to asi bude slozitejsi. Jednak v oblasti primych dani nebyly EU svereny temer zadne pravomoci na rozdil od dani neprimych. Navic ma asi kazda zeme nekolik paralelnich zpusobu zdaneni kamionu resp. dalnic. Videla bych tam problem v politicke vuli k dohode...

Reagovat

 

-32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 22. 12. 2005 09:25)

Další příspěvky v diskuzi (52 komentářů)

17. 12. 2005 14:26 | Kateřina

Je to přesně tak. Mimochodem - kdesi jsem četla, jak "ničí" silnice osobní vozy a kamiony. Nepamatuji se bohužel přesně, ale byl to násobek řádově v tisících. Prostě osobní auta jsou v tomto směru zanedbatelná. I to hovoří pro mýtné za km pro kamiony.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+35
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 17. 12. 2005 12:09)

18. 12. 2005 22:03 | Michal Kára

Ano, to je pravidlo, ze musi byt urcity minimalni pomer mezi cenou kratkodobych a dlouhodobych znamek (proto se taky delaly pred nedavnem z desetidennich znamek 15-ti denni - aby se mohlo zdrazit).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ddo 17. 12. 2005 00:56)

20. 12. 2005 12:31 | Jirka

Ještě mne napadlo, že pokud už má být silniční daň, měla by se část pro nákladní vozidla upravit tak, aby sazba daně nebyla dána počtem náprav a jednou z několika hmotnostních kategorií, ale koeficientem vypočteným jako: max. hmotnost / (počet kol x šíře kola). Takový valník vyjíždí na silnici koleje, zatímco návěs pro nadměrné náklady s pěti tupláky na každé nápravě silnici v podstatě rovná. Možná by měl být stanoven vyšší počet kol nebo jejich celková šíře na tunu, aby kamiony nebyly co do ničení silnice v takovém nepoměru k lehkým vozidlům.
Zkrátka, asi bychom našli více možností, jak kamiony náležitě zpoplatnit, aniž bychom museli za desítky miliard nakupovat systém, který ty poplatky ještě citelně prodraží.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kateřina 17. 12. 2005 14:26)

21. 12. 2005 11:50 | Jana

S tou silnicni dani mate pravdu, ale problem je, ze u nas silnicni dani nepodlehaji vozidla registrovana v zahranici. Takze omezeny manevrovaci prostor...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 20. 12. 2005 12:31)

21. 12. 2005 13:19 | Zdenek

Pan Havel říkal, že u nás byl za komunistů ABSURDISTÁN a TOTALITA. Snad, nevím. Ale vím, že dnes je u nás TOTÁLNÍ KORUPCISTÁN. K mýtnému - kapsy politiků jsou bezedné. Jeden dotaz všem. Prosím vás múže mi někdo vysvětlit jaký je rozdíl mezi úplatkářem a LOBISTOU ? Mimo výše pohybujících se finančních prostředků v tom nevidím rozdíl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

22. 12. 2005 9:25 | Jirka

To ano. Předpokládám však, že kamiony všech zemí EU jezdí po silnicích snad všech ostatních zemí EU. Takže by tu měl být společný zájem celé Evropy na jednotném systému zpoplatnění kamionů. I v případě té elektroniky by se vyplatilo používat jeden systém a ne aby kamiony vozily kvůli každé zemi s jiným systémem sadu krabiček pro zápočet mýtného a jinde mince do kasiček. Země, které nějaký systém už mají, nebudou bohužel přetékat ochotou k nějaké změně, i když by je to moc nestálo. Ale jednat by se o tom mělo.
Vybraná silniční daň by se musela rozdělit podle kilometrů ujetých v té které zemi. FÚ jednotlivých zemí by si to musely rozúčtovat a vzájemně vyrovnat. Pokud by sazby daně byly stejné v rámci celé EU, stačilo by sesčítat km v jednotlivých zemích podle knih jízd. Pokud sazby nebudou stejné, musely by asi na hranicích celníci odečítat tachometry kamionů a potvrdit stav v knize jízd.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+61
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jana 21. 12. 2005 11:50)

22. 12. 2005 11:33 | Jana

To je dobry napad, ale s tou realizaci to asi bude slozitejsi. Jednak v oblasti primych dani nebyly EU svereny temer zadne pravomoci na rozdil od dani neprimych. Navic ma asi kazda zeme nekolik paralelnich zpusobu zdaneni kamionu resp. dalnic. Videla bych tam problem v politicke vuli k dohode...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 22. 12. 2005 09:25)

22. 12. 2005 12:47 | ivoš

add zpoplatnění dálnic: až budem vítězoslavně jásat nad našim SYSTEMEM, pak budou mít mýto už všichni (okolo nás i my). Dotaz: není pak jednodužší zrušit mýto v celé EU? Stejně je to středověký přežitek, který jen obtěžuje a zpoplatňuje to co bylo již zaplaceno(průběžným daněním).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 12. 2005 9:02

Zdravím.
Nemůžu pochopit, že v blízké době kdy se evropské společenství chystá vybírat mýtné prostřednictvím satelitu, tak naše ministerstvo dopravy v čele s p. ministrem rozhoduje platit postavení zastaralého mikrovlnného systému. Toto rozhodnutí by nemělo ministerstvu projít. Cožpak ministerstvu nedochází, že až začne Evropa satelitní systém stavět, že my už budeme mít satelitní systém zaplacen?
Eda
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

23. 12. 2005 9:12 | Jirka

Zrušit systémy pro výběr mýta na dálnicích by šlo. Nejde však o to potrestat cizí kamiony za ničení našich dálnic, ale o výběr financí na jejich opravy. Kamiony ničí silnice mnohonásobně větší měrou, než lehké osobní a dodávkové vozy a jezdí jich hodně. Výběr mýta v okolních zemích vyhnal kamiony na naše silnice a dálnice, takže jich tu teď máme až moc. Ale zavedení mýtného u nás ani jeho zrušení v celé EU nezbaví Evropu výdajů za opravy a budování silnic a dálnic. Dosáhne se jen toho, že zátěž bude rovnoměrnější. Já sám bych byl pro to, aby autodopravci přispívali na silnice jednodušší cestou, než přes systémy výběru mýtného za desítky miliard.
Ještě jde o to, zda všude financuje údržbu silnic stát. Pokud by některé autostrády provozovaly soukromé firmy, může být výběr mýtného na jejich úsecích nutný. Pochybuji, že by se nějaká firma spoléhala na to, že jí politici odsouhlasí dostatečně velké dotace na údržbu. To by asi dopadla, jako naše zdravotnictví.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ivoš 22. 12. 2005 12:47)

23. 12. 2005 12:05 | Jana

Kdyz zrusite myto, nemate moznost cilene zdanit negativni externality jizdy kamionu, ktere napr. prostrednictvim zdaneni nafty tak cilene byt nemuze (kamion nici silnice nekolikanasobne vice nez osobni auto, ale spotrebu nafty nema tolikrat vyssi). Jde i o to, motivovat prepravce k pouziti zeleznice, ktera je "drazsi", protoze si svou infrastrukturu postavila za sve penize (kdezto silnice plati stat z dani).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ivoš 22. 12. 2005 12:47)

28. 11. 2008 14:13

Citace / 23.12.2005 09:02

Zdravím.
Nemůžu pochopit, že v blízké době kdy se evropské společenství chystá vybírat mýtné prostřednictvím satelitu, tak naše ministerstvo dopravy v čele s p. ministrem rozhoduje platit postavení zastaralého mikrovlnného systému. Toto rozhodnutí by nemělo ministerstvu projít. Cožpak ministerstvu nedochází, že až začne Evropa satelitní systém stavět,ale vy jste pitomí kokoti že my už budeme mít satelitní systém zaplacen?
Eda
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 23. 12. 2005 09:02)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vít Bárta

politik a podnikatel, ABL

Jan Keller

sociolog

Vít Bárta
ÚSPĚŠNOST
7,69 %

z 13 duelů
×
Jan Keller
ÚSPĚŠNOST
2,72 %

z 184 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Ex post, Platební bilance, Demokracie, vodafone, start-up, brno, daň z příjmů, fayn, padělání, rok 2011, nemovitá zástava, výběrové řízení, portály, hmotná odpovědnost, bolestné, bankovní domy, zvyšování nájemného, kolaudace

2P67598, 4P65678, 3AE3677, 8T32021, 5M33339

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK