Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Státem podporované penzijní připojištění nevyužívá ani 50 % ekonomicky aktivních obyvatel. Nejvíce klientů si ukládá částku, díky níž sice čerpají plnou státní podporu, ale na stáří si její pomocí příliš nenaspoří. Produkt není příliš zajímavý ani pro zaměstnavatele, jejichž příspěvek pobíralo v uplynulém pololetí jen necelých 28 % klientů. Podívejme se na vývoj trhu penzijního připojištění a vývoj portfolia penzijních fondů, které s oblibou produktu bezesporu souvisí.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 12. 2005 19:39, tom

Tak změň místo a jdi do soukromého sektoru.

Reagovat

 

+58
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JK 09. 12. 2005 10:17)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 12. 2005 8:04

pan Bouček dobře napověděl všem schopným a pracovitým, na co se mají v blízké budoucnosti (10-15let) připravit.. tzn. na přesun (pokud bude v rozumné době), případně na útěk se všemi svými "aktivy" do zahraničí..

Reagovat

 

-7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MSpacek 07. 12. 2005 15:53)

Další příspěvky v diskuzi (39 komentářů)

7. 12. 2005 20:55 | PlischkeS

Myšlenka tohoto dovětku byla: když už chce stát na trh dlouhodobych sporicich produktu vstupovat, tak ať právě trh nedeformuje ještě více tím, že zvýhodňuje jen některé produkty. Ať v tom případě umožňuje stejné výhody, jaké nabízí u penzijního připojištění a/či životního pojištění, u všech dalších dlouhodobých spořících produktů.
Zcela s vámi souhlasím, že by nejlepším řešením bylo tyto podpory zrušit, ale která strana si to u nás troufne?
Díky za názor. S.E.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kateřina 07. 12. 2005 18:56)

7. 12. 2005 22:20 | Kateřina

No, když už, tak co takhle: "jakýkoli finanční produkt, vázaný na nákup anuity"? Pak by to bylo opravdu na stáří a určitá podpora státu by zachována být mohla, uznávám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PlischkeS 07. 12. 2005 20:55)

7. 12. 2005 22:51 | Venca

Jen dotaz - není to náhodou stejná firma, která si na výplatu dividend byla nucena půjčit?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rejpal 07. 12. 2005 18:32)

7. 12. 2005 23:15 | JK

Pořád si nikdo nevšímá toho, že jsou organizace které za současné legislativy přispívat nemohou. Kdypak se s tím něco udělá ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

8. 12. 2005 0:40 | David

Proc by s tim mel nekdo neco delat? Jako statni zamestnanec mas misto PP jine vyhody - napr. nemusis skoro nic delat, nemuzou te vyhodit z prace atd......
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+28
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JK 07. 12. 2005 23:15)

8. 12. 2005 8:04

pan Bouček dobře napověděl všem schopným a pracovitým, na co se mají v blízké budoucnosti (10-15let) připravit.. tzn. na přesun (pokud bude v rozumné době), případně na útěk se všemi svými "aktivy" do zahraničí..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MSpacek 07. 12. 2005 15:53)

8. 12. 2005 8:10

penzijní připojištění v podání domácích penzijních fondu je vlastně letadlem, které odsouzeno k zániku, při extremním pohledu je to vlastně další dodatečné zdanění schopných a pracovitých.. proc? - dám své už X krát zdaněné peníze do penz. fondu - ten za ně nakoupí dluhopisy CŔ neboli pujčí SocKom další peníze na prožírání se svými voliči - peníze jsou prožrány - výsledkem je NIC, žádná hodnota, pokud do té nepočítáte zvyšující se počet socílně potřebných/úředniků, kteří produkují 0 hodnotu - nulová hodnota se vrací státu, stát zvyšuje svůj dluh -> dluhopis je nesplatny - fond papaaaa - schopnemu a pracovitemu zustanou prazdne ruce a pouze vztek..:-(((
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Salda 07. 12. 2005 12:07)

8. 12. 2005 9:46 | ja

Ale davaji je do statnich dluhopisu, poukazek, atd. A hodne. A nejsou blbi - oni proste ze zakona temer nemaji jinou moznost. Stat si proste umi pojistit, ze penizky se mu hezky vrati a vlastne timto jen maskuje (jak uz tu bylo spravne receno), ze cesky fondovy system neni v nicem jiny nez ten prubezny. Az na to riziko. To je u fondu jeste vyssi o ty prekupnicky...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Josef Raž 07. 12. 2005 10:22)

8. 12. 2005 9:48 | ja

Hmm, naprosty souhlas. Jen me mrzi, ze jsem si s timto zamerem zridil sve prvni penzijni pripojisteni a po pul roce vyhoda zmizi :-( V bananovem Cesku predpokladam, ze se novy zakon bude vztahovat i zpetne na penize, kter uz na uctech jsou :-(
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+22
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zarecky 07. 12. 2005 17:48)

8. 12. 2005 10:15 | x

Na dividendu né, ale na výplatu dalších prostředků, které vznikly z rozdílu ocenění vloženého majetku. To znamená, že na akcii byl vložen majetek cca 1500 Kč a rozdíl byl pak několik let veden jako jiné zdroje. To byly peníze, které bylo možno legálně z firmy vyvést a jen hlupák by to neudělal. Firma byla oproti jiným jen minimálně zadlužená a proto regulační úřad držel cenu vody velice nízko. Dnes, po splacení dluhů bankám a i při možné mimořádně vysoké dividendě, patří cena vody i při 2 miliardové emisi obligací k nejnižším a firma bude schopna produkovat cca 300 mil. zisku. V situaci, kdy cena vody je individuálně regulována a úroky jdou do nákladu je u ziskové firmy s přirozeným monopolem výhodný určitý stupeň zadlužení. Vy u nás znáte nějakou větší firmu, která by u nás pracovala bez úvěrů ???
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Venca 07. 12. 2005 22:51)

8. 12. 2005 15:54 | Karel Brzobohatý

Proč se stále jen objevuje u všech novinářů, že stát podporuje penzijko a životky, a nikde se nezmiňuje velká výhoda podílových fondů, kde klient nedaní výnos? Proč to není také součástí Vaší novinářské standardní mluvy? toto nevíte nebo o tom máte zakázáno mluvit, aby to podílovým fondům nevzali a je nutné mluvit jen o PP a ŽP, aby podílové fondy měly nakonec jako jediní výhody?
to ale není nic proti tomu, aby to vzali všem a snížily se paušálně daně i garance od státu a lidé se museli začít starat pouze o sebe a své blízké.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+39
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PlischkeS 07. 12. 2005 20:55)

8. 12. 2005 16:17 | Karel Brzobohatý

každý správný hospodář, když jde do nějakého rizika, ví za jakou cenu. Tedy pokud investuji do státních dluhopisů, měl bych vědět,jaké je riziko insolventnosti státu a zařídit se podle toho. Myslím, že probíhající projekty basel II a solvency II ve finančních institucích se snaží zobjektivizovat nutnost držet dodatečný kapitál na krytí potenciálních ztrát z tohoto (a jiných) rizik, tak aby byla zachována kontinuita fungování instituce. Je pravdou, že u PF (v době "krachu státu") by došlo asi k tomu, že PF by vykázal ztrátu, na její pokrytí by se spotřeboval rezervní fond + kapitál akcionáře a následně by se šáhlo na peníze klientům, tak aby byly vyrovnány všechny závazky. Klienti by tedy měli v PF podstatně méně než do fondu vložili.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 07. 12. 2005 17:20)

8. 12. 2005 20:34 | Fredy

Stále nejsou odděleny vklady klientů. A tohle je mi záhadou proč tomu tak je. Už se o tom mluví a píše mnoho let a stále nic. Na čí popud se to vždy ututlá a zamete pod koberec? Pan Sobotka "válčí" s finančními žraloky, ale na tento druh jakoby zapomíná. Že by bílý žralok, tedy něco zvláštního? A nebo to jaksi oběma stranám vyhovuje? Co myslíte?
Možná by to mohl popotlačit pan Prouza.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+36
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Karel Brzobohatý 08. 12. 2005 16:17)

9. 12. 2005 10:17 | JK

Hmmm, tak já nevím. Vyhodit z práce mne mohou - nemám ZTP. Práce mám dost - akorát mám tu výhodu, že nemusím být v práci jen 8.5 hodin ale třebas 9 nebo 10 a mohu sem jít i v sobotu a neděli. Jak říkají kolegové z jedné vedlejšky: ty máš drahého a náročného koníčka - své zaměstnání. Víš, státní zaměstnancí jsou nejen policajti a finančáci, ale třebas i vysoké školy. Takže to beru jako nespravedlnost, protože třebas úředníci mohou mít FKSP a my ne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (David 08. 12. 2005 00:40)

10. 12. 2005 19:39 | tom

Tak změň místo a jdi do soukromého sektoru.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+58
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JK 09. 12. 2005 10:17)

12. 12. 2005 10:07 | Karel Brzobohatý

myslím, že to vyhovuje spíše státu než žralokům. Četl jsem někde prohlášení šéfa žraloků (Rusnoka), že PF chtějí oddělit majetek a dokonce dávali nějaké paragrafové znění.
Já tedy osobně jsem proti, ale to si jistě z dřívějších debat můžete najít. Já si myslím, že pokud PF musí ručit za výše vyplácených penzí a navíc ručit nulový pokles hodnoty fondu je nutné zde mít nějakou dodatečnou rezervu (kapitál) a po oddělení majetku už nebude.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 08. 12. 2005 20:34)

13. 2. 2006 12:27

Prosím mám dotaz.Jsem zaměstnaná u španělské F.Chtěla bych si spořit penzijní připojištění. Jak a na koho se mohu obrátit -nebo -li požádat o příspěvek od zaměstnavatele, na toto připojištění?Je mi 23let a jsem zde zaměstnaná čtvrtým rokem.Děkuji za odpověď.V.Šabinská
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

13. 2. 2006 12:28

Prosím mám dotaz.Jsem zaměstnaná u španělské F.Chtěla bych si spořit penzijní připojištění. Jak a na koho se mohu obrátit -nebo -li požádat o příspěvek od zaměstnavatele, na toto připojištění?Je mi 23let a jsem zde zaměstnaná čtvrtým rokem.Děkuji za odpověď.V.Šabinská
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+33
Líbí
Nelíbí

13. 2. 2006 12:35 | jarda

Pokud myslíte drobné podnikání,tak tato oblast je v našem politickém systému předurčena k zániku,tak jak ohrožený druh zvířat.Není k tomu co dodat-špatná RADA!!!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+39
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (tom 10. 12. 2005 19:39)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Milan Zemánek

podnikatel, Miton

Miroslava Němcová

politička

Milan Zemánek
ÚSPĚŠNOST
38,81 %

z 67 duelů
×
Miroslava Němcová
ÚSPĚŠNOST
85,45 %

z 55 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Předvaha, Garanční fond burzy, Předmět dozajištění, t-mobile, penzijní společnosti, Český telekomunikační úřad, o2, penzijní fondy, marcela machová, FTC, dodávka elektřiny, šťouch, Outperformance, Invalidní penze, státní propaganda, fundraising, Iveta Glogrová, odměna exekutora

2AB4866, 2SH9515, 8A29515, 8A29505, 4L61066

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK