Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

V říjnu letošního roku vstoupila v platnost další novela zákona o stavebním spoření a státní podpoře. Novela ošetřuje také oblast poplatků. Spořitelny už nemohou klientům v průběhu cyklu stavebního spoření libovolně měnit výši poplatku za vedení účtu o stavebním spoření. Zákon jim dal na výběr buď poplatek fixovat, nebo stanovit transparentní metodiku jeho výpočtu. Co si na vás spořitelny připravily?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 2. 2006 0:28, Julie

Ale jo ! Bohužel pravidla mění během hry ! Hlupáky a z klientů dělat nesvéprávné klienty dokáže i jiná spořitelna jako Modrá pyramida a při snaze klienta o zvýšení cílové částky podmiňuje zvýšení cílové částky donucením uzavření jiného nevýhodného tarifu, obere tak Vás o úroky z vkladů !
Uzavřeli jsme stav.spoření u Modré pyramidy v prosinci 2002. Ještě v r. 2003 měla poplatek za roční vedení účtu 240,- Kč, které si další rok klidně zvedla na 300,- Kč. Ve smlouvě stav. spoření máme uveden 3 % úrok ze stav. spoření. V obchodních podmínkách je možnost zvýšení cílové částky, ze které má stav. spořitelna poplatek 1% z navyšované cílové částky. Skutečnost je ale jiná !! Včera dcera zařizovala na pobočce Modré pyramidy zvýšení cílové částky stavebního spoření. Dostala formulář "Návrh na zvýšení cílové částky, Žádost o změnu tarifu". Referentka jí tvrdila, že pokud chce navýšit cílovou částku, musí změnit dosavadní tarif Profit na tarif Kredit (bez toho prý zvýšení cílové částky nelze !!). Na formuláři je skutečně věta : "Beru na vědomí a souhlasím, že v případě zvýšení cílové částky u smlouvy s tarifem Profit musí dojít ke změně tarifu Profit na tarif Kredit." V druhé půlce formuláře je text : Žádám o změnu tarifu stavebního spoření na tarif Kredit (úrok z vkladu 2 % p.a.). V textu dál je tučně uvedeno : "Mám-li uzavřenou smlouvu o stavebním spoření s nárokem na úrokové zvýhodnění, souhlasím s tím, že zvýšením cílové částky nebo změnou tarifu ztrácím v plném rozsahu nárok na toto úrokové zvýhodnění od data uzavření smlouvy. Beru na vědomí a souhlasím, že Modrá pyramida stavební spořitelna, a.s., účtuje úhradu za změnu tarifu ve výši 1/3 připsaných úroků. Úhrada za zvýšení cílové částky činí maximálně 1% z částky, o kterou byla cílová částka navýšena."
Smlouva je smlouva a na ní možnost navýšení cílové částky je umožněna a ani v obchodních podmínkách viz čl. 7 není o podmínce navýšení cílové částky nutnosti změnit tarif na nevýhodný tarif Kredit zmínka ! Dle platných obchodních podmínek jak ve smlouvě v r. 2002, tak současných může stavební spořitelna snížit úrokovou sazbu z vkladů na aktuální depozitní sazbu jen v tom případě, že účastník po splnění podmínek pro poskytnutí přidělení úvěru nabídku nepřijme a ode dne uzavření smlouvy uplyne nejméně 6 let.

Reagovat

 

+73
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

28. 11. 2005 10:14 | luckily

Poplatky se nikdo neřídí, spíš je zajímavá obsluha internetbankingem...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

28. 11. 2005 10:20 | kolar

Poplatky jsou při výběru spořitelny důležité, ale větší váhu při rozhodování má poplatek za založení spoření.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (luckily 28. 11. 2005 10:14)

28. 11. 2005 10:33

Nesouhlasim, uzavreni je u kazde seriozni sporitelny zdarma. Za terminovany vklad taky prece neplatim, navic si ho muzu kdy chci vybrat a stavebni sporeni ne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kolar 28. 11. 2005 10:20)

28. 11. 2005 11:52 | jamako

Opravdu? No to jsou mi novinky. A kterapak "seriozni" sporitelna to je?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 28. 11. 2005 10:33)

28. 11. 2005 12:54 | Hana

Rozhodne si myslím, že je dobře si na stavební spořitelny posvítit. Člověk se jim upíše a stává se pak rukojmím bez možnosti se brátnit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

28. 11. 2005 13:10 | mia

Přesně tak. A popravdě vůbec nechápu, proč musí vlastně člověk platit za vyřízení smlouvy? Proč platit za to, že někomu svěřím svoje peníze? Jsou to zloději.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hana 28. 11. 2005 12:54)

28. 11. 2005 13:23 | .

Z Vašeho poplatku dostane 50% sjednatel, něco jeho nadřízení apod. - prostě taková provize.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+42
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (mia 28. 11. 2005 13:10)

29. 11. 2005 8:26 | JaM

Jak dlouho jste byl na Marsu? Tam prý poplatky nejsou, ale v Čechách již od jejich vzniku, a to ve výši 1, popř. až 1,8 % cílové částky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 28. 11. 2005 10:33)

29. 11. 2005 16:06 | Buffallo Bill

Kolik to stavebni sporeni vynasi v Cechach ???? 3% rocne plus nejisty bonus ???? A kdyby byl na to stavebni sporeni pridavek od státu , musel by se pridavek zas vratit , kdyby se ta nemovitost koupila v ciznine ????
Chci si koupit za 8 let byt na Costa Blance. Kdo se stehuje taky k mori a ke slunci ? Totiz na Floride a v okoli , tam jsou nekdy ty hurikany hrozny a vsechno rozbijou a a potom , odtamtud nelze jeti vlakem na vylet do Prahy. Lepsi je zustat doma v Evrope u Stredozemniho more , tady hurikany nejsou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+41
Líbí
Nelíbí

29. 11. 2005 16:39

imho wustenrot to ma za 0,5%, kdyz to uzavrete pres internet a tim obejdete zprostredkovatele.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JaM 29. 11. 2005 08:26)

30. 11. 2005 11:42 | ddo

To jde spočítat docela přesně. Pokud byste stejné peníze ve stejných intervalech po stejnou dobu ukládal do nějakého pevně úročeného produktu, pak by to vyšlo nastejno, kdyby onen produkt nabízel asi 6 - 7 % P.A. Kdo si stavebko založil ještě před nedávným snížením státního příspěvku, tomu to dělá něco přes 8% P.A.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Buffallo Bill 29. 11. 2005 16:06)

30. 11. 2005 12:16 | Mikuláš

Mne ale povidali , ze jiste je neco pres 3% rocne. Plus jedno procento nebo par procent nejisty bonus , ktery ale nemusi vubec byt. A kdo dostane neco od statu ke sporeni nebo k pojisteni , ten to statu musi zase vratit , jestlize se odstehuje od ciziny , mi povidali v bance.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ddo 30. 11. 2005 11:42)

30. 11. 2005 13:08 | ddo

Jen jestli vám to nepovídali o nějakém jiném produktu. Pokud se bavíme o stavebním spoření, je to, věřím, tak jak jsem napsal. Ovšem za předpokladu, že dodržíte nějakých 6 let, po kterou dobu to spoření běží. Po těchto letech můžete peníze uvolnit a pokud nechcete na tu smlouvu pokračovat úvěrem, smíte s penězi naložit jak je libo. Co se ale stane, pokud chcete spoření zrušit dřív, to si nejsem jist, možná opravdu musíte něco vracet. Osobně se k tomu stavím tak, že ještě využiju své starší spoření s tím vyšším státním příspěvkem a nahlížím na ně jako na dobře zajištěnou investici s rozumným výnosem, ale v omezeném objemu a s omezenou likviditou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+21
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mikuláš 30. 11. 2005 12:16)

30. 11. 2005 14:26 | jamako

Da se "udelat" i vyssi vynos - diky rozdilu mezi kalnedarnim rokem a sporicim rokem, tj. da se scela legalne ziskat na jedno sporeni v delce 5-ti (6-ti) let 7 (8) statnich podpor. Tim se da pomoci velikosti sporene castky ziskat vyssi vynos. Tim nemyslim, ze cim vic vlozim do stavebka, tim vetsi vynos
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ddo 30. 11. 2005 11:42)

30. 11. 2005 16:57 | ddo

Tak to nevím jak udělat. Myslel jsem, že optimální z hlediska výnosu je ukládat 18000 před koncem roku, za což v dubnu následujícího roku přibude státní podpora. Tak mi to vychází, že za 5 let a 4 měsíce dostanu 6 státních podpor, ale ne 7 za 5 let. Přepočítaný výnos P.A. je tedy asi mírně vyšší, o nějaký zlomek procenta, odhaduji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jamako 30. 11. 2005 14:26)

30. 11. 2005 17:38 | Jamako

No, ono to zalezi na datu uzavreni smlouvy. Pokud je to pred koncem, tak se da ulozit 18 kKc pred koncem roku (1. podpora), pak 5 let na konci roku vlozit dalsi 18kKc (5+1 podpora) a pak tesne po novem roku vlozit dalsi 18kKc (7. podpora) a nechat tam penize o rok dele - tim se ta sedma podpora zapocte. A skutecne nema vyznam uklad vice nez 18kKc+poplatky za rok (pri 5-ti letem cyklu) nebo 20kKc plus poplatky pri 6-ti letem cyklu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ddo 30. 11. 2005 16:57)

1. 12. 2005 8:04 | Julie

Podle mého by provizi sjednatelům mohla platit stavební spořitelna ze svých zisků a spořícím dát pouze symbolický poplatek za uzavření smlouvy a ne hned l % (nebo kolik je to přesně) z cílové částky!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (. 28. 11. 2005 13:23)

1. 12. 2005 18:25 | Venca

Vzhledem k tomu, že dnes neexistuje ani jediná SS, která by poplatek za uzavření SoSS nevybírala, pak nemáme ani jednu seriozní stav. spořitelnu. Ve své době (jaro 2001) taková přiležitost byla, tak jsem ji využil a napálil cílové částky (SSČS - uzavření prostřednictvím internetu). Dnes jsem naprosto spokojen, neboť u všech smluv mám garantovaný úrok 4%, státní podpora 4,5k Kč /smlouva/rok, žádné daně, pojištěný vklad, likvidita od příštího jara bude vysoká. Věřím, že můj výnos z těchto SoSS bude v roce 2006 výrazně vyšší, než bych získal v OPF peněžního trhu nebo dluhopisových. Myslím, že i stavební spoření mohlo být slušnou "investicí" pro lidi, kteří nemají znalosti a odvahu účastnit se obchodů s akciemi, deriváty, indexy, atp.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 28. 11. 2005 10:33)

5. 12. 2005 21:04 | Uff

Stavební spořitelny kradou lidem státní podporu. Všechny podpory podobného typu lijí peníze do kapes spořitelen nebo pojišťoven. Je to nesmírná národohospodářská hloupost. Příčiny vidím v korupci ve vládách a parlamentu (pod vedením ODS a ČSSD). Státní podporu financují dnešní a zejména budoucí daňoví poplatníci.Tak lze okrást i toho, kdo se ještě nenarodil. Bravo, Klausi!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+37
Líbí
Nelíbí

21. 2. 2006 0:28 | Julie

Ale jo ! Bohužel pravidla mění během hry ! Hlupáky a z klientů dělat nesvéprávné klienty dokáže i jiná spořitelna jako Modrá pyramida a při snaze klienta o zvýšení cílové částky podmiňuje zvýšení cílové částky donucením uzavření jiného nevýhodného tarifu, obere tak Vás o úroky z vkladů ! Uzavřeli jsme stav.spoření u Modré pyramidy v prosinci 2002. Ještě v r. 2003 měla poplatek za roční vedení účtu 240,- Kč, které si další rok klidně zvedla na 300,- Kč. Ve smlouvě stav. spoření máme uveden 3 % úrok ze stav. spoření. V obchodních podmínkách je možnost zvýšení cílové částky, ze které má stav. spořitelna poplatek 1% z navyšované cílové částky. Skutečnost je ale jiná !! Včera dcera zařizovala na pobočce Modré pyramidy zvýšení cílové částky stavebního spoření. Dostala formulář "Návrh na zvýšení cílové částky, Žádost o změnu tarifu". Referentka jí tvrdila, že pokud chce navýšit cílovou částku, musí změnit dosavadní tarif Profit na tarif Kredit (bez toho prý zvýšení cílové částky nelze !!). Na formuláři je skutečně věta : "Beru na vědomí a souhlasím, že v případě zvýšení cílové částky u smlouvy s tarifem Profit musí dojít ke změně tarifu Profit na tarif Kredit." V druhé půlce formuláře je text : Žádám o změnu tarifu stavebního spoření na tarif Kredit (úrok z vkladu 2 % p.a.). V textu dál je tučně uvedeno : "Mám-li uzavřenou smlouvu o stavebním spoření s nárokem na úrokové zvýhodnění, souhlasím s tím, že zvýšením cílové částky nebo změnou tarifu ztrácím v plném rozsahu nárok na toto úrokové zvýhodnění od data uzavření smlouvy. Beru na vědomí a souhlasím, že Modrá pyramida stavební spořitelna, a.s., účtuje úhradu za změnu tarifu ve výši 1/3 připsaných úroků. Úhrada za zvýšení cílové částky činí maximálně 1% z částky, o kterou byla cílová částka navýšena." Smlouva je smlouva a na ní možnost navýšení cílové částky je umožněna a ani v obchodních podmínkách viz čl. 7 není o podmínce navýšení cílové částky nutnosti změnit tarif na nevýhodný tarif Kredit zmínka ! Dle platných obchodních podmínek jak ve smlouvě v r. 2002, tak současných může stavební spořitelna snížit úrokovou sazbu z vkladů na aktuální depozitní sazbu jen v tom případě, že účastník po splnění podmínek pro poskytnutí přidělení úvěru nabídku nepřijme a ode dne uzavření smlouvy uplyne nejméně 6 let.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+73
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

František Piškanin

podnikatel, Hopi

Roman Vaněk

kuchař a podnikatel

František Piškanin
ÚSPĚŠNOST
15,79 %

z 38 duelů
×
Roman Vaněk
ÚSPĚŠNOST
86,79 %

z 53 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Technická úroková míra, LIBID, Autarkie, účastnické fondy, jan sedláček, transformované fondy, penzijní fondy, daňové odpočty, železná ruda, stagnace ceny, zdeněk rudolský, GEnius Gratis, Luboš Smrčka, délka fixace, úsporná opatření, zaplo finance, Neograph, blankoindosament

4L07584, 3AE0651, 4L07584, 9S21140, SH0A0004

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK