Snížení daní, které možná právě vám daň zvýší

Novela zákona o daních z příjmů, kterou právě schválila sněmovna, je v médiích prezentována výhradně jako snížení daní. U osob se středními a vyššími příjmy ovšem v mnoha případech dochází ke zvýšení daní. O tom ale bohužel nikdo nemluví.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 11. 2005 9:55, Jarmila

To víte, že to nebyla služba, policajti si prostě potřebovali udělat cvičení a bylo jedno kde, za kolik nebo proti komu. Následně kdosi vyčíslil, že ta sranda stála asi 35 miliónů. Nenašlo by se pro ty peníze rozumnější využití? I když chápu, že i policajti potřebujou cvičit, aby byli akceschopní, ale nemusí se cvičit v rozhánění davu. Že by předzvěst budoucnosti?

Zobrazit celé vlákno

+27
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 11. 2005 20:44

Díky Kačko za článek. Kdysi jsem o podobných tématech psal do novin a jsem zklamán, jak jdou poslední dobou novináři sociálním demokratům na ruku. Myslím si navíc, že nejde ani tak o změnu jejich názoru na daně jako spíše nedůslednost. Je jasné, že změna výpočtu nezdanitelného minima znamená ve skutečnosti zvýšení progresivity daní...ale to tady opravdu podle všeho nikoho nezajímá. Možná se dočetli, že v Americe se nejvyšší příjmy kdysi dávno zdaňovali i z 90 procent...Piš dále :o)

Zobrazit celé vlákno

-14
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 53 komentářů)

27. 1. 2006 15:10 | Aleš

ať počítám jak počítám, tak mi vychází, že na tom netratí nikdo, ono totiž došlo taky k úpravě pevných částek při výpočtu daňe, nejen úpravě procenta, i když pravda u částek kolem 35T a výš je to velká nula
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 11. 2005 11:51

Manas nesil, kdyz se odtud zvedne top 100-200 tisic lidi, tak ten zbytek socialne potrebni v hladove agonii umlati rannim vydanim Blesku..:-))
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2005 16:23 | Roman

Já si tím nejsem tak úplně jistý, ODS se vždycky snažila, aby berňáci "jejich" voliče moc "neobtěžovala", což mi s těmi sociálními dávkami připadá jako další pokus, aby se zabývali něčím jiným, než kontrolami. Pokud říkají, že se díky změnám v sociálních dávkách sníží počet úředníků, tak - obecní úřady zůstanou, sníží se jim o pár lidí; úřady práce taky zůstanou, opět se sníží o něco stav lidí. Pár z těch snížených lidí převedou na berňák, ale pořád si myslím, že práce přibude víc, než kolik přibude lidí. Takže v důsledku toho se opět sníží počet kontrol. Vlastně by ty finančáky mohli rovnou zavřít, ať už neotravují lidí vůbec ;-))
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2005 11:29 | Jirka

Z ODS také nejsem zrovna odvázaný. Je ale fakt, že se snížením objemu vybíraných daní bude třeba snížit i spotřebu státní byrokracie. A to dokonce víc, než ty daně. Takže jejich snahu zrušit některé úřady celkem chápu. Ovšem i na tom berňáku bude pro vyplácení sociálních dávek zřízena extra kancelář, takže se část úředníků jen přestěhuje. Výběrčí daní a revizoři to jako vedlejšák určitě dělat nebudou.:-) A až zjistí, jak dlouhé fronty se před berňáky tvoří (je jich přece jen míň, než městských úřadů), budou se zřizovat pobočky. Ledaže by došlo na jejich sliby a systém nezdanitelných a odpočitatelných položek a sociálních dávek se zjednodušil na zápornou daň. Tu by pak mohl FÚ posílat na účet nebo složenkou jednou ročně při zůčtování daní z příjmů daňovým poplatníkům, kteří sami nebo prostřednictvím zaměstnavatele podali daňové přiznání, z něhož plyne nárok na zápornou daň. A protože inspekce FÚ mají ve zvyku chodit hlavně po jednotlivcích a drobných firmách, které málo odvádějí a hodně žádají, třeba dojde na různé meloucháře, děvky a rozličné jiné daňové příživníky. Velké finanční průšvihy pochopitelně nikdo odhalovat nebude. To bychom toho chtěli od ODS moc. Dovedete si ale představit, že by se záporná daň vyplácela 1x ročně? To by bylo v dubnu hodně ožralých a po zbytek roku spousta vloupaček a přepadení. Kdyby to náhodou policie zvládala, pro jisté skupiny obyvatelstva by to znamenalo přímo genocidu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2005 20:44

Díky Kačko za článek. Kdysi jsem o podobných tématech psal do novin a jsem zklamán, jak jdou poslední dobou novináři sociálním demokratům na ruku. Myslím si navíc, že nejde ani tak o změnu jejich názoru na daně jako spíše nedůslednost. Je jasné, že změna výpočtu nezdanitelného minima znamená ve skutečnosti zvýšení progresivity daní...ale to tady opravdu podle všeho nikoho nezajímá. Možná se dočetli, že v Americe se nejvyšší příjmy kdysi dávno zdaňovali i z 90 procent...Piš dále :o)
-14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2005 15:56 | zinfo

Pěkný článek. Bohužel ODS opět selhala. Reakcí na tuto novelu měla být z její strany protiakce. Měla zavčasu navrhnout stanovení stropu sociálního a zdravotního pojištění a pokud by jejich návrh neprošel, tak s odvoláním na jednostrannost "snížení" daní a zvýšení progresivity novelu pohřbít v senátě. Socdem chystá zavedení stropů také, ale v daleké budocnosti a změna je kosmetická.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 11. 2005 9:55 | Jarmila

To víte, že to nebyla služba, policajti si prostě potřebovali udělat cvičení a bylo jedno kde, za kolik nebo proti komu. Následně kdosi vyčíslil, že ta sranda stála asi 35 miliónů. Nenašlo by se pro ty peníze rozumnější využití? I když chápu, že i policajti potřebujou cvičit, aby byli akceschopní, ale nemusí se cvičit v rozhánění davu. Že by předzvěst budoucnosti?
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2005 8:55 | VlK vladku@seznam.cz

"Teď už k volbám nechodím, protože chci mít čisté svědomí." Takže jsi volil cca z 30% ODS, 30%KSCM, 30%CSSD. Snazil jsem se dohadnout vysledky posledních voleb + progrese ve snemovne. Jeste porad mas ciste svedomi?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 11. 2005 20:02 | BeneM

Myslím si, že nevíte nic o skandinávských zemích.Máme přátelé ve Švédsku a ti všichni z daní šílí.To co jim provedli ,za to teď krutě platí.Nejdřív bylo Švédsko velice mírné a super a teď neví co s tím.Všichni na to nadávají.Víte jaké oni mají daně?Takže žádné Švédsko.Ani se jim nelíbí EU.Jsou z toho dost zklamaní.Ten náš pan prezident ví o čem mluví.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 11. 2005 0:34 | Kateřina

Už se píše :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2005 14:58 | pivko

jezevče, ono je to ale v podstatě pravda, daně a z nich se financující sociální dávky jsou opravdu určitou formou výpalného, kterou si kupujeme pořádek a klid v ulicích. to ale zas samozřejmě neznamená, že každý má dostat všechno zadarmo, jde opět, jako vždy a ve všem o dosažení nějaké rozumné míry. současný systém relativně vysokých daní z příjmu a ostudných odvodů pokládám za nemravný. jenže, ono to o té příjmové stránce zas tolik není, mnohem zajímavější otázkou je totiž stránka výdajová - a tam jakékoli doposud provedené reformy totálně selhávají. rozumět výši své daňové sazby, to je pro mnoho voličů mnohem jednodušší, než se zamyslet nad strukturou výdajů veřejných rozpočtů a proto se také na to politici soustředí. já za mnohem podstatnější téma pro veřejnou diskusi, než daňová sazba 15% nebo 12% považuji například: chceme zvýšení sociálních dávek, nebo nové dálnice. chceme do důchodu v 50 za almužnu anebo vezmeme na vědomí, že se holt musíme starat sami a pracovat, dokud to jde?
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2005 12:18 | Maňas

Naprosto souhlasím s Jaromírem. Skandinávské země jsou dle mého ideálním vzorem nejenom v ekonomice, ale i v zahraniční politice a v celkovém fungování společnosti. Nebuďme naivní, 5% skupina finanční elity těch daní taky moc nezaplatí a ani v této zemi moc neinvestuje. A když už jim poteče s daněmi do bot, tak to jejich ODS zařídí, aby tomu tak nebylo. Těmto lidem bych doporučil místo rozvrácení české společnosti přestěhování do jejich vysněných rájů s rovnou daní jako je Slovensko, Estonsko, Litva, Lotyšsko. Třeba Vám tam bude fajn. Postavte si luxusní sídlo, obežeňte ho 3m keramickým plotem, aby vám okolní lůza nic neukradla, všude se pohybujte s osobní ochrankou a užívejte si svého finančního blahobytu.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2005 16:35 | Kačka

kdy vyjde? ;o), jinak dnešní článek na penězích jsem si po dlouhé době přečetla s chutí. Bohužel poslední dobou mě témata na těchto stránkách za oči nezatáhla a navíc nebyl ani čas, ale Vaše články čtu ráda a diskuze pod nimi také.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2005 15:30 | Roman

Jirko, souhlasím s Vámi. Já osobně jsem pro větší zdanění formou nepřímých daní a snížení přímých daní. Při každém zvýšení nepřímých daní zatím slyším jenom křik výrobců lihovin, tabáku a podobných komodit (záměrně vynechávám paliva a maziva, to je o něčem jiném), jak je to položí. Mě osobně je to ale naprosto lhostejné - právě takové zdraví škodlivé komodity by měly mít co nejvyšší zdanění.
Mě osobně je celkově sympatická daňová reforma, ostatně i většina ostatních reforem na Slovensku. Problém je pro mě snad jenom v tom, že podobnou věc u nás v programu má ODS, a byť jsem jeden čas byl její volič, už vůči této straně nemám důvěru ani iluzi o tom, jak to s touto reformou myslí "upřímně" pro tento stát a obyvatele. Dnes jsem si přečetl jejich návrh reformy sociálních dávek a byť je mi v podstatě tento návrh taky sympatický, opět v tom vidím spíš něco jiného. A třeba mě šokovalo to, že by se o sociální dávky měly starat finanční úřady. Za jejich prohlášením, že tato reforma by znamenala snížení úřednictva, protože by dávky už nevyplácely úřady práce ani městské (obecní) úřady, ale berňáky, vidím spíš další snahu ODS, aby se tyto úřady začaly zabívat ptákovinama ve smyslu rozdělování podpor různým skupinám obyvatel a nezbyl už čas na kontroly daní jako takové.
Nemusíte se mnou souhlasit. S většinou diskutujících na tomto serveru se ve většině názorů shodnu, spíš jenom na některé detaily se dívám trošku jiným způsobem. Možná je to i tím, že tento server má ve většině případů vzdělané čtenáře, kteří dané problematice rozumí a v diskucích proto neotravují provokatéři, kteří se jenom nudí a proto někam píší :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2005 15:21 | Roman

Máte pravdu, uznávám, že dálnice a letiště nebyl nejvhodnější příklad, ale nechtělo se mi včera nad tím zase tak moc přemýšlet :) Ale třeba silnice I/II/III třídy těžko můžete zpoplatňovat. Státní služby ve směru hasičů, policie, soudů, věznic a podobných institucí, ostatně i armáda je třeba, byť s tím každý nesouhlasí. Když budete mít v životě štěstí, nebudete nikdy potřebovat hasiče, policii, soud, ani armádu, když Vás zrovna nepotká nějaká živelná pohroma. Ale přesto takové instituce jsou třeba a musí být hrazené z veřejných rozpočtů. To samé zdravotnictví, když budete mít v životě štěstí, budete mít akorát jednou ročně chřipku, nemocnici uvidíte akorát z porodnice a nebudete od zdravotnictví nic potřebovat. Taky ale můžete ne vlastní vinou potřebovat do konce života léky nebo třeba transplantaci celého orgánu a někdo to bude muset zaplatit a sám to samozřejmě neutáhnete - od toho je tady zdravotní pojištění. Než se do mě někdo pustí, že většina mnou vyjmenovaných služeb v tomto státě nefunguje, jak by měla (zdravotnictví, policie, soudy...), tak mu dávám za pravdu. Můj příspěvěk je v čistě teoretické rovině :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2005 13:34

na koho že něco praská každou chvíli?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2005 11:01 | Jarka

Jen dotaz: Kdy konečně se zmůžeme na další defenestraci?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 11. 2005 10:45 | Kateřina

Jarmilo, teď si nejsem jistá, jestli si neděláte psinu. Nebo si vážně myslíte, že policejní zásah na CzechTeku byl službou? Komukoli, natož bohatým?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2005 10:26 | Pavel

Aha, takže bohatý si za to, že byl okraden, může sám, neměl být bohatý. Tak ať si platí všechny náklady a ještě živi zloděje ve vězení! Nebo je tady policie spíše kvůli těm zlodějům?
Ve skutečnosti je to tak, že bohatý by si rád svůj majetek ochránil sám, ale nesmí, protože příslušné pravomoci má pouze policie a státní moc a tedy bohatý ji MUSÍ vyžívat proti své vůli, a ještě za to platit.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2005 10:14 | Jirka

Pár lepších lidí by se našlo. Přidáte se k nim, nebo budete čekat až těch lepších bude nadpoloviční většina?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Klára Samková

advokátka

Michal Horáček

hudebník a podnikatel

Klára Samková
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Michal Horáček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services