Zachrání EU více dětí, více imigrantů, nebo více pracujících?

Evropanky 21. století stárnoucímu kontinentu trn z paty bohužel nevytrhnou. Imigranty si do sousedství příliš pouštět nechceme a spoléhat se na to, že v Evropě vzroste produktivita práce, nemůžeme. Proč propopulační politiky, přistěhovalecká víza ani snahy o vyšší pracovní nasazení nejsou řešením? Jaké možnosti na zvrácení hrozivých demografických statistik nám tedy zbývají?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 11. 2005 10:50, Pavel

No, já si myslím, že to vidím ještě spíše optimisticky. Pokud bude pomět důchodců k práceschopnému obyvatelstvu 1:1, pokud budou ještě nějaké děti a manželky na mateřské dovolené a nezaměstnaní (uvědomte si, že i nezaměstnaní a manželky na mateřské dovolené se počítají do práceschopného obyvatelstva), tak ten poměr opravdu bude někde kolem 1:10. A pak ještě můžete zkusit započítat, že téměř třetina zaměstnanců jsou státní ouřadové.

A díky prosazovanému fondovému systému budou důchodci na ten chleba mít. Prostě, v důsledku není rozdíl v fondovém a průběžném důchodovém systému, ty se liší jen v nominální výši důchodů, reálnou výší ale zajistí zcela shodnou. Drobný rozdíl je jenom v tom, že fondový systém je možná trochu spravedlivější (není tak rovnostářský jako průběžný).

Zobrazit celé vlákno

+21
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 11. 2005 11:52, Jarmila

Pořád se tu řeší jedno a to samé: je málo dětí, bude hodně důchodců a kdo bude vydělávat na důchody. Po 2. sv. válce bylo málo mužů v produktivním věku, prootže byli vybiti ve válce. Všechny systémy začaly nutit ženy, aby opustily rodinu a začaly pracovat v námezdní práci za peníze. Tomu jednak sloužila idea o rovnoprávnosti žen, kdy žena se už nemusí doprošovat, zda od muže dostane peníze na domácnost a na děti a k tomu přibyla povinnost po dobu produktivního věku vydělat si na důchod, kdy peníze za tuto dobu shrabuje stát. Je nabíledni, že pokud si má žena vydělat na důchod, aby v důchodu nestrádala, tak prostě děti mít NEMŮŽE. Tak co se tu pořád řeší? Děti? Důchody? Vždyť to jsou spojité nádoby a Vy už tu blbnete stejně jako Hitler, který chtěl rozmnožit čistokrevnou lidskou rasu, takže vybudoval rekreační střediska, do kterých jezdili vybraní mužší jedinci, aby si tam zasouložili s vybranými ženami (rozmnožování ze zkumavky v té době ještě nebylo známo). Těhotná žena měla všestrannou lékařskou péči. Po šesti týdnech po porodu byly děti matkám odebrány, matky se vrátily do "inseminačního střediska", dětem byla jim věnována všemožná péče. Po válce se ale zjistilo, že prakticky všechny děti byly těžce psychicky postižené. Vyrůstaly totiž v izolaci, v ústavu, bez rodičů a pečoval o ně personál, který je nenáviděl, protože tyto děti měly materiálně všechno, ale citově strádaly. V pokusu přímo na lidech se prokázalo, že rodina je pro děti bohužel zcela nepostradatelná.
Pokud chce společnost řešit problém, zda děti nebo důchod, tak prostě musí pomoci rodinám v zajištění různých služeb, aby se to dalo skloubit. Jinak řeší neřešitelné.

A pokud chcete vidět, jak to dopadne, když má rodina sice hodně dětí, ale dlabe na výchovu, pusťte si v TV pořad "Výměna manželek". Poslední díl, co běžel v pondělí 31. 10, tak tam to bylo fakt hustý. Šlo tam o to, že se na 14 dní vyměnily manželky v rodinách. První byla matka čtyř dětí Erika Balážová z Olomouce, druhou paní Dudková z Týna nad Vltavou, matka rok a půl starého syna. Paní Balážové se u Dudků moc líbilo, zatímco na paní Dudkovou šly mrákoty. U Balážů totiž našla ne nepořádek, ale přímo nepopsatelný bordel, kde bylo normální házet vajgly na zem, k tomu měla jako nádavek kastroly ve vaně, matrace nasáklé močí, protože jedno z dětí bylo sice enuretik, ale neléčený, protože počurávání u 12-letého dítěte bylo u této rodiny jaksi v normě. Otec rodiny byl nemakačenko, děti normálně braly rodičům cigarety, téměř všechny sociální dávky končily v hospodě. Paní Dudková se v této rodině pustila se do úklidu, přitom stihla jít s dětmi na koupaliště a ještě upekla jednomu dítěti dort k svátku. Když z rodiny odcházela, její dočasní svěřenci plakali. Nejlepší byla věta jednoho z nich: "jé, ona nás naučila uklízet".

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 20 komentářů)

10. 11. 2005 12:48 | Pavel

USA byly koloniální velmocí? Kdy? Jaké měly kolonie?
Nejsou USA náhodou spíš bývalá kolonie?
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 11. 2005 10:36 | Jarmila

A taky v Anglii vybuchnul vlak v podzemce a ti co se zachránili a nastoupili na povrchu do autobusu, zemřeli při výbuchu toho autobusu, protože ten vychubnul o 20 minut později. V USA spadly dva mrakodrapy. Jaká shoda, že jde především o státy, které byly koloniáními velmocemi. Taky jsem slyšela, že vlády bývalých kolinií chtějí po těchto státech náhrady za několikasetleté vykořisťování. Ještě že my jsme nebyli koloniální velmoc, nás může žalovat maximálně tak Podkarpatská Rus.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2005 1:34

Bismarck byl aktuální v dobách počínajícího kapitalismu. Snížení počtu obyvatel v Čechách není žádná katastrofa, starší generace zanechává po sobě mnoho hodnot, které mládež výhodně užívá, třeba dálnice, budovy, byty, elektrárny, komunikace. Používání moderních produkčních linek umožní i zvýšené odvody daní na důchody tvůrců této investice. I při vysokém procentuálním zatížení mladé generace péčí o své předchůdce se mladým Čechům bude dařit absolutně lépe, než kdybychom si do země pustili hordy nekvalifikovaných chudáků. Ti budou v hledání práce konkurovat svou nízkou cenou, sníží ale také kvalitu a schopnost konkurence domácích výrobců. Nikdo neví, kde leží přijatelné procento imigrantů. To je navíc ztíženo tím, že některé zdroje imigrantů jsou také zdroje zločinnosti, zejména z muslimské oblasti. V každém případě je třeba imigraci omezit, německá hodnota kolem 10% je bezpochyby příliš vysoká. Dnešních 2% jsou jenom fiktivní čísla, nepodchycují imigraci z dob sovětské okupace a období internacionalismu naší rodné Velké Strany. Lze očekávat, že při dosažení 4 -5% se i v České Republice začnou vyskytovat ve zvýšené míře problémy, které známe ze soužití s Romy. Dokud neukončíme s úspěchem integraci Romů a Vietnamců, měli bychom co nejúčinněji brzdit neřízenou invazi všemožných rytířů štěstěny ze severní Afriky a Asie.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2005 10:50 | Pavel

No, já si myslím, že to vidím ještě spíše optimisticky. Pokud bude pomět důchodců k práceschopnému obyvatelstvu 1:1, pokud budou ještě nějaké děti a manželky na mateřské dovolené a nezaměstnaní (uvědomte si, že i nezaměstnaní a manželky na mateřské dovolené se počítají do práceschopného obyvatelstva), tak ten poměr opravdu bude někde kolem 1:10. A pak ještě můžete zkusit započítat, že téměř třetina zaměstnanců jsou státní ouřadové.
A díky prosazovanému fondovému systému budou důchodci na ten chleba mít. Prostě, v důsledku není rozdíl v fondovém a průběžném důchodovém systému, ty se liší jen v nominální výši důchodů, reálnou výší ale zajistí zcela shodnou. Drobný rozdíl je jenom v tom, že fondový systém je možná trochu spravedlivější (není tak rovnostářský jako průběžný).
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2005 10:34 | Jirka

Myslím, že to vidíte příliš černě. Populace sice stárne, ale ne tak, aby byl poměr pracujících a důchodců 1:10. Také Vám uniká, že ke vzniku poptávky je nutná také kupní síla. Pokud nebudou mít důchodci na drahý chleba, pekaři na nich nevydělají. Totéž platí o jakémkoli jiném zboží. Potraviny jsou sice zboží, které si člověk odepře jako jedno z posledních, ale i tak na ně musí mít. Navíc má na výběr. Může spotřebu předražených druhů potravin omezit. A mnohé si může i sám vyrobit. Důchodci jsou zimomřiví, teplo je drahé. Takže pečením domácího pečiva zabijou dvě mouchy jednou ranou. A hamoun pekař má po poptávce.
S tou strukturální nezaměstnaností máte pravdu. Je celkem přirozené, že firmy tíhnou k moderním trendům a stará řemesla a postupy odumírají. Školství zběsilému tempu rozvoje technologií nestačí. Moderní firmy budou zřejmě muset něco podnikat i na tomto poli. Konečně i stávající zaměstnanci se musí pořád přeškolovat a doškolovat. Takže hledat hotové kvalifikované síly mi v mnoha oborech připadá trochu naivní. Sám si často říkám: "Kam se ten svět proboha pořád žene?" Než se u jedné technologie trochu vychytají mouchy, už je vytlačena novou. Zřejmě se tu začíná projevovat nějaký přirozený regulační mechanismus, který se nám snaží naznačit, abychom přibrzdili. Profit nelze zvyšovat do nekonečna. Zdrojem příjmů není technologie (ta může jen něco uspořit na nákladech), ale spotřebitelé. Pokud je z výrobního procesu vytlačují technologie, je třeba pro tyto lidi hledat jiné uplatnění, kterým by byli užiteční i té hrstce kvalifikovaných a dobře placených lidí. Jen tak se oběživo může dostat mezi širokou veřejnost a vytvářet na druhé straně zase kupní sílu. Peníze byly kdysi vynalezeny, aby usnadnily směnu zboží a služeb. Ne proto, aby se hromadily. Čím více jich bohatí z oběhu odsávají, aniž je potřebují, tím hůře budou prodávat svoje produkty. K rozumnému životu není třeba vlastnit mnohamiliardový majetek. Zvláště ne ten pasívní.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2005 9:53 | Jarmila

Jenže ten chleba nezachrání ani vysoká produktivita. Ono se tak dlouho mlelo o produktivitě, až se pozavíraly malé provozy, okresní mlékárny a pekárny. Teď se vozí mléko ke zpracování sice do produktivního závodu, ale taky 70 km tam a v krabicích dalších 70 km zpět. Co je nádherného na tom, že my tu pijeme mléko ze Slovenska a z Polska, které je možná ve srovnání s naším levnější, ale zase musíme platit za dusíkovou ochranu, takže pijeme ne čerstvé mléko, ale biologicky mrtvou vodu. Totéž s chlebem. Aby snesl převoz z pekárny, vzdálené 50 i 100 km, vycpe se protiplísňovou a jinou potřebnou chemikálií. Trochu lepším řešením je dopékání chlazených a mražených polotovarů přímo v prodejně. To budu radši jíst chleba sice nepatrně dražší, ale čerstvý a ne vycpaný chemikáliemi. Ostatní potraviny jsou na tom stejně. Pravda, máme obchody plné potravin, ale nedávný výzkum prokázal, že naše výživa je nejhorší od doby 2. světové války. Právě díky chemii. A když si ještě k tomu uvědomíte, že na konci celého řetězce je zdravotnictví, pak Vás ani nemůže překvapit, že to už ten nápor nezvládne.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2005 16:55 | Pavel

Tak imigrace a přistěhovlaci rozhodně nejsou řešením, ten článek nemohl přijít v lepší dobu... Už se to není jen ve Francii, ale i v Německu a Belgii... A vlády jsou nepřipravené, tedy bezmocné...
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 11. 2005 7:35 | Pavel

Vaše nadšení pro vyspělé technologie je hezké, to zni skoro jako komunistický ráj (všechno dělají stroje a lidi se jen válej).
Bohužel to tak ale není. Ono totiž zavedení nějaké vyspělé technologie sice ušetří X pracovních míst tam, kde byla zavedena, ale vytvoří Y nových pracovních míst na vývoji, konstrukci výrobě a údržbě této technologie, kde to Y se od X moc neliší. A navíc se tak většinou zruší místa málo kvalifikovaná a vzniknou nová místa požadující vysokou kvalifikaci.
Jestli jse někdy slyšel o strukturální nezaměstnanosti, tak to je přesně ono. Na jedné straně je spousta nezaměstnaných lidí s nizkou kvalifikací, na straně druhé jsou volná místa pro kvalifikované lidi. Například naše firma nabírala v Holandsku nové lidi, přihlásilo se přes tisíc zájemců, ale nebyl přijat nikdo, protože nikdo nesplňoval kvalifikační požadavky.
Zkrátka pokud jeden zaměstnanec bude živit ženu na mateřské, dítě, dva nezaměstnané (spíše nezaměstnatelné) a čtyři důchodce, tak si budou muset všichni pořádně utáhnout opasek a žádná vyspělá technologie to nezachrání. A to platí bez ohledu, jestli důchodový systém bude fondový, průběžný nebo jakýkoliv jiný.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2005 18:40 | vlk šedý

No, a právě tady nabízejí řešení: vysoká produktivita práce a vyspělé technologie.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2005 12:25 | Pavel

Protože bude hodně důchodců a málo pracujících, bude pro hodně hladových málo chleba. Proto poptávka značně převýší nabídku a to povede k vysoké rovnovážné tržní ceně chleba. Výrobní náklady s tím nemají nic společného.
Samozřejmě, tím chleben myslím obecně všechny produkty, ne jen konkrétní šumavu.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2005 11:40 | Jirka

Jak jste dospěl k té vysoké inflaci? Předpokládáte, že bude dražší výroba, když si budeme na důchod šetřit sami? Já to vidím naopak.
Když si na důchod bude zaměstnanec šetřit sám, nebude zaměstnavatele zatěžovat sociálním pojištěním, z něhož část neužitečně rozhazuje stát na jeho přerozdělování. Díky poklesu poměru pracujících a důchodců budou nezaměstnaní jen odpůrci práce. Nebude jim tudíž třeba přispívat na podporu. Větší poptávka znamená pro firmy úspory. Vydá sice víc za materiál, protože ho více zpracuje, ale bude moci provozovat výrobní linky efektivněji. Zrovna pekárna je prima příklad. Co myslíte, že je ekonomičtější? Rozpalovat pece kvůli 500ks chleba a platit pekařům mzdu i za zbytek šichty v prostojích, nebo využít kapacitu linky, péct na 3 směny a ušetřit teplo v pecích tím, že vychladnou jen kvůli občasné údržbě? Cena výrobní haly a daň z nemovitosti za ni zůstane stejná i při zvýšení výroby, atd.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2005 10:30 | Pavel

Noje, jenže i když si každý na svou penzi ušetří sám, tak jako penzista nebude jíst peníze, ale chleba, a ten chleba musí upéct ti, co zrovna pracují. Takže se tak způsobí jenom velká inflace, ale ve skutečnosti si nikdo nepolepší.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2005 8:52 | Jarmila

Vlku šedý, Vy taky žijete v představě, že si nikdo z nás na svůj důchod nevydělal a nenašetřil? Pokud vím, tak mnoho z nás celý život odvádí státu nemalý obolus nejenom na daních na fungování stále více byrokratičtějšího státu, ale také na zdravotní a sociální pojištění, což v sobě zahrnuje i platby na důchod, nemýlím-li se (chi, chi, dodal by Sam Howkins). Ale nakrkne mně, když stát svou nenažranou prackou léta shrabuje peníze a po XX letech řekne "sorry, já na důchody nemám, měli jste si našetřit, na zdravotnictví taky nemám, musíte si to platit". To považuju za sprosťárnu nejvyššího kalibru a mám dojem, že bychom měli pravidelně provádět defenestrace, neb o naše peníze nebylo pečováno s péčí řádného hospodáře. Problém není v tom, že si lidi na důchody nenašetřili, ale že jejich peníze stát rozfrcal! Pokud se tedy milý stát starati nechce, pak v době počítačové není problém dát každému člověku papír, na kterém bude napsáno "platil jsi státu tolik a tolik let, za to Ti náleží důchod v té a té výši + pravidelné valorizace. Ode dneška se peníze na sociální a zdravotní státem nevybírají, starej se sám ". Jenže co by se pak rozkrádalo, privatizovalo a zestátňovalo? Čím by se ouřadové živili? Vždyť byste za chvíli nepotřeboval vládu, ministry, politické strany a další ouřady, takovou anarchii si stát přece nemůže dovolit!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 11. 2005 23:00 | vlk šedý

Problém zdaleka není v absolutním počtu lidí na evropském kontinentu. Hustota obyvatel v Evropě je stále velmi vysoká, což výrazně zatěžuje životní prostředí a vyčerpává neobnovitelné přírodní zdroje. Když bude lidí méně, sníží se i spotřeba. Problém je však ve špatné věkové skladbě obyvatel, proto dále nemůže fungovat socialistický mezigenerační Bismarckův model. Musí se postupně přejít k tomu, aby si každý na svou penzi vydělal sám. Jde ovšem o dlouhodobý proces, a musí se především vhodně nastavit přechodný systém, aby nebyli poškozeni starší lidé. Ovšem dnešní mladíci by už měli mít penzi jen z toho, co si sami ušetří. Než v neustálém zvyšování důchodového věku nebo v krátkozrakém podporování smrtelně nebezpečného přílivu, většinou nepřízpůsobivých obyvatel z jiných civilisačních okruhů, by se mělo hledat spíše východisko ve zvyšování produktivity práce, snižování daní a v nových technologiích, což by mělo vést k vyššímu bohatství nejširších vrstev společnosti. Tímto směrem však bohužel převážně socialistická Evropa zatím rozhodně nekráčí.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 11. 2005 20:41 | HonzaV

na bednu se dívám akorát ve čtvrtek večer v 1/2 10 na dvojku, ale tohle mě mrzí že jsem neviděl. Díky za tip.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 11. 2005 15:36 | Bouček Antonín

Ano, ano, soukromému podnikání se daří lépe mezi mladšími populacemi a inovace jsou spojeny s mládím. Snad proto dostávají Nobelovy ceny jen samí mladí a stejně tolik mladých, jako držitelů Nobelových cen, je i mezi nejbohatšími lidmi světa. Koneckonců i světové statistiky určitě prokazují, že státy s mladší populací (například africké státy) jsou ekonomicky i vědecky schopnější než státy se starší populací (západní Evropa, Japonsko). Až si příště budu kupovat chleba v koloniálu, měl bych panu majiteli vysvětlit, že je čas to zabalit a předat kvelb.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 11. 2005 11:52 | Jarmila

Dodatek se mi už nevešel: Až budete řešit probémy jak zvýšit počet dětí v republice, pusťte si to jako inspiraci, kde tak končí sociální dávky, k čemu máme sociální pracovnice a celý sociální systém a můžete přitom přemýšlet, jestli zrovna tohle náš stát spasí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 11. 2005 11:52 | Jarmila

Pořád se tu řeší jedno a to samé: je málo dětí, bude hodně důchodců a kdo bude vydělávat na důchody. Po 2. sv. válce bylo málo mužů v produktivním věku, prootže byli vybiti ve válce. Všechny systémy začaly nutit ženy, aby opustily rodinu a začaly pracovat v námezdní práci za peníze. Tomu jednak sloužila idea o rovnoprávnosti žen, kdy žena se už nemusí doprošovat, zda od muže dostane peníze na domácnost a na děti a k tomu přibyla povinnost po dobu produktivního věku vydělat si na důchod, kdy peníze za tuto dobu shrabuje stát. Je nabíledni, že pokud si má žena vydělat na důchod, aby v důchodu nestrádala, tak prostě děti mít NEMŮŽE. Tak co se tu pořád řeší? Děti? Důchody? Vždyť to jsou spojité nádoby a Vy už tu blbnete stejně jako Hitler, který chtěl rozmnožit čistokrevnou lidskou rasu, takže vybudoval rekreační střediska, do kterých jezdili vybraní mužší jedinci, aby si tam zasouložili s vybranými ženami (rozmnožování ze zkumavky v té době ještě nebylo známo). Těhotná žena měla všestrannou lékařskou péči. Po šesti týdnech po porodu byly děti matkám odebrány, matky se vrátily do "inseminačního střediska", dětem byla jim věnována všemožná péče. Po válce se ale zjistilo, že prakticky všechny děti byly těžce psychicky postižené. Vyrůstaly totiž v izolaci, v ústavu, bez rodičů a pečoval o ně personál, který je nenáviděl, protože tyto děti měly materiálně všechno, ale citově strádaly. V pokusu přímo na lidech se prokázalo, že rodina je pro děti bohužel zcela nepostradatelná. Pokud chce společnost řešit problém, zda děti nebo důchod, tak prostě musí pomoci rodinám v zajištění různých služeb, aby se to dalo skloubit. Jinak řeší neřešitelné.
A pokud chcete vidět, jak to dopadne, když má rodina sice hodně dětí, ale dlabe na výchovu, pusťte si v TV pořad "Výměna manželek". Poslední díl, co běžel v pondělí 31. 10, tak tam to bylo fakt hustý. Šlo tam o to, že se na 14 dní vyměnily manželky v rodinách. První byla matka čtyř dětí Erika Balážová z Olomouce, druhou paní Dudková z Týna nad Vltavou, matka rok a půl starého syna. Paní Balážové se u Dudků moc líbilo, zatímco na paní Dudkovou šly mrákoty. U Balážů totiž našla ne nepořádek, ale přímo nepopsatelný bordel, kde bylo normální házet vajgly na zem, k tomu měla jako nádavek kastroly ve vaně, matrace nasáklé močí, protože jedno z dětí bylo sice enuretik, ale neléčený, protože počurávání u 12-letého dítěte bylo u této rodiny jaksi v normě. Otec rodiny byl nemakačenko, děti normálně braly rodičům cigarety, téměř všechny sociální dávky končily v hospodě. Paní Dudková se v této rodině pustila se do úklidu, přitom stihla jít s dětmi na koupaliště a ještě upekla jednomu dítěti dort k svátku. Když z rodiny odcházela, její dočasní svěřenci plakali. Nejlepší byla věta jednoho z nich: "jé, ona nás naučila uklízet".
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 11. 2005 10:57 | Jirka

Souhlasím se závěrem článku. Nejlepší bude zaměřit se na snižování nezaměstnanosti a zvyšovat věkovou hranici pro odchod do důchodu podle zvyšujícího se průměrného věku dožití. Jinak budeme víc a více na obojí luxus doplácet. Konečně díky štědrým sociálním dávkám je momentální hranice pro odchod do důchodu kolem 20 let (pro ty, kterým se nechce makat). Takže což takhle začít od nich? Třeba tím, že se podpora v nezaměstnanosti, životní minimum, příspěvek na bydlení a další dávky v úhrnu na hlavu srovnají se základní výměrou pro důchodce? Když z toho přežije starý nemohoucí člověk a ještě má na kapesné pro děti a vnoučata, mladý a zdravý člověk to musí zvládnout ještě snáz. I tak může být rád, protože na rozdíl od důchodce si na svůj "důchod" ještě nevydělal.
Zaujala mě ale ještě jedna věc: Finanční pobídky jen urychlí narození dětí, ale nezvýší porodnost. Z tohoto pohledu by plnily svůj účel, protože je třeba vyrovnávat populační vlny časováním porodnosti a ne jejím trvalým zvyšováním. Potíž tuším v tom, že se díky pobídce některé děti narodí např. o 5 let dříve, ale populační vlny mají délku v desítkách let. Pobídka tedy přesune jen malou část dětí z období populačně štědrého do období populačního nedostatku, pokud bude vyplácena celá desetiletí. Je to tedy málo účinné a velmi drahé řešení. Nehledě na to, že stát, který nemá dost pro důchodce bude utrácet jinde, aby si nadělal do budoucna dost dalších důchodců, a vytloukat klín klínem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 11. 2005 8:45 | Jarmila

Imigrace není řešení. V Paříži už 6. den trvají pouliční boje, protože imigranti si představují, že veškeré bohatství je asi výsledkem nevzdělanosti a povalování a že Evropanům lítají pečení holubi do huby sami a když tu hubu včas neotevřou, mají na nose modřinu.
I my v naší republice máme s imigrací bohaté zkušenosti, protože i k nám ještě dneska vesele migrují Romové ze Slovenska. Dětí jako smetí, ale co to řeší? Jen vyšší počet nepracujících obyvatel? Viděl někdo romskou osadu na východním Slovensku? Vřele tu exkurzi doporučuji každému, aby si představil, že člověk, vyrostlý v této osadě, neumí používat elektřinu ani splachovací záchod, protože obojí je vrcholem luxusu. A že by za to ještě platil? Čím, když nic nemá a je zvyklý v lepším případě chodit do budky se srdíčkem, v horším do přilehlého parku ve městě, a pro peníze má taky jiné využití. Z té bídy se ale takto postižení Romové sami nevyhrabou a gadžovská většina jim nepomůže. Ve státním aparátu sice vznikla funkce se vznešeným názvem "romský poradce", ale jeho hlavním úkolem není pomáhat při začleňování Romů do majoritní společnosti, ale radit jim, jak získávat sociální dávky. A pro rejpaly musím dodat, že ty funkce byly zřízeny již za vlády ODS.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Paclík

podnikatel, Viktoria Plzeň a Dočista

Vlastislav Bříza

podnikatel, Koh-i-noor

Tomáš Paclík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vlastislav Bříza
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services