Výpočet čisté mzdy 2024
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Martin Kasa
podnikatel a investor, Ticketon.cz
Jan Libich
ekonom
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
ODS nižší daně nechce
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
2. 11. 2005 12:58, zinfo
Současný daňový systém je nespravedlivý a pokřivený. Novela ČSSD jej ještě více deformuje a zvyšuje daňovou nespravedlnost. Rozumím kroku ODS tak, že je lepší než zvýraznění nespravedlnosti, raději ponechání současného stavu. To je ale nepopulární pro stádo ovcí. Rovná daň neznamená, že budou platit všichni stejně, ale poměr zvyšování bude stejný. Kdo vydělá 2x více, zaplatí 2x více... Už i tak pro něj státní služby budou dvakrát dražší. Jako by třeba i cena lístku do kina závisela na výši příjmu. V současném modelu se stejně díky inflaci všichni postupně sunou do vyšších pásem s vyšší mírou zdanění. Občas se to sice zvalorizuje,ale ne dost rychle a ne dostatečně.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
27. 10. 2005 16:00, JMK
Bohuzel, kdyz se tak divam okolo sebe, tak nasi KSC(M) duchodci si diky nasi politicke scene zacinaji celkem uspesne vychovavat sve nastupce :-(
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 58 komentářů)
28. 10. 2005 21:10 | oddTom
Co konkretne byste si pral zlepsit, aby Vas ta ci ona demokraticka strana zaujala?
Ja napriklad predpokladam, ze budu volit ODS nebo KDU (pripadne - jako obvykle - dame s manzelkou hlasy napul :) ) - jedna strana mi vyhovuje napr. svou nabidkou snizeni dani, ktere by pro me bylo vyhodne, druha strana je mi sympaticka napr. podporou rodin.
Kdybych to mel brat podle toho, ze tam ci onde je nejakej protivnej politik... Pro me je prioritou zachovani demokracie v teto zemi a zakony, ktere strana takoveho politika jako celek prosazuje. Pokud i ten protivnej politik odhlasuje to, co je v souladu s obecnou orientaci strany a s mymi ocekavanimi (alespon v jadru, tezko dosahnout 100% shody), pak splnil to, proc jsem jeho stranu volil (i kdyz samozrejme s "neprotivym" politikem by to bylo jeste lepsi :) - ale existuje [kdekoli ve svete] nejaka dokonala strana, ktera ma jen vzorne cleny?).
> Bohuzel, musel bych celou stranu stranu a tim i pany Tlusteho, Kalouska, atd. ktere nesnasim. Jak jinak dam temto stranam vedet, ze o pany Tluste a Kalousky nestojim?
Ale vzdyt Vy si muzete vybrat jednotlive kandidaty, ktere chcete volit? Nevim, z jakeho jste regionu, mozna u Vas pan Tlusty nebo pan Kalousek ani nekandiduji, a pokud ano, pak preci muzete zakrouzkovat vsechny na listku te ci one strany krome techto dvou? Samozrejme tezko k temuz presvedcite vsechny volice v dane oblasti, mnozi se asi nejakymi preferencnimi hlasy vubec nezabyvaji, ale to uz je demokracie :) - holt hlasuji i jini lide. Nebo muzete napsat na vedeni te ktere strany. :) Nebo se muzete stat clenem nektere z techto stran a az budete predsedou, budete mit treba moznost p. Tlusteho nebo p. Kalouska vymenit. :) (Psal jste, ze do politiky se nepohrnete - chci jen nastinit, ze moznosti tu narozdil od totality jsou.) Ale tezko se ODS nebo KDU dovtipi, ze nekoho od nich nechcete, jen na zaklade Vasi volebni neucasti.
> Bohuzel, mate pravdu, je skoda, ze pripadnym vitezstvim KSC(M) se nam spousta veci spozdi. Ale neni lepsi dostat facku a trosku se probrat? A zacit neco delat?
Myslim, ze tehle zemi stacila facka z let 1948-1989... Spolehat na nejake nove probrani se (po nove vlade KSCM) mi prijde ponekud riskantni, toho by se taky clovek uz nemusel dozit. Poucme se z historie!
Krome toho by to po "pristim probrani se" nemuselo byt o moc lepsi, nez je to ted. Mentalita Cechu se nezmeni z roku na rok, to je spis otazka generaci nez let - ale jen proto, ze ani dnes neni vse dokonale, nechci, uz kvuli svemu diteti, riskovat skluz dalsich x petiletek.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 10. 2005 18:06 | JirkaZ
27. 10. 2005 17:47
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 10. 2005 21:07 | oddTom
Ja jsem nenapsal, ze takovy clovek voli (doslovne) komunisty. Ale svou neucasti davat hlasum ostatnich volicu (nejen KSCM, ale i jim - hacek je v jejich disciplinovane volicske zakladne) vetsi prostor. Takovouto neprimou podporu mi asi nerozmluvite. :)
> A je mi v tom pripade bohuzel jedno, jestli budou u moci komunisti v KSC nebo komunisti v CSSD nebo ODS (a nejspis taky s komunisty ve svych radach :-)). Principielne je to jedno.
Pak mohu jen zasnout nad Vasi lhostejnosti k budoucim osudum Vasim i cele Vasi vlasti. Neregistruji, ze by ODS a KSCM mely identicky program a zakonodarne cile.
Jedno to bylo za minuleho rezimu, kdy se vladlo porad stejne, at prislo tolik nebo tolik volicu, hlasujicich tak nebo... nebo tak.
> Neni to jedno naopak v tom, ze komniste maji realnou sanci na zvoleni - a na to rikam, no a co? Proc ja bych mel byt zodpovedny a neco zodpovedne delat, kdyz nasi politici zodpovedni nejsou? Z jejich strany je to jednoduche - nedelat nic pro stat a jeho obcany (cest nekterym vyjimkam)
Mohl byste objasnit, co myslite tim nicnedelanim politiku? Jsou zakony, ktere parlament a vlada projednava a schvaluje, k nicemu (pro Vas nebo pro ostatni)? Jak byste si predstavoval, ze by to cele melo fungovat, abyste vedel, ze poslanci neco pro stat delaji?
> Je to cisty obchod - at nabidnou neco, co ma pro me cenu a ja si to koupim - pujdu je podporit k volbam.
Co pro Vas ma cenu? Je pro Vas dulezitejsi nejaky maly konkretni prosazovany prvek ci jeden sympaticky poslanec, nebo vseobecna politicka orientace strany (z niz pak vyplyvaji zajmy prosazovat takove ci onake zakony)?
> Vyhraji komunisti? Co se da delat, ale kdyz ostatni strany nic nenabidly?
Mozna nenabidli zadny bod programu, ktery by zajimal prave i Vas, ale opravdu myslite, ze (z hlediska dusledku pro obcany - i pro Vas) neni rozdil mezi vladou levice a pravice?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 10. 2005 14:44 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 10. 2005 17:05 | V. Spinka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 10. 2005 16:00 | Jamako
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 10. 2005 15:58 | Jamako
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 10. 2005 14:15 | Jirka
Mám-li tedy být realista, musím přiznat, že mi náhlý přechod na 15% rovnou daň připadal jako příliš velká rána pro státní rozpočet, než aby ji dokázali zvládnout. Redukce státní správy (pokud se jí opravdu dočkáme) bude vleklá. Náhlý přechod na 12% rovnou daň je potom hotová utopie. Dalo by se to tedy zaonačit takto:
ČSSD již snížila daňovou sazbu nejchudším. Nyní je řada na ostatních. Nechceme daně opět zvyšovat, rovnou daň 12% si nemůže dovolit stát. V následujícím roce tedy odstraníme nejvyšší sazbu. Jakmile se nám podaří redukcí státní správy dosáhnout potřebných úspor, přijde na řadu další nejvyšší sazba. Občané se tak budou moci průběžně přesvědčit, jak snižování daní a daňové progrese prospívá ekonomice a nám všem. Nakonec bude 5% DPH zvýšena na 12%, tj. o 7%. Což je přesně tolik, o kolik bude předtím snížena vyšší sazba. K žádnému zdražení tak nedojde.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 10. 2005 13:43 | Jirka
Pokud očekáváte, že Vám někdy nějaká strana nabídne program šitý na míru, to se načekáte. V politice jde vždy o kompromis. Tedy o umění ustoupit v některých věcech, aby se podařilo prosadit co nejvíce toho žádoucího. Stejně tak se nikdy nedočkáte toho, že politici budou lepší, než řadoví občané. Dokud ti řadoví budou na politiku kašlat a nebudou si činy politiků hlídat a usměrňovat je, budou si politici dělat, co se jim hodí. Sámošku si můžete zvolit nohama. Když v jedné mají tvrdé rohlíky a plesnivý salám, nakoupíte jinde. Parlament si ale nohama nezvolíte, pokud chcete žít v této zemi. Ten si musíte k obrazu svému utvářet. Protože neslouží jen Vám, musíte překousnout i relativní nicotnost svého vlivu (hlasu). Nemá ale smysl strkat hlavu do písku.
"Proc ja bych mel byt zodpovedny a neco zodpovedne delat, kdyz nasi politici zodpovedni nejsou?"
Protože Vaší nezodpovědností a nezájmem nepotrestáte politiky za to, že Vám špatně slouží, ale řežete si pod sebou větev. A pod svými nejbližšími taky. Záleží Vám vůbec na něčem? O politicích je známo, že si mnozí z nich pěkně nakradli. Kradete taky, když mohou oni? Smějete se taky okradeným do tváře? Necháte taky povraždit své odpůrce, jak to dělali komunisti a možná to stále ti převlečení dělají? Konečně díky lidem s přístupem, jako je ten Váš, to tu může být brzy zase běžné. Za dobrý život a za to, v co věříme, se musíme prát a nenechat ty, co mají tvořit zákony a řídit stát v klidu. Jinak si takový život nezasloužíme.
Neberte prosím můj příspěvek jako útok. Byl bych jen rád, kdybyste se na to podíval i z tohoto úhlu. A samozřejmě i početná skupina podobně smýšlejících lidí. Volby nejsou proto, abychom odměňovali politiky za jejich práci. Jinak by Váš postoj byl celkem logický. K volbám chodíme kvůli sobě a svým zájmům. Moji důvěru také nezískala žádná z parlamentních stran. Snad tu a tam nějaký jednotlivec. Proč ale hrát se stále stejně špatně rozdanými kartami? Má původní obsazení parlamentu zůstat navěky? Proč, pokud se neosvědčilo? Pořád je lepší zkusit novou krev, než jen přihlížet, jak si křesla po US-DEU rozdělí zbytek sněmovny a těm šejdířům zprava i zleva zase o něco stoupne sebevědomí. Nedělám si iluze, že bychom měli hned novou vládu. Ale je tu šance, že se nová strana chytne drápkem a její preference časem narostou. A ti současní poslanci dostanou jasný signál: Jste nahraditelní, tak bacha!
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 10. 2005 15:57 | JMK
Osobne znam z politiky 2 lidi, kterym verim - jeden z ODS jeden z KDU. Jeden na komunalni urovni, jeden v Bruselu. Oba dva bych volil. Bohuzel, musel bych celou stranu stranu a tim i pany Tlusteho, Kalouska, atd. ktere nesnasim. Jak jinak dam temto stranam vedet, ze o pany Tluste a Kalousky nestojim?
Bohuzel, mate pravdu, je skoda, ze pripadnym vitezstvim KSC(M) se nam spousta veci spozdi. Ale neni lepsi dostat facku a trosku se probrat? A zacit neco delat?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 10. 2005 15:50 | Jarmila
Nikomu ze zvolených nejde o nějaký volební program, ale jen a pouze o seslík. Problém je v tom, že není z čeho vybírat. Pokud se objeví nějaký nadšenec, kterému by nedejbože šlo o blaho lidu, je do příštích voleb zlikvidován. Buď dostane nějakou sinekuru a včas změní své svaté nadšení a názory nebo se na něj v tisku cokoli vymyslí, třeba znásilnění pětileté dívenky, úplatek, sponzorovaná cesta na Galapágy..., fantazii se meze nekladou. Není rozhodující, že to není pravda, ale záleží na tom, jak se to rozmázne v tisku.
Doporučuji knihu "Jistě pane premiére", vystihuje vládnutí velmi přesně. Bylo to i zfilmováno a v Anglii to mělo velký úspěch.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 10. 2005 15:49 | Jamako
Neni to jedno naopak v tom, ze komniste maji realnou sanci na zvoleni - a na to rikam, no a co? Proc ja bych mel byt zodpovedny a neco zodpovedne delat, kdyz nasi politici zodpovedni nejsou? Z jejich strany je to jednoduche - nedelat nic pro stat a jeho obcany (cest nekterym vyjimkam) a kdyz jim ubyva hlasu, tak argumentovat s tim, ze neucast podporuje komunisty. At neco predvedou a neco delaji a klidne pujdu k volbam. Ale svou necinnosti na me shazuji svuj podil viny. Oni nastavili pravidla hry, ktera se ted otaci proti nam. Oni nic pro to nedelaji a ja bych mel je jit podporit, kdyz jim tece do bot? A poslouchat podobne agitacni reci? Je to cisty obchod - at nabidnou neco, co ma pro me cenu a ja si to koupim - pujdu je podporit k volbam. Pokud se jim budou snizovat preference, spis je to donuti pracovat a neco podniknout proti realne hrozbe z komunismu (i kdyz oni by operativne zmenili stranu, takze v ohrozeni nejsou - opet cest vyjimkam).
Takze nsouhlasim s nazorem, ze volim komunisty, kdyz nejdu k volbam - nevolim. Muzu se svobodne rozhodnout, zda jit volit, ci ne. Vyhraji komunisti? Co se da delat, ale kdyz ostatni strany nic nenabidly? To je z jejich strany jednoduchy kalkul - nic nedelat a pak se vymlouvat a rikat - oni volici neprisli k volbam. Takze, pokud ostatni strany nic nenabidnou, tak prosim, at vyhraji komunisti.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 10. 2005 14:51 | Miachal
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 10. 2005 13:59 | karel
27. 10. 2005 13:38 | Fredy
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 10. 2005 12:26 | oddTom
Je sice bezva, ze vyjadrujete nazor, ale zakony teto zeme nedelaji nazory obcanu, ale poslanci, ktere (ne)zvolili. A tyto zakony plati pro vsechny bez rozdilu nazoru.
Ano, vyjadrujete nazor, ze neni koho volit, ale tak se vlastne stavite ke vsem stranam, ktere se do parlamentu dostanou (tudiz i ke komunistum), stejne, protoze zadna nebude mit vyhodu Vaseho hlasu; narozdil od situace, kdy date nejakemu nejmensimu "zlu" hlas, a posilite jen tu jednu stranu. (Nepredpokladam, ze by pro kohokoli byl program nektere z demokratickych stran _absolutne stejne_ neprijatelny jako program KSCM. Minimalne kvuli tomu, ze jsou demokraticke.)
Je obecne znamo, ze volicska zakladna komunistu je hodne stabilni, tudiz cim mene hlasujicich pro jine strany, tim lepe pro ne, a naopak. Toto je zakladni premisa me predchozi uvahy.
Priklad - je sto volicu, dve strany (A, B), deset kresel v parlamentu. 1) 50 volicu jde k volbam. 25 volicu da hlas komunistum (A), 25 volicu da hlas demokratum (B; mysleno obecne, ne konkretne ODS). 50 volicu k volbam nejde; sice by nevolili komunisty, ale demokrati se jim taky nelibi. Parlament - 5 A, 5 B. 2) 80 volicu jde k volbam. 25 volicu da hlas komunistum (vsichni priznivci jdou k volbam), 55 volicu da hlas demokratum (25 puvodnich + 25 novych sympatizantu). Parlament - 3 A, 7 B.
Pokud byste tedy pri Vasi pripadne ucasti ve volbach nevolil komunisty (coz mi tak nejak z Vaseho prispevku vyplyva), ale demokraty, demokraté by posílili. Pokud nevolite vubec, komuniste zustavaji i diky vasemu "nehlasu" neoslabeni.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 10. 2005 12:25 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 10. 2005 12:20 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 10. 2005 11:47 | Jamako
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 2/3