ODS nižší daně nechce

"Když neušetří všichni, ať tedy nikdo, všem stejně," hlásá česká pravice. Že toto rovnostářství bychom čekali někde nalevo? Poslance ale zajímají voliči jenom v den voleb. Volební sliby i programy padnou, když jde o ambice a zviditelnění. Česká pravice si příliš zvykla kázat vodu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 11. 2005 12:58, zinfo

Současný daňový systém je nespravedlivý a pokřivený. Novela ČSSD jej ještě více deformuje a zvyšuje daňovou nespravedlnost. Rozumím kroku ODS tak, že je lepší než zvýraznění nespravedlnosti, raději ponechání současného stavu. To je ale nepopulární pro stádo ovcí. Rovná daň neznamená, že budou platit všichni stejně, ale poměr zvyšování bude stejný. Kdo vydělá 2x více, zaplatí 2x více... Už i tak pro něj státní služby budou dvakrát dražší. Jako by třeba i cena lístku do kina závisela na výši příjmu. V současném modelu se stejně díky inflaci všichni postupně sunou do vyšších pásem s vyšší mírou zdanění. Občas se to sice zvalorizuje,ale ne dost rychle a ne dostatečně.

+40
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 10. 2005 16:00, JMK

Bohuzel, kdyz se tak divam okolo sebe, tak nasi KSC(M) duchodci si diky nasi politicke scene zacinaji celkem uspesne vychovavat sve nastupce :-(

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 58 komentářů)

7. 11. 2005 12:25 | Pavel Mejšner

Proč mi sakra posíláte reklamu na článek, kterej je už zastarealej. Máte tam pěknej bordel.
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 11. 2005 12:58 | zinfo

Současný daňový systém je nespravedlivý a pokřivený. Novela ČSSD jej ještě více deformuje a zvyšuje daňovou nespravedlnost. Rozumím kroku ODS tak, že je lepší než zvýraznění nespravedlnosti, raději ponechání současného stavu. To je ale nepopulární pro stádo ovcí. Rovná daň neznamená, že budou platit všichni stejně, ale poměr zvyšování bude stejný. Kdo vydělá 2x více, zaplatí 2x více... Už i tak pro něj státní služby budou dvakrát dražší. Jako by třeba i cena lístku do kina závisela na výši příjmu. V současném modelu se stejně díky inflaci všichni postupně sunou do vyšších pásem s vyšší mírou zdanění. Občas se to sice zvalorizuje,ale ne dost rychle a ne dostatečně.
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 11. 2005 12:01 | Jirka

Celkem Vám rozumím, také jsem živnostník. Ovšem zaměstnanec je za současných podmínek pořádná zátěž, takže před zaměstnavateli smekám a vyšší odměny jim nezávidím. Tím méně vyšší zdanění příjmů. Jsem sice sám proti sobě, ale dávám přednost spravedlnosti před vlastním prospěchem. Takže jsem pro rovnou daň (pokud už musí být z příjmů), i když spadám do nejnižšího zdaňovacího pásma.
Soudit, kdo na koho vydělává, je těžké. Produkci mají samozřejmě v rukou hlavně zaměstnanci. Firemní šlechta sice hodnotu (ve smyslu výrobek nebo služba) obvykle nevytváří, ale její činnost a v případě majitelů i firemní majetek jsou pro firmu stejně životně důležité, jako práce řadových dělníků. Zisk by měl být rozdělen podle tržní hodnoty práce každého člověka ve firmě. Kde si zaměstnavatel ponechá nepřiměřený díl pro sebe a dělníky ožebračuje, měli by dělníci jít jinam, případně začít podnikat sami. Bohatí bohatnou často proto, že zaměstnanci cenu své práce neznají, nedovedou se prosadit, případně se vůbec nesnaží něco dokázat a spoléhají se na ochranu státu. Kdyby se stát tolik nesnažil, mnozí by se rychle otužili a začali by se starat sami. Vydřiduši by pak těžko našli dost slabochů, kteří se nechají zaměstnat za jakýchkoli podmínek. Bohatli by jen ti, kteří pro to sami hodně dělají - ti skutečně snaživí. A takové trestat vyšší daní je nesmysl. Stejně jako z jejich daní platit sociální dávky těm, kteří se nesnaží vůbec.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 11. 2005 20:45 | Jamako

Omlouvam se za pozdni odpoved, nemel jsem cas. Program politickych stran - cetl jsem tri, vic jsem nezvladl. Podotykam, pokud bych takhle pripraveny dokument predlozil nasemu vedeni firmy, tak uz u firmy nepracuji. Vsechno je psane tak, aby se od toho dalo vycouvat.
Ad nezajem a nezodpovednost. Chtel¨jsem pouze sdelit, jak mi vadi prehazovani odpovednosti na volice pred volbama, ale to, ze nase politicke strany jsou jedna jako druha (moc pritahuje hajzly jak ocet musky) a je vlastne jedno, kdo se zvoli - obcan a volic je na poslednim miste a zajem o nej je az pred volbama. Takze kontrola politiku pomoci voleb mi prijde absurdni. Uznavam, ze asi neni jina moznost. Ovsem hodne mi vadi, ze mezi politiky chybi obycejna slusnost a ukazuje tak stav nasi spolecnosti.
Jenze tohle je vse o necem jinem - jen jsem chtel vyslovit nesouhlas s nazorem, pokud nejdu k volbam, volim komunisty. Nevolim
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 11. 2005 20:18 | Michal

Nikým ve svém příspěvku neopovrhuji, jak se mylně domníváte, vážený pane, jen jsem uvedl, že vysoké daně se již několikrát snížily, ale ty nizké zůstaly nezměněny. Ti kteří vydělávají miliony si je nevydělali sami, ale mají na to zaměstnance...a naše společnost potřebuje i malé žívnostníky nejen milionáře...Zvýšení spotřební daně benzínu mělo být vyrovnáno snížením daní, snížila se ale pouze ta nejvyšší, zatímco ta nízká,zůstala beze změny a přitom i my, malí živnostníci platíme benzín a naftu a daň nám zůstala nezměněná...a vaše koza mi může být ukradená...
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 11. 2005 9:58 | Jirka

Koukám, že si budu muset před volbami zase prostudovat manuál. Ani jsem nepostřehl, že nám to změnili. Nebo zapomněl? Ještě, že jsem neměl zatím potřebu kroužkovat více než jednoho.:-) To kdyby se dali křížkovat ti nechvalně známí, to by byly jiné piškvorky.:-) Díky za opravu opravy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 11. 2005 7:26 | Petr

Takze, pokud Vam dobre rozumim, Vy byste nechtel, aby se dane snizily vsem. Vy byste chtel, aby se dane snizily jen Vam, a tem, co vydelaji vic, aby se nechaly, nebo jeste lepe zvysily... Proc mi to pripomina to klasicke "Ja nechci mit kozu, ja chci, aby sousedova chcipla"...? Zkusil jste si predstavit, jak byste se pri takovehle poznamce citil, kdyby jste se (po letech prace, studia, investic, apod.) dostal mezi ty, kterymi (aspon jak citim z Vaseho prispevku) tak trochu opovrhujete?
Ja mezi bohate taky nepatrim, ale snazim si zvysovat kvalifikaci, a mezi ty bohate (nebo aspon "bohatsi") dostat, a proto tem, co tam uz ted jsou, nezavidim - vzdyt bych si jen zavidel svuj budouci uspech...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2005 22:39 | Michal

ODS chce poctivě snížit daně všem ale nějak zapomíná na to, že daně u vyšších příjmových kategorií se již několikrát snížily, zatímco u těch o kterých je nyní v parlamentu řeč - tj. 15% a 20% se za celou dobu nezměnilo nic.Lidé s vyšším příjmem kdysi odvedli na dani více než 50% což již dávno neplatí ale nám s menším příjmem těch 15 a 20 procent zůstalo.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2005 14:46 | Kryštof Kolumbus

Važený předkomentátore,
tušíte vůbec, že ODS uvažuje o jedné odpočitatelné položce na osobu ve výši cca 100 000 CZK, což by znamenalo, že nízkopříjmové skupiny obyvatelstva by neplatili vůbec žádnou daň z příjmu ???
Nepřímé daně se zvyšují ne proto, aby byli nízkopříjmové skupiny obyvatelstva ožebračovány, ale proto, že jsou daleko lepší pro spravedlivější výber daní na základě spotřeby a hlavně - dají se vybírat lépe a omezují daňové úniky !!!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2005 14:39 | Kryštof Kolumbus

Nejsem si jist, že "Každá politická strana se snaží prosadit takové zákony a opatření, které prospějí především jejím voličům."...
Ale jsem si jist, že rozumná politická strana se nebude snažit snížit sazby pouze pro své voliče...
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2005 14:37 | Kryštof Kolumbus

Vzhledem k větší odpočitatelné položce může být a bude 15% sazba od ODS výhodnější pro nízkopříjmové skupiny obyvatel, než 12.5% sazba ČSSD s menší odpočitatelnou položkou !!!
Takže i rovná daň může být výhodnější než zatím nejlepší řešení od ČSSD...
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2005 12:46 | oddTom

> Asi jste to myslel dobře, ale napsal trochu nešťastně. Aby někdo náhodou nevyráběl neplatné hlasy, řekl bych to takto: "...pak přeci můžete zakroužkovat libovolné 3 kandidáty na kandidátce zvolené strany kromě těch dvou..."

Jo, jo, to jsem si neuvědomil. :) Ještě zpřesění, aby se opravdu případně nedávaly neplatné preferenční (na celkovou platnost pro tu či onu stranu to nemá vliv) hlasy; nedalo mi to a dohledal jsem si informace na stránkách MV. Pokud se neměnily (nebo nebudou měnit) hlasovací předpisy, pak lze - jako v roce 2002 - na hlasovacím lístku do Poslanecké sněmovny označit jen DVA kandidáty:
"V prostoru určeném pro úpravu hlasovacích lístků volič vloží do obálky jeden hlasovací lístek té politické strany, politického hnutí či koalice, pro niž se rozhodl hlasovat. Tím volič dává hlas ve prospěch vybrané politické strany, politického hnutí nebo koalice. Zároveň může volič na hlasovacím lístku vybrané politické strany, politického hnutí, koalice zakroužkováním pořadového čísla nejvýš u 2 kandidátů uvedených na témže hlasovacím lístku vyznačit, kterému z kandidátů dává přednost. [...] Pokud volič dal na hlasovacím lístku přednostní hlas více než 2 kandidátům, počítá se takový hlasovací lístek ve prospěch politické strany, politického hnutí nebo koalice; k přednostním hlasům se však nepřihlíží."
Více na: http://www.mv.cz/volby/2002/hlas_cz_volby_info.html
Takže teď už jen dobrý program, dobré kandidáty a za 7,5 měsíce vzhůru k urnám. :)
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2005 10:47 | oko!

Pane redaktore, nestalo by za to upravit nadpis nebo napsat dalsi clanek. Dle nedelniho prohlaseni ODS snizeni dani podpori. I kdyz vzhledem k malemu snizeni jde zjevne o volebni trik CSSD. Nicmene principielne je to krok spravnym smerem.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2005 8:32 | Jirka

"... pak preci muzete zakrouzkovat vsechny na listku te ci one strany krome techto dvou..."
Asi jste to myslel dobře, ale napsal trochu nešťastně. Aby někdo náhodou nevyráběl neplatné hlasy, řekl bych to takto: "...pak přeci můžete zakroužkovat libovolné 3 kandidáty na kandidátce zvolené strany kromě těch dvou..."
Stojí to opravdu za pokus. Pro tři kolečka nám ruka neupadne. Nevím, jestli se to už stalo při parlamentních volbách, nebo to byly krajské, ale někomu ty preferenční hlasy už pomohly nahoru. Chce to všímat si nejen nesympatických politiků, ale i těch lepších, které stojí za to podpořit. Bohužel ti špatní jsou mnohem lépe vidět.:(
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 10. 2005 17:45 | Roman

Já jsem se Otázky V.M. sice nedíval, ale četl jsem toto vyjádření pana Tlustého ve zpravodajství na Internetu - a stejně, jako Vy, i já jsem si hned vzpomněl na tento článek a taky mě to docela překvapilo, že během pár dnů stačila ODS a konkrétně pan Tlustý tak otočit názor o 180 stupňů... :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 10. 2005 13:19 | Michal

Tedy Fredy, to je úžasné. Teď jsem doposlouchal otázky Václava Moravce na ČT1 a pan Tlustý citoval Vaše slova. Sice ne doslova, ale hlavní myšlenka tam je.
"Děkujeme ČSSD za to, že se snaží snižovat daně i když nepatně a tím nám pomáhá k nastartování našeho programu modré šance. Alespoň nám to usnadní práci v příštích letech......"
ODS najednou otočila, pochopila že by si proti sobě poštvala socialistickou většinu.
Že by politici četli tyto diskuze? Nebo Vás Fredy včera angažovali na stínového ministra propagandy? :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 10. 2005 9:38 | Dave

No nezlobte se na mě, ale to tu píšete v tom článku s tím nemůžu souhlasit. Nechápu proč by měla ODS podpořit tohle snížení daní, protože pokud by se snížili daně některým lidem až na 12,5% tak by po volbách asi těžko realizovali rovnou daň 15%. Už to slyším: ODS zvyšuje daně chudým a snižuje bohatým a to by jsme slyšeli od ČSSD a KSČM celé další 4 roky. Já chápu že rovná daň není tak lákavá pro lidi s nízkými příjmi, ale jsou na tom všichni stejně. Pořád slyším, že ti kdo mají vysoké příjmy by měli platit víc, že si ty peníze nezaslouží. Když jsme s kolegy na vysoké počítali, kdy se nám vrátí ušlý zisk a dodatečné náklady na studium tak nám vyšlo 15 let a to už nám bude 40. Takže ať máme laskavě stejně šance jako ostatní a vyšší příjmy jsou naší kompenzací dodatečných nákladů vzdělání. D.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2005 20:15 | Alfrédo

Tady se hovoří o daních v České republice, nevím, kde žijete Vy. Co to je za spoluobčany, kteří mají příjmy nižší než 3,000 Kč - neznám ani jednoho takového (včetně všech starobních důchodců v rodině). Jen pro Vaši informaci uvádím, že minimální mzda činí 7,185 Kč/měs. brutto a průměrný starobní důchod cca 7,500 Kč netto). Pokud za potřebného považujete osobu tělesně či duševně postiženou, neschopnou vykonávat jakékoliv zaměstnání + osobu zabezpečující péči o ni, pak se zvýšením sociálních dávek přirozeně souhlasím - to však nyní realizuje ČSSD a zcela jistě tento trend bude v budoucnu podporovat i ODS + KDU. Copak Vy potřebujete ke svému šťastnému životu nějaké politiky, Vy snad od nich něco chcete, vždyť máte neomezené možnosti a vše záleží jen na Vás, tak už konečně neplácejte nesmysly a něco dělejte. K volbám chodím jen proto, abych si "zabezpečil" to nejcennější co mohu mít, tj. svobodu a v rámci demokratických stran pak volím tu, která mi nabídne nejnižší daně). Pokud těm strejdům ve vládě či parlamentu závidíte, pak Vám vůbec nic nebrání, aby jste byl jedním z nich - to však byste proto musel něco udělat a to už je nad vaše možnosti :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 10. 2005 21:14 | oddTom

> Nikomu ze zvolených nejde o nějaký volební program.
Vy je vsechny znate, ze je takto posuzujete?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 10. 2005 21:10 | oddTom

V nedeli 30. 10. na CT1 ve 12:00 v Otazkach Vaclava Moravce - p. Sobotka a p. Tlusty.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Brůna

podnikatel, Husky

David Eder

podnikatel, Exclusive Tours

Petr Brůna
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
David Eder
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services