Impotentní Evropa: chudneme, stárneme, vymíráme

Evropa stárne, dětí se rodí míň a míň, zato důchodců přibývá. Celkově vymíráme a nebude trvat dlouho a USA nás přečíslí i co do počtu obyvatel. Stárnoucí populace Unii citelně ublíží. V moderní Evropě ještě nikdy nenastal ekonomický růst bez růstu populace. Nadechněme se a postavme se hrůzostrašným číslům tváří v tvář.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 10. 2005 9:14, oko!

Absolutni souhlas. Mam podobnou zkusenost. Potreboval jsem nekoho na pomocne prace pri rekonstrukci. Nabidl jsem to dvema klukum, co bydleli v danem objektu a vim ze patri k socialne slabsi rodine. Tez za 70 Kč čistého! Slibil ze prijde, pak nedorazil. Po par dnech jsem se dozvedel, ze by se stydel za to ze vzal takovou praci. Pred kamarady by vypadal divne, pokud by neco takoveho prijal. Kamaradi jsou vetsinou z romske komunity. Nevim, rekonstrukce delam svepomoci, tzn. nekdy najimam profese a sam tam i delam. Prestoze me prijmy z jine cinnosti jsou vice nez nadprumerne. Ale za fyzickou praci se rozhodne nestydim. Zarazil mne postoj tohoto studenta. Ale verne dle mne dokumentuje jak je to s "nedostatkem" prace v regionech jako je Praha a apod.

Zobrazit celé vlákno

+49
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

31. 3. 2006 23:44, lenka

Vyvíjeli jsme se miliony let selektivně,přežili ti nejodolnější.Tento úžasný genetický potenciál se nám zřejmě v relativně kratičké době tohoto století podaří zlikvidovat pipláním dětí ze zkumavky,udržováním předčasně porozených a umožněním (medicinsky)těžce nemocným-př. dětským diabetikům dožít se fertility.
Humaninita jde bohužel proti zákonům přírody.

Zobrazit celé vlákno

-18
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 46 komentářů)

31. 3. 2006 23:44 | lenka

Vyvíjeli jsme se miliony let selektivně,přežili ti nejodolnější.Tento úžasný genetický potenciál se nám zřejmě v relativně kratičké době tohoto století podaří zlikvidovat pipláním dětí ze zkumavky,udržováním předčasně porozených a umožněním (medicinsky)těžce nemocným-př. dětským diabetikům dožít se fertility. Humaninita jde bohužel proti zákonům přírody.
-18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2005 22:36 | Martin

Je pravda, že v roce 2050 budou Američané početnější než Evropané, ale budou černí a budou mluvit španělsky. Natalita bílé populace je totiž v USA přibližně 1,9 dítěte na pár, což nepostačuje ani k prosté reprodukci. Naproti tomu porodnost hispánců a černochů je podstatně vyšší; odtud ta nadsazená první věta. Článek zmiňuje, že jediné země, kde nedojde k dramatickému zestárnutí populace bude VB a Francie. Proč asi? Nevymírají národy, vymírají rasy, Evropané v etnickém smyslu slova.To se neděje pouze v Evropě, ale všude ve světě. Lidé jiných etnik se množí velmi dobře. Nejsem rasista, má poznámka je ryze technická. Jde mi o to popsat, co se skutečně děje.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 11. 2005 9:16 | Michal

Třeba je to tím, že mají vyšší plat a že po narození dítěte automaticky nespadají do sociální sítě, ze které se možná vyhrabou, až jim to dítě vyroste.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 11. 2005 15:50 | Michal

No vidíte. Na jednu stranu prý máme málo bytů , taky málo dětí, ještě 10 let nízké porodnosti a ono se to vyrovná. Jen klid, za chvíli nás bude aspoň míň a pro těch pár lidí bude bytů dost.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 11. 2005 8:42 | Chaui ci Chei

Mi pomuseme Europa. Mi priveseme cela rodina do Ceska. Mi prodame vice tricka Adydaz :-)
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2005 16:13 | Pavel

Já bych to nízkou porodnost u nás neviděl tak tragicky. Podle mě to není způsobeno skutečným nezájmem mít dítě, ale zvyšováním věku, kdy mají rodiče první dítě. Z těch 20 let za komunistů se tato hranice zvedla na nějakých 30 let, takže teď asi začíná období s vyšší porodností. Ale jestli porodnost přesáhne těch 2,1 dítěte na ženu, to si netroufám odhadnout. Mimochodem, ten průměrný věk prvorodiček 30 let není nijak moc, za První republiky to prý bylo 28 let, takže spíše bylo anomálií těch 20 let za komunistů.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 10. 2005 17:22 | Jarmila

Pane Boučku, měla jsem na mysli období zániku, ne celou dobu života. Kdyby platila celá doba života, tak už by měl český stát za sebou taky skoro 1.000 let, i když s 300-letou prolukou :-).
Víte, začínám být smutná z toho, že 15 let po revoluci je touhou mladých lidí emigrace na Západ, protože tady nevidí šanci ani jako vysokoškoláci. Na Západě taky začnou podřadnou prací, ale většinou dostanou šanci a do 10 let pracují v oboru, mohou se zabezpečit, mít rodinu a normálně žít. Taky když začnou s podřadnou prací, tak už třeba ani jinou neseženou a že by zabezpečili rodinu a žili úměrně svému vzdělání? Mám v příbuzenstvu inženýra, který ve svých 50 letech nesehnal práci a rok chodil hlídat na stavbu Pro kritiky podotýkám, že nemůže mít vlastní firmu, před časem se dostal do konkursu a na jeho základě z něj tak může být en doživotní žebrák). Když vidím, jak je u nás vzdělání nedoceněné, ani se mladým nedivím, že chtějí emigrovat. U nás hledali inženýra strojaře. Požadavek: VŠ, jazyky, min. 5 let praxe. Plat: 10.000,- brutto. Z toho má uživit rodinu? Už takhle máme málo dětí a jestli ti chytřejší emigrují, kdo tu zbyde? Fakt jen nevzdělaná nebo málo vzdělaná cháska.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2005 9:14 | oko!

Absolutni souhlas. Mam podobnou zkusenost. Potreboval jsem nekoho na pomocne prace pri rekonstrukci. Nabidl jsem to dvema klukum, co bydleli v danem objektu a vim ze patri k socialne slabsi rodine. Tez za 70 Kč čistého! Slibil ze prijde, pak nedorazil. Po par dnech jsem se dozvedel, ze by se stydel za to ze vzal takovou praci. Pred kamarady by vypadal divne, pokud by neco takoveho prijal. Kamaradi jsou vetsinou z romske komunity. Nevim, rekonstrukce delam svepomoci, tzn. nekdy najimam profese a sam tam i delam. Prestoze me prijmy z jine cinnosti jsou vice nez nadprumerne. Ale za fyzickou praci se rozhodne nestydim. Zarazil mne postoj tohoto studenta. Ale verne dle mne dokumentuje jak je to s "nedostatkem" prace v regionech jako je Praha a apod.
+49
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2005 9:11 | ppetr

ano vsechno je to o danich !!!!! ,regulaci a tzv.prerozdelovani to jest vezmu vam dane a pak vam je vratim v ramci prorzdelovani.nejak ty uredniky musime uzivit,vzdyt jsou to nasi volici !!!!! je to sockomunistickej nesmysl !!!!!!!!!!! na jedne strane vezmu a na druhe vratim - no jakou tohle ma logiku jsem jeste nepochopil a nikdy nepochopim. danove odpocty jsou mi srozumitelnejsi,alespon nemusim platit tisice zbytecnych uredniku a lejster !!!!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2005 9:04 | ppetr

jo a jeste neco. dneska se kazdy chlubi barakem autem a dalsimi nesmysly,to ze bohatstvi je v tech detech jim jaksi unika a to je skoda. vzdyt kvalitni vychovani potomka prijde skoro na stavbu RD a mit takovych deti vice kvalitne vychovanych,to uz je radny zahul do financi rodineho rozpoctu. vim o cem mluvim jen dceri platim VS 40 000kc/rok,pred tim me stalo jeji studovani a zakonceni maturitou pres 200 000kc a to byla na statni skole. kluk me stal o neco mene,ale zase hral hokej a to nebyla rozhodne levna zalezitost cca 150 000kc. kdyz byl ve druhem rocniku studii tak uz delal sefkuchare a pak ze to nejde :-)
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2005 8:56 | ppetr

vsechno je to zalozeny na systemu dani !!!!!! ti zodpovedni maji totiz strasne vysoke dane a plati to vse, tem nezodpovednym !!!!!
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2005 8:46 | ppetr

celej zakopanej pes je jen v danich !!!!! pokud by byly nizke dane,zacal bych verit tomu,ze se lidi zacnou starat,aby vydelavali co nejvice penez.pochopili by totiz,ze se jim to naramne vyplati. dnesni stav je zatim takovy,ze proc bych mel delat kdyz od statu na socialkach dostanu vice,nez kdybych byl v praci a to je primo hrozny co ti socdemaci s myslenim lidi delaji jen proto aby se udrzeli svych KORYT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !§ mohu vsechny zde diskutujici ubezpecit,ze prace je az nad hlavu. nedavno jsem potreboval cloveka na brigadu a paltil jsem 70kc cisteho na hodinu !!!! musel jsem obehnout snad 20 lidi jestli nekdo pujde.nakonec se jeden slitoval. jen podotykam 70kc cisteho je cca 16 000kc/mesic hrubeho prijmu v zamestnaneckem pomeru. proto neverim KECUM?ze neni prace jinym nesmyslum
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2005 8:38 | ppetr

souhlas s poctem deti,ale ten duchod by pak rodice dostavali jen v pripade kdyby jejich deti pracovali !!!!!!!! nehodlam podporovat nejake mensiny !!!!! jak ODS ma v programu - kazdy pracujici muze odevzdavat 2% ze sve mzdy komukoli a kamkoli !!!!! ja bych je rozhodne venoval svym rodicum na prilepsenou k duchodu !!!!!! mohl bych to sice posilat i na svuj ucet,ale proc,kdyz vim,ze se o me deti taky postaraji. MA TO HLAVNE LOGIKA A HLAVU A PATU !!!!!!! ne to co vymysli socdem.to je bes a hruza !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2005 8:30 | ppetr

problem je v tom,ze populace je vice mene zavisla i na politicich. kdyz vidim,jak si z toho nasi politici nedelaji vubec zadnou hlavu a jen chteji hlasy od svych ovecek (tedy duchodcu) tak se ani nedivim,ze se jim do toho kardinalniho problemu vubec nechce. svym oveckam naslibuji hory doly,jen aby po volbach meli zase svoje KORYTA. to ze to mladi vubec nechapou a do politiky se jim nechce je jejich problem.za par let se nebudou stacit divit a pak nastane VELMI RADIKALNI REZ a bude bolestivy pro vsechny. muj deda rikal,ze JEDNA,DVE GENERACE TO PROSTE BUDOU MUSET ODSRAT !!!!mam obavy,ze to budu zrovna ja a moje deti :-(((((((((((( nastesti s duchodem nepocitam :-))))
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 10. 2005 16:18

Velmi zajimava polemika. Jenom ten zaver se mi zda trochu "egoisticky". Ja si myslim ze jednou budeme vsichni stari (at uz v 60 nebo 85) a budeme potrebovat lekarskou peci. A to proto abychom se tech 85 dozili. Ze si duchodci stezuji. No bodejt, kdyz ji komunisti cely zivot brali socialni a slibovali modre z nebe. A co maji nyni. Jenom zavist k tem "prumernym" 18 000 Kc mesicniho platu. A "vo" tom to je. Starat by se hlavne mel kazdy sam za sebe. V zadnem pripade ne "o sebe". Kourim - JO. Pak si tedy budu paltit lecbu me rakoviny. Nechodim k zubari - ... Nepracuji - tot tezky problem na jednoduchou odpoved, ale pokud nechci je to muj problem a nevim proc bych mel co dostavat od statu (od Vas) A ze je nekdo policajt, ucitelka, ci popelar. Je to jejich povalani a ja si jej vazim. Za nekdo uci za 8000 Kc (i kdyz to snad uz ne) je preci jeho problem. Ja jako zamestnenec velke soukrome firmy mam po nekolika letech praxe 15. Ale to je taky muj problem. Ve velkem meste bych mozna dostal vice (mozna i nekolikrat) A ted se vratme k te populaci. To je na kazdem z nas. Co vsak pravda je ze pokud chci mit lepsi auto, dum, dovoleno a vice volneho casu. - Je to muj problem. Ale taky neocekavam ze se o me za nejakych 15 az 40 let stat postara nebot ja jsem se o poplulaci taky nijak nestaral. Ale kresne tema k diskuzi. To by hadalo u piva (vina ci jinych napoju). P.S. Odpustte pravopisne chyby i netolarantni nazory. Jsou moje. A deti mam vic nez dve.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 10. 2005 9:46 | Martin

Klasik řekl že "lidí je na světě jako s...(píp, píp)".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 10. 2005 2:04 | HonzaH

Pokud je důchodový systém založený na růstu populace, tak je třeba s ním skoncovat !!!! Musí se vymyslet systém, který bude fungovat při trvalé stagnaci a i případném žádoucímu poklesu. Lidstvo na to výrobní síly už dávno má, jenomže současný systém řízení ekonomiky pouze pomocí monetární politiky to znemožňuje. Nebo si snad někdo myslíte, že je lidí na světě málo?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 10. 2005 14:26 | Boucek Antonin

Nechci se s Vami hadat o dejinach, ale Rimska rise (zapadni odnoz) trvala od roku 753 pred nasim letopoctem do roku 476 n. l., tedy nejakych dvanact set let, pricemz po celou tu dobu ji chtel nekdo vyhladit nebo porazit. Budete-li brat jako jeji pokracovatelku Vychodorimskou risi, trvala o dalsich tisic let dele (do roku 1453). Myslim, ze 1200 - 2200 let je celkem solidni vykon na udrzeni technologicke prevahy, zadna dalsi mocnost to uz tak dlouho nedokazala. Lide, jako Vy mne tesi, hlavne proto, ze je videt, ze pesimismus ve spolecnosti stale existuje. Tudiz akciovy trh ani ekonomicky boom jeste neni na vrcholu a totez plati o boomu populacnim. Jen vice pesimismu, pani Jarmilo, houst a jeste vice. Mimochodem, vite, ze americke deti asijskych rodicu maji v prumeru vyssi IQ nez deti bilych Americanu? Kdo je tady chaska?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 10. 2005 11:36 | Jarmila

Přesně na toto třeba dojela slavná říše Římská. Nájezdníkům bylo jedno, že neumí číst, neumí recitovat Vergiliovy verše, neznají sochy na Kapitolu a nemejou si denně nohy. Jen jich bylo víc a měli fyzickou převahu. Na rozvrácení říše, jejíž vedení se hádalo stejně jako to naše, jim stačilo nějakých 50 let. Za dalších 50 let bude jedno, že jste se celý život snažil uložit si nějaké peníze na důchod a snažil se dobře vychovat své jediné dítě. Cháska, která v hojném počtu stát převezme, Vám stejně žádný důchod nedá, možná Vám něco pošle Vaše dítko z Ameriky, kam se ze zoufalství přestěhovalo. My starší máme výhodu, my už tu v té době nebudem. Lituju ty, co tu zůstanou. Jsem možná pesimista, ale v současné době se rodí děti ročníkům ze 70. let, tedy lidem kolem 30-35 let. Za 10 let porodnost prudce poklesne a komu se pak ty děti budou rodit? Myslíte, že to spasí nějací přistěhovalci, Vietnamci nebo dokonce důchodci? Klonovat se ještě nebude, to ještě není dotažené do konce. Takže máme nejvyšší čas s tím něco udělat, i když je už 10 minut po dvanácté.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 10. 2005 10:59 | Jamako

No, nezda se mi to uplne idelani reseni - nasi rasove diskriminovani obcane detmi do spolecneho mesce prispivaji vice nez dostatecne, nicmene do toho financniho mesce, ze ktereho se ten detsky vlastne financuje, neprispivaji skoro nijak. Takze by to pouze urychlilo zanik.
Spise si myslim, ze stat by se mel do tehle problematiky "montovat" minimalne az vubec - stat ma nastavit pravidla a sledovat jejich dodrzovani (tj. minimalni odvod na chod statu, na nezbytne veci), zbytek uz je na obcanech a jejich zodpovednosti.
Stat by mel obcany vzdelavat k samostatnosti a k tomu, aby si nesl nasledky svych rozhodnuti, hlavne priklady - treba dodrzovanim pravidel poslanci, zadne vyhody pro poslance, atd. Pak by si kazdy poradne rozmyslel nasledky svych rozhodnuti. Neverim tomu, ze je potreba tak nastavena socialni sit, jak je - stejne jako zdravotvi, atd.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiřina Nepalová

podnikatelka, Renomia

Dara Rolins

zpěvačka a podnikatelka

Jiřina Nepalová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Dara Rolins
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services