Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Spekulativní investiční bubliny jsou staré jako lidstvo samo. Jak vznikají? Které jsou ty nejznámější? Co je tržní mánie? A jak a kdy bubliny splaskávají?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 9. 2005 16:13, Norvell Hardy

@ stará vojna Jezevec
Díky za to , ze to nazývás spam , taky si to myslím.
Ale kdyz mluvís vulgárne jako ten dolník Viktor Koláček z Ostravsko Kravínských Dolu , snadno poskodí cenzura tvuj prispevek nejakym vymazanam slovem.

Reagovat

 

+49
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 21. 09. 2005 02:12)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 9. 2005 16:21, petrvan

Dobry den a ahoj,

Chci se zeptat, je nejaka takova souvislost i na trhu s nemovitostmi.
Prece jen se hovori o tom, ze v evrope (alespon stredni) je trh s nemovitostmi take "prehraty".
Existuji nejake clanky nebo studie, ktere se zabyvaji vyvojem nemovitostniho trhu po nejake krizi.

Diky za odpoved Petr

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

20. 9. 2005 0:53 | jezevec

Komentovat bublinu na příkladu historie je trapně jednoduché. Kdyby byl pan autor tak laskav - a popsal nám nějakou bublinu tak 2-3 týdny před tím než praskne. Jinaxou to jen sra*čky, které zvládne sesmolit každý druhý kdo umí trivium.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+41
Líbí
Nelíbí

20. 9. 2005 3:08 | PlischkeS

Dobrý den, autorovi křivdíte, zítra vyjde druhá část jeho analýzy - vvýhled akciových trhů pro nadcházející roky. S pozdravem, SP
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 20. 09. 2005 00:53)

20. 9. 2005 8:13 | MSpacek

Nezlobte se na mně, ale za takovouhle alchymii se dříve uřezávaly uši. Z množství burzovních krachů se autorovi podařilo identifikovat pár (většinou v posledních dvaceti letech, ale i tam jich pár chybí - například říjen 1987 v USA, zkáza světových dluhopisových trhů v roce 1994, Mexiko 1995 nebo Rusko 1998), přesto si na to vytvoří teorii. Hm.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+30
Líbí
Nelíbí

20. 9. 2005 10:40 | S.Volek

V článku nejde o žádný odhad okamžiku prasknutí bubliny, spíše o následný vývoj trhů, který dle pana Rethfelda vykazuje určitý typický cyklus. Osobně si myslím, že seznamovat investiční veřejnost s různými kontroverzními názory analytiků, je přinejmenším zajímavé. To, že jsem jeho články přeložil a vybral z nich to podstatné, ještě neznamená, že s touto hypotézou souhlasím. Jinak prosím v názorech trochu méně vulgarity. Děkuji. S.Volek
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 20. 09. 2005 00:53)

20. 9. 2005 11:21 | janula

suhlasim, urcite to moze byt uzitocne, hlavne ak ide o vyvoj v podstatne dlhsom ramci
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (S.Volek 20. 09. 2005 10:40)

20. 9. 2005 13:07 | Jirka

Nemám v úmyslu Vás pozlobit, ale jak se tak dívám na ty letopočty, které uvádíte, napadlo mne, že ty dluhopisy mohou tu teorii dokonce potvrzovat.:) Je o nich známo, že jsou fázově posunuté oproti akciovým trhům. Možná proto padají v polovině dekády, zatímco akcie a komodity na přelomu. Ostatně nedávno jste mne varoval před dalším setrváním v dluhopisech. Píše se rok 2005...
Každé pravidlo je prý potvrzeno výjimkou. Tou může být USA 1987. O Rusku ani nemluvím. Ještě v minulém století měli posunutý kalendář (viz. listopadová VŘSR). Kdo ví, jak tam vnímají čísla roků. Američany asi vzrušuje očekávání z nulových roků, Rusové mají možná raději dvojkulaté osmičky. Nebo je to jen tím, že mají tak poničené hospodářství, že se ještě nechytlo světového cyklu růstů a krachů.
Americké indexy v současnosti také potvrzují tu druhou korekci. Nasdaq pomalu uzavírá formaci, která by měla znamenat pokles, S&P500 mi při poslední analýze vycházel také negativní. A o DJIA se píše, že bude skvělé, pokud v blízké době vůbec doleze k rezistenci 11000, těžko ji však překoná.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MSpacek 20. 09. 2005 08:13)

20. 9. 2005 13:25 | MSpacek

Problem teto teorie bohuzel je, ze pocet vyjimek presahuje pocet pravidel.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 20. 09. 2005 13:07)

20. 9. 2005 13:32 | Stan. Jefferson

Od te doby , kdy si kazdy investor i spekulant i fondsmanager prohlizi grafy a fundamentals akcii v computeru , uz nikdy nebudou probihat krachy a zotaveni akcii tak jako po roce 1929 , kdy se investovalo naslepo bez computeru. Paty rok po krachu , autor mini asi 2007 nebo 2008 , uz nedojde tedy k zadnemu druhem krachu u indexu Nasdaq nebo Dow Jones , ale vsechno do 2009 nebo 2013 poroste. Dnes je pred nami krach akcie CEZ , ktera ma asi P/E 25 a sluselo by ji P/E 10.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

20. 9. 2005 16:21 | petrvan

Dobry den a ahoj,
Chci se zeptat, je nejaka takova souvislost i na trhu s nemovitostmi. Prece jen se hovori o tom, ze v evrope (alespon stredni) je trh s nemovitostmi take "prehraty". Existuji nejake clanky nebo studie, ktere se zabyvaji vyvojem nemovitostniho trhu po nejake krizi.
Diky za odpoved Petr
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

21. 9. 2005 2:12 | jezevec

děte s tim spamem do pr*dele ubožáku
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu

21. 9. 2005 11:05 | Jirka

Když o tom tak přemýšlím, je nutno nějak odlišit velký krach od pravděpodobně častých větších korekcí. V článku jsem nenalezl definici velkého krachu. Je to pokles o nejméně 50% z vrcholu? Tomu by odpovídaly grafy. Předpokládám, že to autor té teorie nějak rozlišuje. Nebo že by tento článek byl pokračováním jasnovideckých článků, které se tu v minulosti objevovaly? Ostatně, nešlo by zdaleka o jediného analytika, který používá spíše křišťálovou kouli, než tu, co mu sedí mezi rameny. :-)
Protože tíhnu spíše ke swing-tradingu, dlouhodobé cykly mne zatím moc nezajímaly. Ale všiml jsem si zvláštní věci. I v době, kdy indexy padají, některé tituly rostou, jako by se nechumelilo. Vypadá to, že příslušnost k některému indexu je jako cejch. Říká se, že analyzovat se má nejprve index, pak odvětví a pak teprve titul. Tituly, které na žádném indexu nefigurují si obvykle jdou vlastní cestou. Zatím tomu nasvědčuje vývoj mého portfolia. Tuším, že ty velké bubliny vznikají tím, že investoři nerozlišují, zda se problém týká jedné firmy, nebo celého oboru. Pokud začne mít problémy s tržbami leader oboru, jde celý obor dolů. Přitom to ve skutečnosti může znamenat, že ostatní firmy získávají na trhu prostor na úkor leadera. Bylo by zajímavé zkoumat, jaké procento investorů (objemově vážené) takové věci rozlišuje. Asi jich moc nebude. Jak jinak si vysvětlit propady indexů namíchaných ze zástupců různých odvětví? Zvlášť, když mnohé z těch firem mají odbytiště i provozovny na různých místech světa a např. vliv inflace v jejich domovině pak na ně nedolehne takovou měrou, jako na firmy čistě domácí, které zase tolik neovlivní kolísání kurzu domácí měny. Tuším, že hlavním problémem budou fondy, které v případě větších výprodejů musí získat rychle peníze. Prodávat jen to, co má zrovna horší vývoj nemohou, protože by strhly kurz prudce dolů. A tak prodávají plošně. A naopak. Investují přitom hlavně do lepších firem a ty na indexech bývají. No a do fondů dávají peníze běžně investoři, kteří si s analýzami moc starostí nedělají. Nechají se pak snadno ovlivnit fámou nebo vidinou. Není pak divu, že Nasdaq na přelomu tisíciletí skončil prasknutím bubliny, když konci milénia předcházely ty nejfantastičtější vize o důsledcích vědeckotechnické revoluce. Dnešek se těm vizím ale moc nepřiblížil. Technologie zklamaly a odnesl to přehřátý Nasdaq.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+27
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MSpacek 20. 09. 2005 13:25)

21. 9. 2005 16:13 | Norvell Hardy

@ stará vojna Jezevec Díky za to , ze to nazývás spam , taky si to myslím. Ale kdyz mluvís vulgárne jako ten dolník Viktor Koláček z Ostravsko Kravínských Dolu , snadno poskodí cenzura tvuj prispevek nejakym vymazanam slovem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+49
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 21. 09. 2005 02:12)

21. 9. 2005 16:14 | Norvell Hardy

@daytrader.cz
"Naucte se sami bez cizi pomoci obchodovat na burze" = Naucte se s daytradingem ztratit penize , kdyz máte penez prílis moc , nevíte kam s nima a do kasina na ruletu máte daleko.
"DayTrader.cz je informacni portal, venujici se zkusenejsim obchodnikum" = zkusený obchodník investuje vzdy na dlouhá leta do levných starých velkých akcií nejlépe hospodarících podniku z USA a EU. Zkusený obchodník nikdy z daytradingem nezacínal , nebo jen krátce a kdysi dávno , kdyz byl jeste díte.
"Nabizi Vam uceleny soubor informaci zabyvajici se problematikou obchodovani na burze. " Ucelený soubor informací o burze musí doznat , ze dlouholeté investice prinásejí vzdy jistý a vyssí profit. Po vzoru Warrena Buffetta. Zatímco daytrading prinásí profit jen náhodou a ztráty bývají vetsinou vyssí nez profit a mnohdy je sebevrazda východisko.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+23
Líbí
Nelíbí

14. 1. 2006 14:36 | Rejpal

Letošní rok začal na hlavním trhu jako obvykle lednovým růstem, který v minulém roce skončil v polovině března, letos počítám, že k prvnímu výraznému poklesu dojde už v polovině února, po pádu bude na hlavním trhu pokračovat postupný růst až do valných hromad s výraznějším poklesem počítám zase přes letní měsíce a zářijovým růstem. Ke konci roku jako obvykle pokles způsobený činností fondů. Spolu s odhady ostatních očekávám celkový roční růst 10 - 15%. Na vedlejším trhu očekávám výraznější růst zejména titulů, které se obchodují i na RMS, předpokládám, že se do nich přelije část kapilálu z hlavního trhu. U vodárenských titulů očekávám násobkový růst.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+44
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Jirák

podnikatel, Miton

Leszek Wronka

hudebník a podnikatel, Bontonland

Michal Jirák
ÚSPĚŠNOST
35,48 %

z 31 duelů
×
Leszek Wronka
ÚSPĚŠNOST
38,20 %

z 178 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Forwardy, Hold, Bankomat (ATM), transformované fondy, příspěvek zaměstnavatele, Český telekomunikační úřad, mobilní operátoři, jaromír novák, klasifikované úvěry, střední školy, centrální evidence sbírek, filip zeman, Asociace soukromých bezpečnostních služeb, ohřev teplé vody, záplava, Platforma zdravotních pojištěnců ČR, Standard & Poor’s 500, Den rovnosti platů

2C37727, 2SC9450, 2SC9450, 1AC6952, 1SY4311

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK