Případ Helvag: OVB se nechová jako seriózní firma

Martin Zika | | 15. 8. 2005 | 207 komentářů
Krach "bezrizikové švýcarské investice", ve které lidé přišli o stovky miliónů korun, vytáhl na světlo staronový problém. Mají zodpovědnost pouze ti, kteří do produktu investovali, protože se rozhodovali na základě svobodné vůle? Anebo by k větší zodpovědnosti měla být hnána firma, která produkty vybírá a určitým způsobem školí své zprostředkovatele?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 10. 2005 21:51, Harpagon

A co pan Šafránek? Dříve tak pilně testoval konkurenci a teď skromně mlčí. Tak co, pane Šafránku, kolik jste prodal smluv na Helvag a jaké byly provize? A co Vaše webové stránky, proč už nejsou?

Zobrazit celé vlákno

+70
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 8. 2005 10:24, Martin Zika

Díky za upozornění, omlouvám se.

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 207 komentářů)

15. 8. 2005 20:15 | Petr Šafránek

Pan Janšta provozuje typický český hyenismus. Je zajímavé, že on věděl všechno už v roce 1997, ale banky, které oba projekty Helvagu ve Švýcarsku a Německu spolufinancovaly, nic nepoznaly a přišly tak o mnohem víc než klienti OVB. Měly se přijít zeptat pana Janšty a mohly ušetřit stamiliony.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2005 19:01 | Nemo

Pokud Vím, tak OVB má v nabídce cca 60 fondů Pioneer a co vybere poradce z fondů na základě investičního dotazníku, který vyplní s klientem, je vždy na jeho vědomostech a schopnostech a potažmo také na supervizi jeho nadřízeného. A nesouhlasím s tím, že dobré zboží se prodá samo. Podívejte se na možnosti investovat do indexových certifikátů, které jsou v současné době na západě jedním z nově převažujících finančních produktů. Proč se neprodávají u nás??? (kromě BrokerJetu ČS) Protože provize za jejich zprostředkování je mizivá, přesto že je to skvělý produkt a možnost investovat. Aby se to rozšířilo, je třeba za to někomu zaplatit (třeba formou provizí). Tj. aby to začala nějaká makléřská síť vůbec šířit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2005 18:31 | Klient

Můj advokát se právě chystá na svoji "kolegyni" advokátku Doležalovou (www.ak.cz). Ta je buď totálně hloupá nebo záměrně klamala klienty OVB písemným příslibem právní pomoci na náklady OVB. Její dopis z 15. 8. 2002 je na http://imgs.idnes.cz/fi_osobni/A050812_VRA_PP4_N.JPG Teď tvrdí na ovb.dbm.cz že po právním rozboru zjistila že jde o přímý vztah mezi klientem a Helvagem a že proto žádnou pomoc na náklady OVB poskytovat najednou nebude!!!!!! Ten vztah mezi klintem a Helvagem byl přitom stejný už v roce 2002, kdy tu pomoc písemně slibovala. Advokát který něco slíbí a pak si teprve udělá právní rozbor je buď hlupák nebo grázl, který vědomě obelhává lidi! Můj advokát slibuje, že ji dostane minimálně před kárný senát komory a dost možná i před soud, pokud jí prokáže způsobení škody klamavým příslibem a oddálením mých právních kroků tak jsem zvědavý. Jde taky po mém "poradci" který neměl živnosťák na zprostředkování této "investice" - inkasoval zprostředkovatelskou provizi na živnosťák na poradenství, což je prý trestný čin!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 8. 2005 18:19 | drahota

Vážený pane Jansto, není náhodou Vaše firma KZ Finance členem stejné asociace jako OVB? Co s tím hodlá dělat Vaše Asociace a Vy osobně, jako člen dozorčí rady?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2005 17:47 | xyz

A ještě něco - Pioneer Trust dle statutu nebyl akciový nýbrž balancovaný a jako takový se chová teď - tj, Zahrádkovu prasárnu nikdy nemůže dohnat, leda tak za 20 let. Zákazníci si kupovali BALANCOVANÝ a nikoliv agresivní akciový fond. Nikde na internetu nebylo aktuální portfolio - vždy se zpožděním minimálně 6 měsíců.Co měl manažer za lubem, o tom lze pouze spekulovat, nikdy nebyl trestně stíhán, což považuji za chybu, a Pioneer ho uklidil za odměnu do Irska. Doufám, že tento fond nebude nikdy zapomenut.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2005 17:37 | xyz

Nikdo tady neházel všechny Pioneer fondy do jednoho pytle, ale psalo se tady o jedině Pioneer Trustu, který také OVB doporučoval. Víte něc o tom, že by OVB doporučoval Top eu players nebo něco jinýho? Vypadá to, jakoby průserové investice potřebovaly nějakou propagaci za účelem jí prodat, tak si najmou renomovanou firmu OVB. Dobré zboží se prodá samo a nepotřebuje žádnou pochybnou propagaci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2005 17:01

Rok 1997 i chlapíka, který nám tenkrát produkty Helvag přišel několikrát nabídnout do našeho portfolia služeb, si pamatuji už poněkud mlhavě. Vím jen to, že i když jsme tenkrát s investicemi začínali prakticky na koleně a dalo vůbec práci nějaké seriozní produkty do nabídky sehnat (Živnobanka měla jeden OPF, začínal Pioneer Trust ještě s Vl.Fichtnerem u kormidla a více toho snad bylo jen u První investiční), tak jsme s díky odmítli. Dalo se celkem jednoznačně rozpoznat o co jde a nedokázal jsem si představit pustit takový produkt do naší začínající sítě. Zdá se mi proto neuvěřitelné, že analytické zázemí takovéto společnosti produkt do své sítě pustilo, i když i dle výše provizí bylo naprosto jasné, že rizikově jsme někde úplně jinde. Vina je jednoznačně na straně vedení OVB, psal se přeci jen rok 1997, nebo chcete něco snad vyčítat "poradcům" pěšákům té doby , kteří ani nemohli mít v té době žádné investiční zkušenosti ? A dnešní chování OVB ? No comment. Je těžké přiznat chybu ? Pro příště možná lépe zaplatit analytika než mediálního poradce. Trochu mi to připomíná jednu podobnou zahraniční společnost, která nabízí ústy některých poradců investici do naprosto bezpečného nemovitostního fondu, i když je to jen a jen akcie na akciovém trhu. Nejvíc mi ovšem vadí rychlokvasící nováčci fin.produktů nabízející nám tady na Moravě ze Slovenska importovaný jakýsi MLM na forex bez jakékoli licence či registrace. Máme tu teď toho celkem plno. Fandím snahám pana Prouzy o zmapování produktové nabídky distributorů fin.produktů, ale mám pocit, že naše dozorové orgány jsou už hezkých pár let pouze ve vleku událostí - předpokládám, že provedou kontroly u nás registrovaných a ti ostatní budou řádit dál. Nicméně držím palce.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 8. 2005 16:47 | jikas

Je to možné? Pan Šafrámek mlčí? :-))))) Asi nemá čisté svědomí - finanční konzultant. :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 8. 2005 16:45 | jikas

To víte, to vybírá tým analytiků, jak mi bylo řečeno jednou paní ředitelkou s nosánkem nahoru.: )
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2005 16:37

Mýlíte se v tom směru, že by OVB vedl Donath. Ten teď OVB jen mediálně zastupuje na základě smlouvy (a peníze pochopitelně).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2005 16:33 | Rejpal

...potkáváte ... promiňte překlep
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2005 16:26 | Rejpal

Ono v podstatě jde o další podvodnický podnik té doby, to je stejné jako byly v té době kampeličky a banky. Faktem je, že v tomto případě šlo o úložky značně dlouhodobé a proto lze předpokládat že tam peníze odkládali v podstatě jen ti, kteří je už ani nepotřebovali, jinak by je na ty roky dali na stavební spoření. Díky své hamižnosti se tak stali sponzory podvodníků ve Švýcarsku. Ono to pak tak ani nebolí, jako když tady podkáváte naše české defraudanty, kteří se Vám smějí do očí a vykládají Vám, že si každý musí sám rozmyslet kam chce investovat. Na závěr jen, myslíte si, Že Český stát a ČSOB se chovají k okradeným malým akcionářům IPB jinak než OVB ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 8. 2005 16:21 | jezevec

Mnoho komentářů - leč málo se zabýváte meritem otázky v článku: Do jaké míry nese zodpovědnost OVB - a do jaké míry selhaly regulační instituity státu, jsou-li pro tento případ aplikabilní? Osobně míním, že kdo svěří své tititi do rukou agentury kterou vede supergauner Donath, že o ně musí přijít přibližně stejně spolehlivě, jako když je investuje do nějakého h-systému se supergaunerem Šloufem. Ale to není objektivní pohled.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 8. 2005 16:09 | jana

Je zajímavé, že OVB nevadilo, když byli pěšáci-poradci nazýváni zástupci OVB a tak se prezentovali oni a jistě i OVB je tak nazývala také. Teď od nich dává ruce pryč.A přitom zástupce zastupuje.:) Jsem zvědava zda tu ta společnost vydrží nebo se aspoň přejmenuje. Nechtěla bych být teď v kůži poradce OVB a asi ani jiné firmy. Nedůvěra jistě zasáhne celý sektor. A co byste mně poradili, kam dnes s milionem, který budu potřebovat až za rok za dva?;)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 8. 2005 15:38 | Nemo

Házet fondy Pioneer do jednoho pytle na základě neúspěchu Pioneer Trustu (dnes již dynamického fondu) je pěkná blbost. Mnozí z Vás by určitě byli velice rádi, kdyby měli v posledních letech (stejně jako moji klienti) zainvestováno např. do Top European Players nebo Euro Bondu denominovaném v €. Víte vůbec kolik těch fondů Pioneer má?? a soudíte na základě jednoho fondu, který byl rizikový, protože byl v akciích? Většina lidí bohužel stále nakupuje fondy ve chvíli kdy jsou nahoře, místo aby nakupovala ve chvílích poklesu a především pravidelně. (rohlíky taky nekupujete když jsou za 3Kč, ale za 1,50 Kč)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2005 15:00 | Jarmila

Díky za doplnění. Ono těch fondů Pioneer bylo víc, tak jsem nepsala jen o jednom jediném. OVB ho propagovalo jako velice bezpečné zhodnocení investic, ale v době, kdy už v něm byla převaha akcií a choval se tedy jako fond nikoli smíšený, ale akciový. Propad, který tehdy nabral, nevyrovnal dodnes, na rozdíl od jiných akciových fondů. Nechtěla jsem říct, že fondy Pioneer jsou špatné, jen nějak nezvládly střední Evropu. Co taky od Američanů chcete.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2005 14:28 | xyz

Je to tenhle fond. Podívejte se na graf - to stojí za to. Pravda je, že letos se to trochu vzchopilo nový manažer je sdad lepší, nebo se začali stydět.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2005 14:17 | Fredy

To je nyní tento fond?
Pioneer - dynamický fond Cena 1 podílového listu 0,9784 Kč Celkový vlastní kapitál (k 11.8.2005) 2 767,17 mil. Kč
Nebo se přejmenoval?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2005 14:06 | xyz

Nevím, jestli OVB nabízel fond Pioneer Trust, asi ano. Je zajímavé, že se najde přispěvatel chatu, který neví o tom propadáku nic bližšího. Asi se na to už zapomíná. To je zřejmě sen Pioneer Investment. Výše uvedený fond byl snad největší propadák ve fondech. Smíšený fond, propagovaný jako konzervativní, dokázal spadnout na 40% své hodnoty z jara 2000, přičemž v portfoliu měl 40% dluhopisů. Manažer nakupoval do konzervativního fondu další a další techno-media-tele- akcie, dokud ho nevyhodili. Tyto podíly kupovali i zastupitelé různých měst, např, Litoměřice.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2005 11:16 | Petr Wolf

Kauza s fondy Pioneer? O co slo? Poprosil bych Vas o blizsi vysvetleni. Diky.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Horáček

hudebník a podnikatel

Marta Nováková

podnikatelka, U&Sluno

Michal Horáček
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 4 duelů
×
Marta Nováková
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services