Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

V červnu jste ukončili studium a zatím nemáte práci? Jaké dávky můžete jako čerstvý absolvent obdržet? Kdy, kde a o co žádat? Na podporu v nezaměstnanosti má po škole nárok jen málokdo, jaká je alternativa?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 8. 2005 7:52, reznickova

Jo, máte pravdu, zákon o rodině pamatuje i na vyživovací povinnost dětí k rodičům, ale kupodivu ji stanovuje v mnohem menším rozsahu než naopak. Asi si i zákon myslím, že rodiče až tak vyživovat nepotřebují?!?

Reagovat

 

+50
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 10. 08. 2005 00:08)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 3. 2016 19:54, Kristýna

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, na co mám nárok když jsem předčasně ukončila studium a nemám nic odpracovaného? Mám nárok na nějakou finanční podporu? U rodičů nebydlím, bydlím s přítelem. Děkuji za odpoveď.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

9. 8. 2005 10:50 | reznickova

Dle mého názoru by měl stát více rozlišovat příjmové poměry, z jakých absolventi škol vychází. Vždyť pro některé rodiče stojí udržet v dnešní době dítě na vysoké škole opravdu velké úsilí a zase na druhou stranu jsou zase rodiny skutečně dobře finančně situované, které dítě bez problémů uživí až do doby než začne samo pracovat. Jinak plně souhlasím s tím, že není absolventům poskytována automaticky podpora, jen sociální dávky. Snad bych je jen trochu "finančně" podpořil oproti např. dlouhodobě nezaměstnaným, kteří práci nehledají, jen využívají sociální sítě a jak jsem pochopil, dostanou prakticky stejně. Většina absolventů si práci dříve či později najde a vynaložené prostředky státu vrátí, to se o těchto "nezaměstnaných" rozhodně říci nedá.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+29
Líbí
Nelíbí

9. 8. 2005 22:28 | reznickova

Podle mého názoru by absolventi neměli dostávat žádnou podporu a měli by je živit rodiče, dokud nebudou sami se schopni živit. Alespoň tak definuje vyživací povinnost rodičů k dětem zákon o rodině.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+46
Líbí
Nelíbí

10. 8. 2005 0:08

Jo ale pak by také děti měly plnit tu svou povinnost, když už jsou zajištěny a pro změnu rodiče potřebují poněkud na stará kolena pomoci. Ona ta vyživovací povinnost platí i tímto směrem a některé "děti" na to rády zapomínaj a to není dobře.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+47
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (reznickova 09. 08. 2005 22:28)

10. 8. 2005 7:52 | reznickova

Jo, máte pravdu, zákon o rodině pamatuje i na vyživovací povinnost dětí k rodičům, ale kupodivu ji stanovuje v mnohem menším rozsahu než naopak. Asi si i zákon myslím, že rodiče až tak vyživovat nepotřebují?!?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+50
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 10. 08. 2005 00:08)

10. 8. 2005 9:49 | K.

No asi počítá s tím, že po odchodu dětí z domova mají rodiče nějakou tu chvíli na sebezajištění - rekonstrukce bydlení, něco málo našetřit. Až když tohle nestačí a v důchodu se stane něco nepředvídatelného pak nastupuje zákon o kterém se bavíme. Ale dle mého názoru, u slušných lidí by ta pomoc měla přijít automaticky. Otázka je zda rodiče budou umět pomoc od svých dětí přijmout. Osobně se bojím právě tohoto a vidím to nejen u své maminky, ale i v okolí. Generace dnešních 50ti letých dost často neumí pozitivně přijmout podanou ruku od svých dětí a berou to jako svou neschopnost, prohru, popřípadě je to může i "urazit".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+46
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (reznickova 10. 08. 2005 07:52)

11. 8. 2005 11:19 | Jarmila

A což takhle část podpory pro nezaměstnané absolventy nárokovat po škole? Jak je připravila pro praxi a co je naučila pro život?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

27. 8. 2006 9:25 | realista

Plně s Váma souhlasím. Rodiče si musí uvědomit svoji zodpovědnost za osud svých dětí, a proto, že volí strany, které nezaručují právo na práci, ať si své nezaměstnané potomky živí, dokud sami nezhebnou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+46
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (reznickova 09. 08. 2005 22:28)

20. 8. 2007 22:50 | Inka

Myslím si,že dítě,které studuje a školu dokončí se v té době nikde nefláká,ale připravuje se na své budoucí povolání.Tak proč by nemělo mít nárok na podporu? Připadá mi nemožné studovat a současně odpracovat stanovený limit pro nárok na podporu,zvláště když do 18 let nechtějí tyhle děti ani na brigádu.Je snad chybou rodičů,že absolventy bez praxe nechce nikdo zaměstnat??? Já mám doma čerstvou maturantku,její studium na soukromé škole stálo skoro 60 000kč,(dojiždění na jinou šk. do jiného města by nás stálo víc),práci zatím hledá marně.CHce si vydělávat,ale nemá šanci-bez praxe. Vím,že jsem ji přivedla na svět,ale budu ji pro to živit až do důchodu?Dvacet let jsem žila jen pro děti,syn bude studovat ještě dva roky,nemám snad právo začít myslet trochu i na svoje zájmy?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+34
Líbí
Nelíbí

3. 3. 2009 20:59 | Jana

Je to celé jen jeden další legislativní paskvil! Ti, které si bohužel sami volíme, chrápou v parlamentu, ve sněmovně, v senátu - a když je něco vytrhne ze spánku, tak ze sebe "vykálí" první nesmysl, který je jejich polospící mysl schopna vyprodukovat ....... jejich ostatní kolegové, kteří zrovna hrají pasiáns na svém notebooku nebo si píší s milenkou (milencem) přes ICQ nebo Skype, popřípadě se zrovna soustřeďují na špínu ve svých nehtech, či na výrobu kuličky (materiál pochází z nosa) mezi prsty ......atp., tak ti jim to odkývou. A máme tady zákon!!! Heurééééééééééka! Demokraticky může kdokoliv chcípnout hlady :) Ale nesmí to být etnická menšina - to by nebylo humání, přeci!!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

8. 3. 2010 14:17 | Veronika

S některými názory vůbec nesouhlasím, kde to jsme. Když člověk studuje, tak nemá právo dostávat životní minimum???Jak studující člověk má mít stabilní práci? Všichni zaměstnavatelé zaměstnávají nové lidi buď na černo nebo na smlouvu o provedení práce - a to se nezapočítává. Dnes je těžká doba a spousta rodičů je také vedena na úřadě práce, tak jak mohou řádně zabezpečit své děti - když je stát neschopná a nic nedává. Hlavně že cikáni dostanou vše, na co si vzpomenou, to je teda spravedlnost. Zbavit se jich, to by bylo třeba, to by vidělo, kolik finančních prostředků by najednou bylo k dispozici těm, kteří to opravdu potřebují. Jenomže lidi v dnešní době se bojí říct svůj názor a potom to tak vypadá ve světě.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

8. 3. 2010 14:26 | Veronika

Co to je za nesmysl?????
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (reznickova 09. 08. 2005 22:28)

25. 5. 2012 11:05 | skrivanek

jo přesně tohle si myslim taky. Hledal jsem brigádu při studiu na VŠ a všude mi dali podmínky: Dohoda o provedení práce je max. co připadá v úvahu, nemužem si dovolit za tebe něco odvádět. Buď ber nebo si hledej něco jinde....ale co když tam měli podmínky stejný..člověk je tlačenej do situace okolnostmi. Chtěl jsem pracovat oficielně a odvádět dávky, navíc to pro mě bylo i výhodnější,ptže by mi vrátily zálohu na daních zpět když podám přiznání k dani. Ale realita je jinde! Ohledně cikánů je to k pláči-proč maj mít přednost před lidmy, kteří studují a chtějí něco dosáhnout??? Je to normální?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Veronika 08. 03. 2010 14:17)

25. 9. 2012 17:43 | Simona

Takže asi tak. Já mám odmaturováno a teď hledám už 3 měsíce práci. Samozřejmě bezvýsledně. Už hledám i mimo obor. Jako nejlepší z ročníku jsme si s mamkou nemohli dovolit VŠ,ačkoli stále doufám, že se mi to třeba jednou poštěstí.. A teď ? Od pracáku nečekám žádnou podporu. Většinou tam čekám a koukám na druhou stranu, kde se rozdávají sociální dávky. A tam fronta cikánů- krucinál, kde to žijem? Copak jsme si tohle vybrali? I ty če**ý h**y se maj líp. Tolik příjmů! Žíjí jen ze soc. dávek. A já chci pracovat, poctivě vydělávat a nemůžu?! Nespravedlnost!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

16. 3. 2016 19:54 | Kristýna

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, na co mám nárok když jsem předčasně ukončila studium a nemám nic odpracovaného? Mám nárok na nějakou finanční podporu? U rodičů nebydlím, bydlím s přítelem. Děkuji za odpoveď.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Radim Jančura

podnikatel, Student Agency

Tomáš Matějček

podnikatel, Miton

Radim Jančura
ÚSPĚŠNOST
92,98 %

z 57 duelů
×
Tomáš Matějček
ÚSPĚŠNOST
62,50 %

z 24 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

OPEC, Přijetí přidělení a zřeknutí se úvěru, Faktoring, daňové odpočty, příspěvek zaměstnavatele, aleš poklop, doplňkové penzijní spoření, penzijní fondy, kampelička, mastercard standard, marcela střelcová, výběrová řízení, zákonné pojištění odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání, svatopluk němeček, letecké zájezdy, náhrada platu, mkreditka, personál

4E92435, 1SB4436, 3E92435, ZRI0479, 6B96967

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK