Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Magnetické proužky na platebních kartách měly být v roce 2005 minulostí. Měly být nahrazeny čipem. Měly. Skutečnost je však jiná. Jak dlouho se ještě budeme obávat podvodů na "klasických" kartách místo používání bezpečnějších čipových?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 7. 2005 18:38, Roman

Osobne platim Maestrem od CS a uz tak rok nebo dva musim pri placeni zadavat PIN i se podepisovat. Uz se tesim az se nebudu muset podepisovat. :-)

Reagovat

 

+20
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 8. 2005 10:28, dchytilova

Pokud zároveň nenahlásíte ztrátu karty a neprokáže se, že existuje duplikát vaší karty, peníze vám nebudou vyplaceny. Případ, že byste si peníze vybral z bankomatu a tvrdil, že vám byly ukradeny, je v tomto případě bezpředmětný.

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ARD 29. 07. 2005 14:40)

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

29. 7. 2005 9:25 | ja

Ze se do prechodu na cipy bankam nechce, bych jeste pochopil (naklady). Ale naprosto nechapu, ze banky jsou tak sproste, ze klientum nabizeji pojisteni karet (necipove transakce jen s podpisem - tudiz naprosto nezabezpecene) proti zneuziti, kdyz toto riziko nesou samy.
Pisete: Někdo při platbě kartou na terminálu zadávat PIN nemusí, jiný ano. Například u České spořitelny nebo HVB vaši totožnost stále dokazujete jen pomocí podpisu... Zalezi to opravdu na bance, jak naznacujete, nebo je to dano typem kary?
Pisete: Od září by se toto mělo stát minulostí. Při platbě u obchodníka budete povinně místo podpisu zadávat PIN, čímž by se měla zvýšit bezpečnost. Kde se k teto informaci mohu dostat? Je to zase jen doporuceni, na ktere se vsichni vykaslo nebo to tak opravdu bude?
Pisete: Zpravidla se jedná o vydávání takzvaných hybridních karet, což jsou karty, které v sobě obsahují jak magnetický proužek, tak i čip. To slovicko "zpravidla" se tam vloudilo jen jako nadbytecna fraze nebo opravdu existuji v CR nejake ciste cipove bankovni karty?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

29. 7. 2005 9:40

Taky me prekvapuje (... u nasich bank vlastne neprekvapuje), ze nabizeji pojisteni necipovych platebnich karet. Sam mam kreditni kartu u HVB a mam ji pojistenou. Karta neni pojistena primo u banky, ale bance tuto sluzbu poskytuje nejaka externi pojistovna. Pokud tedy ztratim kartu a nekdo ji zneuzije, tak jsem pochopil, ze ztratu hradi banka. Chapu tedy spravne to, ze platim nejake pojistne pojistovne, ackoliv je 0 % pravdepodobnost, ze pojistovna nekdy vyplati nejake plneni ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ja 29. 07. 2005 09:25)

29. 7. 2005 9:53 | ja

Ja praxi v Cesku pochopil tak, ze "pojistovna" Vam vyplati skodu temer hned, kdezto s bankou byste se deset let soudil. To je podle me jedina vyhoda, diky ktere jsou nekteri lide ochotni za pojisteni karty platit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 29. 07. 2005 09:40)

29. 7. 2005 11:07 | u

Paní autorko, nechcete si po sobě ten článek přečíst ještě jednou? (zejména modrý rámeček "jak je to s pojištěním"...)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

29. 7. 2005 11:28 | dchytilova

1) záleží na bance. I když někdy se s rozdílným přístupem můžete setkat u různých obchodníků. Někteří po vás chtějí podpis i PIN zároveň. To je špatně. Stačí jen jeden. Přičemž by se mělo přecházet na PIN. 2) záleží to na bankách a na tom, jak rychle budou na čipovou technologii přecházet. 3) ano, existují.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ja 29. 07. 2005 09:25)

29. 7. 2005 11:47

Chci se Vás pouze zeptat zda věříte všem informacím v článku napsaných ??? ˇUroveň článku není valná ............
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 29. 07. 2005 09:40)

29. 7. 2005 12:24 | ja

ad1) Dosud jsem si myslel, ze pravidla jsou dana typem karty a zemi. Tedy napriklad s elektronickym Maestrem se ke me budou vsude v Cesku chovat stejne, bez ohledu na vydavajici banku. PIN a podpis zaroven je samozrejme jen a pouze blbosti obchodnika. ad2) Odkud tato informace pochazi? Muzete uvest zdroj? ad3) Uvedte, prosim, priklad.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (dchytilova 29. 07. 2005 11:28)

29. 7. 2005 12:48 | u

Kdo nevěří ať tam běží :-))
Taky mi přijde, že se tu motají jabka s kedlubnama...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 29. 07. 2005 11:47)

29. 7. 2005 13:55

celé je to nějaké zmatené, jakoby autorka poskakovala od tematu k tematu, aniž by předchozí nějak uzavřela..dělá tak aspon na mě dojem celý článek... - chci vidět, jak bych se oháněl nějakou směrnici při jednání s bankou, pokud by někdo mou kradenou nečipovou kartou zaplatil s napodobením podpisu... pokud tato směrnice EXISTUJE a JE ZÁVAZNĚ PLATNÁ pro všechny banky v ČR, jak je možné, že není promítnuta do jejich obchodních podmínek???pokud se nemýlím, stále v obch. podmínkách většiny bank figurují bláboly o přebírání odpovědnosti po nahlášení krádeže,24h od nahlášení atd atd
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

29. 7. 2005 14:05

Rozdělení odpovědnosti za ztrátu z podvodné transakce (tzv. "Liability shift") je opatření karetních asociací, platné formálně v Evropě od ledna 2005. Podle něj, pokud došlo k podvodu s kartou a z něho plynoucí ztrátě při transakci kdy jedna ze zúčastněných bank je "čipová", tzn. asociací certifikovaná pro technologii EMV a její karta nebo obchodník je na transakci zúčastněna a druhá strana tedy banka jejíž karta nebo obchodník dosud pro tuto technologii certifikována není, nese tuto ztrátu strana "nečipová". Stranou se rozumí banka, nikoli obchodník, zvládnutí technologie a následné certifikace je záležitostí banky která s obchodníkem na akceptaci karet uzavírá smlouvu a je stranou v případném reklamačním řízení. Pravidla asociací pro reklamační řízení mezi bankami při podvodných transakcích (t.zv. Charge-back) jsou poměrně komplikovaná a proto se toto opatření do povědomí dostává teprve postupně.

Odpověď redakci poskytl ing. Milan Zátka ze Sdružení pro platební karty (www.bankovnikarty.cz)
:-)) pravidla jsou poměrně komplikovaná..:-) z toho jasně plyne, že to odnese nejslabší strana ...takže v trojúhelníku banka karty-zákazník-banka terminálu je myslím uplne jasné, kdo dostane toho Cerného Petra...:-))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

29. 7. 2005 14:40 | ARD

Jestli autorka psala článek ve vedru, jako je dneska, všechno chápu :) Jinak je ale příšerný, opravdu nakousává příliš mnoho témat, a zjevně je nedokončila, nebo jim nerozumí. Dnešní článek, podle mne naprosto nesprávně, tvrdí, že když si vyberete peníze z bankomatu kartou, třebaže zadáte správný PIN, stačí pak tvrdit, že to byl někdo jiný, a protože banka nemá čipovou technologii, holt to všechno zacvaká, i když jste prachsprostý podvodník, jen banka Vás zrovna nemá na videu nebo Vás nechytla za ruku? To je určitě nesmysl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 29. 07. 2005 13:55)

29. 7. 2005 16:14 | Petr

Dobrý den, jsem zaměstnancem jednoho z kartových center v jedné nejmenované české bance. Pokud chce server peníze ztratit svou pověst, nechť paní Chytilovou nechá psát další podobné články nebo ať jí v takovém horku jako je dnes poskytne pro její klidnou práci více nápojů. Článek je OTŘESNÝ !!!!!!!!! (amatérský je slabé slovo). Zajímaly by mě zdroje informací, ze kterých paní Chytilová čerpala, protože je úplně mimo !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

29. 7. 2005 16:14 | Petr

Dobrý den, jsem zaměstnancem jednoho z kartových center v jedné nejmenované české bance. Pokud chce server peníze ztratit svou pověst, nechť paní Chytilovou nechá psát další podobné články nebo ať jí v takovém horku jako je dnes poskytne pro její klidnou práci více nápojů. Článek je OTŘESNÝ !!!!!!!!! (amatérský je slabé slovo). Zajímaly by mě zdroje informací, ze kterých paní Chytilová čerpala, protože je úplně mimo !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

29. 7. 2005 17:52 | ZikaM

No, už jste se ukázal jako drsňák, tak co takhle pro nás hlupce utrousit nějakou moudrost, ovšem tentokrát založenou na faktech?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 29. 07. 2005 16:14)

29. 7. 2005 18:38 | Roman

Osobne platim Maestrem od CS a uz tak rok nebo dva musim pri placeni zadavat PIN i se podepisovat. Uz se tesim az se nebudu muset podepisovat. :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

30. 7. 2005 3:47 | Roman

Stačí si přečíst smluvní podmínky. Pokud je k operaci použit PIN je reklamace bezpředmětná. Proto, když si zálibně prohlížím frontu u poklady v hyper-super a hodnotím používání karet, tak kromě zdlouhavosti takové platby se mi líbí, jak zákazník jednou rukou uklízí zboží a druhou ťuká PIN, do čehož kouká ten další a bezpečnostní kamera nad kasou. Je jen otázkou času než se na tomto jevu budou zakládat živnosti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ARD 29. 07. 2005 14:40)

2. 8. 2005 10:23 | dchytilova

Možností zadávat PIN místo podpisu se banky přibližují přechodu na čipovou technologii. Zářijový termín vyplývá z rozhodnutí uvedených bank, pochopitelně není striktní, některé banky už zadání PINu požadují.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ja 29. 07. 2005 12:24)

2. 8. 2005 10:28 | dchytilova

Pokud zároveň nenahlásíte ztrátu karty a neprokáže se, že existuje duplikát vaší karty, peníze vám nebudou vyplaceny. Případ, že byste si peníze vybral z bankomatu a tvrdil, že vám byly ukradeny, je v tomto případě bezpředmětný.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ARD 29. 07. 2005 14:40)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Brůna

podnikatel, Husky

Martin Jahn

manažer

Petr Brůna
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 38 duelů
×
Martin Jahn
ÚSPĚŠNOST
48,94 %

z 47 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Absolutní hodnota, Poplatek při prodeji, Veřejné výdaje na zboží a služby, petr brousil, příspěvek zaměstnavatele, o2, vodafone, čtú, Evropská nadace pro zlepšování životních a pracovních podmínek, pravidelná investice, bezpečnostní systém, ekonomicky aktivní obyvatelé, Rudé moře, náklady soudního řízení, cena potravin, zůstatková hodnota, eurozóna, penze

2SV8750, 2SV8750, 4L63300, 3C66698, 3C66699

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK