Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 23. 6. 2005 | 18 komentářů
Ještě nikdy v historii nerostly reálné ceny domů tak rychle, po tak dlouhou dobu a v tolika zemích světa, tvrdí týdeník The Economist. Trhy s nemovitostmi doslova bouřily od Spojených států, Británie, Francie, Španělsko až po Čínu. Rostoucí ceny podepřely chřadnoucí světovou ekonomiku po splasknutí akciové bubliny v roce 2000. Co když se ale teď nemovitostní trh hroutí?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 6. 2005 12:11

uz by to jen chtelo na konec "doporuceni", co s money:
- cash?
- investice JPY/CHF?
otazkou samo je timing, uz nastal cas? :-))

Reagovat

 

+53
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 2. 2007 17:02, Břetislav, bretislaus@seznam.cz

Podle mne je Váš článek o nemovitostní bublině statistickým souborem dat, který je nám, obyvatelům ČR k ničemu, kromě zvažování investic do fondů s nemovitostmi. Váš článek nic nepíše o tom, jak se trh s nemovitostmi vyvíjí u nás v ČR a k čemu by mohlo dojít.?????

Se svým skromným odhadem např. pokles cen nemovitostív Praze a Brně moc neočekávám, neboť regulované nájmy doženou do r. 2010 - 2011 nájmy komerční a většina lidí bude chtít bydlet na svém, než v nájmu a v cizím. Nad to poptávku po bytech zvyšují a budou zvyšovat i cizinci s dlouhodobým pobytem, či bez něj.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

23. 6. 2005 3:13 | El Cid

Snad budou stát byty ve Spanelsku za 10 let polovinu toho co dnes. Taky asi prijde deflace za 5 az 15 let a dvojnásobná nezamestnanost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 6. 2005 5:33 | Juras Holoubek

Ziji pul roku v Sanghaji a co vidim, je narust cen nemovistosti mezi 5-8% mesicne! Kazdy, kdo koupi se jen modli, aby to jeste chvili vydrzelo a nebyl tim hlupakem, kteremu zustane cerny Petr v ruce. P/E vychazi asi na 25-30let, ale kdyz se clovek podiva, jak vypada cinska budova po 3letech "uzivani", je naprosto zrejme, ze za dalsich 10let uz tam stat nebude... Inu, zadny strom neroste do nebe :-))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 6. 2005 8:17 | SedivyJ

Vážený pane Ziko, kdy už konečně napíšete nějaký vlastní názor a přestanete vykrádat zahraniční kolegy a k tomu si připisovat autorství? Doufám, že Vás brzo vyhodi ze SVIT, protože tohle je fakt podvod. A nevyřešíte to tím, že napíšete, že jste to převzal z a z. Nebo se na našem trhu setkáváte s knihami, které vycházejí pod jménem překladatele?
Neměl byste se začít věnovat něčemu jinému? Nejlépe mimo manipulování s lidmi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

23. 6. 2005 9:11 | Honza

Jaké vykrádání? Vždyť odkaz na Economist je hned na úvod, na úzávěr je také napsáno. že je to zpracováno dle Economist.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (SedivyJ 23. 06. 2005 08:17)

23. 6. 2005 9:34 | Jirka

Spousta článků zde je složena převážně z informací z cizích zdrojů. Např. články o důchodové a daňové reformě, jsou plné výplodů našich politiků s občasným komentářem autora. Na finančních serverech je zcela běžné, že vzájemně publikují svoje články. Tam sice nebývá žádné jméno toho, kdo ten článek objevil a umístil mezi spravodajství, ale já myslím, že takto je to lepší. Podle jména u titulku lze časem odhadnout, zda má pro mne smysl článek číst. Některá jména si spojuji s kvalitními "výpichy" ze zpravodajství, jiná spíše s věcmi, které mne nezajímají. Nechápu narážku na manipulaci s lidmi. Ekonomické zprávy samozřejmě ovlivňují rozhodování investorů. Ale pro ty jsou takovéto zprávy velmi cenné a žádané, neboť jim umožňují (alespoň někdy) včas rozpoznat příležitost nebo nebezpečí pro jejich investice. Dokázal byste si představit zdravou ekonomiku bez zpravodajství? Mnohé indexy by sice rostly do astronomických výšek, ale bohužel naprosto v rozporu s realitou. A dopad prasknutí takové megabubliny by byl mnohem horší. Realitu nelze zcela a navždy ututlat.
P.S.: Asi by se Vám více zamlouvalo, kdyby místo slova AUTOR bylo uvedeno: "Pro Peníze.cz vybral:". Domnívám se, že v tomto je pan Zika nevinně. Pravděpodobně nemá možnost ovlivnit celý obsah webové stránky. Slovo Autor prostě patří k šabloně, autor či publicista vloží pouze svoje jméno.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (SedivyJ 23. 06. 2005 08:17)

23. 6. 2005 12:15 | R2D2

Výborné téma. Možná ale mnoho lidem nedojdou důsledky. Tak třeba:
v současnosti se tady firma AWD snaží nalákat klienty na kombinaci akcie firmy z oboru nemovitostí + neskutečně předražené investiční pojištění. Jak bude vypadat výsledek po několika letech pro klienty:
1) Díky nediverzifikování budou mít velkou část úspor v akciích jedné firmy, poté co ceny nemovitostí přestanou růst (nebo začnou klesat), budou přesně vědět, co to je nodit vejce v jednom košíku.
2) Díky investičnímu pojištění s nejvyššími poplatky na trhu nebudou lidi ani za 10 let na svých. Ale opět budou poučeni - důležité jsou produkty s nízkými náklady.
Sečteno podtrženo - firma AWD se nechová jako finanční poradce, ale jako ubohý prodejce. Co na tom, že mají výborně motivované agentya plno PR článků v pochybném měsíčníku Finanční poradce, když pro klienty to znamená špatné produkty a žádné zhodnocení (i když slibují hory-doly a ohání se minulými výnosy).
Nestálo by na to rozebrat jejich nepodařený Koncept penze na penize.cz?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

23. 6. 2005 12:46 | xmonika

Tema vyborne, clanek vyborny. Pokud Vas to nezajima, nectete to. Nikdo vam nebrani, abyste si nasel jiny server, se spoustou nazoru ruznych odborniku. Me osobne prijde studie The Economist cennejsi nez tyto nazory a proto bych ocenil, kdybyste mi umoznil zhodnotit kvalitu clanku podle sveho a takoveto komentare si nechal.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (SedivyJ 23. 06. 2005 08:17)

23. 6. 2005 14:27 | S.Volek

Souhlasím, je to zajímavý, poučný a potřebný článek.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+29
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (xmonika 23. 06. 2005 12:46)

23. 6. 2005 21:17 | Hugo

Máš stopro pravdu. Malé upřesnění, ohledně této polozlodějské manipulátorské a demagogické kumpanie byl článek na tomto webu. Viz zde:
http://www.penize.cz/info/zpravy/zprava.asp?IDP=1&NewsID=3243
Hlavně diskuze byla velice poučná. Ten, kdo si ji celou přečte, tak si od AWD nevezme ani ta zlatá vejce. Je to banda náhončích s prošlou záruční lhůtou. Nejlepší je na ně pustit psa, jak tam někdo trefně napsal.
Ovšelm lid český je nepoučitelný, tak by nějaký takový článek nebyl od věci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (R2D2 23. 06. 2005 12:15)

23. 6. 2005 23:18 | Paul Zellman

Prosime pekne aby vase redakce upresnila definici americkeho billionu, to aby ctenari z USA a CZ meli jasnost. Tedy, in elementary terms, v USA je jeden tisic millionu jeden billion - a jeden tisic bilionu znamena jeden trillion. V Cesku naopak jeden tisic millionu znamena jednu miliarda - a jeden tisic miliard je jeden bilion. Priste prosim referujte rozliseni v zavorkach. Moc dekujeme.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

24. 6. 2005 6:18 | hugo

Co článek nezmiňuje, je to, že mnohé země podporují investice do nemovitostí různými daňovými úlevami. A v některých zemích je to dost výrazné. USA si už jeden takový /černý pátek/ zažily. Určitě byste měl, pane Ziko, napsat druhý díl. Něco na způsob /Nemovitosty a daně/.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

25. 6. 2005 19:37

A proc jako? Clanek je v cestine, tedy bilion se nepochybne rovna 1 000 000 000 000. To ma redakce u kazdeho slova, ktere nahodou existuje v cestine i anglictine (i kdyz s jinymi vyznamy), treba "transparent", nebo "blanket" uvadet, ktery vyznam mysli? Absurdni.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+41
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Paul Zellman 23. 06. 2005 23:18)

27. 6. 2005 17:04 | jp

Byty v ČR jsou cenová bublina. Jejich dost až někde nadbytek, výnosy dlouhodobě klesají a ceny přitom výrazně rostly. Hypo peníze jsou levné. Co až se úroky zvýší, co až zkončí regulace nájmů, co až ještě klesnou tržní nájmy. Klidně se nám může trh propadnout, tak jako kdekoli jinde.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+35
Líbí
Nelíbí

28. 6. 2005 12:11

uz by to jen chtelo na konec "doporuceni", co s money: - cash? - investice JPY/CHF? otazkou samo je timing, uz nastal cas? :-))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+53
Líbí
Nelíbí

28. 6. 2005 22:37 | Kamil

Osobně si myslím, že takové analýzy jsou dost na nic a nechápu k čemu je kdo používá jinému než k planým diskusím. Založit analýzu takového problému na úrovni agregovaných dat za jednotlivé státy je oblíbený sport ekonomů i geografů, protože je to jednoduché. Faktem ale zůstává, že rozdíly v cenách nemovitostí a v trendech jejich růstu/poklesu jsou dnes jinde než na hranicích států.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

29. 6. 2005 13:07

mam podobny nazor.. cesky clovek je absolutne nezkuseny/nevzdelany co se tyce sveta financi, v pripade bubliny bude tedy urcite reagovat "zivelneji" nez je tomu obvykle v zahranici... hypoteku si dnes berou i lide, kteri by na ni nemeli normalen ani dosahnout..v pripade jakehokoliv negativniho vyvoje pujdou tito jako "prvni na radu"...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jp 27. 06. 2005 17:04)

27. 6. 2006 22:54 | JsemTady

Otázka: když tedy má dojít k prasknutí bubliny s nemovitostma... vyplatí se mi s případnou koupí počkat?... Jest-li ano tak jak dlouho to bude přibližně trvat, než dojde s prasknutí?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+41
Líbí
Nelíbí

22. 2. 2007 17:02 | Břetislav, bretislaus@seznam.cz

Podle mne je Váš článek o nemovitostní bublině statistickým souborem dat, který je nám, obyvatelům ČR k ničemu, kromě zvažování investic do fondů s nemovitostmi. Váš článek nic nepíše o tom, jak se trh s nemovitostmi vyvíjí u nás v ČR a k čemu by mohlo dojít.?????
Se svým skromným odhadem např. pokles cen nemovitostív Praze a Brně moc neočekávám, neboť regulované nájmy doženou do r. 2010 - 2011 nájmy komerční a většina lidí bude chtít bydlet na svém, než v nájmu a v cizím. Nad to poptávku po bytech zvyšují a budou zvyšovat i cizinci s dlouhodobým pobytem, či bez něj.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaromír Soukup

mediální magnát, Médea

Petr Chmela

podnikatel, Tescoma

Jaromír Soukup
ÚSPĚŠNOST
70,80 %

z 113 duelů
×
Petr Chmela
ÚSPĚŠNOST
26,92 %

z 26 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Tranše, Náhradní doby, Historický výnos, fayn, petr dvořák, banky, eet, fintech, Přímé obchody, atraktivita, statek, tuk, MInisterstvo vnitra, Juraj Rektor, týdenní změna, Apoštolská církev, penalizační poplatek, korkyně

3L91937, 4T99754, 4C39218, 8B88888, 4T99754

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK