Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Banky uzavíraly smlouvy, rozhodovaly podle svého, kroutily hlavou v případě reklamací. Pod tíhou rozhodnutí finančního arbitra musejí ale nyní uznat, že jejich pravda není pravdou tak absolutní. Internetové bankovnictví není 100% bezpečné a banky se nesmějí realitě vyhýbat! O své peníze snad ale nadále přicházet nemůžeme.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 6. 2005 23:55, jezevec

To byste se divil, jak je to jednoduché.
Ještě vloni ČSOB vyžadovala pro update certifikátu půjčit čipovou kartu na dva dny, včetně prozrazení PINu.
Letos už se dá certifikát obnovit po internetu uživatelsky - ale POUZE před vypršením platnosti stávajícího certifikátu. Na jeho expirující platnost vás ale nikdo neupozorní, takže mnoho lidí zjistí neplatnost certifikátu až když je pozdě a stejně kluše na pobočku. Tam už sice kartu nemusí nechat dva dny, stačí jí strčit do čehosi a zadat PIN na terminálu - ale obnovu certifikátu dělá člověk, kterému na půl hodiny svěříte kartu i s čipem a vložíte platný PIN. Představa jak by takto šla karta nebo její komunikace naklonovat včetně zabezpečení není tak složitá.

Reagovat

 

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jiri 08. 06. 2005 17:39)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 6. 2005 13:03, Roman

Ještě bych chtěl panu Jirkovi říct.
Myslím, že nejsem sám, kdo potřebuje občas obsluhovat účet z cizího PC.
Já bych to považoval za normální a ve své smlouvě nemám žádnou zmínku na toto téma. Pokud banky neumí garantovat kvalitu své služby ať ji laskavě neposkytují.

Reagovat

 

-17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 09. 06. 2005 09:12)

Další příspěvky v diskuzi (32 komentářů)

9. 6. 2005 13:03 | Roman

Ještě bych chtěl panu Jirkovi říct. Myslím, že nejsem sám, kdo potřebuje občas obsluhovat účet z cizího PC. Já bych to považoval za normální a ve své smlouvě nemám žádnou zmínku na toto téma. Pokud banky neumí garantovat kvalitu své služby ať ji laskavě neposkytují.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 09. 06. 2005 09:12)

9. 6. 2005 13:17

Já bych zas dodal, že odmítám pokaždé při přihlašování na účet kontrolovat nějaké certifikáty stránky podle papírku a dělat další podobné šaškárny jen proto, že bankovní ústav přenáší odpovědnost za mizerně pojatou bezpečnost na mne. Potřebuji rychle na účet, podívat se na transakce, zadat příkaz a hotovo. Od toho používám banku v internetu. Má-li to být tak, že budu neustále kvůli bezpečnostní nekvalitě daného internet bankingu přemýšlet nad tím, co jsem kdy kde zapomněl dle šíleného návodu ověřit či koho jsem kdy pustil ke svému počítači, kde jsem lezl po jak nebezpečných stránkách, či co jsem kdy nového potenciálně zákeřného nainstaloval, pak je jednodušší a praktičtější chodit na pobočku a na internet se prostě vykašlat. A nebo si najít lepší - tzn. bezpečnější a přitom praktičtější produkt od jiné banky, která bere bezpečnost vážně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roman 09. 06. 2005 13:03)

9. 6. 2005 13:40 | x

Ako sa chcete dostat k certifikatu, ktory bol vygenerovany cipom na smartcard a nikdy neopusti kartu? Neda sa ani odzalohovat pre pripad straty karty. Ak kartu stratite mate smolu, da sa len stary certifikat zneplatnit v systeme a vygenerovat novy v novej karte. Ak by toto slo tak ste zborili cely princip smartcard a ich cipov ktore chrania vygenerovane certifikaty.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 08. 06. 2005 23:55)

9. 6. 2005 14:12 | podhrazsky

!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 08. 06. 2005 10:23)

9. 6. 2005 14:23 | Ondřej Čečák

"Já bych zas dodal, že odmítám pokaždé při přihlašování na účet kontrolovat nějaké certifikáty stránky podle papírku a dělat další podobné šaškárny jen proto, že bankovní ústav přenáší odpovědnost za mizerně pojatou bezpečnost na mne."
Ja ziram ... :) Uvedomujete si, co rikate?
Analogie: Dodal bych, ze odmitam jezdit v bezpecnych autech, brat si pas, jezdit rozumnou rychlosti a delat podobne saskarny jenom proto, ze automobilka prenasi odpovednast za mizerne pojatou bezpecnost na me.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 09. 06. 2005 13:17)

9. 6. 2005 14:28 | Ondřej Čečák

Takze banka by mela nest odpovednost za skody, ktere vzniknou neopatrnou praci klienta s webovym bankovnictvim? Takze kdyz se napr. pripoji z nahackovaneho pocitaci kamarada a hacker mu vyluxuje konto a zmizi, mela by to byt vina banky?
"Pokud banky neumí garantovat kvalitu své služby ať ji laskavě neposkytují."
Nebyla by docela skola vylit vanicku i s ditetem?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roman 09. 06. 2005 13:03)

9. 6. 2005 16:24 | Milan

Ano, je to vina banky kdyz se pripojim z neznameho pocitace - pouzite reseni ma byt na takove urovni, ze by nemelo vadit pracovat z nezabezpeceneho pocitace.
Idealni by byla moznost volby - bud budu mit jen jmeno+heslo+SSL, pak banka za nic neruci a vse na Vas - je to ale vase volba. Nebo budete pro pristup pouzivat ruzne kalkulatory, zasilani sifrovanych SMS, jednorazova hesla apod. a pak banka bude platit v pripade povedeneho utoku.
Jedine co tu nesedi je, jak zamezit falesnym utokum...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ondřej Čečák 09. 06. 2005 14:28)

9. 6. 2005 16:31 | Ondřej Čečák

Ano, pokud to je receno (moznost volby) takle, tak uz souhlasim. A ja uz myslel, ze se neshodneme :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Milan 09. 06. 2005 16:24)

10. 6. 2005 14:45 | Jirka

Ano, rozdíl tu je. Ovšem za předpokladu, že klient s tím vším zachází rozumně. Pokud se rozumně a obezřetně nechová, pak je každé zabezpečení na nic. Napadá mne snad jen podkožní implantát, jaký se používá např. při čipování psů. Ten nemohou zapomenout, nechat povalovat u počítače ani někomu vykecat. :-) Otázkou je, kolik klientů by bylo ochotno takové zabezpečení účtu podstoupit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 09. 06. 2005 11:43)

10. 6. 2005 15:27 | Jirka

Zřejmě toho mnoho nevíte o počítačích. Ale to po Vás nemůže nikdo chtít, pokud se tím neživíte. :-) Problémem počítačů je v tomto případě skutečnost, že bez software (programů) jsou to stroje bez schopnosti cokoli dělat, vyjma roztočení disků, ventilátorů a žraní elektřiny. Jejich konkrétní činnost je dána softwarem. Ten na PC funguje v několika vrstvách. Základní vrstvu tvoří BIOS - ten slouží k oživení PC a zavedení operačního systému (např. Windows). Tento systém pak převezme kontrolu nad PC a umožňuje spouštění aplikací (Word, hry, prohlížeč internetu). V ideálním případě by OS neměl dovolit aplikacím dělat nic, co jim sám nedovolí (být nadřazenou vrstvou). Vzhledem ke konstrukci Windows a jejich pověstné děravosti (kolik záplat ještě budeme stahovat?) nelze bezpečně zajistit, že se v PC ujme vlády místo OS nějaký skrytý program (virus, spyware...). U vlastního počítače mohu toto riziko velmi významně snížit, ale u cizího vůbec. Natož banka, která poskytuje pouze bezmocnou aplikaci. Neexistuje způsob, jak v takovém prostředí zabezpečit aplikaci proti infekci jiným softwarem. Navíc aplikace, kterou poskytuje banka běží v prohlížeči a nemůže zabránit "odposlechu" klávesnice.
Pokud by banka měla zcela ručit za komunikaci, musela by Vám dodat nejen aplikaci, ale zařízení, které by počítač nahradilo a nebylo na něm možno provozovat žádné cizí aplikace. Pokud malinko slevíme, viděl bych řešení v zařízení, které po připojení k PC bude přes bankovní aplikaci šifrovaně komunikovat se serverem. Příkazy by se nezadávaly v aplikaci, ale na tomto zařízení. Útočník by musel stihnout během seance prolomit šifru, jinak by si nanejvýš přečetl to, co vidíte na obrazovce i Vy. Ještě slabší možností je spouštění bankovní aplikace z bootovacího CD. Aplikace by pak měla vlastní OS dodaný bankou. Pokud však bude napadený BIOS (dnes bohužel možno ve většině PC), je tu nebezpečí, že se nejprve zavede cosi z disku a pak teprve aplikace z CD. Demontovat harddisk před každým přístupem k účtu je nesmysl. Ani restartování PC nutné k zavedení bankovní aplikace by nebylo zrovna hitem u uživatelů. Stejně jako nosit u sebe CD s aplikací.
Jinak s Vámi souhlasím v tom, že řešení pro přístup k účtu z cizího počítače musí být na vyšší bezpečnostní úrovni, než jen jméno a heslo. Pokud něco takového chcete využívat, určitě byste měl žádat banku, aby Vám takovou možnost poskytla a případně změnit banku. Ačkoli sám tu nejjednodušší identifikaci používám, na cizím PC bych si to netroufl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Milan 09. 06. 2005 16:24)

10. 6. 2005 21:00

Riskovali by rozříznutí kůžičky útočníkem...:-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 10. 06. 2005 14:45)

26. 1. 2007 21:17

ČS nedostatečně chrání své klienty při krádeži platební karty. prodejce je zdpovědný za vydání zboží, když neodpovídá podpis, což bylo zjištěno odborníkem na grafologii. Banka chce peníze od klienta, který byl okraden.Rklamace trvají dlouho , a není rozhodováno správně. Nerespektuje se nález Finančního arbitra, a CS žaluje klienta. Měla by spíše urychlit blokace, vylepšit své sluižby, jelikož jsou drahé.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Lukáš Kovanda

ekonom

Zbyněk Frolik

podnikatel, Linet

Lukáš Kovanda
ÚSPĚŠNOST
91,18 %

z 34 duelů
×
Zbyněk Frolik
ÚSPĚŠNOST
10,07 %

z 149 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Podnikatelství, Běžný účet platební bilance, Brettonwoodský měnový systém, nemovitosti, mobilní operátoři, o2, spotřebitel, vodafone, David Navrátil, dividendový výnos, Společnosti Online, mimořádná okamžitá pomoc, rekordní ztráta, závažné choroby, kydoalarm, realitní kancelář, poškozená zásilka, CAPE

1AN5490, 1AN5490, 2SR1035, PETRA275, 4M10000

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK