Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Euro se dostalo na 7měsíční minimum vůči dolaru. Podnikatelská důvěra v květnu v Evropě klesla na 21měsíční minimum, také spotřebitelé jsou více pesimističtí. Americká inflace se zdá být pod kontrolou, Fed tak možná brzy ukončí zvyšování sazeb.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 6. 2005 14:52, Pepa z depa

Co já mám v mém vlastním dlouholetém fondu uz asi dávno vís.
...
Za 2 mesíce chci zacít kupovat akcie BAC = Bank of America , já se dokázu radovat z toho , ze mi budou posílat 4x rocne dividendy = celkem asi rocne 4% z mejch penez v akciích a rúst kurzu +200% za 10 let ocekávám taky. I kdyz ty cekás u akcií banek 0% rúst nebo pád , jak uz dávno vim.
...
Uz mám a jeste prikoupim tyto akcie :
Citigroup = C , Wells Fargo = WFC , Barclays , Royal Bank of Scotland
...
Dále mám a nechce se mi zatim prikupovat :
Volkswagen Vorzug akcie , Ericsson ,
EMC , Corning = GLW , Micron Technology , Sun Microsystems = SUNW

Reagovat

 

+54
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honzajs 07. 06. 2005 12:59)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 6. 2005 21:52, Honzajs

Doplnění rovnic:

PASIVA = VLASTNÍ KAPITÁL + ZÁVAZKY

Reagovat

 

-21
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pepa z depa 06. 06. 2005 17:43)

Další příspěvky v diskuzi (15 komentářů)

6. 6. 2005 11:08 | Pepa z depa

?? Vyznáte se v BILANCI ?? Je to pravda , ze se rovná VLASTNI KAPITAL podniku z PASIVA souctu ucetnich hodnot vsech akcii toho podniku , english SHAREHOLDER´S EQUITY ?? Ale penize , co dostane podnik za prodej svejch akcii , ty penize jsou mezi OBEZNY MAJETEK v AKTIVA. A mezi OBEZNY MAJETEK banky v AKTIVA jsou i penize , co maji klienti banky na kontech a sporitelnich knizkach v bance. A mezi OBEZNY MAJETEK banky v AKTIVA jsou i cizich podniku akcie , co si podnik koupil. ?? Je to pravda , nebo ne ??
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

6. 6. 2005 11:51 | zapa

Neni to pravda Pepo z depa. Dovolim si to tvrdit i bez ekonomických škol. Snad ZÁKLADÍ KAPITÁL = nominální hodnota emitovaných akcií. Do VLASTNÍHO KAPITÁLU patří také kapitálové fondy, výsledek hospodaření minulých let, výsledek hospodaření běžného účetního období atd. A tyto další zdroje vlastního kapitálu nemají s nominální a přímo ani ne s tržní hodnotou akcií nic společného.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+34
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pepa z depa 06. 06. 2005 11:08)

6. 6. 2005 12:48 | Honzajs

Peníze, která mají klienti v bankách jsou aktiva klientů, ale PASIVA bank, AKTIVA bank jsou poskytnuté úvěry ty jsou zase pasiva klientů) či nakoupené CP (povětšině státní dluhopisy).

OBECNĚ:
AKTIVA = VLASTNÍ KAPITÁL + ZÁVAZKY
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pepa z depa 06. 06. 2005 11:08)

6. 6. 2005 17:43 | Pepa z depa

Tedy máme peknej bordel v AKTIVA = PASIVA ! Skoda , ze neznáme nejakého uni profesora , abychom se ho zeptali. 1. Kdyz je úcetní hodnota akcie vlastní kapitál podniku pripadající na jednu akcii , pak soucet ucetních hodnot vsech akcií podniku by mohl být roven vlastnímu kapitálu podniku. Proc ne ? 2. Peníze v bance nacházím jenom mezi obezná aktiva a mezi pasiva nenacházím vubec zádné peníze. Proc by tedy mely být peníze klientu na kontech pasiva a ne aktiva ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honzajs 06. 06. 2005 12:48)

6. 6. 2005 21:51 | Honzajs

AKTIVA = PASIVA - rozvahově souhlas. já jsem také netvrdil, že ne.
Bod 1 nerozporuji, je to tak.
Zjednodušeně:
Aktiva - co mám Pasiva - z čeho to financuji.
Vklad klienta v bance je z hlediska banky vlastně přijatá půjčka, tedy závazek. Pro podnik je vklad v bance oběžné aktivum - souhlasím, pro banku je to ale pasivum - nejsou to její peníze, ale peníze někoho jiného, kdo jí je půjčil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pepa z depa 06. 06. 2005 17:43)

6. 6. 2005 21:52 | Honzajs

Doplnění rovnic:
PASIVA = VLASTNÍ KAPITÁL + ZÁVAZKY
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-21
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pepa z depa 06. 06. 2005 17:43)

7. 6. 2005 3:17 | Pepa z sklepa

Zde je ta kriminální zápletka , aby to tu nebyla nuda. Malý dlouhodobý investor si nekde v internetu najde ROE pro svoje akcie , které chce dlouho drzet. Fondsmanageri na západe si najdou v bilanci mezi pasiva - vlastní kapitál , kterým vydelí zisk a vypocítají ROE. Manageri ceských fondu ( a vzniklo v Cechách za posledních 13 let na 500 fondu ) se vubec nestaraji o ROE , ti se staraji o to jak okrásti lidi o peníze , okrásti stát o peníze , dostati miliony na vlastní konto a pomocí penez lidí a jejich kuponových knízek prevésti podniky ze státního vlastnictví na rodinné vlastnictví. Nejznámejsí príklady z tech vsech 500 kriminálních ceských fondu a spolku : Agrofert , Appian , Harvard , PPF , OKD Karbon. Já se zejtra zeptám v Citibank , jestli si tam pocítaji moje miliony mezi obezná aktiva nebo kam.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+36
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honzajs 06. 06. 2005 21:52)

7. 6. 2005 8:44 | Honzajs

Bankovní účetnictví znám, VAŠE peníze jsou pro banku pasiva (je to Vaše pohledávka vůči bance - půjčili jste bance peníze) a závazek banky vůči Vám - ty peníze Vám přece musí dát, když si je budete chtít vybrat.
OBECNĚ: Vaše pohledávka je VŽDY něčí závazek vůči Vám a naopak.
Co se týče podílových fondů - vyhýbám se jim, a to nejen českým.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pepa z sklepa 07. 06. 2005 03:17)

7. 6. 2005 11:30 | Depa z pepa

@ Honzajs Jestlipak má Honzajs svuj vlastní fond ? a jaké akcie ? V mém vlastním fondu je 10 akcií a pridám jeste 11. akcii a zádná neni akcie ceská. Prístí rok budu dostávat 18x dividendy od 7 akcií , to bude krása , protoze americké podniky posílají dividendy po cástech 4x rocne a britské 2x rocne. Britské akcie maji výhodu , ze z dividend nejsou strhávány zádné dane , ale nevim , dostanu první britské dividendy asi v zárí , protoze jsem akcie koupil letos v kvetnu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+33
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honzajs 07. 06. 2005 08:44)

7. 6. 2005 11:43 | Honzajs

Mám, rozdělený na 2 části - obligační složku nahraguje stavební spoření + penzijní připojštění.
Akcie - cca půlka, také rozdělená na 2 části "zralé" společnosti s dividendami a silnými insider nákupy (cca třetina) + silně spekulativní malé společnosti s velkým potenciálem růstu (násobky v horizontu 5 let).
Sektory: energetika (rafinérie, firmy provádějící vrty, plynovody / ropovody), doly na drahé kovy, biotech, nano.
Zásadně se vyhýbám bankám.
A jako celek akciové pozivce jistím put warranty na NASDAQ, uvažuji o akciích zastaváren v USA.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Depa z pepa 07. 06. 2005 11:30)

7. 6. 2005 12:41 | Pepa z depa

Snad más tedy akcie BP , Statoil , nebo Iberdrola ? Neboj se tvoje akcie vyjmenovat jménem ! Tem akciím to neublízí a tobe to taky neublízí , kdyz vyjmenujes vsechny tvoje akcie jménem , on se ti nikdo smát nebude a ani nebude nikdo kupovat ty samé taky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+33
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honzajs 07. 06. 2005 11:43)

7. 6. 2005 12:51 | Honzajs

Nemám, má jiné.
Energetické: EPD, CHK, VLO, NE, spekulativní energetické: ENER, SYNM
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pepa z depa 07. 06. 2005 12:41)

7. 6. 2005 12:57 | Pepa z depa

Tedy v Citibank povidali : penize co ma banka v kase jsou aktiva a obezny majatek penize co maji klienti na girokonto a sporitelni knizce jsou pasiva a zavazky v bilanci banky. Tak muzeme kapitolu BILANCE , aktiva = pasiva uzavriti. Jestli nekdo investuje dlouhodobe do akcii ale jenom pro sebe , nemusi si to komplikovat s hledanim vlastniho kapitalu a vlastniho majetku v bilanci podniku , ktereho akcie chce dlouhodobe drzet. Staci najiti si nekde v internetu ROE a P/BV a dalsi pomerova cisla. Ja si myslim , ze pro dlouhodobou investici do akcii , by melo bejt ROE nad 15% , P/BV pod 4 a mira zadluzeni pod 33% a u banky mira zadluzeni pod 66% , mira zadluzeni jako cizi kapital : celkovy kapital x 100.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+36
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honzajs 06. 06. 2005 12:48)

7. 6. 2005 12:59 | Honzajs

A co máš Ty?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+40
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pepa z depa 07. 06. 2005 12:41)

7. 6. 2005 14:52 | Pepa z depa

Co já mám v mém vlastním dlouholetém fondu uz asi dávno vís. ... Za 2 mesíce chci zacít kupovat akcie BAC = Bank of America , já se dokázu radovat z toho , ze mi budou posílat 4x rocne dividendy = celkem asi rocne 4% z mejch penez v akciích a rúst kurzu +200% za 10 let ocekávám taky. I kdyz ty cekás u akcií banek 0% rúst nebo pád , jak uz dávno vim. ... Uz mám a jeste prikoupim tyto akcie : Citigroup = C , Wells Fargo = WFC , Barclays , Royal Bank of Scotland ... Dále mám a nechce se mi zatim prikupovat : Volkswagen Vorzug akcie , Ericsson , EMC , Corning = GLW , Micron Technology , Sun Microsystems = SUNW
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+54
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honzajs 07. 06. 2005 12:59)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Starka

podnikatel, 1.FK Příbram

Jan Mládek

politik

Jaroslav Starka
ÚSPĚŠNOST
36,14 %

z 83 duelů
×
Jan Mládek
ÚSPĚŠNOST
25,00 %

z 16 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Subvence, Minimální základ daně, Hrubý výnos, sleva, banky, vodafone, fintech, eet, obchodní společnost, internetové oddělení, portál, pricing, osobní menu, Albert Humphrey, úřad státní sociální podpory, sankční poplatky, Amortizace, doba vyřízení

1SN9141, 1SN9141, 1SN9140, 1SN9141, 5P38643

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK