Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Některé odhady říkají, že investičnímu pojištění rozumí maximálně pětina prodejců. Většina klientů prý ani netuší, jaký produkt si vlastně sjednali a co nabízí trh. Připravili jsme pro vás několik článků, z nichž se o investičním pojištění dozvíte vše podstatné. Přečtěte si první z nich.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 4. 2005 12:33, Fredy

Dvě poznámky.

1) Že nemusíte nic vracet neplatí u životního pojištění, ale jen u penzijního připojištění.

2) Vyplacená (vybraná) část podléhá zdanění podle §10 zákona o dani z příjmů a to v plné výši, neboť za výdaje na dosažení tohoto příjmu nelze považovat zaplacené pojistné.

Reagovat

 

+57
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 18. 04. 2005 10:20)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 4. 2005 15:42, Fredy

Teď koukám, že ten dopis z MF ČR je z roku 2001, tak beru zpět. Máte pravdu.

Reagovat

 

-34
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (lukasekj 18. 04. 2005 13:20)

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

18. 4. 2005 9:17 | Jarka

Ahoj, nevíte někdo, jak je to s výběry z investičního pojištění, když si o zaplacené pojistné snižuji daňový základ? Má výběr dopad na odpočet nebo nemá? Já si jednou ročně vyberu a potvrzení stejně dostanu a účetní mi o to sníží daně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

18. 4. 2005 10:01 | lukasekj

Jsou zde dva výklady (ČAP - česká asociace pojišťoven a MF - ministerstvo financí). Pokud se striktně budeme řídit zákonem, nemá částečný odkup vliv na daňovou odčitatelnost. (verze ČAP) Pokud se budeme řídit "duchem zákona a ne lobbistickými změnami, které si tam někdo propašoval", měly by všechny prostředky být použity pro "důchodový věk". Jo jinak jediným výkladcem zákona je v tomto státě soud, tedy ani fiannční úřad ani MF ani pojišťovny ani daňový poradce. Ty můžou mít pouze názor :-) Takže si vyber.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarka 18. 04. 2005 09:17)

18. 4. 2005 10:11 | JirXa

Tento popis jsem našel na stránkách pana Šafránka (finservis.cz) Souhlasím s ním, že investiční pojištění je dobrý a flexibilní produkt!
Jaké výhody má tzv. investiční životní pojištění? -------------- Jeho základní výhodou je skutečnost, že si můžete sám rozhodovat o tom, jak má být nakládáno s tzv. rezervou, tedy s tím, co zbude z Vámi zaplaceného pojistného po odečtení poplatků pojišťovně za krytí rizika Vaší smrti. Pojišťovna Vám nabídne několik podílových fondů s různým investičním zaměřením a tím i rizikem (např. fond peněžního trhu, fond dluhopisový a fond smíšený - dluhopisy+akcie). Vy pak rozhodnete, v jakém poměru má být rezerva do těchto fondů investována. Nespornou výhodou je i to, že přesně víte, kolik si pojišťovna ze zaplaceného pojistného ponechá a kolik bude investovat. U klasického kapitálového životního pojištění se konkrétní čísla nikdy nedozvíte. Další výhodou je možnost snadno měnit pojistnou ochranu, aniž by se měnila platba pojistného. V době, kdy například potřebujete krýt hypotéku, zvýšíte pojistnou ochranu, až hypotéku splatíte, pojistnou ochranu snížíte. Přitom budete platit stále stejně, pouze se bude měnit poplatek, který si pojišťovna z Vaší platby odečte. Musím však upozornit, že oproti klasickému KŽP nemáte u investičního pojištění garantováno plnění při dožití - dostáváte aktuální hodnotu investice ve fondech. Pokud bude ovšem pojistka delší jak 15 let, nemělo by toto být na závadu. Navíc investiční pojistku nemusíte ukončit ke sjednanému datu výběrem, ale můžete ji převést do tzv. splaceného stavu, kdy dál neplatíte, ale investice je dál ve fondech. Tím můžete překlenout nepříznivou situaci na kapitálových trzích. Pokud jde o daňové odpočty, je investiční životní pojištění srovnatelné s klasickým - to znamená, že při splnění zákonem stanovených podmínek můžete platbu odpočítat od základu daně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

18. 4. 2005 10:15 | Jarka

Takže postup je takový, že když mi to finanční úřad neuzná a vyměří doplatek, mám ho za to zažalovat?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (lukasekj 18. 04. 2005 10:01)

18. 4. 2005 10:20 | Petr

Nemusíte mít obavu, lze to tak dělat. I u penzijních fondů lze použít část peněz (výsluhová penze) dříve bez dopadů na daňové odpočty. Dokonce u penzijních fondů můžete celou smlouvu zrušit a peníze vybrat a !!! nedodaňujete pžedchozí odpočty!!! Takže je jasné, že u případného soudu byste uspěla, nemůže stát nastavovat různé podmínky pro srovnatelné produkty.
Já sám to tak dělám každý ro. Před koncem vložím peníze, abych měl maximální odpočet a pak je v lednu vyberu. Něco ztratím na vstupním poplatku, ale daňová úspora je vyšší.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarka 18. 04. 2005 09:17)

18. 4. 2005 10:32 | lukasekj

postup by byl takový. žel si myslím, že u našich soudů člověk nikdy neví. Já osobně bych ty peníze nevybíral, přeci jen duch zákona je duch zákona a jsou to peníze primárně určené na penzi. tím ale zde nechci strhnout debatu na téma nejednoznačnosti zákonů. Pouze říkám, že dle zákona to lze, ale každý si to může vykládat po svém a je zde právě to nebezpečí, že si to bude vykládat jinak než by se vám hodilo :-) A pak se můžete odvolat nadřízenému orgánu, tj. finanční ředitelství a pak ještě a ještě a soud (myslím první je správní soud), následně civilní, pak máte štrasburk a pak ještě určitě něco :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarka 18. 04. 2005 10:15)

18. 4. 2005 12:33 | Fredy

Dvě poznámky.
1) Že nemusíte nic vracet neplatí u životního pojištění, ale jen u penzijního připojištění.
2) Vyplacená (vybraná) část podléhá zdanění podle §10 zákona o dani z příjmů a to v plné výši, neboť za výdaje na dosažení tohoto příjmu nelze považovat zaplacené pojistné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+57
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 18. 04. 2005 10:20)

18. 4. 2005 12:59 | Petr

Zajímavý článek. Je to jako v tý reklamě: platíte si pojištění a pojišťovna si už jen rozhoduje, jak si Vás v průběhu času neomezeně zinkasuje, aby jí vycházel rostoucí zisk. Možná že v nějakejch zemích to funguje vzhledem k časové řadě výhodně i pro klienty, u nás to je investice jako do rulety v kasínu, třeba to taky vyjde.
Už se těším na další článek, kde budou čísla.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

18. 4. 2005 13:20 | lukasekj

ad 1) myslím, že nikdo nemluvil o zrušení smlouvy ale pouze o výběrech ze smlouvy, tedy pojistka je pořád v platnosti. Z tohoto důvodu zde ani není důvod k žádnému vracení.
ad 2) pro částečné odkupy (výběry) se použije následující způsob danění daňový základ = částečný výběry - (zaplacené pojistné zaměstnancem a zaměstnavatelem - uplatněné pojistné u předchozích předčasných výběrů) Výpočet plyne z následujících paragrafů zákona o dani z příjmu: §8, odstavec 7: V případě jiného příjmu z pojištění osob, které není pojistným plněním a nezakládá zánik pojistné smlouvy, se za základ daně považuje tento příjem snížený o zaplacené pojistné ke dni výplaty, a to až do výše tohoto příjmu. Plyne-li jiný příjem z pojištění osob, který není, pojistným plněním a nezakládá zánik pojistné smlouvy opakovaně v průběhu trvání pojistné smlouvy, nelze tento příjem snižovat o dříve uplatněné zaplacené pojistné.
§36, odstavec 1, písmeno c, bod 2: 15% .. z jiného příjmu z pojištění osob, který není pojistným plněním a nezakládá zánik pojistné smlouvy.
a ne podle §10 !!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+27
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 18. 04. 2005 12:33)

18. 4. 2005 13:27 | Dr. Voštěp

Připravovaná novela - možná projde, možná ne:)
----------- Pojišťovna, která nabízí investiční životní pojištění, je povinna uveřejnit způsobem umožňujícím dálkový přístup údaj o tom, kde jsou uveřejněny informace,
a) které je podle zvláštního právního předpisu15b) povinen uveřejňovat fond kolektivního investování, do kterého pojišťovna investuje, b) které je podle zvláštního právního předpisu15c) povinen uveřejňovat zahraniční fond kolektivního investování nebo zahraniční speciální fond, nabízející v České republice cenné papíry, do kterého pojišťovna investuje, c) které je o sobě povinen uveřejňovat jiný zahraniční fond kolektivního investování než podle písmena b), do kterého pojišťovna investuje, ve státě svého sídla.
15b) § 84 odst. 7, § 85 odst. 2, § 86 a § 88 zákona č. 189/2004 Sb., o kolektivním investování. 15c) § 45 odst. 1 a 3 a § 59 zákona č. 189/2004 Sb.
------- Jinými slovy - musí začít zveřejňovat statut fondu! Osobní tip - neprojde.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-8
Líbí
Nelíbí

18. 4. 2005 15:26 | Fredy

Odkaz na §10 jsem citoval z písemného vyjádření Ing. Josefa Hladkého, vedoucího oddělení daně z příjmů fyzických osob na MF ČR.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+33
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (lukasekj 18. 04. 2005 13:20)

18. 4. 2005 15:42 | Fredy

Teď koukám, že ten dopis z MF ČR je z roku 2001, tak beru zpět. Máte pravdu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-34
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (lukasekj 18. 04. 2005 13:20)

18. 4. 2005 17:00 | Dotaz

Mám otázku na pana Malého z Kladna: nevíte, jak to je s mimořádným pojistným? Je nebo není daňově uznatelné? Děkuji, PK
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

18. 4. 2005 17:39 | lukasekj

obecně řečeno: za výši napsaného pojistného na potvrzení a daňovou uznatelnost/neuznatelnost platby pojistného je pojišťovna, tedy pokud Vám pojišťovna vystaví potvrzení na pojistné x, uplatněte x (max je 12 000). Pokud finanční úřad bude mít problém, měli byste požádat danou pojišťovnu o vysvětlení, proč postupuje FÚ jinak než pojišťovna. Letos došlo k několika různým nedorozumněním mezi FU a pojišťovnami většinou z důvodu toho, že pojišťovny vykázaly pojistné ve dvou kolonkách, tedy běžné(jednorázové) a mimořádné. V tu chvíli samozřejmě úředník neví jak dále. Mimořádné pojistné je tedy uzantelné tak, jak jej započítá pojišťovna, tedy nakládá-li s ním jako s běžným pojistným je celé daˇnově uznatelné v tom roce, co bylo zaplaceno. Nakládá-li s ním jako s jednorázovým rozpočítává se na celou dobu placení. Pozor jsou pojišťovny, které ale mimořádné pojistné vedou mimo "hlavní pojištění" a potom toto pojistné není odčitatelné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Dotaz 18. 04. 2005 17:00)

22. 4. 2005 11:48

Prosím o sdělení, jak funguje zdanění výnosu IŽP při dožití? Kapitálová hodnota se tvořila nákupem podílových jednotek, následným odečtením poplatků a rizikovéhho pojistného. Výsledná částka k výplatě žijícímu pojištěnému bude ještě daněna 15% ze zisku? Jeden z prodejců mi tvrdil, že daň nebude žádná, protože podílové jednotky, které si ponechám déle než půl roku (což je velmi pravděpodobné při pojistce na 15 let) se nedaní, neboť jsou to výnosy z investice.Mně se to moc nezdá a jako výhodu IŽP bych se to nepokoušela použít...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

23. 4. 2005 6:01 | Zdeněk

Nedaní se nic pouze při výplatě v případě smrti pojištěného. U IŽP v tomto případě je určené obmyšlené osobě (nebo podle zákona o pojistné smlouvě, pokud tato osoba není přesně určena - u smluv s platností před 1.1.2005 se vychází nadále z Občanského zákoníku) vyplacena sjednaná pojistná částka v případě smrti+aktuální hodnota podílových jednotek. Pokud se pojištěný dožije sjednaného věku, dostává vyplacenou aktuální hodnotu podílových jednotek (tzn. výši akumulačních jednotek+zbývající výši jednotek počátečních, které jsou kupovány zpočátku pojištění na krytí nákladů a poplatků). Rozdíl mezi touto vyplácenou částkou a zaplaceným pojistným za dobu trvání smlouvy se daní 15 % (něco jako zdanění úrokového výnosu v bance - pro srovnání). Poplatky a rizikové pojistné jsou již započítány a "zamixovány" do skutečně vyplácené částky. IŽP je pořád z daňového pohledu pojištění, i když je tam třeba sjednaná úplně minimální částka stanvená pojišťovnou na úmrtí. Proto se při dožití daní. Neplést s podílovými fondy - tam se po 6 měsících držení podílů nedaní (do 6 měsíců držení se daní taky 15%)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 22. 04. 2005 11:48)

23. 4. 2005 6:09 | Zdeněk

Dle mého názoru částečný výběr (odkup) nemá dopad na daňový odpočet. Smlouva přece zůstává běžet a částečný odkup mě nezbavuje povinnosti platit dál pojistné. A o platbu pojistného z pohledu snížení daňového základu jde. Klidně si můžu z daného částečného odkupu tu platbu pojistného zaplatit (tzn. že si na platbu pojistného vytáhnu peníze z pojistky.)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarka 18. 04. 2005 10:15)

23. 4. 2005 6:21

Při tom úmrtí je výplata poj. částky na úmrtí + aktuální hodnoty jednotek podmíněna samozřejmě tím, že to takto má daná pojišťovna upraveno v pojistných podmínkách (vycházel jsem z IŽP, kde to takto je, ale nemusí to tak být u všech pojišťoven)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zdeněk 23. 04. 2005 06:01)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Viktor Kožený

podnikatel a kriminálník

David Eder

podnikatel, Exclusive Tours

Viktor Kožený
ÚSPĚŠNOST
12,50 %

z 8 duelů
×
David Eder
ÚSPĚŠNOST
75,00 %

z 4 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Spotřební jednotka domácnosti, Sazba P plus, Očekávaná výnosnost, pavel bělobrádek, eet, e-shopy, miloš zeman, vánoce, KB 8,00/04, realizace, expirace, tarify pro mladé, co-brandované karty, alokační poměr, back office, giovanni guidi, pokuta, peter bukov

5B24756, 4AH3531, 5E12272, 5B24756, 8B21777

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK