Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Marketingová masáž pojišťoven doplněná neodůvodněnou podporou státu tlačí klienty k ukládání peněz místo do otevřených podílových fondů do investičního životního pojištění. To přináší zprostředkovatelům pěkné provize, pro klienta je ovšem z důvodu mnohých poplatků o dost dražší než podílové fondy. Proč je tomu tak?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 4. 2005 14:45, Jarmila

No právě. Investovat můžete až od určité hranice, do té doby je to víceméně spoření. A na tu pomyslnou hranici se můžete dostat právě přes ono investovací spoření. Tou minimální hranicí se rozumí tak cca 50.000,- a víc. Je sice fakt, že některé OPF umožňují vkládání částek již od 500,- Kč, ale jejich výnos je pak snížen právě o zvýšené náklady s příjmem a evidováním těchto nízkých částek. Ale to je jen pro upřesnění.

Reagovat

 

+32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PSafranek 11. 04. 2005 09:38)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 4. 2005 8:44, Jirka

Myslím, že nejde ani tak o povahu fondů, jako o povahu jejich klientů. Já v OPF zhodnocuji peníze stejným způsobem, jako na akciových trzích - dynamickým investováním. Vynáší to jen desítky procent ročně, ale v mnoha akciových titulech je to horší a s vyšším rizikem. Většina klientů OPF ale ukládá peníze tak, jak to popsala paní Jarmila. Buďto pravidelně malé částky, nebo nahodile podle toho, jak se nad výnosem z fondu rozplýval nějaký soused nebo známý. Je to tedy ukládání peněz někam s vidinou pohádkového zhodnocení, ale naslepo, bez potřebné úvahy a zhodnocení situace. Investice se musí dělat promyšleně.

Reagovat

 

-12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PSafranek 11. 04. 2005 09:38)

Další příspěvky v diskuzi (37 komentářů)

8. 4. 2005 9:57 | Mike

Když už se autor zmiňuje o nových trendech, tak si mohl všimnout, že investice do OPF se již nabízejí v řádech stovkách korun, tudíž tento trend je jíž nastolen a proto by měl být taky zmíněn v autorově článku. Článek není objektivní a působí dojmem reklamy na seminář o nových trendech v kolektovním investování, kde bychom se asi měli dozvědět něco, co už dávno funguje a co už víme:o)))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

8. 4. 2005 10:09 | PSafranek

Ano, funguje to, ovšem slovo "dávno" bych v žádném případě nepoužil. Ozvala se mi například na e-mail jedna investiční společnost s podobnou připomínkou s tím, že oni umožňují investovat do OPF 500,- Kč, a to od 1.4.2005 - tedy celých 8 dní!!! Cílem článku (ale přirozeně i semináře) je tuto záležitost popularizovat, a to v kontextu naopak velmi popularizovaného IŽP. Nic víc, nic míň. Tvrdit tedy, že článek není objektivní, je poněkud mimo....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mike 08. 04. 2005 09:57)

8. 4. 2005 16:06 | lukasekj

Je zvláštní, že cena za pojištění vlastního života a vlastního zdraví přijde lidem drahá, ale zaplatit za pojištění majetku nebo auta platby v řádech vyšší jsou bez komentáře příjmuty. Já osobně jsem si radší doma pojistil právě ten mlýnek na peníze, tedy sebe a manželku, a až dodatečně jsem se zajímal o pojištění majetku. V kalkulaci nákladových a ziskových a jiných marží u produktů rizikových ať už životních nebo majetkových není žádný rozdíl, tedy za stejné peníze klient dostane úplně stejnou službu. Jen holt pojistné plnění z majetkové pojistky může dostat za život několikrát, ale z pojištění na smrt ani jednou a tak mu to přijde drahý :-))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Speedy 07. 04. 2005 14:51)

8. 4. 2005 18:56 | Tomáš Tyl

Pokud jsem si všiml - nikdo z diskutujících nepsal, že pojištění života je drahé. Jde o to že drahé je pokud touto formou chce někdo spořit peníze. To je zásadní rozdíl. Ostatně proto se tu hovořilo o čistě rizikové pojistce bez spořící složky - jedná se o pojištění ale bez drahého rádoby spoření.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (lukasekj 08. 04. 2005 16:06)

9. 4. 2005 23:18 | Ivo

Životní pojištění doplněné o investiční složku zůstává pojištěním a tedy je zřejmé, že část vkladu nebude nikdy vrácena, protože bude "spotřebována" pojistkou. Problém je v tom, že prodejci mylně informují klienty a prezentují je jako čistou investici. Pokud si přečtu název produktu musím se zamyslet nad tím co kupuji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (A co takthle 08. 04. 2005 09:00)

10. 4. 2005 7:59 | PSafranek

Existují i IŽP s nulovou pojistnou ochranou, a u nich rozhodně Vaše teze neplatí! Otázkou je, proč stát dovolí takovýto čistě investiční produkt označovat za "životní pojištění" a ještě na něj čerpat odpočty od základu daně....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ivo 09. 04. 2005 23:18)

11. 4. 2005 8:41 | Jarmila

Problém je také v tom, že my si tu pleteme spoření a investování. Říkáme: pravidelně investujte, můžete již od 500,- Kč, ale to není investování, nýbrž právě to spoření. Investování je o hledání příležitostí ke zhodnocení peněz, ale příležitosti nečekají ve frontě, aby každého 15. dne měsíce dostaly svůj příděl peněz, to je bohužel spoření, protože investování není o 500,- Kč. Takže my si tu taky pleteme pojmy a dojmy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mike 08. 04. 2005 09:57)

11. 4. 2005 9:38 | PSafranek

Ano, máte pravdu. Ovšem fondy kolektivního investování mají svojí povahou blíže k tomu, co Vy označujete za spoření. Nebo snad znáte skutečné investory, kteří realizují Vámi zmíněné investiční příležitosti prostřednictvím fondů kolektivního investování?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 11. 04. 2005 08:41)

11. 4. 2005 14:45 | Jarmila

No právě. Investovat můžete až od určité hranice, do té doby je to víceméně spoření. A na tu pomyslnou hranici se můžete dostat právě přes ono investovací spoření. Tou minimální hranicí se rozumí tak cca 50.000,- a víc. Je sice fakt, že některé OPF umožňují vkládání částek již od 500,- Kč, ale jejich výnos je pak snížen právě o zvýšené náklady s příjmem a evidováním těchto nízkých částek. Ale to je jen pro upřesnění.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PSafranek 11. 04. 2005 09:38)

11. 4. 2005 16:56 | Fredy

Vašemu názoru rozumím, ale v názvosloví pravdu nemáte. Pokud se nepletu, tak spoření je ukládání peněz za určitým účelem, mnohdy předem daným. Spořit můžete třeba i do strožoku. Investování je manipulace s finančními prostředky za účelem zhodnocení. Tam se nikde o výši nehovoří. Máte samozřejmě pravdu v tom, že s pětistovkou měsíčně žádné investiční terno nenaděláte.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 11. 04. 2005 14:45)

11. 4. 2005 23:05 | ----

Někde jsem četl definici investování v duchu - vzdání se současné jisté hodnoty výměnou za budoucí hodnotu nejistou. To by opět mluvilo ve prospěch toho, že i ukládání malých částek ve fondech je investice, protože zhdonocení je neznámé.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 11. 04. 2005 16:56)

12. 4. 2005 8:44 | Jirka

Myslím, že nejde ani tak o povahu fondů, jako o povahu jejich klientů. Já v OPF zhodnocuji peníze stejným způsobem, jako na akciových trzích - dynamickým investováním. Vynáší to jen desítky procent ročně, ale v mnoha akciových titulech je to horší a s vyšším rizikem. Většina klientů OPF ale ukládá peníze tak, jak to popsala paní Jarmila. Buďto pravidelně malé částky, nebo nahodile podle toho, jak se nad výnosem z fondu rozplýval nějaký soused nebo známý. Je to tedy ukládání peněz někam s vidinou pohádkového zhodnocení, ale naslepo, bez potřebné úvahy a zhodnocení situace. Investice se musí dělat promyšleně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PSafranek 11. 04. 2005 09:38)

12. 4. 2005 8:54 | Jirka

Souhlasím. Je sice pravda, že manipulace s malými penězi je drahá a od určité hranice tak může investování přerůst v nerozumné rozhazování. Ale pokud si investor spočítá alespoň to, zda se mu to za ty poplatky ještě vyplatí a nějakého zhodnocení dosáhne, proč by se za investora neměl považovat? Rozdíl mezi investicí a spořením vidím ve způsobu nakládání s penězi, ne v jejich objemu. Kdo umí střílet, může uspět i s mincí na pouťové střelnici. Je to také riziková záležitost, přitom může přijít k věci vyšší hodnoty. :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (---- 11. 04. 2005 23:05)

12. 4. 2005 22:15 | jikas

Když už se chcete, pane Šafránku, tvářit jako odborník na OPF, tak si aspoň zjistěte skutečnosti, o kterých píšete. Např. ČP Invest umožňuje investovat 500 Kč již mnoho let. Vy píšete o jakési nabídce od 1.4.2005, ale už nezmiňujete možnost, o které píši. Opravdu reklama na seminář asociace, za kterou kopete.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+30
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PSafranek 08. 04. 2005 10:09)

12. 4. 2005 23:25 | Speedy

Pokud jste dobře četl, tak svým způsobem jsem to přece a jen o něco výše napsal já: že samotné rizikové pojištění na život se klientům zdá(!!!) drahé, nechci samozřejmě nemístně zobecňovat, ale přikryje to proto šikovně právě ta "spořící" složka. To je potom celé pro klienty opticky(!!!) stravitelnější, navíc mám takový odůvodněný pocit, že právě proto tyto pojistky obvykle nemají zvlášť na smlouvě uvedeno, co je z pojistného ta riziková životní část a co spořící, šikovně to je namíchaný dohromady. Nanejvýš tam bývá zvlášť vyděleno nějaké to doplňkové pojištění. To jsem měl možnost jako divák pozorovat. To je jev, který jsem zaznamenal, a uvádím ho pro Vás bez jakékoli dalšího komentáře.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tomáš Tyl 08. 04. 2005 18:56)

18. 4. 2005 10:05 | Petr

Pane Šafránku, všechna čest. Musíte mít odvahu, kterou má málokdo. Ačkoliv jste ve firmě OVB Allfinanz, jejíž nejčastější produkt je jedno z nejdražších investičních pojištění od Generali Clever Invest (klient jen na počátečním poplatku zaplatí téměř dvojnásobek ročního pojistného), říkáte to zpříma a jasně.
Nemáte problém v OVB, když takto říkáte, že svým klientům prodávají špatné (=předražené) produkty?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

11. 5. 2005 23:32 | petr abrahomič

Dobrý den. Dneska byl u mě doma nějaký poradce z IFS a mimo jiné mi nabízel produkt Clever Invest od Generali. Celkem mě to zaujalo. Máte někdo s tímto produktem nějaké zkušenosti ? Stojí za to ho uzavřít, či na co si dát pozor. Předem děkuji za případné názory.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Chrenek

podnikatel, Moravia Steel

Libuše Šmuclerová

ředitelka Ringier Axel Springer

Tomáš Chrenek
ÚSPĚŠNOST
91,94 %

z 62 duelů
×
Libuše Šmuclerová
ÚSPĚŠNOST
82,95 %

z 88 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Fondy národní, Bonita, NAV, telefónica, o2, mobilní operátoři, daň z příjmů, daňové úniky, niilo jääskinen, identifikace, Baby Gaga, makroekonomická data, compliance rate, obvyklá cena, lublaňská burza, Big Brother Award, Hrubý, Hamilton

1T31308, 5E30844, 7B54457, 7T41122, 7T41122

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK