Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

"Pletete si" někdy nemocenskou s dovolenou a spoléháte na to, že zrovna vás případná kontrola neodhalí? Jaké sankce vám v takovém případě hrozí? A co nového v oblasti nemocenských chystá vláda? Víte například, že prvních 14 dní nemoci by ze svého měl hradit zaměstnavatel?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 3. 2005 12:06, reznickova

Andreo, máte naprostou pravdu i když doufám, že snad peníze na podporu při ošetřování člena rodiny (paragraf) bude i nadále dávat "ze svého" stát. Jestli ne, tak to už matky s dětmi nezaměstná opravdu nikdo a porodnost úspěšně dosáhne nuly. To si snad nemůže dovolit i ten náš vypečený stát!
Ale byl by to šílený handicap i pro lidi, kteří mají jakékoliv i sebebanálnější zdravotní obtíže (a co třeba lidé se ZPS či částečně invalidní !!!), každý zaměstnavatel se bude bát, že mu budou marodit. Z čeho pak budou žít ?!
Prostě nám zbývá jen doufat, že i pánům poslancům dojde, že je to naprostá pitomost a že to neschválí!

Reagovat

 

+37
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Andrea 31. 03. 2005 10:27)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

31. 3. 2005 10:05

Navíc když mám běžných 38°C, snažím se v posteli zapotit, a pak se bavit s někým ve dveřích, když je venku -10°C.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (opas 25. 03. 2005 12:27)

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

25. 3. 2005 9:10 | reznickova

V případě velkých podniků si myslím, že to nebude až tak velký problém, ale u malých zaměstnavatelů - tam několik současně onemocnělých zaměstnanců (např. v případě chřipkové epidemie) může mít katastrofální následky. To vláda samozřejmě nedomyslela, rozhodně by se výplata těchto dávek měla provádět ze "státních prostředků".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

25. 3. 2005 10:41 | gergi

A co takhle komercni pojisteni? Urcite se takovy produkt objevi a pak se budou moci i drobni podnikatele pojistit proti takovemu riziku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

25. 3. 2005 10:42 | Gergi

Vyse uvedene bylo mineno jako odpoved pro "09:10 J. (nepřihlášen)"
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (gergi 25. 03. 2005 10:41)

25. 3. 2005 12:17 | reznickova

Jde o to, jak velké zase bude takové pojistné, které bude podnikatel muset platit, už tak je velká zatíženost odvodem různých daní a pojištění apod. Nebylo by prostě nejlepší, aby nemocenskou dále platil stát? Stejně jestli si někdo myslí, že zaměstnavatelé své zaměstnance lépe uhlídají, tak to jsou na omylu. Mi budou chybět v práci, takže za ně budu dělat a ještě bych jako měl objíždět jejich bydliště a kontrolovat je? To je už úplně postavené na hlavu!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gergi 25. 03. 2005 10:42)

25. 3. 2005 12:22 | lukasekj

zákon ale nepočítá, podle toho jak jsem měl možnost jej pročíst, že by platba na toto komerční připojištění byla nákladovou položkou pro podniky a navíc nebyla klasifikována jako "jiný požitek" tedy nutnost přidanit na straně zaměstnance. V příkladu: pojištění bude stát 100 Kč a nákladově pro firmu to bude 100 + daň z přijmu = celkem cca 125 Kč těch 100 Kč navíc zaměstnanec dá ke svému daň základu a zdaní. Tedy benefit pro stát jsou 2x daně, pro firmu jistota, že ji chřipková epidemie nezruinuje ale na druhou stranu relativně vysoký náklad na dodatečnou daň, pro zaměstanance jenom ztráta. Potom se to státu snižuje položku 3,3% na 1,4%, když jinde dostane peníze zase zpět a vyplatí celkem méně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

25. 3. 2005 12:27 | opas

Vtipné mi připadají kontroly. Někdo má zřejmě pocit, že na zazvonění mám povinnost otevřit dveře a bavit se s neznámým člověkem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

25. 3. 2005 14:20 | Kateřina

Nutit zaměstnavatele, aby fungovali jako pojišťovny, je naprostá zhůvěřilost. Nemocenské pojištění je pojištění právě proto, že se obrovské množství osob pojistí a pouze část z nich pojistná událost postihne. U malého zaměstnavatele pojišťovací princip prostě vůbec neexistuje - riziko se nerozkládá na velký počet osob. Návrh na převedení nemocenského pojištění na zdravotní pojišťovny je rozhodně jednodušší řešení, nezatěžuje zaměstnavatele a zachovává pojistný princip.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+37
Líbí
Nelíbí

25. 3. 2005 14:31 | reznickova

A k tomu ještě je třeba vzít v úvazu, že řada zaměstnavatelů se logicky bude nemocnosti u svých zaměstnanců "bránit" a nedělám si iluze o tom, k jakým metodám se až mohou uchýlit. Od zaměstnávání pouze "mladých" a "zdravých" zaměstnanců (ostatní budou mít zkrátka smůlu), až po ukončování pracovních poměrů ve zkušební době, neprodlužování smluv na dobu určitou apod. A protože se prý připravuje novela zákoníku práce, kde bude ještě menší ochrana zaměstnanců před výpovědí - tak se máme na co těšit. To se zase našemu panu Škromachovi něco povedlo!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+31
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kateřina 25. 03. 2005 14:20)

25. 3. 2005 14:34

V první řadě by se měly zrušit všechny odvody zaměstnavatelů za zaměstnance. Zaměstnavatel by měl zaměstnanci vyplácet pouze hrubou mzdu. Dnešní stav hrubě zkresluje realitu a jedním z výsledků je např. Švarc systém. Nemocenská by měla být převedena na zdravotní pojišťovny, které by si ji mohly lépe ohlídat spolu s náklady na zdravotní péči (synergie, úspora nákladů). Občané by měli mít alespoň právo volby ze dvou tarifů: 1. tarif nemocenské ve výši průměrného platu (pojištění x procentem z měsíčního platu) nebo 2. tarif minimální nemocenské na úrovni životního minima (pojištění konstantní měsíční částkou).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+29
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (reznickova 25. 03. 2005 12:17)

25. 3. 2005 17:13 | Jarmila

Ono i celá kontrola je na kočku. Když jsem měla malé děti a přitom byla matka samoživitelka, kdo by mi asi tak nakoupil? Šestiletá dcera? Takže i v době chřipky jsem měla vycházky, totéž bylo i při ošetřování dítěte v době jeho nemoci. Když pak za to matku zaměstnavatel postihne, a o tom si nedělám iluze, skončí na sociálních dávkách a stát ji má stejně na krku, jenom hůře zaměstnantelnou. Na druhou stranu jsem jako personální šéf zažila situace, kdy si matka nechala od lékaře napsat ošetřování dítěte, staršího 10 let, a celé léto byli s celou rodinou na chatě a prodloužili si dovolenou. Lékař matce podepsal nutnost ošetřování a my byli jako firma bezmocní, postih mohla udělat pouze kontrola zdravotní pojišťovny.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

28. 3. 2005 0:25 | jezevec

Taky si myslim. Zaměstnavatel by měl platit jenom mzdu - a daně a pojištění ať si každý sjedná a platí jak chce a umí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 25. 03. 2005 14:34)

29. 3. 2005 20:10 | JK

Když jsem marod, tak svou práci si udělám buď z domu po netu, nebo až se vrátím, nebo když něco hoří tak to za mne vezme kolega, při nejhorším holt musím nastartovat auto a dojet. Proč mám dostávat méně ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+27
Líbí
Nelíbí

30. 3. 2005 9:12 | reznickova

Protože páni poslanci potřebují peníze především pro sebe. Občané jsou až na hodně hodně zadních místech!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JK 29. 03. 2005 20:10)

31. 3. 2005 10:05

Navíc když mám běžných 38°C, snažím se v posteli zapotit, a pak se bavit s někým ve dveřích, když je venku -10°C.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (opas 25. 03. 2005 12:27)

31. 3. 2005 10:27 | Andrea

Dobrý den, souhlasím s zpřísněním kontrol lékařů i pacientů ale zásadně odmítám platku nemocenských dávek zaměstnavatelem. Kdo zaměstná již dnes těžko zaměstnatelnou ženu s malými dětmi, které jsou nemocné i několikrát od roka?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

31. 3. 2005 12:06 | reznickova

Andreo, máte naprostou pravdu i když doufám, že snad peníze na podporu při ošetřování člena rodiny (paragraf) bude i nadále dávat "ze svého" stát. Jestli ne, tak to už matky s dětmi nezaměstná opravdu nikdo a porodnost úspěšně dosáhne nuly. To si snad nemůže dovolit i ten náš vypečený stát! Ale byl by to šílený handicap i pro lidi, kteří mají jakékoliv i sebebanálnější zdravotní obtíže (a co třeba lidé se ZPS či částečně invalidní !!!), každý zaměstnavatel se bude bát, že mu budou marodit. Z čeho pak budou žít ?! Prostě nám zbývá jen doufat, že i pánům poslancům dojde, že je to naprostá pitomost a že to neschválí!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+37
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Andrea 31. 03. 2005 10:27)

2. 4. 2005 16:37 | Petr Krása

Já si myslím, že to v pořádku není. Platím si poctivě pojistné na soc. zabezpečení i pojistné na zdr. pojištění, tak nevím, proč by měl vyplácení nemocenské přebírat podnik. To už jsme tu měli před rokem 89, kdy si zaměstnavatel u závodního lékaře vynucoval uschopnění zaměstnance, i když byl viditelně ještě zralý pro lůžko. Mě se to konkrétně stalo a bylo velmi nepříjemné když jsem musel odmítnout a žádat další vyšetření, které pak mé odmítnutí u závodního lékaře opodstatnilo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+21
Líbí
Nelíbí

5. 3. 2007 23:45 | Naštvaná Magda :-) , hubalkova@seznam.cz

Zdravím. Myslím si, že celý systém nemocenské je postaven na hlavu (ostatně jako mnoho záležitostí v naší zemi). Jsem po operaci páteře a doma jsem už přes 60 dní. Za celou dobu mi nepřišla kontrola!!! Chodím ven pouze o vycházky, nedovolím si jít ani z odpadkovým košem. Narozdíl ode mne veřím, že min. 50% nemocných opravdu využívá nemocenskou jako placenou dovolenou. Místo toho, aby stát posílil kontrolory a zpřísnil pravidla nemocenské, aby vydělal na hříšnících, snižuje nemocenskou a nutí zaměstnavatele o její vyplácení - HOLÝ NESMYSL!!! Roky tvrdě dřu, pak si jendou dovolím jít na závažnou operaci a přijdu jak o peníze, tak nacpu státu své pojištění jen tak? Proč si ho tedy platím??? Klidně si budu paltit vyšší, když potom nebudu v nemoci přicházet o peníze, o zdravý rozum a lékaři se konečně začnou k lidem chovat jako k pacientům a ne jako k hlupákům. Ještě připojuji mou zkušenost z práce - od doby, kdy se vyplácí nižší nemocenská, kolegové, včetně mě, jsou v práci do doby, než omdlévají v horečkách nebo nemoci přecházejí. K udržování dobrého zdravotního stavu by měli motivovat spíše zaměstnance a ne zaměstnavatele!!! Mám chuť jít "zvonit klíčema na náměstí", chce se někdo přidat? Pevné zdraví Vám všem!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+21
Líbí
Nelíbí

16. 5. 2007 19:39 | vita

nechápu, proč bych jako zaměstnavatel měl platit pracovní neschopnost někomu kdo se např. zraní při sportu nebo při sekání dříví na chalupě.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Teplý

ekonom

Bořek Šípek

designer a podnikatel

Petr Teplý
ÚSPĚŠNOST
95,00 %

z 20 duelů
×
Bořek Šípek
ÚSPĚŠNOST
51,85 %

z 54 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Sporožiro, Ex ante, Majetek, transformované fondy, příspěvek zaměstnavatele, státní podpora, petr brousil, daňové odpočty, Ponzi, TOP3, jednorázová investiční pojištění, zadarmo, dluhopisový fond, spendee, důchody 2015, Salomoun, actavis, plast

4L07584, 9S21140, SH0A0004, 3AY6087, 9S21140

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK