Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Zkouška odborné způsobilosti zprostředkovatelů pojišťoven a podřízených zprostředkovatelů agentů a makléřů vyvolává rozpaky. Úspěšně ji totiž složí téměř každý. Vyzkoušejte si ji a posuďte sami, jaký má význam pro ochranu spotřebitele před nekvalifikovaným poskytováním služeb.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 3. 2005 0:46, Jiří Kuchta

možná jsem se unáhlil a špatně pochopil co znamená tučné a co barevně...

Reagovat

 

+51
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PSafranek 22. 03. 2005 22:20)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 3. 2005 22:03, PSafranek

Kdybysme za kapitálovky nevypláceli tak nesmyslně vysoký provize a to logicky na úkor klientů z nichž to většina netuší tak by je makléři ani multilevely nechtěli!!! Je naprosto běžný, že upravujeme sazby na úkor klientů jenom proto abysme více a více nakrmily nenasytný sítě distributorů. Ta roztočená provizní spirála musí jednou splasknout-kdyby klienti tušili kolik za kapitálovky vyplácíme na jejich úkor prodejcům tak nás vezmou útokem! Proč to děláme, když tolik chceme pojišťovat rizika? Vy si nevidíte ani na špičku nosu nebo vůbec netušíte jak to v obchodní praxi chodí!

Reagovat

 

-11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (lukasekj 13. 03. 2005 20:56)

Další příspěvky v diskuzi (36 komentářů)

13. 3. 2005 19:12 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Já vycházím standardně ze slova pojištění, tedy krytí rizik. Ano, máte pravdu, různá ta bankopojištění je specifický případ. Potom se ale divím, že podobná náročnost a byrokracie s tím spojená nebyla zákonodárcem uložena také v případě bank včetně dceřinek typu investiční společnost a penzijní připojištění. Skrze různé konstrukce opcí se loterií a slibotechnou pro klienta již z principu stávají nové typy investičních fondů a nově se objevují i lákadla na tzv. vyšší vklady u bank. Tyto a jiné další produkty se banky snaží nově protlačovat distribučními kanály právě(!) i mimo jejich kamenné úřadovny: dnes takový zprostředkovatel ze sítě nabízí kromě pojištění také kreditní kartu, úvěr u banky a třeba i nějaký fond a podobně to budou brzy i různé nové typy těch tzv. výhodných vkladů. Tady prostě nevidím příliš rozdílu a přitom uložené povinnosti dané zákonem jsou výrazně odlišné. Je to záměr? Přitom ruku na srdce: naprosto převažující část zodpovědnosti za sliby stále leží na tvůrci produktu a jeho bonitě, na státním dohledu a regulaci těchto tvůrců (bank a pojišťoven). Zprostředkovatel už jen obvykle a šikovně sbírá výsledky velkých veřejných pí ár kampaní. Prosím, tady dávám pochopitelně stranou úvah různé ty pokoutní skajlajny. A je nyní vytvářen dojem, že právě on, zprostředkovatel, je nakonec hlavní zodpovědný, že banka, jejíž produkty v dobré víře nabízel, zkrachovala a podobně nedostála slibům, třeba při výplatě pojistného plnění, pojišťovna.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PSafranek 13. 03. 2005 15:00)

13. 3. 2005 20:03 | PSafranek

1. Souhlasím s absolutní nevyvážeností regulace - je to dáno tím, že jsou tu 3 regulátoři - MF pro pojištění, penzijní připojištění a stavební spoření, KCP pro investiční instrumenty a ČNB pro bankovní produkty. Každý má naprosto rozdílný přístup. Od roku 2006 se alespoň spojí MF a KCP pod Komisi pro finanční trh. Podle dlouhodobého záměru by měla pak převzít i bankovní dozor. 2. Bohužel zprostředkovatel toho v touze prodat může naslibovat mnohem víc, než tvůrce produktu. Stačí se podívat na slibovaná zhodnocení tzv. kapitálových životních pojištění. Tvůrce produktu slibuje pouze TÚM, zprostředkovatelé pak další (nikým negarantované, ale to se neříká příliš na hlas) podíly na výnosech z rezerv. Když pojišťovna dostojí svému slibu v podobě TÚM, je z toho venku. Vše navíc neslibovala pojišťovna, ale zprostředkovatel v touze prodat.... A o tom to je!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř) 13. 03. 2005 19:12)

13. 3. 2005 20:08 | PSafranek

Obávám se, že trend samotných pojišťoven v oblasti retailu je přesně opačný - nejprve prodejte kapitálovku a pak se teprve bavte o nějakých rizicích jako možném "bonusu". Několikrát jsem od pojišťoven při požadavku na nějaké specifické pojištění rizik slyšel: "No, když u nás bude mít slušnou kapitálovku, tak mu nějakou nabídku uděláme..." Ostatně i provizní systém silně preferuje prodej rezervotvorných pojištění oproti prodeji pojištění rizikových. Obávám se, že pojišťovny dnes ani tak nechtějí pojišťovat, ale chtějí spravovat peníze klientů - samozřejmě za nemalé poplatky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+41
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (lukasekj 12. 03. 2005 13:49)

13. 3. 2005 20:56 | lukasekj

Není pravda, že všichni jsou stejní. Třeba u nás bychom strašně rádi pojiš'tovali hlavně rizika, protože to je ten hlavní business, ale žel makléři a multilevely chtějí jen kapitálovky, protože to je jednoduché na vysvětlení a rizika ani náhodou. Naše obchodní služba už prodává 20% rizikového pojištění na smrt + další rizika, i když je to provizně v 1. roce méně zajímavé. Já osobně si myslím, že jediné rozumné pojištění se spořením je investiční pojištění, ale jak říkáte, správa produktu stojí více než správa podílových fondů. Ale nejlepší pojištění je pojištění rizik!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PSafranek 13. 03. 2005 20:08)

13. 3. 2005 21:38 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

ad 2) ...ano, ale ta samá pojišťovna "svého" zprostředkovatele obvykle vybavila příslušným počítačovým programem upraveným tak, aby zvolenou již negarantovanou část výnosu mohl parametricky zadat a pěkně klientovi v tabulce a též graficky připočíst a vytisknout. Na podporu prodeje! Doplněno o argumentaci, jak a kterak ta která pojišťovna hospodařila v roce minulém či předminulém a co již klientům, kteří "ve vlaku" již a prý spokojeně sedí, připsala. To se z principu neliší od získávání klientů do podílových fondů (tam v náborových letácích figuruje u grafů minulé výkonnosti jistá známá věta psaná drobným písmem) a do tady nových tzv. výhodných bankovních vkladů s nějakou tou opcí v pozadí (informace a zdůraznění rizika nesplnění slibů zatím není asi ošetřeno vůbec). Nevím, do jaké míry je touha prodat odlišná na přepážce u kamenné pojišťovny a u kamenné banky právě od touhy zprostředkovatele, který produkty těchto tzv. slovutných institucí též nabízí a který obvykle mívá od těchto subjektů i plnou podporu typu, o které jsem se zmínil výše. Já myslím, že je ale stejně oprávněná. Moralizovat o rizicích distribuce těchto peněžních produktů skrze zprostředkovate? To je zase a opět především odpovědnost toho kterého kamenného peněžního ústavu. Ostatně, vždyť takový zprostředkovatel bývá obvykle sešněrován i jinak: kupř. propagační a jiné další informační materiály má zase a jen od pojišťovny nebo od banky. Nějaká soukromá iniciativa a samovýroba je v tomto směru přece silně nežádoucí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PSafranek 13. 03. 2005 20:03)

13. 3. 2005 22:03 | PSafranek

Kdybysme za kapitálovky nevypláceli tak nesmyslně vysoký provize a to logicky na úkor klientů z nichž to většina netuší tak by je makléři ani multilevely nechtěli!!! Je naprosto běžný, že upravujeme sazby na úkor klientů jenom proto abysme více a více nakrmily nenasytný sítě distributorů. Ta roztočená provizní spirála musí jednou splasknout-kdyby klienti tušili kolik za kapitálovky vyplácíme na jejich úkor prodejcům tak nás vezmou útokem! Proč to děláme, když tolik chceme pojišťovat rizika? Vy si nevidíte ani na špičku nosu nebo vůbec netušíte jak to v obchodní praxi chodí!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (lukasekj 13. 03. 2005 20:56)

14. 3. 2005 16:29 | lukasekj

Tak je pojmenujte, všechny ty pojišťovny co šroubují sazby provizí tak vysoko! Toto Vaše planné plácání o oni nebo my bez konkrétního sdělení je velmi velmi laciné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PSafranek 13. 03. 2005 22:03)

14. 3. 2005 17:08 | Pepin

Hlavně že v tom testu a potažmo v zákoně je bod, že pokud klient požádá, má ho pojišťovák seznámit se systémem provizí a s provizí samotnou. Nějak mi tu chybí, že stejný metr má být použit na pouliční prodavače rohlíků, zmrzliny i na ty, co prodávají totéž, ale v seupermarketu. Prokrista, co je komu do toho? Pokud to někdo chce tomu pojišťovákovi závidět, ať to jde dělat taky!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

14. 3. 2005 18:33 | PSafranek

A vy jste snad ve svém příspěvku konkrétní? Co je to "u nás"?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (lukasekj 14. 03. 2005 16:29)

17. 3. 2005 9:39 | Raymond

V pojišťovací branži nepracuji a ani se o problematiku pojištění nijak zvlášť nezajímám, přesto jsem bez velkého přemýšlení dosáhl 76% - test jsem tedy zvládl, "bude však nutné ústní přezkoušení", jak mi bylo sděleno na konci. Aha, tak tam už bych asi narazil :o) Otázkou ovšem zůstává, k čemu ten písemný test vlastně je!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

17. 3. 2005 21:41 | Jirka

Ten test je místama mimo mísu (hmmmm - pškné sousloví se mi povedlo). Proč by třeba vázaný pojišťovací zprostředkovatel měl vědět, jaké má povinnosti makléř? A tak je to se vším, co ta naše slavná vláda v oblasti pojišťovnictví vymyslí. Nic není hotovo včas (vzpomíná si ještě někdo na ten blázinec koncem roku, když se "rozdělovalo" povinné ručení?), ve všem panuje zmatek, chybí jednoznačné prováděcí vyhlášky atd. Zkrátka bordel.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

19. 3. 2005 1:31 | Jiří Kuchta

Udělal jsem ten test prý na 67% - ale když jsem si prohlížel odpovědi, tak jsem se nestačil divit. Bylo tam prostě něco úplně jiného než jsem já vyplňoval!!!! Takže takovýto test je opravdu na velké kulové!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

19. 3. 2005 10:11 | Jiří Kuchta

To je asi jako že "musíš" vědět kolik centimetrů od čehosi mají být na autě jakási světla a stejně si auto nestavíš...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+47
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 17. 03. 2005 21:41)

20. 3. 2005 22:17 | Marie

Pane Šafránek, Kooperativa dělá ostré zkoušky v elektronické podobě, mají vše perektně připravené a po skončení vystaví ihned osvědčení. Sama jsem zkoušku absolvovala. Marie, Brno PS: nejsem zástupce Kooperativy
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PSafranek 11. 03. 2005 14:33)

22. 3. 2005 22:20 | PSafranek

To je z principu softwaru vyloučeno, test již absolvovalo několik set lidí a obdobnou "námitku" nikdo nevznesl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jiří Kuchta 19. 03. 2005 01:31)

24. 3. 2005 0:46 | Jiří Kuchta

možná jsem se unáhlil a špatně pochopil co znamená tučné a co barevně...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+51
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PSafranek 22. 03. 2005 22:20)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Zeman

nejvyšší státní zástupce

Renata Vesecká

bývalá nejvyšší státní zástupkyně

Pavel Zeman
ÚSPĚŠNOST
80,00 %

z 90 duelů
×
Renata Vesecká
ÚSPĚŠNOST
99,10 %

z 335 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Basket certifikát, Reálná veličina, Absolutní hodnota, státní podpora, daň z příjmů, penzijní připojištění, daňové odpočty, doplňkové penzijní spoření, likvidní složka fondu, daňový rozpočet, Konto Komplet, daňové paušály, není co závidět, zamrzlé, andrej kiska mladší, konvergenční program, Stanislav Fiala, cece eur

1HCVERVA, 1HCVERVA, 4E16485, 6C20415, 7T77760

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK