Jít či nejít do pracovního důchodu?

Dosáhli jste důchodového věku a máte v úmyslu dál pracovat? Pak byste se měli zamyslet nad tím, jestli je pro vás výhodnější být pracujícím důchodcem, nebo žádost o důchod odložit. Spočítali jsme to za vás a výsledky jsou opravdu překvapivé. Navíc jsme připravili kalkulačku, která zohlední právě vaše podmínky.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 2. 2005 22:10, Fredy

Paní Rosůlková, je to jednoduché. Už nemám děti, ale tři dospělé syny a plán jsme tvořili společně a také tak jej naplňujeme. Je pravda, že ty "starosti" máme již za sebou. A začátky byly krušné. Tři děti s dvouletým odstupem, v 1+1 v malém domku na venkově, s jedním průměrným platem, nebyla žádná procházka růžovým sadem. Na druhou stranu to bylo to nejkrásnější období, které pamatuji. Teď to nemyslím politicky. A také jsme se dokázali radovat ze života, pěstovat koníčky a cestovat. Sice jen v rámci možností a hlavně po naší republice a třeba jen na kolech. A klid? Co je to klid? Mě osobně klid štve, nějak si na něj nemohu zvyknout. Tak nějak jsme se rozprchli po světě. Dnes, kdy se celá rodina sejde tak na pár dní v létě a o vánocích a to většinou řešíme důležité body business plánu, mě ten společný život chybí. Řešit vše přes internet je sice výhodné, ale chybí tomu ten živý kontakt.

Omlouvám se za osobní názor, ale děti je třeba mít z lásky a s láskou. Pak to nemá chybu. V opačném případě je lepší je nemít.

Zobrazit celé vlákno

+49
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 2. 2005 15:33, Fredy

Co se týče anuity, tak osobně bych typoval za nejlepší ING, či Allianz a nejhorší CSLP. Ti ostatní, mezi tím, velké rozdíly nemají. Třeba nám to paní Kateřina prozradí.

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 46 komentářů)

11. 2. 2005 5:53 | Fredy

Ano, asi tak nějak. Kiyosaki (jsou ale i jiní) je jen úvod, jen návod, myšlenka, ale to další už záleží na každém z nás.
Podle jeho návodu se více jak ty 3% nikdy chovat nebude. On to ví a proto, kromě jiného, píše další knihy.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2005 5:32 | Fredy

Blahopřeji k vašemu postupu. Nedejte se ovlivnit ani od mladých ani od starých a vydržte. Uvidíte, že to stojí za to. V naší republice je ještě mnoho socialismu. Ani ne tak navenek ale hlavně v myslích a duších většiny lidí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2005 23:43 | Honzajs

Hodně štěstí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2005 22:23 | Toleda

Jo, jo. Zlatý táta Kiyosaki... :-))) Jenom si nejsem jistý, pokud by se dle jeho vzoru chovalo více než ty 3% obyvatel, jak by to dopadalo... :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2005 16:30 | Kateřina

Jen tak na doplnění: Nemá cenu vykřikovat, že v 70 si člověk už nic neužije. Tenhle článek je určen lidem - a jsou jich mraky - kteří normálně pracují i po dosažení důchodového věku a investování je nezajímá. Není samozřejmě určen hráčům, ani milionářům, ani lidem, kteří se těší, že budou po padesátce cestovat po světě. Jenom takovým normálním lidem, kkteré důchod nebaví - třeba takový vědec, vysokoškolský učitel a tak - pro ty má takové porovnání význam.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2005 16:26 | Kateřina

Nevybrala jsem průměrné fondy, ale druhý "nejhorší" a druhý "nejlepší". Něco jako bodování v krasobruslení - extrémy škrtnout. Máte pravdu, jde o něco jiného než o anuity fondů.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2005 16:24 | Kateřina

Já bych s tím souhlasila, což o to. Ale zeptat se na to musíte Škromacha :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2005 15:11 | optimistka

Fredy, díky za krásné popsání toho o čem tu už dlouho v narážkách píšete v různých názorech. Asi tak bych si to představovala sama, mám lehce před 30 a zkušenosti již zdatně sbírám, děti plánujem do dvou let tak 2, když budou dvojčátka, možná přidáme i na ta 3 o kterých píšete. Přibližně v 50 bychom chtěli nechat pracovat svoje firmičky, které teď vznikají na papírech :-). Bude to sice znamenat stále ještě naši práci, ale jen tu pro nás a naše děti. Je zvláštní, že stejně mladí jako jsme my nás od našich záměrů i odrazují a rodiče blázní a bojí se, místo aby fandili, uvidíme. Jenže co třeba maminka, které je teď 50? Může se spolehnout na své děti (jsme 2) ale to nemusí stačit, stačí větší nemoc. Myslím, že nejhorší dopad pokusů o reformu je právě na generaci našich rodičů, kteří si již moc nenašetří a důchod jim od státu vychází nic moc a kdoví zda vůbec bude. Díky za Vaše časté a velmi rozumné názory.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2005 14:48 | Fredy

Paní Rosůlková (starší) znám lepší způsob.
Optimální věk odchodu o osobního důchodu vidím tak ve 40 až 45 letech. Těch 25 let je moc brzy. Ať mladí prominou. V té době je člověk ještě moc mladej a blbej. Když je blbej, tak by se měl oženit (vdát), mít alespoň tři děti. Což je jeho první rozumný investiční počin, aniž by to ještě tušil. Potom je ideální období na praktické sebevzdělání. Nebo-li tu teorii, kterou se naučil ve škole, by měl skoro zapomenout a začít se věnovat praktické ekonomii života. Stanovit si osobní finanční plán s tím, že nejdéle ve 45 letech bude bohatý tak, že už nebude muset žádné další peníze vydělávat. Budou za něj pracovat sami. A totéž postupně učit děti. Dvacet až dvacet pět let je relativně dlouhá doba na to, aby se to povedlo.
V pětačtyřiceti letech sezve přátele, udělá velkou hauspárty a tam jim oznámí, že odchází do soukromé penze. Neboť jeho investice vydělávají více, než je sám schopen utratit. V České republice bych tento bod doporučil vynechat. Tím, že odejde do soukromé penze, neznamená, že nebude nic dělat. Bude, ale jen když se mu bude chtít a ne pro peníze. V tomto věku je většina lidí relativně v dobré kondici a může si užívat života plnými doušky. To je to správné léto a podzim života. To, co se tady odehrává a o čem je také tento článek, je již o samotném závěru dožití, o tzv. zimě života.
Chybou většiny lidí je časový nesoulad mezi přáními a skutečností. Proto není neobvyklé slyšet lidi, ve středním věku, větu „už abych byl v důchodu“. To říká člověk v dobré kondici, který si, po pracovní šichtě, skočí na pár piv, poplácá milenku, hravě vyběhne schody do osmého patra, a ještě obšťastní manželku. Jenže až ten jeho vysněný důchod (65 až 69 let) přijde, tak zjistí, že je všechno jinak. Pivo už nebude mít ten říz, milenky zmizí, schody budou čím dál delší, a o radovánkách si bude s manželkou tak akorát vyprávět. A co se týče udržení kondice, tak bude rád, když udrží stabilitu a moč.
Tak kvůli tomuhle se tady dohadujeme o pár desetikorun? Proto se sestavují komise pro penzijní reformu jak na běžícím páse? Pokud tyto debaty vedou lidé důchodového a předdůchodového věku, tak bych to pochopil, ale u mladých lidí mě to překvapuje.
PS: Chápu, že jsou výjimky. Znám zdatné sedmdesátníky, kteří žijí plným životem, ale i „unavené“ padesátníky, kteří vypadají jako by měli právě lehnout do penálu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2005 12:35 | Marie Rosůlková starší

Což takhle odejít do pracovního důchodu ve 25 létech, užít si života, cestovat, lyžovat, sportovat, navštěvovat kulturní památky, bary a restaurace a až si nebudeme moci užívat, dejme tomu tak v 70 letech, tak bysme mohli i chodit pracovat a kdybysme se nudili, tak bysme si k práci třeba pořídili ještě děti. Určitě by to byla zajímavější perspektiva, než celý život makat za nic moc mzdu, šetřit na bydlení, děti, auto, oblečení, jídlo, důchod, dovolenou, nemít nic ze života a v domově důchodců se pak u televizních seriálů radovat, že se jejich hrdinům konečně dobře daří (zatímco nám musí semlít i ten řízek, protože zuby si půjčila sousedka, aby nevypadala blbě, když jí přijede návštěva).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2005 11:13 | čekatel důchodu@email.cz

Jsem optimista - pro mladé lidi pro spoření na stáří (POKUD NEPODNIKAJÍ) mají význam jen seriozní akciové zahraniční fondy, které dlouhodobě, třebaže s určitými výkyvy, dokáží trvalé! zvyšovat investované částky. Přes určité krachy burz stačí porovnat akciové fondy (indexy trhů 30-50let) USA, západní Evropy a Japonska. Ale investování pro důchod a jeho pochopení je složitý běh na dlouhé trati.Zdravím a končím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2005 10:56 | Fredy

ISČS Sporotrend je akciový fond a uvádět výkonnost v období kratším než 5 let je k ničemu. V kontextu s článkem se jedná jistě o delší období. Pokud vezmete výnosy za posledních 5 let, tak jste na 6,6% (p.a.). Nic méně je pravda, že tomuto fondu se v posledních 2 letech celkem daří.
Předpokládám, že jste to myslel tak, že peníze umíte lépe zhodnotit, než prostřednictvím penzijních fondů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2005 10:47 | Vlasta - taky "středněvěký" teoretik

Doporučuji www.mesec.cz/vypocet-starobniho duchodu-pro-rok 2005/pro vysvětlení teorie výpočtu důchodu předčasného, normálního a pozdějšího.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2005 10:39 | čekatel důchodu@email.cz

Za odpracovaných 90 dní navíc Vám tato společnost "nabízí" zvýšení důchodu z procentní sazby 1,5%. Základní sazba 1400Kč se nemění.Zdravím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2005 10:35 | čekatel důchodu@email.cz

ISČS Sporotrend Scoring: Roční výkonnost: 40,39 % Dnešní údaj z tohoto serveru (penize/investice/investiční fondy), ale nepředpokládám, že tak vysoký výnos se trvale na středoevropských trzích udrží - proto jsem uvedl předpoklad 2 ročního průměru. Zdravím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2005 10:35

ne
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2005 9:57 | Fredy

Ta hlavní chybička bude asi v těch 30%, nemyslíte? :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2005 9:40 | Pavel

Dotaz: TO zvýšení vyměřovacího základu o 1,5% každé tři měsíce je složené úročení?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2005 9:16 | čekatel důchodu@email.cz

Chybička se vloudila do prvního mailu, procenta byla spočítána omylem z jiného základu. Omlouvám se všem a těším se na reakce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2005 9:13 | čekatel důchodu@email.cz

Vážená paní, s touto teorií by se dalo dokázat (ačkoli vysoký důchod bude ještě dodatečně daněn), že důchodce,který bude pracovat 10 let na % a dožije se 100let - tak na tom bude stejně jako kdyby bral důchod 40let. Zásadně ale proti důchodci v Rakousku bude pořád chudák. Jednoduše za 3 měsíce navíc dostane muž s 40lety a 50000Kč příjmu(OVZ 14980Kč) celých 225Kč "přilepšení"(1,5% z 14980). Toto přilepšení za 3 důchody 31164 Kč(3x10388) mu vystačí na 138 měsíců tj.11 let a 6 měsíců. Navíc si může část z důchodů dát do akciového fondu např Sporotrend s ročním výnosem cca 30%. Problém je v tom, že dnešní důchodce bude rád, když tento souběh práce a důchodu (hned jak získá nárok) vůbec může udržet a zdravotně vydržet a není ochoten podstoupit riziko investic.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Šmucler

podnikatel

Pavel Kysilka

ředitel České spořitelny

Roman Šmucler
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Pavel Kysilka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services