Konec ropné civilizace?

Lidstvo již pravděpodobně spotřebovalo polovinu ropných zásob. To znamená pouze jedno: produkce ropy bude postupně klesat tak, jak budou jednotlivá naleziště vytěžena. Jasný je i trend vývoje ceny. Posuďme fakta o "černém zlatu".

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 11. 2007 23:24

Ty si děláš srandu, nebo jsi uplný vůl . Válka o ropné zdroje přece už probíhá v Iráku stejně neůspěšně jako ostatně všechny americké aktivity všude ve světě.

Zobrazit celé vlákno

+25
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 4. 2005 9:39, sw

Vyspělá civilizace se pozná podle toho znamení, že umí řešit existenciální problémy. Konec tradičních energetických zdrojů bude tou zkouškou.

-38
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 27 komentářů)

7. 11. 2007 23:24

Ty si děláš srandu, nebo jsi uplný vůl . Válka o ropné zdroje přece už probíhá v Iráku stejně neůspěšně jako ostatně všechny americké aktivity všude ve světě.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2007 23:24

Ty si děláš srandu, nebo jsi uplný vůl . Válka o ropné zdroje přece už probíhá v Iráku stejně neůspěšně jako ostatně všechny americké aktivity všude ve světě.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 7. 2007 21:28 | karel

soudím,že jedinou účinnou alternativou,která by zjemnila,asi nikoliv zcela zastavila a zvrátila dramatický scénář ropné krize,by byl poměrně rychlý vznik globální energetické alternativy,která by sdružovala mozky z celého světa a nebyla by závislá na vládách a lobbistických skupinách, podléhají cích ropným kartelům.Teoreticky vzato, s tím,jak bude nastupovat chaos,který se bude vymykat vlivu politiků,kteří se budou zajímat více o sebe,než o řešení kardinálního problému,by byl vznik této alternativy reálný.Muselo by se to však udát rychle.Problém by se měl co nejrychleji medializovat a předestřít světové veřejnosti ve své reálné a syrové podobě,což předpokládá existenci nezávislých medií,jež by nebyla tajtrlíky ropných společností.Mozky by musely dát veřejnosti reálný obraz současné situace a nastínit možnou cestu průměrnému občanovi,jak se stát co nejvíce nezávislým na ropě.U velké částí populace to však bude nerealizovatelné,a to zvlášť u té, která žije ve velkoměstech.Znamená to velmi rychlý odklon od konzumního stylu života k řekněme- záchovnému stylu přežití- jenž by předpokládal značnou redukci vlastní spotřeby všeho a pokud možno,co největší produkci přírodních zdrojů potravin a materiálů.To předpokládá globální "rekvalifikaci" většiny profesí na úroveň osadníků nekdy z doby 17.-18.století,kteří vlastními silami dokázali kolonizovat a produkovat.Předpoklad em by musel být mírový konsenzus mezi vlastníky a nevlastníky půdy,protože vlastnické vztahy by se s ropnou krizí stejně zhroutily.I tito novobobí pionýři záchovy života by se museli rychle vzdělat v technologiích,které používají alternativní zdroje energií a rychle je uvést do praxe.Z centrálního řízení by se museli vyloučit politici a politické zájmy,protože by byli zcela jistě anachronismem vešker ého dění a v nastíněné fázi vývoje by patřili do dějinného odpadu.Ruku v ruce by však musel jít dopředu rychlý rozvoj a aplikace technologií,produkují cích energii,nezávislou na ropě. Přechodnou fázi užití zbytkových zásob fosilních pevných paliv zde nelze vyloučit, asi by byla nutná. Čili závěrem - ačkoliv to vypadá jako fantasmagorie - jedinou cestou je masová změna globální filosofie širokých mas lidí , jež nebude závislá na politickém systému a bude nadnárodní.Ještě je čas, ale odpočítává se každý den.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 9. 2005 10:29 | Worry

Jenže na řepku olejnou potřebujeme spoustu místa. Zapomeňme na traktory, na pesticidy a umělá hnojiva. Alou s motykou a koněm. Výroba té řepky nás nemůže stát na energii víc, než přinese, jinak to nemá smysl. Ovšem víc půdy zabere taky výroba potravin - bez ropy problematická a s nízkými výnosy.
A co děláme my? Stavíme dálnice, likvidujeme těžbu uranu, privatizujeme uhelné doly. Jako ovce na porážku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2005 10:14 | Worry

No, do lesů bych až tak moc neinvestoval. Spíše do zemědělské půdy. Někde se musí pěstovat řepka na olej a obilí na líh, které zčásti nahradí ropu. Lesy rostou pomalu a zabírají příliš místa. Takže bych očekával spíše mýcení lesů.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 9. 2005 8:45 | evžen

Do růstu spotřeby rop¨ných produktů asi taky nikdo nezvážil ekonomický růst Číny. ZA 5-10 let bude v Číně nejaký 400milionů soukromých automobilů,500milionů automobilů v podnikatelské sféře. O Růstu průmylsu závislém na ropných produktech nemluvě. MYslím, že Euro-Americká civilizace je za zenitem existence a čeká jí rychlý zánik - Kolik nám zbývá? 20LET?.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2005 9:45

To se vše ukáže podle výše invest. kapitálu ropných společností (hlavně OPEC) do firem vyvíjejících alternatiní technologie a zkoumající netradiční zdroje energie.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2005 9:39 | sw

Vyspělá civilizace se pozná podle toho znamení, že umí řešit existenciální problémy. Konec tradičních energetických zdrojů bude tou zkouškou.
-38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 2. 2005 0:05

Myslím,že lidstvo má natolik velký pud sebezáchovy,že krize spojené s koncem éry jménem ropa, se nemusíme bát..alternativních zdrojů je jistě mnoho,jen se je teď v bažině naší pohodlnosti nesnažíme najít.Až nám takříkajíc poteče do bot,určitě se alternativních zdrojů najde dostatek.Souhlasím s předchozím příspěvkem o problémech ropných států, které se určitě jen tak nevzdají svého bohatství.Toť vše..
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2005 23:47

Víte, on ten pan Hubbert nebyl vůbec žádný idiot. Jeho předpověď pro americkou těžbu vyšla do puntíku přesně. A také se jeho model osvědčil u některých jiných energetických zdrojů, například uhlí v Pensylvánii.
Je pravda, že nikdo neví, jak velké jsou světové zásoby ropy. Závisí to na hladině pravděpodobnosti, což je údaj, který se většinou z populárně laděných prací vypouští. Ale s tou obnovitelnou ropou, to je taková legrácka, že ano. (Mně by se líbilo, kdyby to byla pravda, ale dost o tom pochybuji.)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2005 10:05 | Honzajs

Les - právě se dívám na jednu firmu. Možná koupím akcie firmy Rayonier (RYN) - je to firmy zabývající se pěstováním lesů a prodejem dřeva.
Od 1. ledna 2004 je registrovaná jako REIT.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2005 9:10 | Fredy

To je na delší rozbor. Myslel jsem akcie firem, které dělají do nemovitostí.
S tím lesem je to také zajímavé z dlouhodobého hlediska. Když koupíte (nebo vydražíte) nějaké pozemky, nedávno to bylo opravdu za hubičku, tak vám investici zaplatí stát. Stát má zájem, aby obdělávaných ploch ubylo, proto dotace na zatravnění, či zalesnění. Necháte si pozemky zalesnit od odborné firmy a stát to zaplatí. A pak je třeba se tomu nějaký čas věnovat, než to vyroste do určité výše. Na to jsou také dotace. No a pak už to jen roste a roste. Za sto let budou vaši potomci, či jejich potomci sklízet.
To je například jedna z investic, kterou vám zaplatí někdo jiný. Vzpomínka na Roberta T. Kiyoaki :-)
-29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2005 8:46 | Honzajs

Souhlas, jenomže na to potřebuje mnohem více peněz než na bod 1).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2005 5:48 | Fredy

Ale i bodem 2.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2005 22:20 | Honzajs

Nebo kupuje akcie firem, které sa zabývají bodem 1).
-21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2005 20:45 | Fredy

Kdo se chce vyhnout ropné krizi, tak na to jde od lesa.
1) Kupuje, nebo zakládá lesy. To první je dražší, ale rychlejší. Dřevo, jako palivo, má stále budoucnost.
2) Staví nízkoenergetické, či pasívní domy.
Nic se nesmí nechat náhodě. I kdyby nějaký novinář napsal v roce 2030, že jsme někde v polovině celosvětových zásob ropy :-)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2005 20:25 | Lukas M

Vzhledem k tomu, ze trzni hospodarstvi je jiz v jistem smyslu vcelku propracovany system, tak at se deje s ropou cokoliv, tak se s tim nase civilizace vyrovna. Pokud bude ropa dochazet a bude se zdrazovat, stane se vyhodne objevovat alternativni zdroje energie. Na tuto alternativni energii se jiz velmi tesim a byl jsem mile prekvapen kdyz jsem v televizi videl reklamu na automobil s hybridnim pohonem. Rekl bych, ze obavy z konce ropne civilizace mit nemusime, naopak bychom jej meli radostne privitat. Jedine ceho se muzeme bat, jsou problemy spojene s prerozdelovanim bohatstvi. Rekl bych, ze ropne staty se jen tak nespokoji s tim, ze se svet zacne preorientovavat na jine energeticke trhy. Budou dosti bohati a mam obavy, ze jejich "zloba" se muze projevit i v nekterych valecnych konfliktech. (Nedeje se jiz nahodou neco takoveho - viz USA vs. Irak)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2005 19:38 | Petr

Celkem dobre je uvedomit si, ze ropa neslouzi jen pro pohon stroju (at uz jakychkoliv), ale predevsim jako surovinu pro celou radu produktu, kde je v soucasnosti proste nenahraditelna. Tzn. ze nalezenim alternativniho pohonu vyresime jen malou cast problemu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2005 16:44 | mv

Důvod je ten, že získávání energie z ropy je v současnosti mnohem levnější než např. z "obnovitelné" řepky. Jak postupně bude ropa docházet, její cena poroste a začne být nahrazována jinými zdroji, které oproti ropě relativně zlevní (olej z řepky, vodík vyráběný v atomových elektrárnách...)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2005 10:44 | Honza

Nevím proč by se řepka a obilí nemohlo využívat jako surovina pro výrobu paliva...
Protože výkon slunce na jednotku plochy na zemi je moc malý. A zvlášť když se ještě prožene přes řepku nebo obilí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Helena Fibingerová

koulařka a podnikatelka

Pavel Bém

politik

Helena Fibingerová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Pavel Bém
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services