Navýšení cílové částky vás může přijít draho

"Staré" smlouvy o stavebním spoření jsou velmi výhodné pro klienty, ne již ale tolik pro stát a spořitelny. Stát změnil zákon, co udělají spořitelny? Vysoké úročení starých smluv se jim líbit nemůže, jak se tedy brání jejich prodlužování? A co nás čeká do budoucna? Víte, že spořitelna po vás může požadovat pravidelné měsíční úložce ve výši zpravidla 0,5 % cílové částky? Má na to váš rozpočet?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 1. 2005 23:08, Tomáš Marný

No, to je právě to, co nikdo neví... Spořitelny evidentně spoléhají na to, že je nikdo kvůli pár korunám nedá k soudu... A ti, co by si mohli dovolit pořádného akvokáta a k soudu to dát, si zase nepotřebují pořizovat nějaké pitomé stavební spoření :-(. Povinnost platit spoření skutečně končí přidělením cílové částky, je otázka, jestli tím, že překročíte cílovou částku pouze připsanými úroky a státní podporou, porušujete smluvní podmínky - zvláště u RSTS, která v původních VOP žádný zákaz překročení CČ nemá.

BTW to bychom se taky mohli dočkat toho, že spořitelny budou vypovídat smlouvy již při naspoření 50% cílové částky - neboť cílová částka se skládá z uložených vkladů, úroků, státní podpory a úvěru až do výše 50% cílové částky...

Zobrazit celé vlákno

+65
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 1. 2005 1:20, Tomáš Marný

Podle VOP z r. 1998, podle kterých máte pravděpodobně smlouvu uzavřenou, může spořitelna smlouvu vypovědět, pouze neplní-li účastník smluvní podmínky. Přespoření cílové částky není smlouvou zakázáno, naopak s ním spořitelna ustanovením § 3 odst. 4 v podstatě souhlasí s tím, že je účastník při ukončení vztahu povinen zaplatit 1% rozdílu mezi skutečně naspořenou částkou a původně stanovenou cílovopu částkou.

Takže spořte klidně dál, spořitelnu pozdravujte a vzkažte jí, že za blbost se prostě platí. Já také platím poplatek za zasílání výpisu, protože jsem jim naletěl na lživý příslib zasílání výpisu po dobu spoření zdarma. Takže si to mnohonásobně vyhradím na úrocích.

Zobrazit celé vlákno

-14
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 52 komentářů)

27. 5. 2013 10:19 | Pavel

No jo,...ale přespořit nemůžu vlastními vklady, ale jenom na připsané státní podpoře a na úrocích..a když mám bonusovou smlouvu, kde musím pravidelně spořit, abych o bonusy nepřišel...?? Tak přespořit nemůžu a vkládat nemám kam, tak jako co ?? To je pěkná pitomost, že můžu přespořit, každou korunu navíc mi vrátí zpátky - to 1% z rozdílu mezi skutečnou částkou a cílovou na smlouvě platím pouze z tho, co mi naskáče navíc na úrocích a na státní podpoře...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 12. 2005 14:00

Tak CČ je přesně součet:VKAD+ÚROK+ST.PODPORA+MO ŽNÝÚVĚR 60%.Všichni odborníci se shodují na tom, že NENÍ efektivní spořit na st. spoření déle než 5(resp. 6) let. Po 5(6)letech máte naspořeno 120(150) tis. Na st. spoření se vám zhodnotí 120000 třemi %=3600+4500(st.podpora)výsledn ýefekt je 8100kč/ROK.Pěkné ALE:Druhá a já tvrdím efektivnější varianta je:120000 vybrat a vložit na mimořádný účet, který máte na svém životním pojištění(!).Tam byl za letošní rok připsán úrok 5,5%.Výsledek je jasný.6600kč/ROK.A SPOŘIT MŮŽETE NA NOVÉM ST.SPOŘENÍ, kde máte 3000 st.podporu!Dohromady to je:6600+3000=9600.Je to o 1500kč více než na (staré) smlouvě st.spoření!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 2. 2005 10:43

1) ZFPA neni ustav. 2) kdoze bude rusit smlouvy? 3) milionove smlouvy se delaji za takovych podminek jako jini delaji na par set tisic.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 1. 2005 10:23

Ano, přesně o tom to je. Protože pokud nemusím dát k něčemu souhlas, tak mám také právo svůj souhlas něčím podmínit. Nekorektní by bylo kdybych kladl podmínky v situaci, kdy jsem povinen tento souhlas dát.
Nejsem povinan vám prodat svoje auto. Takže je korektní když svůj souhlas s prodejem podmíním tím, ho zaplatíte do tří dnů. Vy zase nejste povinen tuto mou podmínku akceptovat - pak prostě k prodeji nedojde. Je zde něco nekorektního?

+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2005 23:08 | Tomáš Marný

No, to je právě to, co nikdo neví... Spořitelny evidentně spoléhají na to, že je nikdo kvůli pár korunám nedá k soudu... A ti, co by si mohli dovolit pořádného akvokáta a k soudu to dát, si zase nepotřebují pořizovat nějaké pitomé stavební spoření :-(. Povinnost platit spoření skutečně končí přidělením cílové částky, je otázka, jestli tím, že překročíte cílovou částku pouze připsanými úroky a státní podporou, porušujete smluvní podmínky - zvláště u RSTS, která v původních VOP žádný zákaz překročení CČ nemá.
BTW to bychom se taky mohli dočkat toho, že spořitelny budou vypovídat smlouvy již při naspoření 50% cílové částky - neboť cílová částka se skládá z uložených vkladů, úroků, státní podpory a úvěru až do výše 50% cílové částky...
+65
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2005 22:50

Ano,presne tohle sem mel na mysli,nemam sice ted ty smluvni podminky pred sebou,ale jeste se tam nekde pise o povinne mesicni ulozce 0.5 nebo 0.3 CC dle tarifu...pokud nebudu posilat tohle,tak tim porusim smluvni podminky??Ale jinde zase pisi,ze povinnost toto sporit je jen do nabidky prideleni CC,coz uz byla davni v minulosti....I kdyz pokud mi smlouvu vypovi,tezko se s nimi budu prit...spis by me zajimalo,pokud mi smlouvu vypovi oni,zda me tim nebudou chtit pripravit o to zvyhodneni 1 procento...nekde tam pisou,ze mam na nej narok,opkud vypovim smlouvu po 60 mesicich,o to,jak to bude kdyz vypovi oni ani slovo...po pravde se v tom vlastne stouram uz jen ze vzteku,jak nas skubou na tech poplatcich-st.podpora 4500,poplatek za rok 350...
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2005 1:20 | Tomáš Marný

Podle VOP z r. 1998, podle kterých máte pravděpodobně smlouvu uzavřenou, může spořitelna smlouvu vypovědět, pouze neplní-li účastník smluvní podmínky. Přespoření cílové částky není smlouvou zakázáno, naopak s ním spořitelna ustanovením § 3 odst. 4 v podstatě souhlasí s tím, že je účastník při ukončení vztahu povinen zaplatit 1% rozdílu mezi skutečně naspořenou částkou a původně stanovenou cílovopu částkou.
Takže spořte klidně dál, spořitelnu pozdravujte a vzkažte jí, že za blbost se prostě platí. Já také platím poplatek za zasílání výpisu, protože jsem jim naletěl na lživý příslib zasílání výpisu po dobu spoření zdarma. Takže si to mnohonásobně vyhradím na úrocích.
-14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 1. 2005 1:11 | Tomáš Marný

Pravděpodobně se jedná o VOP platné od dubna 1998, kde se v § 3 odst. 4 říká toto:
V případě, že při ukončení smluvního vztahu je sjednaná cílová částka nižší než uspořená částka, včetně připsané státní podpory, cílová částka se zvyšuje o rozdíl mezi uspořenou částkou, včetně připsané státní podpory, a sjednanou cílovou částkou, zaokrouhlený na celé tisíce. Přitom se postupuje podle § 9 odst. 3.
A § 9 odst. 3 říká pouze to, že z tohoto rozdílu se zaplatí 1% poplatek.
Takže nechť si RSTS trhne laskavě nohou. Podle těchto VOP můžete spořit do alelujá, žádný zákaz přespoření, žádná nutnost dohodnout se na změně cílové částky. Prostě při ukončení zaplatíte 1% rozdílu mezi tím, co jste naspořil, a co jste měl jako cílovou částkun ve smlouvě. A na základě osobních zkušeností bych pro příště doporučoval se lžispořitelně Raiffeisen zdaleka vyhnout.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2005 15:04 | Honza F.

Podle mne se v první části mýlíte - buďto jste na tarifu "Profit" úročeném 3% ve fázi spoření, nebo jste přešel na novější tarif "Kredit" s úročením 2% ve fázi spoření. Ale u modré pyramidy neexistuje 2% + další 1% při nečerpání úvěru (na staré smlouvy z období kolem roku 1998 se v případě nečerpání úvěru ke 3% přičetl bonus 50% na výsledkých 4,5%). To vás někdo asi mylně informoval. Jinak viz odpověď pana Šafránka.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2005 14:45 | Petr Šafránek

První části otázky nějak nerozumím, ale na druhou Vám odpovím ano - můžete spořit tak dlouho, doku stav účtu nedosáhne CČ, tedy 300.000, přičemž na účet jsou připisovány Vaše vklady, státní podpora a úroky z obojího.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2005 14:01 | Radim

Dobrý den, možná pro někoho banální dotaz, ale přesto: mám smlouvu na 5let (z roku 2002) u Pyramidy (2% úrok + 1% za nečerpání úvěru) s měsíční úložkou 1500,-Kč (tedy 18.000,-Kč/rok) = tedy tzv. cílová částka 300.000,-Kč. Počítají se do cílové častky vklady+podpora+úroky na oněch 300tis., nebo do výše naspořené za 5 let, tj. cca 128.000,- Kč (vklady+podpora+úroky)? Mohu tedy spořit cca 8-10let až do oněch 300tis. bez obav stále s podporou, úroky (nebudu čerpat úvěr) atd.? děkuji za možnou odpověď
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 1. 2005 21:58 | Petr Šafránek

Spor vůbec není o tom, zda má banka povinnost poskytovat službu! Jak jsem již uvedl v článku, je zřejmé, že na navýšení není právní nárok a stavební spořitelna k němu skutečně nemusí dát souhlas. Spor je o tom, zda je korektní podmínit souhlas s navýšením odebráním 1/3 již připsaných úroků. Podle mne to korektní není. Korektní a zdůvodnitelné je snížení budoucího úročení a odebrání nároku na úrokový bonus. Nic víc.
+52
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2005 21:54 | Petr Šafránek

Pro odpověď bych potřeboval přesné znění VOP u Vaší smlouvy, bohužel je nemám schované. Pokud byste je mohl nascanovat a poslat mi na e-mail, bylo by možno Vám odpovědět.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2005 16:27 | Jirka

Rád bych se autora dotázal,zda mi muze Reif.st.spor.vypovedet smlouvu pro prekroceni CC,jak mi dopisem avizuje,pokud se nevzdam vymenou za zvyseni CC urokoveho zvyhodneni,i presto ,ze mam uzavreno jeste podle VOP z doby,kdy se mi pouze pri presporeni CC adekvatne CC zvysi a mezi duvody vypovedi jeste toto uvedene nemaji.Taktez me zajima,pokud mi smlouvu opravdu vypovi z jejich strany,zda toto muze mit nejaky vliv na vyplaceni statnich podpor a zejmena jejich urokoveho zvzhodneni,podotykam,ze sem 5 let sporil a dalsi sesty rok penize jiz jen nechal na smlouve lezet,mam uroceni 3 plus 1 procento,ktere zminujete ve vasem clanku.Diky za odpoved
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 1. 2005 11:38

V příkladu který zmiňujete bych se divil v případě, že existuje závazek dodavatele provozovat (po určitý čas) mou Fabii. Ale zkuste si dneska přijít na technickou s Velorexem. Nepochodíte.
Nicméně už chápu v čem si nerozumíme:
Asi se shodneme v tom, že klienti požadují po spořitelnách službu, kterou tyto spořitelny nenabízejí. Je logické že klient chce své peníze ukládat za co nejvyšší úrok. Stejně tak je logické, že spořitelna se brání poskytovat úrok který je pro ni nevýhodný.
Spor je tedy o tom, zda má banka povinnost poskytnout službu. Obecně zřejmě dodavatel není povinen poskytnout službu, pokud se k tomu nezavázal. A já tvrdím, že v daném případě se spořitelna nezavázala službu poskytnout.
Spořitelna se dle mého soudu nezavázala souhlasit se zvýšením. Dokonce naopak, vyhradila si, že ke zvýšení může dojít pouze se souhlasem spořitelny.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2005 10:20 | Petr Šafránek

Přesně tak, v tom případě Vám v dubnu roku XXXX přijde samostatně podpora za rok XXXX-1 a v září ještě další za rok XXXX - celkem tedy až 9.000 Kč, které nemusíte počítat do naplnění CČ, neboť v době jejich výplat již Váš spořící účet nebude existovat....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2005 10:09 | HonzaH

Dík za informaci. Protože s tím připsáním podpory za celý rok dopředu také počítám, poté co mezi výpovědí a výplatou k 30.1.xxxx zaplatím poslední vklad, tak mi už to překročení určitě nehrozí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2005 8:29 | Petr Šafránek

Omlouvám se za překlep - správně VOP nikoliv VPP...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2005 8:29 | Petr Šafránek

Omlouvám se za překlep - správně VOP nikoliv VPP...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 1. 2005 15:22 | Petr Šafránek

Ne, automatické navyšování CČ u ČMSS nehrozí, nic takového ve svých VPP nemá ani neměla. Podle mých zkušeností nebude ani problém s tím, pokud by (právě a jen) připsáním úrokového bonusu byla překročena CČ. Tento úrokový bonus se totiž vyplácí současně se zrušením účtu v důsledku výpovědi smlouvy. Stejně tak nemusíte počítat do celkového stavu účtu poslední státní podporu, pokud tato bude vyplacena dodatečně, tedy již v době, kdy účet nebude existovat. V tom případě nebude na žádný účet připisována, ale bude Vám zaslána dle instrukcí, daných Vámi ve výpovědi.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Jakubec

podnikatel, Servis Climax

Petr Šourek

mediátor a podnikatel, Corrupt Tour

Miroslav Jakubec
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Šourek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services