Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Střední a Východní Evropa hodlá dohnat životní úroveň západní části v horizontu několika desítek příštích let. Jak se jí to daří v oblasti používání bankovních produktů? Hvězdou je Slovinsko, ani my na tom nejsme špatně, na chvostu jsou Srbsko a Černá Hora společně s Bulharskem. Jak využíváme služeb bank, účty a internetové bankovnictví?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 12. 2004 20:59, Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Předpokládám, že článek je o retailu. Rádoby titulem lídr trhu v retailu v ČR se ráda prezentuje Česká spořitelna. Pro mne a moji milounkou peněženku však to je ne lídr, ale přímo zlotřilý lotr retailu!
Proč lotr retailu a ne lídr? Souvisí to s téma článku: na České spořitelně a majoritním vlastníkovi je na předkládaných bankovních produktech nejlépe vidět, jak si Západ z Východu dělá "smetiště" či "popelnici," samozřejmě tak, aby použitý "odpad," co předkládá našim "hovádkům" do držky, co nejvíce ještě pro sebe zhodnotil a zpeněžil.
Toto úterý jsem si to znovu jasně uvědomil, když jsem si v novinách přečetl chlubivě prezentovaný "úspěch" České spořitelny, jak si česká hovádka, kam se obecně sám také počítám a nejsem klientem spořitelny, za plných 5,- Kč budou na bankomatech vyťukávat své bezhotovostní platební příkazy. Se slzou v oku vzpomínám kterak, již hodně dávno před asi 7 lety, při řešení mé jedné oprávněné reklamace jsem toto viděl vystavené u bankomatu k testování přímo na tom jejich "slavném" erste ředitelství na Budějovické v Praze. Ano, tehdá v Česku ještě mobily nic moc, natož internet a telekomunikace, o elektronickém bankovnictví dnešních dnů se spíše jen psalo, než kdesi vidělo. Na západ od našich hranic ale už tehdy rozšířené funkce bankomatů byly běžnou součástí právě samoobslužných zón. U nás bylo důsledně ještě a jakž takž stihnuto, jak jsem poznal, pouze v úřadovnách Živnobanky. V současné době (a jak jsem si onehdá mohl přečíst tuším i zde na webu) kdy Živnobanka tyto zóny asi oprávněně, z důvodu morálního a technického zastarání a z ekonomických důvodů, postupně ruší a to předpokládám včetně nabídky i této služby, naopak Česká spořitelna, jistě za nemalé náklady, toto zavádí. Zavádí v době, kdy co se týče komfortu a především i bezpečnosti je pro klienta jednoznačně aktuální mobil nebo počítač, nikoli však zcela veřejný bankomat. A ještě si za to dá spořitelna platit 5,- Kč za podaný příkaz! Odporné. Je to obdobná doslova krávovina a drahý špás, jako když v době, kdy byl jasný nástup a vítězství platebních karet, tak Česká spořitelna směřovala své velmi viditelné úsilí do jakéhosi tzv. zaručeného, značně po všech stránkách přežilého šekového systému a nutila chudáky podnikatele vylepovat si jeho logo na provozovny. Pamětníci si s nechutí jistě vzpomenou. Dnes to je vlastně zase to samé divadlo: místo přežilého zaručeného šekového systému dosaďme přežilé bezhotovostní platby skrze bankomaty, a to na úkor opět rozvoje karet, tentokráte s o řád bezpečnější technologií čipu!
Fuj! Fuj! Fuj! Česká spořitelno! 100x Fuj!

Reagovat

 

+35
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 12. 2004 12:29, Ivo

Musím se zastat autora. Nejde o blábol, nakonec to potvrzujete i Vy, když uvádíte, že internet je bohužel pro vrstvu movitých občanů, když i ten debilní dial-up stojí cca 460 kč. O ochranu dat se oprávněně bojí všichni jen trochu informovaní občané. Proto jsem také přestal používat nechráněný účet u ČS a.s. a přešel k ČSOB, která umožní autorizaci plateb. příkazů 9-místným kódem zaslaným SMS na Váš mobil a to zdarma. Nemusím tedy platit čtečku a čipovku a na těch pár občanských plateb to není ani otravné nebo zdlouhavé. Osobně jsem šťastný, že tak málo lidí užívá platby přes net. Až to bude většina zdraží všechny banky své poplatky a začnou nás dojit. Teď zatím nemůžou.

Reagovat

 

-9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 03. 12. 2004 08:33)

Další příspěvky v diskuzi (9 komentářů)

2. 12. 2004 13:44 | Tom

Otevrene, platim hotove, penize mam v trezoru, na ucet chodi jen vyplata (aby to mela pani ucetni jednodussi) kterou si jednou za ctvrtrok vyberu u pokladny.
Bohuzel kvuli ZL musim mit bezny ucet, coz je dalsi zbytecnost a vydaje, musim ho konecne zrusit.
Ciste s hotovosti jsem v pohode vystacil i v UK, ma to i vyhodu, ze bernak na nej min vidi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

2. 12. 2004 16:01 | Jarmila

Hlavně že se nebudeme rovnat se vzdálenějších východem: viz http://stoplusjedna.newtonit.cz/stare/200409/so09a14a.asp
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

2. 12. 2004 20:59 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Předpokládám, že článek je o retailu. Rádoby titulem lídr trhu v retailu v ČR se ráda prezentuje Česká spořitelna. Pro mne a moji milounkou peněženku však to je ne lídr, ale přímo zlotřilý lotr retailu! Proč lotr retailu a ne lídr? Souvisí to s téma článku: na České spořitelně a majoritním vlastníkovi je na předkládaných bankovních produktech nejlépe vidět, jak si Západ z Východu dělá "smetiště" či "popelnici," samozřejmě tak, aby použitý "odpad," co předkládá našim "hovádkům" do držky, co nejvíce ještě pro sebe zhodnotil a zpeněžil. Toto úterý jsem si to znovu jasně uvědomil, když jsem si v novinách přečetl chlubivě prezentovaný "úspěch" České spořitelny, jak si česká hovádka, kam se obecně sám také počítám a nejsem klientem spořitelny, za plných 5,- Kč budou na bankomatech vyťukávat své bezhotovostní platební příkazy. Se slzou v oku vzpomínám kterak, již hodně dávno před asi 7 lety, při řešení mé jedné oprávněné reklamace jsem toto viděl vystavené u bankomatu k testování přímo na tom jejich "slavném" erste ředitelství na Budějovické v Praze. Ano, tehdá v Česku ještě mobily nic moc, natož internet a telekomunikace, o elektronickém bankovnictví dnešních dnů se spíše jen psalo, než kdesi vidělo. Na západ od našich hranic ale už tehdy rozšířené funkce bankomatů byly běžnou součástí právě samoobslužných zón. U nás bylo důsledně ještě a jakž takž stihnuto, jak jsem poznal, pouze v úřadovnách Živnobanky. V současné době (a jak jsem si onehdá mohl přečíst tuším i zde na webu) kdy Živnobanka tyto zóny asi oprávněně, z důvodu morálního a technického zastarání a z ekonomických důvodů, postupně ruší a to předpokládám včetně nabídky i této služby, naopak Česká spořitelna, jistě za nemalé náklady, toto zavádí. Zavádí v době, kdy co se týče komfortu a především i bezpečnosti je pro klienta jednoznačně aktuální mobil nebo počítač, nikoli však zcela veřejný bankomat. A ještě si za to dá spořitelna platit 5,- Kč za podaný příkaz! Odporné. Je to obdobná doslova krávovina a drahý špás, jako když v době, kdy byl jasný nástup a vítězství platebních karet, tak Česká spořitelna směřovala své velmi viditelné úsilí do jakéhosi tzv. zaručeného, značně po všech stránkách přežilého šekového systému a nutila chudáky podnikatele vylepovat si jeho logo na provozovny. Pamětníci si s nechutí jistě vzpomenou. Dnes to je vlastně zase to samé divadlo: místo přežilého zaručeného šekového systému dosaďme přežilé bezhotovostní platby skrze bankomaty, a to na úkor opět rozvoje karet, tentokráte s o řád bezpečnější technologií čipu! Fuj! Fuj! Fuj! Česká spořitelno! 100x Fuj!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+35
Líbí
Nelíbí

3. 12. 2004 0:20 | Petr

"V zaměstnání se zase, víceméně oprávněně, bojíme posílat svá velice citlivá peněžní data přes firemní síť." Proč? Jaký je rozdíl při komunikaci s bankou přes https a 128 bitovým kódováním přes firemní síť a z domu? Mám tím na mysli jen posílání citlivých dat sítí, jak je uvedeno v citaci. Nemyslím instalaci certifikátů, využívání výpočetní techniky zaměstnavatele, apod.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

3. 12. 2004 8:26 | SedivyJ

V tom máte pravdu. To asi není nejšťastnější vyjádření. Spíš tam mělo být "celá technická stránka" věci. Vč. certifikátů atd.
Samotnou datovou komunikaci je rozluštit takřka nemožné, prozatím.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+28
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 03. 12. 2004 00:20)

3. 12. 2004 8:33 | Jarmila

"Elektronické bankovnictví je ve střední a východní části starého kontinentu rozšířeno poměrně málo. U nás to někteří odborníci vysvětlují tím, že mnoho klientů využívá mobilní bankovnictví, které jde ruku v ruce se specifickou oblibou SMSkování v naší zemi. Internet je pořád ještě drahý, a v zaměstnání se zase, víceméně oprávněně, bojíme posílat svá velice citlivá peněžní data přes firemní síť." Co to je za blábol? Řada klientů se spíš obává o bezpečnost dat přenášených mobilem v zemi, kde je snadné odposlouchávat kdekoho a instalovat čtečku čipových karet o do bankomatu ve spořitelně. Proto mají mobilní bankovnictví jen někteří a mladší. A internetové bankovnictví je rozšířeno málo, protože i internet je zatím výsadou pro horních deset tisíc. Kolik lidí u nás používá internet? Proč by se měli bát posílat data z firemní sítě? Vždyť to jde i z internetové kavárny (pokud máte certifikát na disketě a po ukončení práce vymažete všechna cookies (Nástroje-možnosti-vymazat cookie+odstranitsoubory+vymaza thistorii). Nepředpokládám, že by můj účet pak byl pro nějakého hackera natolik atraktivní, aby se snažil obnovit mnou vymazaná data. Bylo by to tolik práce, že by se mu to ani nevyplatilo. Měli jsme hodně možností k rozvoji. Němci nám např. záviděli, že se u nás mohutně rozvíjí telefonní pevné i mobilní sítě. Když jsme namítli, že u nich už fungují, smáli se a říkali, že u nich už jsou zastaralé ale my máme nové a moderní. Nového a moderního jsme mohli mít i více, jenže občas bohužel z toho slavného Západu bombasticky přebíráme to, co oni už jako zastaralé a nemoderní vyhazují.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

3. 12. 2004 9:43 | Filip

Z pohledu dodavatele technologií je to naprosto jasné - napřed je třeba českým mobilním operátorům a poskytovatelům internetu prodat starší technologie a teprve za nějaký čas prodat technologie nové - jinak by se sami připravili o zisky, to dá rozum.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 03. 12. 2004 08:33)

4. 12. 2004 12:29 | Ivo

Musím se zastat autora. Nejde o blábol, nakonec to potvrzujete i Vy, když uvádíte, že internet je bohužel pro vrstvu movitých občanů, když i ten debilní dial-up stojí cca 460 kč. O ochranu dat se oprávněně bojí všichni jen trochu informovaní občané. Proto jsem také přestal používat nechráněný účet u ČS a.s. a přešel k ČSOB, která umožní autorizaci plateb. příkazů 9-místným kódem zaslaným SMS na Váš mobil a to zdarma. Nemusím tedy platit čtečku a čipovku a na těch pár občanských plateb to není ani otravné nebo zdlouhavé. Osobně jsem šťastný, že tak málo lidí užívá platby přes net. Až to bude většina zdraží všechny banky své poplatky a začnou nás dojit. Teď zatím nemůžou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 03. 12. 2004 08:33)

4. 12. 2004 12:40 | Ivo

Nemohu jinak než souhlasně volat 1000x fuj. V předvánoční době stojí občas např. na ul. Pánské v Brně fronta ne na kapra ale na své peníze. Pokud tam budou ještě různí neználci otravovat s platbami složenek budu si moci nostalgicky vzpomenout jak jsme stáli fronty na cokoliv za boševika. Jsem rád, že nám to rakouský kapitalista zase připomene.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř) 02. 12. 2004 20:59)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Čech

fotbalista a investor

Ivo Ulich

bývalý fotbalista a podnikatel

Petr Čech
ÚSPĚŠNOST
86,67 %

z 15 duelů
×
Ivo Ulich
ÚSPĚŠNOST
47,62 %

z 21 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Nerozdělený zisk, Fixní úročení, Poměr důchodu ke mzdě, unicredit, jan raška, jan bureš, euro, zaměstnanec, United Airlines z Chicaga, registr smluv, občanský zákoník 2014, telefonní operátoři, michal zadák, Komise pro úpravu stanov, Punkva, exekuční řízení, Jiří Mašek, 526/1990 Sb.

6T58785, 6T58785, 3H01636, 4M49999, 2P94287

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK