Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Splátkové společnosti se snaží proniknout i na trh zájezdů. Jejich nabídky jsou zajímavé, umožní vám vyřídit všechno na místě a dokonce nemusíte zaplatit ani korunu navíc nad cenu zájezdu. To ale jen za určitých podmínek. Čím lákají splátkové společnosti a co nabízejí banky?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 12. 2004 20:34, jezevec

To není tak úplně pravda. Provize za transakce platební kartou se logicky dá považovat spíš za náklad na reklamu a marketink - protože bylo mnohokráte statisticky prokázáno, že možnost zaplatit kartou zvyšuje spontánní nákupy o položky, na které by člověk neměl peníze fyzicky v kapse, nebo na které by si potřeboval výběr peněz naplánovat - ale pohodlí zaplatit plastikem (než jít nejdřív do bankomatu) ho přiměje k nákupu ihned nebo zcela.
To byste pak mohl říci, že do ceny výrobku nepatří mzdové náklady prodavače, cena obalu, silniční daň či DPH z nafty dopravce; nebo vlastně i faktické náklady třeba na billboardy a TV reklamu. Ne všechny náklady na pořízení výrobku lze paušálně odečíst z jeho ceny na pultě.

Reagovat

 

+39
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (HradilDu 09. 12. 2004 17:22)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 12. 2004 20:38

Kdybych věděl, že za půl roku či do roka stejně zdechnu - a zároveň bych neodolatelně toužil navštívit nějaké místo snů, klidně bych si na dovolenou půjčil, a jel bych tam hned zítra. Ve všech ostatních případech bych s dovolenou klidně pár měsíců počkal, a peníze neutracené za splátky bych si šetřil. Na tom se nedá prodělat.

Reagovat

 

-30
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 09. 12. 2004 07:21)

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

9. 12. 2004 0:42 | jezevec

Souhlasím se závěrem článku. Půjčit si na dovolenou může leda úplný kretén. Zejména pokud jsou splátky propočteny na půl roku a RPSN se blíží 20-30%. Vždyť pokud si člověk jednu takovou dovolenou na dluh odpustí, již za půl roku může jet na dovolenou o 30% levněji, a ještě za druhý půlrok našetří na příští sezónu. Nedovedu si představit dovolenou, která by za to stála. Samozřejmě pokud nemám rakovinu v posledním stadiu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

9. 12. 2004 7:21

V případě rakoviny byste měl nepochybně zcela jiné starosti než jet na dovolenou. Jinak však s vámi souhlasím. Holt peněz je dnes přetlak a finanční žraloci je potřebují točit s tučnými zisky, proto ty pompézní reklamy a kampaně. Lituju ty, kteří se dostanou do této úvěrovo-spotřební spirály.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 09. 12. 2004 00:42)

9. 12. 2004 8:33 | Petulda

Jenom malá poznámečka k fungování splátek bez navýšení. Samozřejmě to není zdarma. Je to zaplaceno. A to v ceně zboží. Klient vidí "bez navýšení", "bez úroků" a nevidí, že úrokové náklady banky nebo splátkové společnosti jsou kryty z navýšené ceny zboží. Obchodník to zaplatí buď zvýšením ceny zboží nebo snížením tučné marže.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

9. 12. 2004 10:07 | Zdena

Sporoservis? Spotřebitelský úvěr? A toho papírování, že na tu dovolenou ani neodjedete! Chtěla bych jen vědět, KOLIK dovolených už bylo tímto způsobem proplaceno.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

9. 12. 2004 12:38 | KarelM

A o to je to vetsi zlodejina, pokud to nekdo zaplati na miste cele!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petulda 09. 12. 2004 08:33)

9. 12. 2004 16:54 | Fredy

To jsou v tom životě člověka paradoxy. Jak se v tom má orientovat? Přijde jeden poradce a říká: "Plaťte nyní a pak si budete užívat dovolenou (doživotní)." Myslí tím samozřejmě nějaké "dobré" KŽP. Pak přijde druhý poradce s tím, že: "Nyní si užívejte dovolenou a pak plaťte." Myslí tim dovolenou na splátky. Což to trochu překopat? Třeba užívat si dovolené nyní a nechat si to platit?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

9. 12. 2004 17:22 | HradilDu

Jasně, souhlasím. Pokud budete uvažovat takto, tak dojdete k dalšímu závěru - platba kartou v obchodě není zdarma, protože ji obchodník zakalkuloval do ceny zboží. Takže platit nebo neplatit kartou znamená rozhodovat, jestli to 1 až 4 procenta z částky dostane banka na poplatku anebo obchodník ve vyšším zisku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petulda 09. 12. 2004 08:33)

9. 12. 2004 17:22 | HradilDu

Jasně, souhlasím. Pokud budete uvažovat takto, tak dojdete k dalšímu závěru - platba kartou v obchodě není zdarma, protože ji obchodník zakalkuloval do ceny zboží. Takže platit nebo neplatit kartou znamená rozhodovat, jestli to 1 až 4 procenta z částky dostane banka na poplatku anebo obchodník ve vyšším zisku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petulda 09. 12. 2004 08:33)

9. 12. 2004 18:47 | Fredy

Vždy se jedná o marketingový nástroj a používá jej většina obchodníků a podnikatelů. Ať už jsou názvy jakkoliv různé, vždy jde o to samé. Prodat co nejvíce zboží, či služeb. Nic špatného na tom nevidím. Pokud to není v rozporu se zákony. Například leták s textem: Výprodej zabaveného zboží na hranicích - totální výprodej celních skladů apod.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petulda 09. 12. 2004 08:33)

9. 12. 2004 20:34 | jezevec

To není tak úplně pravda. Provize za transakce platební kartou se logicky dá považovat spíš za náklad na reklamu a marketink - protože bylo mnohokráte statisticky prokázáno, že možnost zaplatit kartou zvyšuje spontánní nákupy o položky, na které by člověk neměl peníze fyzicky v kapse, nebo na které by si potřeboval výběr peněz naplánovat - ale pohodlí zaplatit plastikem (než jít nejdřív do bankomatu) ho přiměje k nákupu ihned nebo zcela. To byste pak mohl říci, že do ceny výrobku nepatří mzdové náklady prodavače, cena obalu, silniční daň či DPH z nafty dopravce; nebo vlastně i faktické náklady třeba na billboardy a TV reklamu. Ne všechny náklady na pořízení výrobku lze paušálně odečíst z jeho ceny na pultě.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+39
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (HradilDu 09. 12. 2004 17:22)

9. 12. 2004 20:35 | jezevec

To není tak úplně pravda. Provize za transakce platební kartou se logicky dá považovat spíš za náklad na reklamu a marketink - protože bylo mnohokráte statisticky prokázáno, že možnost zaplatit kartou zvyšuje spontánní nákupy o položky, na které by člověk neměl peníze fyzicky v kapse, nebo na které by si potřeboval výběr peněz naplánovat - ale pohodlí zaplatit plastikem (než jít nejdřív do bankomatu) ho přiměje k nákupu ihned nebo zcela. To byste pak mohl říci, že do ceny výrobku nepatří mzdové náklady prodavače, cena obalu, silniční daň či DPH z nafty dopravce; nebo vlastně i faktické náklady třeba na billboardy a TV reklamu. Ne všechny náklady na pořízení výrobku lze paušálně odečíst z jeho ceny na pultě.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (HradilDu 09. 12. 2004 17:22)

9. 12. 2004 20:38

Kdybych věděl, že za půl roku či do roka stejně zdechnu - a zároveň bych neodolatelně toužil navštívit nějaké místo snů, klidně bych si na dovolenou půjčil, a jel bych tam hned zítra. Ve všech ostatních případech bych s dovolenou klidně pár měsíců počkal, a peníze neutracené za splátky bych si šetřil. Na tom se nedá prodělat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-30
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 09. 12. 2004 07:21)

9. 12. 2004 20:39

Kdybych věděl, že za půl roku či do roka stejně zdechnu - a zároveň bych neodolatelně toužil navštívit nějaké místo snů, klidně bych si na dovolenou půjčil, a jel bych tam hned zítra. Ve všech ostatních případech bych s dovolenou klidně pár měsíců počkal, a peníze neutracené za splátky bych si šetřil. Na tom se nedá prodělat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 09. 12. 2004 07:21)

10. 12. 2004 7:17 | Pavel

Souhlas. Pokud chci koupit něco dražšího, vybírám si jen prodejny, kde lze platit kartou. Nechci u sebe nosit velkou hotovost.
A platba kartou také snižuje náklady na manipulaci s hotovými penězi. Kdyby se obchodníkům nevyplatilo brát karty, i když za to platí, tak je přece brát nebudou! Veškeré nářky na poplatky jsou jen účelovou lží.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 09. 12. 2004 20:34)

10. 12. 2004 8:41 | Jarmila

I taková možnost přece existuje. Jmenovalo se to Vacantion club a nakonec je prošetřovala Policie. Nabízeli podíl na koupi apartmánu v zahraničí se zlacenými kohoutky a možnost výměny pobytu v ostatních apartmánech na celém světě. Jen jste se museli trefit do okamžiku, kdy je tam volno a zaplatit si cestu a stravování, ostatní bylo pro členy klubu zdarma, tedy za roční poplatek asi 60.000,- Kč. Slibovali hory doly a hory i s horákama. No, nekupte to za ty peníze!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 09. 12. 2004 16:54)

10. 12. 2004 8:42 | Jarmila

I taková možnost přece existuje. Jmenovalo se to Vacantion club a nakonec je prošetřovala Policie. Nabízeli podíl na koupi apartmánu v zahraničí se zlacenými kohoutky a možnost výměny pobytu v ostatních apartmánech na celém světě. Jen jste se museli trefit do okamžiku, kdy je tam volno a zaplatit si cestu a stravování, ostatní bylo pro členy klubu zdarma, tedy za roční poplatek asi 60.000,- Kč. Slibovali hory doly a hory i s horákama. No, nekupte to za ty peníze!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 09. 12. 2004 16:54)

10. 12. 2004 10:02 | Ferdy

Nejdříve technický problém. Pokud odesíláte příspěvek a monitor na vás křičí, že to nejde, tak mu nevěřte. Právě byla vaše zpráva odeslána.
O Vacantionu jsem také slyšel, ale to jsem nemyslel. Pokud si trochu rozumně zainvestujete, tak můj závěr platí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+22
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 10. 12. 2004 08:42)

11. 12. 2004 9:25 | HradilDu

Podle vyjádření České spořitelny bylo od počátku roku 2004 sjednáno 267 úvěrových smluv přes cestovní kanceláře.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zdena 09. 12. 2004 10:07)

13. 12. 2004 8:53

Tedy nic moc...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (HradilDu 11. 12. 2004 09:25)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kratochvíl

producent a podnikatel

Aleš Michl

ekonom

Petr Kratochvíl
ÚSPĚŠNOST
18,18 %

z 22 duelů
×
Aleš Michl
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Umořování, Dluhopis s prémií, Inovace, petra pospíšilová, zákon o elektronické evidenci tržeb, lukáš kovanda, miroslav uďan, andrej babiš, uzavření, Hrubý, prohlížeč, vyplácení, Visegrád, letní pneumatiky, forbal, nováček, hromadná doprava, Hongkong

5C53548, 4AC9470, 3AF0043, 2SF2469, 2SF4246

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK