Finanční rezerva
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Mikuláš Šveda
podnikatel, Exchange
Jan Sokol
filosof a exministr
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Nebourat, vystěhovat se z města a založit rodinu?
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
15. 12. 2004 14:49, vladku at seznam.cz
Hmm, ale Generali má otaky odlišné sazby pro některé okresy, nebo aspoň měla akci s levnějším povinným ručením na podzim tohoto roku pro malá města. 2-letý bnus do 1350 za cca 2500Kč...
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
17. 11. 2004 23:28, PlischkeS
pojistovnu zajima, kde mate trvale bydliste, ne kde je registovano auto.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 38 komentářů)
15. 12. 2004 14:49 | vladku at seznam.cz
9. 12. 2004 16:09 | Pavel.
26. 11. 2004 18:46 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)
Také pro Kamila: náš Trabi říká, že se mu bude nějaký ten měsíc klidněji spát :-)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 11. 2004 14:38 | Kamil
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
22. 11. 2004 18:12 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
22. 11. 2004 18:08 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)
Možná byl současný systém, jako volba mezi různými zly, zvolen právě i z důvodů, o kterých píšete, neboť jinak by každý sjednatel pojistky "z ulice" musel mít operativní přístup do příslušné databáze. Pokud by se systém bonusů či malusů vztahoval výhradně jen a jen na osobu. Zbývá určit jakou: pojistníka, držitele nebo vlastníka vozidla?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
22. 11. 2004 12:20 | Pavel Horák
22. 11. 2004 10:16 | Kamil
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
21. 11. 2004 23:53 | Ivo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 11. 2004 11:45 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)
Velmi se však obávám, pokud jste to tak zamýšlel, že Vámi uvedená základní sazba 8.000,- Kč by byla velice optimistická: už by se pochopitelně nerozlišovalo, zda-li jezdíte především jen na mopedu někde po polní cestě u vesnice, nebo zda-li jezdíte náklaďákem po Praze. Do depozita místo registrační značky byste ukládal svůj řidičský průkaz. Také by se nerozlišovalo, zda-li máte vozidel více, jedno, nebo žádné. Prostě a jasně by se platilo nějaké průměrné pojistné na hlavu řidičovu, a já se obávám, že mnozí by místo dosavadních řádově sto korun platili na pojistném několik tisíc! Vždyť i oni, konec konců a i když mají momentálně doma třeba jen přívěsný vozík za auto, si mohou sednout za nějaké cizí auto a bourat právě v něm. Dnes si, teoreticky a doufám i prakticky, pojistník rozmyslí, koho pustí za volant auta, na které platí pojistku. Je to šíza, neboť pojistník nemusí být držitelem (u koho v garáži vozidlo stojí a kdo s ním především jezdí) nebo vlastníkem (komu vozidlo patří). A pokud byste tam chtěl tu vazbu na vozidla a jejich počty nějak zachovat, dostanete se tam, kde už vlastně dnes jsme a budeme hovořit asi jen o kosmetických úpravách.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 11. 2004 11:12 | Kateřina
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 11. 2004 10:50 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 11. 2004 9:25 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 11. 2004 13:05 | Jarda
Nový řidič dostane pro první rok paušální sazbu třeba 8 tisíc korun. Pak přijdou na řadu vysoké bonusy nebo malusy, např 20 % ročně. Takže pokud řidič nebourá, mohla by se cena jeho pojištění ustálit ve finále na nějakém rozumném minimu třeba 2500 Kč ročně. Ten, kdo bude bourat každý rok, ať si zaplatí 30 tisíc.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
19. 11. 2004 10:46 | Jirka
Stáří vozidla i jeho řidiče není ani hrozbou, ani zárukou bezpečné jízdy. S věkem vozu se zhoršuje technický stav, jeho manévrovací schopnosti ve srovnání s novějšími vozy. Na druhou stranu je pravda, že auto, které řídí kamikaze, se vyššího věku "nedožije". S věkem řidiče přibývají zkušenosti a většinou i opatrnost, ale klesá rychlost reakce, zhoršuje se zdravotní stav atd.
Rozlišování podle místa bydliště také nevystihuje podstatu problému. IMHO jde spíše o to, kde vozidlo jezdí a kdo jej řídí. Venkovan, který jezdí jen po venkově a do menších měst v okolí, kde to dobře zná, bude mít podstatně příznivější výsledky, než venkovan, který se jednou do roka nechá rodinou přemluvit k výletu do Prahy. Takový řidič snadno dopadne hůře, než mnohý pražák, protože se nestíhá současně orientovat v dopravní situaci i místopisu Prahy a k tomu není zvyklý na pražský jízdní styl, který je vyhlášce na hony vzdálen. V Praze je bohužel i venkovan nucen ostatními řidiči jezdit nebezpečně. Zkuste v Praze nejet na zelenou, protože je před vámi ucpaná křižovatka. Pražák vás tam natlačí. Když pak z té tlačenice nedokážete vyjet, protože 5cm na zrcátka z každé strany vám nestačí, už je z vás blbec z venkova, co neumí jezdit a zdržuje. Kdyby si ale ti troubící troubové s áčkem na SPZ 2 minuty počkali, až se křižovatka vyčistí, mohli být už všichni za horami. V takových situacích si říkám, proč ten policejní regulovčík, co tam směšně panáčkuje, nevybírá raději pokuty. Z té tlačenice by mu těžko někdo ujel bez placení. A ti další by si raději počkali.
Stejnou pohromou jako nezkušený venkovan v Praze jsou pražáci v ulicích malých měst. Auta s pražskou, mosteckou nebo kladenskou značkou se v mé domovině postarají o vzrušení opravdu často. Díky novým krajovým SPZ jsou tihle kaskadéři bohužel stále méně čitelní. Výjimka mezi nimi je opravdu vzácná.
Spravedlivě znamená individuálně, nikoli podle statistik. Jsem pro bonus-malus a nic víc.
18. 11. 2004 11:12
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
18. 11. 2004 9:13 | MarBen
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
18. 11. 2004 0:17 | Tridac
Přiznám se, že nejsem velkým zastáncem ČPP, ale je to konkurence na trhu jako každá jiná a třeba klienti se ptají sami od sebe. Dostaly se nějaké podobné signály i k vám. Díky za názor.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
18. 11. 2004 0:02 | Ivo
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 11. 2004 23:28 | bruno
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 1/2
Předchozí