Životní pojištění: tajemná výše provizí

Víte, kolik z toho, co zaplatíte na pojistném, získá ten, kdo s vámi pojistku uzavřel? Říkáte 30 až 50 %? Máte pravdu, stejně tak to ale může být i více než 150 %. Odpovídá výše provize náročnosti daného typu pojistek? Co určuje výši provizí a proč je nejčastěji nabízeno kapitálové životní pojištění, když rizikové je několikanásobně levnější?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 11. 2004 17:28

zaleží čemu říkáte vydělat, v porovnání s výherní vkladní knížkou to bude lepší vždy - leda, že by vás nkdo vylosoval:))
myslím, že vašich 20% ročně nemá ani jedna pojišťovna, a tím narážím, ž ejste stále neopdověděl na dlouhodbě zpětný zisk v invetsicích do akcií a dluhopisů, ne v podnikání. a vůbec proč paltit poplatky podílovým fondům za správu, když si ty akcie koupíte sám za jednorázový poplatek - to vám nevadí se s nimi dělit?

co se týká akcií tak jsou dvě možnosti
1) buď vyděláte
2) nebo proděláte

a jakou mám pravděpodobnost na úspěch? to m napovíte, až mi řeknete kolik máte zisk z akcií od roku 1995 :)


Zobrazit celé vlákno

+29
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 11. 2004 9:24, Karel

Nevím jaké máte informace, ale řada profesí z daleko větší zodpovědností než má pojišťovák si musí o mzdě 25 000 čistého zdát.
Od zkušených konstruktérů a lékaři konče.
Protože mám velmi častro co dočinění se zástupci pojišťoven a mám ekonomické vzdělání tak si myslím mohui posoudit kcvalitu těch kdo se v této profesi pohybují. Kvalitních je bohužel jak šafránu.

Zobrazit celé vlákno

-9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 98 komentářů)

15. 11. 2004 0:07 | Karel Sever

Prosím opravte si v 1.odstavci na "Nejsou-li......dostupné". Přesáhl jsem povolený limit, text jsem zkracoval a tím došlo k této nepřesnosti.
Ještě mi dovolte jednu připomínku: 3) Existují zprostředkovatelé, jejichž odměna nedosahuje ani 40% ročního vkladu, na hranici 50-60%( z jedné roční platby) se mohou dostat při TRVALÉ péči o klienta tak nějak za 4 - 6 let.
A na závěr bych některým "rádobykritikům" doporučil: Dříve než-li budete kritizovat práci jiného, předveďte vlastní výtvor. Nejsem ani známý p. Šafránka, ani členem redakčního týmu či spolupracovníkem, jsem - tak jako řada z vás - pouhým "čtenářem", pravidelným návštěvníkem. Také mám občas připomínky k některým článkům, nebo jejich částem - ale urážky a vulgárnosti ke zlepšení nepřispějí. A Vám pane Šafránku přeji méně hulvátů a hlavně sílu nenechat se odradit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2004 23:54 | Karel Sever

Vážení kolegové, Opět - po kolikáté vlastně již??!!! - mohu pouze konstatovat, že české právo a zákony, český stát tu asi nejsou pro veřejnost, ale pouze jsou prostředkem zajištění několika stovek prominentů působících v nejvyšších orgánech státní moci. Nejsou-li základní údaje sloužící k informování klientů (zákazníků) veřejnosti nedostupné, schované pod hlavičkou know-how pojišťoven (ale nejen jich), pak je STÁTEM vytvořen a garantován oficiální stav okrádání a podvádění klientů.
Vážení kolegové, cca před měsícem jsme se mohli seznámit s články "Zemětřesení v pojistných smlouvách" ohledně problematiky spojené se zákony o pojišťovnictví (viz částka 12/2004 a v ní publikované zákony č.37 - 39/2004 Sb.)uveřejněnými na tomto serveru a (?)zpracovanými p.Šafránkem. Dovolte mi, abych zdůraznil některé (autorem vzhledem k obsahu statí)nevyřčené závěry; 1) Zákon "O pojišťovacích zprostředkovatelích...", č.38/2004Sb v § 21( "Povinnosti pojišťovacích zprostředkovatelů..), odst.(1) ukládá - cituji: "Osoba provozující zprostředkovatelskou činnost v pojišťovnictví..je povinna chránit zájmy spotřebitele, zejména nesmí uvádět nepravdivé,nedoložené,neúplné, nepřesné, nejasné..údaje a informace..... Na žádost klienta je povinna mu sdělit způsoby svého odměňování.V souvislosti se svojí činností .....nesmí klientovy poskytovat neoprávněné výhody... Je-li zákonem tato povinnost pojišťovacím zprostředkovatelům uložena (dále srovnej s obsahem §4-9), pak jim musí být vytvořeny podmínky - a zde zdůrazňuji, že nemám právnické vzdělání a proto se pouze domnívám, že lze snad uplatnit ustanovení §35, odstavec(1) "Zákoníku práce, zákon č.65/1965Sb. ve znění následných doplňků, kde je v bodu a) stanoveno - cituji:zaměstnavatel je povinen...vytvářet podmínky pro úspěšné plnění jeho pracovních úkolů..". V jistém smyslu lze pravděpodobně uplatnit i "Zákon o ochraně spotřebitele" č.634/1992Sb ve znění všech pozdějších doplňků a "Občanský zákoník (Zákon č.40/1964Sb. s doplńky) nebo "Obchodní zákoník (č.513/1991Sb. s doplňky).Konkrétní vyžádání právní kvalifikace však přesahuje mé možnosti a znovu připomínám - nemám právnické vzdělání.
2)Úplné, vyčerpávající informace lze přesto získat(přičemž si nedělám iluze o množství jejich využití) V"Zákoně o pojistné smlouvě" č.37/2004Sb., §23odst(2)je dáno právo pojistníka odstoupit od smlouvy, pokud mu pojistitel nepravdivě, nebo neúplně odpověděl na jeho písemné dotazy předložené PŘED uzavřením smlouvy. V souladu s výše citovaným §21, odst.(1), zákonem č.38/2004Sb. by měl zprostředkovatel upozornit klienta na tuto možnost (a sám se tím popř. seznámit s důležitými a proň nedostupnými informacemi).Plně si uvědomuji absurdnost této myšlenky, a proto za podstatně schůdnější cestu považuji případné zpracování pomůcky (návodu, rady) jak by se měli klienti při případném podepisování smlouvy zachovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2004 18:43 | Petr Šafránek

Pseudoanonym Tridac je jasný případ pro psychiatra, neboť sám v diskusi na http://www.penize.cz/info/zpravy/nazory.asp?NewsID=3243 nebyl několik dní schopen odpovědět na konkrétní dotazy diskutujících a jenom všem okolo nevybíravě nadával a urážel! Když ho někdo zřejmě upozornil, že je úplně mimo a vysvětlil mu, jak funguje akcie Immofinanz a že bez dividendy nebo prodeje z ní peníze nemůže dostat, tak se snažil vycouvat stylem "já nic, já muzikant" Pokud je opravdu manažerem Finance.EU resp. AWD ČR, pak Bůh s nimi, protože ten člověk nemá základní komunikační dovednosti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2004 17:55 | Tridac

Vážení přátelé, kolegové. Jistě nepřispěji mnoho do diskuse. Pouze můj názor a moje zkušenost. Po několika celkem zajímavých diskusích, ale i mnoha urážkách a napadáních rádoby znalců, jsem si udělal dnes celý den čas a udělal jsem si vskutku zajímavý průzkum. A výsledky? Spíše závěr. Nebudu již diskutovat či se vyjadřovat k jakýmkoliv otázkám. Zde je pouze snaha z druhých dělat pitomce, omlouvám se ,ale jinak to nazvat nejde. Nevím kdo a proč si tyto lidi vybírá, ale pokud to nikdo nezjistil, máte možnost, stejně jako já.
Proč to píši? Prošel jsem poctivě 220 stránkových témat a skutečně jsem ohromen. I přes obranu a vysvětlování a různé, já nic já muzikant, jsem lidičky pod nicky Anonym, Fredy a některé další našel skoro všude. Je obdivuhodné, jak diskutují o Bushovi, irácké krizi, akciích, parlamentu, důchodech a penzích stejně jako půjčkách, spoření, hypotékách, tak i životním pojištění a kombinace a další a další oblasti. S takovými machry, odborníky a znalci nelze diskutovat. Vědí vše a ještě k tomu neomylně. U nás je na centrále cca 35 lidí, kteří ani zdaleka nemají takové znalosti v součtu dohromady.
Moje zkušenost? Placená klaka v nejlepším případě provokatéři a v posledním kroku lidi, kteří prostě žijí tím urážet, napadat, obelhávat lidi. Nikde totiž nenajdete odpovědi, když se někdo ptá, ale co je nejlepší a co jsem si ověřil i sám? Tito lidé zasvíceně mluví, radí a odsuzují věci, o kterých totálně vůbec nic neví a ani nemohou.
Takže jsem se rozhodl, že nebudu na takovýchto serverech vůbec reagovat ani přispívat. Je to škoda, spousta lidí to myslí dobře i se zájmem, jen mne šokuje, že správci těchto stránek ještě neťuklo. Vím, že je demokracie, každý má právo na svůj názor, ale o tom to na mnoha stránkách tady vůbbec není. Téma? Tyto lidi to vůbec nezajímá. Ihned se pustí do toho, kdo napíše něco, co se jim nelíbí. To nemá nikdo nárok na jiný názor? Tady ne.
Všem, s kterými jsem si příjemně pohovořil a vyměnil zkušenosti, děkuji, a těším se někdy v budoucnu třeba na shledání.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2004 9:53 | Petr Šafránek

Svatá prostoto! Rhinoceros přerozděluje na principu letadla část vstupních 68.000 a na principu MLM přerozděluje i část provize z finančních produktů (část zůstává firmě)! Pokud si myslíte, že v projektu Avalanche nakupuje každý jeho účastník produkty o CELOU provizi levněji, jste naivka! A pokud se chcete dostat k běžným produktům o ČÁST provize levněji (tedy stejně jako v projektu Avalanche), stačí spolupracovat s některou ze zprostředkovatelských sítí, kde si můžete rovněž dělat produkty pro sebe a svoji rodinu, dostanete za to provizi a ušetříte 68.000 vstupu do Avalanche.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2004 9:37 | ZIL

To jsem rád, že jste zmínil výpočty pravděpodobnosti u KŽP. Utratil jsem spousty pěněz v knihkupectví za předražené neodbornosti a nyní mám konečně možnost dozvědět se pravdu ... pojišťovny počítají riziko z úmrtnostních tabulek celé populace. Jak je to ale s pravděpodobností, když klienty vybírají jen z jedné části populace - a to z té "zdravé" ? :-) Pak je to jako se stanovením sazby u firemní klientely, když se sazba spočte podle všech učeností na tisícinu promile a aby to bylo prodejné, poskytne se obchodní sleva 40%.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2004 22:18 | avalanchista

Konečně asi paní redaktorka pochopila k čemu je tady projekt Avalanche. Provize je totiž naše aniž by jsme museli někoho přemlouvat nebo hledat někoho kdo se s námi o ni podělí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2004 17:37 | J.Hasal

Tento článek je naprosto zavádějící, zvláště "rada" chtít po agentovi pojišťovny část provize. Pokud totiž klient do tří let zruší, vrací agent i celou provizí. To by bylo něco pro naše chytráky. Navíc náš trh není podpojištěn, protože ti co ŽP nemají, na něj také nemají peníze. Celkový dojem z článku - blábol. J. Hasal
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2004 8:22 | Petr Šafránek

Mimochodem - na tomto serveru tolik diskutovaný "nosorožec" je pojišťovací makléř! Viz http://www.mfcr.cz/makleri.php?Jmeno=Rhinoceros&ICO=&Kraj=&Typ=p&Vyhledat=Vyhledat
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2004 8:15 | Petr Šafránek

Souhlasím, že je třeba důsledně rozlišovat retail a firemní pojištění. Tím druhým se nezabývám a nevidím do něho, ovšem v oblasti retatilu mám vážnou obavu, že některé firmy jsou zapsány na seznamu makléřů jenom proto, že to slovo zní lépe než slovo "agent" a ve skutečnosti vykonávají činnost agenta. Uvidíme, co s tím udělá aplikace zákona 38/2004Sb. který mimo jiné klade na makléře vyšší kvalifikační požadavky a který definuje povinnosti makléře přesněji, než je tomu v dosavadním zákoně 363/1999Sb. o pojišťovnictví. Pokud jde o odměňování makléře, je zákon 38/2004Sb. velmi benevolentní a naopak svým způsobem upřednostňuje provize před přímými platbami klienta, neboť říká: "Pojišťovací makléř je odměňován pojišťovnou nebo zajišťovnou, nebylo-li s příslušnou pojišťovnou a pojistníkem dohodnuto jinak." Tím vzniká (kolega Špirakus promine) klasický KOČKOPES - smlouvu má makléř s klientem, ale platí jej pojišťovna....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2004 21:19 | Ivan Špirakus, INSIA s.r.o.

no a o čem by ten článek měl být - o retailu nebo o firemním pojištění ? to jsou dva zcela rozdílné světy ... A co se týká kauzy Marsh (na internetu toho najdete hodně, ale stručně): - velcí firemní klienti platí velkým pojišťovacím makléřům pevný honorář (fee) stejně jako právníkům či jiným poradcům - za takový obchod nemá makléř provizi (je zde tzv. netto pojistné) - jenže Marsh pobíral za tyto obchody tzv. objemovou provizi (contingency commission) - některé pojišťovny jim pak dávaly tu provizi větší než ostatní (protože jim dal více obchodů) - to samo o sobě není takový problém - pokud by o tom klient věděl a pokud by makléř jinak postupoval čestně - jenže NENI pravda to uvádi redman - Marsh klienty skutečně finančně poškozoval - vytvářeli fiktivní nabídky, nadhodnocovali pojistné aby tak výběrové řízení dopadlo k té pojišťovně, kde dostávali nejvíce - no boží mlýny melou pomalu a tak na ně taky došlo.... - je nutné si uvědomit, že v USA je velmi podporován tzv. whistle-blowing - tedy podpora toho, že zaměstnanec udá podvodné jednání svého chlebodárce - za to dostane beztrestnost a taky pořádnou odměnu (% z pokuty) - pokud dodá důkazy, což se u Marshe zřejmě stalo :)
a v ČR ??? - je to prosté milý Watsone... firemní klienti u nás nechtějí makléřům platit nic, chtěli by nejraději špičkový servis zadarmo - raději platí plné pojistné včetně provize, navíc naše pojišťovny s tím u menších rizik neumějí technicky pracovat tento druh podvodu je tedy u nás prakticky nemožný, alespoň ne ve velkém rozsahu
tím samozřejmě netvrdím, že všichni čeští makléři jsou čistí, to rozhodně NE ! Stejně jako vládne ve státním sektoru korupce ve stavebnictví a dalších odvětvích, není vyjímkou ani zprostředkování pojištění - stačí se podívat na podmínky veřejných soutěží. V zákulisí se mluví o 30% z provize makléře. Ve srovnání s předražováním staveb o 100% i více, jsou to ale pouhé drobky .....tedy pro ty úředníky :)
Doklady z výběrových řízení pro klienty naší firmy mohu kdykoli předložit kontrole z MF, či klientovi - nemám s tím žádný problém
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2004 20:10

Že pojišťováci a bankovní úředníci jsou velmi slušně vydělávající pracovní skupinou je pravda . Málo se ale ví o tom,že za sjednanou pojistku ručí první rok celou provizí, polovinou v druhém roce a někdy je doba ručení ještě delší.Takže nelze jen sjednat,ale klienta je třeba hýčkat po celou dobu smlouvy.Jediným stabilním zdrojem příjmu je totiž jen spokojený a stabilní klient .Samotná první provize jsou totiž jen peníze půjčené .
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2004 20:10

Že pojišťováci a bankovní úředníci jsou velmi slušně vydělávající pracovní skupinou je pravda . Málo se ale ví o tom,že za sjednanou pojistku ručí první rok celou provizí, polovinou v druhém roce a někdy je doba ručení ještě delší.Takže nelze jen sjednat,ale klienta je třeba hýčkat po celou dobu smlouvy.Jediným stabilním zdrojem příjmu je totiž jen spokojený a stabilní klient .Samotná první provize jsou totiž jen peníze půjčené .
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2004 18:02 | Petr Šafránek

O státní podpoře na stavebku jsem psal 4. 11. zde http://www.penize.cz/info/zpravy/zprava.asp?IDP=1&NewsID=3261 a byl prakticky nulový zájem - jeden diskusní příspěvek.....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2004 17:15 | Kateřina

Recept je jediný - odstranit úředníkovu židli a s ní i úředníka (nikoli fyzicky, pouze ven z úřadu , ať si najde normální práci). Přeju hezký víkend. Třeba ještě zasněží :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2004 17:06 | Fredy

No když si přečtu některé názory na životní pojištění a různé k tomu přišité kombiné, tak se směji, až se za kšandy popadám. Pravda, chtěl jsem to trochu oživit, neboť většina odborných čtenářů je patrně závislá na provizích. A co se týče té tajemné výše provizí a zda je to adekvátní vynaloženému úsilí, či není bych byl opatrný. Trochu sice útočím na provize, ale tyhle mě až tolik nebolí. Horší je to v majetkovém pojištění podnikatelů. Tam se točí provize, že drobní pojišťováci jsou jen příštipkáři. Když si taková nějaká makléřská společnost, nejlépe pokud je ještě členem nějakých "kastovních" spolků, naťukne velkou firmu, kde se majetkové pojistné počítá v milionech, tak má vystaráno. Tam se samozřejmě o provize dělí i s managementem, ale i tak se to vyplatí. Na tohle by měli novináři od penize.cz napsat článek. A v neposlední řadě jsou provize i ve státní správě a to mě štve nejvíce. Jakmile má nějaký úředník místo, tak musí mít stůl a židli, také samozřejmě kancelář a k tomu balík peněz z našich daní, který rozděluje. Samozřejmě, jak nejlépe umí. Peněz je málo, žadatelů moc, tak výběr je náročný .....
Ale nechám toho, jedu na chalupu, tak si nebudu kazit víkend. Ještě mám v aute běžky, jenže jak to vypadá, tak mi zase budou k ničemu……
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2004 16:31 | Kateřina

S tím hladem to v našich poměrech už není reálné. Spíš si dovedu představit rození dětí na objednávku za peníze - to už se přece děje, ne? - jak bude ubývat vlastní schopnosti plození dětí. Lidi jsou zvláštní - nejdřív odkládají narození dítěte do kdovíkdy a pak vydávají neskutečné peníze a absolvují strašlivé procedury, aby si je mohli pořídit. Trochu krátkozraké. Fredy, asi s tím oživením diskuse neuspějete - na tomhle webu se diskutuje moc k věci - žádná zábava :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2004 16:15

Hm …., mohl by to být zajímavý článek, to bezesporu. Jen možná trochu uvedení na míru, myslím tu pravou, v HN byl článek, který ale neuvedl za co tu pokutu dostali, resp. uvedl to nepřesně. Princip byl v tom, že skásli klienta o provizi, se slovy zaplať a my jsme díky tomu nezávislí. Jenom zapomněli říci, že ještě jednou podojí za tu samou pojistku pojišťovnu. Což je podle emerického zákona nepřípustné a jde o klamání. ALE NEBYLO jim prokázáno, že by klienta poškodili finančně, tj. že by mu cíleně vybrali dražší pojistku, přičemž se na trhu dalo sehnat obdobné pojištění levněji. A když jsem v ČR, v průmyslu, pokud si řeknete o provizi za „poradenství“ pěkně Vám poděkují a odcházíte a víceméně si můžete být jistí že tenhle obchod nezískáte. :-) Takže u nás bych se toho nebál.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2004 16:03

Novináři jsou zvláštní typ lidí …. :-) Možná jsme se nechal unést, chápu že v době okurek je potřeba něco najít, něco co budou lidé číst a debatovat, a možná že jsem se právě nechal nachytat protože debatuji :-) ale zcela určitě jsou témata, která jsou pro lidi daleko v tuto dobu přínosnější, co třeba státní podpora u stavebního spoření nyní v závěru roku, jak je na to pojištění odpovědnosti u aut, kde je to výhodnější apod. Ale už dost, mějte s, přeji všem příjemný víkend a odpočiňte si od toho pojišťování … :-))))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2004 16:02

Tento článek je opravdu, ale opravdu, hodně špatný, mi to připadá tak trochu to socialistické „Hle, oni vydělávají spoustu peněz, tak je pojďme pomluvit“. Zdá se, že je potřeba vytřískat téma za každou cenu a jistě se nejde mnoho takových, kteří při slověch nehoráznosti nad výší provize souhlasně a rádi přikývnou hlavou. Nezbývá než souhlasit s panem Šafránkem, cosi jako řetězec – velkoobchod – maloobchod tu funguje zcela shodně s jinými druhy obchodu. Možná by stálo za to zmínit i proč jsou tak velké provize. Pojišťovny mají o tyto produkty větší zájem, proč je zřejmě, stačí se podívat do výsledovky kterékoli pojišťovny na kolonku „zisk z finančního umístění“ a hned je to jasné. Kvízová otázka, naše největší pojišťovna, jak velký měla zisk a kolik z toho bylo z finančního umístění? :-) A je to myslím jasné.
Ale k faktickým věcem. - není pravdou že provize jdou na 150%, vím jenom o 2 firmách, které jsou blízko a to v intervalu klient 20 až 25 let. Jinak mezní hranice je u těch největších okolo 125%. - pana Šafránka musím opravit ve velikosti provize za IŽP, je úplně jedno zda jde o IŽP nebo KŽP, garantuji že u obého jsou zhruba stejné provize. (I přes „průhlednost“ IŽP.) Naopak IŽP mají na trhu v ČR častěji pevné provize za správu – odměna je právě za změnu alokací apod. Že to OVB nevyplácí je jiná věc, ale řekl bych že BD a výše to mají zohledněné v manažerských smlouvách, že by beproprovize? :-) - burza je jenom sen, pro pojišťovnu je to jenom problém, ztráty z předčasného ukončení si umějí ošetřit odbytným. A musel by s tím přijít někdo velký, aby měl dost velký kmen aby to bylo zajímavé pro větší počet klientůn a bylo možné to prezentovat jako obchodní výhodu, třeba Avivu si zřejmě moc lidí nebude chtít koupit. - není pravdou, že běžný poradce získá 50-70%. Myslím, že s těmi 50-70% by s Vámi kmenový dealeři Allianzu, Spořky, Uniqi ale i dalších tak úplně nesouhlasili. Ať jsme konkrétní, třeba Česká pojišťovna – 5let 20,8%, 10 let 35,5%, 15 let 53% a 20 let 58% ročního pojistného. Takže okolo 60% R.P. ano, ale u mladých klientů, ale zkuste se podívat na věkovou skladbu klientů ŽP - KŽP je černá skříňka, pro Vás možná ano, nu co k tomu říci. Asi to, že je to stejná blbost, jako to, že pro Vás je černá skříňka i automobilový motor. Určitě ano, ale je to zřejmě dáno tím, že nejste strojař, jednoduše řečeno, Vaše znalosti neodpovídají tomu co chcete „objektivně posuzovat“ a popisovat. Pokud pochopíte, jak se počítají pravděpodobnosti, co jsou to komutační tabulky, jak se stanovují koeficienty alfa, beta a gama a třeba jak se pracuje s předpoklady zisku, možná přijdete na to, že je to poněkud složitý výpočet, ale že to černá skříňka není. Pojistný matematik Vám je schopen relativně dobře z veřejně dostupných údajů rozebrat jakoukoli pojistku, zkuste třeba pana Fialku z KPMG, obávám se totiž že odpovědní matematici z pojišťoven to pro vás neudělají.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Kalousek

politik

Vratislav Randa

podnikatel, Tipsport

Miroslav Kalousek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Vratislav Randa
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services