Výpočet RPSN
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Daniel Beneš
manažer
Ondřej Tomek
podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum
0,00 %
z 0 duelů
100,00 %
z 1 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Co můžete zažít s infolinkou České spořitelny
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
19. 11. 2004 11:03, jvand
Máte pravdu, že výpočet kurzu je mechanická záležitost.
Pokud Vás zpožděním výplaty o den či víc ošidili na penězích, nedejte se.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
11. 11. 2004 11:03, Kateřina
Není sporu, že ČS neposkytla služby na úrovni. Nechápu ale, že člověk, který investuje do podílových fondů, neví ani tak základní věc, jako že má na příkazu uvést den provedení transakce. Ve druhém případě, kdy spořitelna převedla peníze později, by mu to nepomohlo, ovšem v tom prvním by bylo vše OK. Pokud by uvedl pondělní datum, nemohla by spořitelna peníze převést v neděli. Jak prosté, milý Watsone.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 46 komentářů)
12. 11. 2004 13:27 | VN
VN
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
12. 11. 2004 11:06 | Jirka
Co praví statut ISČS Sporotrendu (výtah podstatného):
Článek V (6) Práva z podílového listu podílníkovi vznikají: a) při původním způsobu nabytí podílového listu dnem jeho vydání - dnem vydání je první pracovní den následující po dni, ve kterém byly připsány investované peněžní prostředky na běžný účet vedený pro podílový fond a kdy objednávce došlé administrátorovi byly tyto peněžní prostředky jednoznačně přiřazeny; ...
(10) Podílový list se prodává za prodejní cenu stanovenou postupem uvedeným v článku VI, platnou ke dni, kdy podílníkovi vznikla práva z podílového listu jeho vydáním (viz odstavec 6).
(18) Prodejní cena podílového listu při jeho odkoupení investiční společností je rovna aktuální hodnotě podílového listu ke dni uplatnění práva na odkoupení podílového listu. Objednávka na odkoupení podaná u administrátora mimo pracovní dny se považuje za objednávku uskutečněnou poslední pracovní den před objednáním. Aktuální hodnota podílového listu se stanoví podle článku VI odstavce 1.
Pokud se nemýlím, porušil fond v obou případech vlastní statut. A nejen to. Porušuje jej v případě odkupu IMHO pokaždé, neboť (viz. odst. 18) neodkupuje PL za cenu platnou v den podání žádosti o odkup (den uplatnění práva), ale v lepším případě vždy za cenu stanovenou až následující den odpoledne. Globaltrend je ještě o den pomalejší.
Mimo prvních nákupů, které jsem provedl u přepážky, podávám všechny příkazy přes Servis 24, někdy i dopoledne.
12. 11. 2004 10:24 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)
Odvádíte účelově a až příliš průhledně pozornost od tragických nepořádků v České spořitelně: pomalu si myslím, i právě pro tu Vaši anonymní neomalenost, že tam ve spořitelně a právě na info lince sedíte také!
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
12. 11. 2004 7:04 | camvandyk
11. 11. 2004 22:53 | K.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 11. 2004 21:39 | Richard Koza
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 11. 2004 20:41 | jikas
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 11. 2004 17:08 | Ondřej Čečák
To by bylo opravdu skvele, protoze ackoli chapu princip prevadeni penez (at uz vne nebo mimo banku), tak praxe byva ruzna.
Ostatne moc nechapu, proc jsou banky stale tak poooomaaaaleeee. Ebanka zvladne prevod mezi jejimi ucty za par minut, tak proc ne ostatni? To jsou vsichni s dobou, pri ktere jsou penize "v cerne dire", smireni?
11. 11. 2004 16:10 | Jirka
11. 11. 2004 15:50 | Honzajs
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 11. 2004 15:39 | Mattea
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 11. 2004 14:19 | Tomáš Marný
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 11. 2004 13:39 | Jarmila
11. 11. 2004 12:02 | asi zaujatá Mattea
11. 11. 2004 11:03 | Kateřina
11. 11. 2004 10:50 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)
1. Skrze Českou spořitelnu, viz i tento článek, po zkušenostech nikdy (zatím?) více a jejich nový propagovaný Brokerjet s tím, v mých očích, nic nenadělá. Jednak teprve nyní má dovolit obchodovat na tuzemské burze, zadruhé organizačně věci kolem vychází, i poplatkově a logisticky, z obchodování v zahraničí, což nemusí být pro tuzemsko vždy výhodné a, zatřetí, se především obávám a mám přímo zlou zkušenost se spořitelním lidským faktorem, resp. selháním tohoto faktoru - píši to ještě velice kulantně. I při obchodování on-line se totiž lidskému faktoru nevyhnete.
2. Až do nedávné doby RM-Systém nebyla zase tak špatná volba. Já jsem skrze něj přes web(!) spokojeně obchodoval a oželel i vyšší poplatky. Na jejich přepážkách(!) to byla ale často hrůza, neboť znalý klient neviděl momentální hloubku trhu: seděla tam právě ta paní nebo pán za PC. Dnes to je, žel, asi už postupný soumrak a nově zde začínat asi nemá smysl: pokud nechcete "vykupovat" cíleně nějaký titul z kupónové privatizace.
3. Rozhodoval jsem se nakonec mezi Patria a Fio. Fio Vám dovolí navíc obchodovat i na RM-Systému. Jelikož pročež si v záloze zatím možnost obchodování v RM-Systému ponechávám přes jejich web a upřednostnil jsem snad(?) vyšší bonitu celé skupiny ČSOB, tak jsem nakonec vybral Patrii: obchoduji jen za své a zatím v tuzemsku, v tuzemsku jsou poplatky přijatelné, internetová aplikace se zatím jeví jako slušná, vyšší poplatky pro obchody v zahraničí se snad, z důvodu konkurence, v dohledné době snad přizpůsobí, mám zájem o obchodování v Německu, nikoli v USA.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 11. 2004 10:19 | ???
po dlouhé době fakt dost dobrý názor.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 11. 2004 10:13 | Marko
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 11. 2004 10:05 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)
Ono totiž s REKLAMACÍ v České spořitelně se to má ve skutečnosti tak, že spořitelna dělá vše možné a nemožné, aby ji jako reklamaci VůBEC NEVYŘIZOVALA! Už jen to, že zde, pro oči klienta, vlastně NENÍ žádné standardní REKLAMAČNÍ ODDĚLENÍ, ale místo toho byl, pěkně po emericku panem Johnem, zřízen tzv. tým ombudsmana: dle mne parádní spořitelní PODVOD DESETILETÍ, který má jen oblbnout, či trvale zblbnout, promiňte všichni kolem, právě postižené klienty celé(!!!) Finanční skupiny České spořitelny. A tento tým ombudmana, jak je zřejmé již z názvu, případnou reklamaci, resp. současně i stížnost na Českou spořitelnu, jako reklamaci vůbec NEŘEŠÍ, ale staví se do role jakéhosi samozvaného ARBITRA mezi Českou spořitelnou a klientem. Samozřejmě a naprosto jednostranného arbitra ve prospěch právě měšce České spořitelny, tak aby spořitelna nemusela hradit klientovi způsobenou škodu. Potom, s prominutím, dokonale zblblý klient (také a právě ze ztráty peněz, kterou mu způsobila jeho dosud tak oblíbená Česká spořitelna, chicht, že) na tuto už z principu účelově klamnou hru s ombudsmanem - arbitrem přistupuje. Co mu zbývá. Výsledkem jsou, pochopitelně, pro klienta nanejvýše omluvné plky. Kdyby ale měla Česká spořitelna pustit skutečný chlup na úhradu škody, tak to ouha: ombudsman se najednou a navěky odmlčí, cha, chááá, předtím ještě zkusí zacpat klientovi, zase s prominutím, hubu nějakým tím bezcenným dárečkem.
Já jsem si toho v České spořitelně na oprávněných reklamacích užil roky dost a dost, na všech podáních jsem psal záměrně(!) a zřetelně(!) slovo reklamace, stejně to ale bylo vyřizováno nestandardně(!) skrze spořitelního ombudsmana. Po jednom z posledních případů a při škodě několika tisíc Kč, kdy jsem nakonec obdržel od spořitelny zase jen ombudsmansky omluvný dopis a mnou nevyžádaný držhubný CD-disk s nějakou Kubišovou, jehož výrobní cena byla tak 25,- Kč, jsem "slavnou" Českou spořitelnu, spolu s celou rodinou a dalším příbuzenstvem, radikálně opustil.
A radím, pane Mirku, ještě zavčas Českou spořitelnu opusťte též! Tam se totiž, alespoň té základní upřímnosti, spravedlnosti a kvality služeb, systémově a z principu nedočkáte!
11. 11. 2004 10:00 | ???
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 2/3