Co můžete zažít s infolinkou České spořitelny

Přečtěte si příběh jak ze špatného snu, který končí ztrátou 6 000 Kč a přiznáním České spořitelny, že ve svých službách pochybila. Sen se změnil v realitu a plánovaná investice příliš nevyšla. Neudělejte stejnou chybu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 11. 2004 11:03, jvand

Máte pravdu, že výpočet kurzu je mechanická záležitost.
Pokud Vás zpožděním výplaty o den či víc ošidili na penězích, nedejte se.

Zobrazit celé vlákno

+21
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 11. 2004 11:03, Kateřina

Není sporu, že ČS neposkytla služby na úrovni. Nechápu ale, že člověk, který investuje do podílových fondů, neví ani tak základní věc, jako že má na příkazu uvést den provedení transakce. Ve druhém případě, kdy spořitelna převedla peníze později, by mu to nepomohlo, ovšem v tom prvním by bylo vše OK. Pokud by uvedl pondělní datum, nemohla by spořitelna peníze převést v neděli. Jak prosté, milý Watsone.

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 46 komentářů)

12. 11. 2004 13:27 | VN

A kterou novou banku jste si vybral? Mel jsem ucet u ZB a Postovni sporitelny a nakonec jsem zakotvil u CS a jsem jiz nekolik let relativne spokojen.
VN
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2004 11:06 | Jirka

Nejprve pár mých zkušeností: 1) Ve čtvrtek 4.12.03 jsem podal příkaz k nákupu PL ISČS Sporotrend. Správně jsem odhadl pokles kurzu násl. den, avšak to bylo Jitky a z důvodu Mikulášské zábavy se v ISČS nebo ČS zřejmě nepracovalo. Takže mi PL byly vydány až v pondělí 8.12.03 se ztrátou 1,52% proti pátečnímu kurzu. 2) V pondělí 2.8.04 jsem u téhož fondu podal příkaz k odkupu (prodeji) PL. V tomto případě nemůže dojít ke zpoždění vinou opožděného převodu peněz, neboť k tomu dojde až po vypořádání transakce. Odkup PL byl však uskutečněn až ve středu 4.8.04. Tentokrát jsem tím vydělal 0,31%.
Co praví statut ISČS Sporotrendu (výtah podstatného):
Článek V (6) Práva z podílového listu podílníkovi vznikají: a) při původním způsobu nabytí podílového listu dnem jeho vydání - dnem vydání je první pracovní den následující po dni, ve kterém byly připsány investované peněžní prostředky na běžný účet vedený pro podílový fond a kdy objednávce došlé administrátorovi byly tyto peněžní prostředky jednoznačně přiřazeny; ...
(10) Podílový list se prodává za prodejní cenu stanovenou postupem uvedeným v článku VI, platnou ke dni, kdy podílníkovi vznikla práva z podílového listu jeho vydáním (viz odstavec 6).
(18) Prodejní cena podílového listu při jeho odkoupení investiční společností je rovna aktuální hodnotě podílového listu ke dni uplatnění práva na odkoupení podílového listu. Objednávka na odkoupení podaná u administrátora mimo pracovní dny se považuje za objednávku uskutečněnou poslední pracovní den před objednáním. Aktuální hodnota podílového listu se stanoví podle článku VI odstavce 1.
Pokud se nemýlím, porušil fond v obou případech vlastní statut. A nejen to. Porušuje jej v případě odkupu IMHO pokaždé, neboť (viz. odst. 18) neodkupuje PL za cenu platnou v den podání žádosti o odkup (den uplatnění práva), ale v lepším případě vždy za cenu stanovenou až následující den odpoledne. Globaltrend je ještě o den pomalejší.
Mimo prvních nákupů, které jsem provedl u přepážky, podávám všechny příkazy přes Servis 24, někdy i dopoledne.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2004 10:24 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

...ale to, co zde právě uvádíte k panu Mirkovi, je přece zcela a naprosto mimo mísu!
Odvádíte účelově a až příliš průhledně pozornost od tragických nepořádků v České spořitelně: pomalu si myslím, i právě pro tu Vaši anonymní neomalenost, že tam ve spořitelně a právě na info lince sedíte také!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2004 7:04 | camvandyk

A ještě něco k panu Mirkovi. To, že koupil PF Eurotrend v březnu t.h. tedy na vrcholu o něčem svědčí. Pan Mirek je asi jasnovědec toho bych chtěl mít doma, když dokáže předvídat ceny akcíí ?!?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2004 22:53 | K.

Share je akcie ve vlastním slova smyslu. Stock je akciový kapitál, používá se pouze v jednotném čísle.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 11. 2004 21:39 | Richard Koza

Dobrý den, doporučuji navštívit stránky www.traders.cz, kde najdete na toto téma mnoho užitečných informací. Touto problematikou se osobně zabývám a některé články na téma obchodování zde na serveru již vyšly a další se připravují. Přesto se do obecnějšího článku mnoho detailních informací nedá uvést a tak doporučuji právě zmíněný server pro další orientaci v problematice.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 11. 2004 20:41 | jikas

Ale umí.: ))) Raiffesenbank převede peníze v rámci banky v reálném čase, jsou ihned k dispozici na účtě příjemce, i když ne zaúčtované, nicméně s nimi může nakládat. Použil jsem internetové bankovnictví.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 11. 2004 17:08 | Ondřej Čečák

"Celá problematika je nejméně na jeden samostatný článek a my se jí budeme již brzy věnovat."
To by bylo opravdu skvele, protoze ackoli chapu princip prevadeni penez (at uz vne nebo mimo banku), tak praxe byva ruzna.
Ostatne moc nechapu, proc jsou banky stale tak poooomaaaaleeee. Ebanka zvladne prevod mezi jejimi ucty za par minut, tak proc ne ostatni? To jsou vsichni s dobou, pri ktere jsou penize "v cerne dire", smireni?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2004 16:10 | Jirka

Moje zkušenost s nákupem podílových listů investičního fondu u České spořitelny: Příkaz k nákupu a peníze v hotovosti u pokladny Č.S. 27. října t.r., nákup proveden až 10. listopadu, kdy cena podílových listů byla už o 5% vyšší. Takže moje ztráta je zřejmá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2004 15:50 | Honzajs

Obojí je výraz pro AKCIE.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 11. 2004 15:39 | Mattea

já netvrdím, že je provádějí, ale stalo se mi několikrát, že mi přišly peníze v sobotu, v neděli, naopak jsem v sobotu i v neděli zadávala příkazy k úhradě a prošlo to. Tak to asi dělají i o víkendech, nevím.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 11. 2004 14:19 | Tomáš Marný

Banky provádějí příkazy i o víkendu? Možná tak ve svůj prospěch, to nezaváhají strhnout si poplatek třeba 1. ledna... Když jsem měl účet u ČSOB, snažil jsem se zadat příkaz k úhradě přes GSM bankovnictví, 2x se mně vrátila zpráva s tím, že jej není možno provést a zdůvodněním "chybne datum". pak mne napadlo podívat se do kalendáře - a ono to bylo Velikonoční pondělí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 11. 2004 13:39 | Jarmila

Od té doby, co jsem na vlastní oči viděla, jak peníze odešly z účtu a na jiný účet byly připsány přesně na den až po 6 měsících, se nedivím ničemu. Kde se těch 6 měsíců toulaly, mi nikdo nedokázal uspokojivě vysvětlit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2004 12:02 | asi zaujatá Mattea

Je mi to sice celkem jedno, nejsem pan Mirek a neinvestuji do podílových listů, ale zajímalo by mě, proč pan Mirek neuvedl na příkazu datum, kdy má být příkaz proveden. Za předpokladu, že s určitostí věděl (?) že v pondělí cena Eurotrendích PL klesne a koupí jich tak více, proč neuvedl jasně pondělní datum? (odpověď "v pondělí nebo v úterý" by mě rozhodně nestačila, neboť matně tuším, že banky provádějí příkazy i o víkendu, zvláště pak asi ty, které dostanou v pátek) A dále, jsem to ale šťoura, by mě zajímalo, jestli při nákupu podílových listů by byl stejně nespokojen i v případě, kdyby došlo k poklesu jejich ceny a pan Mirek by díky tomu nakoupil třeba o tři procenta podílových listů více :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2004 11:03 | Kateřina

Není sporu, že ČS neposkytla služby na úrovni. Nechápu ale, že člověk, který investuje do podílových fondů, neví ani tak základní věc, jako že má na příkazu uvést den provedení transakce. Ve druhém případě, kdy spořitelna převedla peníze později, by mu to nepomohlo, ovšem v tom prvním by bylo vše OK. Pokud by uvedl pondělní datum, nemohla by spořitelna peníze převést v neděli. Jak prosté, milý Watsone.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2004 10:50 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Než Vám odpoví pán viz výše, řeknu Vám, čistě příležitostně, moji zatímní zkušenost:
1. Skrze Českou spořitelnu, viz i tento článek, po zkušenostech nikdy (zatím?) více a jejich nový propagovaný Brokerjet s tím, v mých očích, nic nenadělá. Jednak teprve nyní má dovolit obchodovat na tuzemské burze, zadruhé organizačně věci kolem vychází, i poplatkově a logisticky, z obchodování v zahraničí, což nemusí být pro tuzemsko vždy výhodné a, zatřetí, se především obávám a mám přímo zlou zkušenost se spořitelním lidským faktorem, resp. selháním tohoto faktoru - píši to ještě velice kulantně. I při obchodování on-line se totiž lidskému faktoru nevyhnete.
2. Až do nedávné doby RM-Systém nebyla zase tak špatná volba. Já jsem skrze něj přes web(!) spokojeně obchodoval a oželel i vyšší poplatky. Na jejich přepážkách(!) to byla ale často hrůza, neboť znalý klient neviděl momentální hloubku trhu: seděla tam právě ta paní nebo pán za PC. Dnes to je, žel, asi už postupný soumrak a nově zde začínat asi nemá smysl: pokud nechcete "vykupovat" cíleně nějaký titul z kupónové privatizace.
3. Rozhodoval jsem se nakonec mezi Patria a Fio. Fio Vám dovolí navíc obchodovat i na RM-Systému. Jelikož pročež si v záloze zatím možnost obchodování v RM-Systému ponechávám přes jejich web a upřednostnil jsem snad(?) vyšší bonitu celé skupiny ČSOB, tak jsem nakonec vybral Patrii: obchoduji jen za své a zatím v tuzemsku, v tuzemsku jsou poplatky přijatelné, internetová aplikace se zatím jeví jako slušná, vyšší poplatky pro obchody v zahraničí se snad, z důvodu konkurence, v dohledné době snad přizpůsobí, mám zájem o obchodování v Německu, nikoli v USA.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 11. 2004 10:19 | ???

Mistře Koldo,
po dlouhé době fakt dost dobrý názor.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 11. 2004 10:13 | Marko

Hmm, Bank of America uz me svym laxnim a idiotskym pristupem pripravila o vice nez $2500. A to je trochu jina banka nez CS. Nicmene z duvodu velmi dobreho online bankingu a ostatnich sluzeb, s nima stale zustavam.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 11. 2004 10:05 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Nemohu pochopit, PROČ a z JAKÉHO důvodu pan Mirek i nadále zůstává klientem České spořitelny, když ho připravila o 6.000,- Kč? To opravdu nemohu pochopit! Navíc, když se mu spořitelní dámičky dodatečně a úspěšně vysmívají do očí, že měl věc FORMÁLNĚ reklamovat? To jako, že nemůže věc reklamovat dodatečně? Asi už ne, je to promlčený, a spořitelní dámičky to moc dobře vědí, tak jen kalí vodu a klamné naděje vzbuzují.
Ono totiž s REKLAMACÍ v České spořitelně se to má ve skutečnosti tak, že spořitelna dělá vše možné a nemožné, aby ji jako reklamaci VůBEC NEVYŘIZOVALA! Už jen to, že zde, pro oči klienta, vlastně NENÍ žádné standardní REKLAMAČNÍ ODDĚLENÍ, ale místo toho byl, pěkně po emericku panem Johnem, zřízen tzv. tým ombudsmana: dle mne parádní spořitelní PODVOD DESETILETÍ, který má jen oblbnout, či trvale zblbnout, promiňte všichni kolem, právě postižené klienty celé(!!!) Finanční skupiny České spořitelny. A tento tým ombudmana, jak je zřejmé již z názvu, případnou reklamaci, resp. současně i stížnost na Českou spořitelnu, jako reklamaci vůbec NEŘEŠÍ, ale staví se do role jakéhosi samozvaného ARBITRA mezi Českou spořitelnou a klientem. Samozřejmě a naprosto jednostranného arbitra ve prospěch právě měšce České spořitelny, tak aby spořitelna nemusela hradit klientovi způsobenou škodu. Potom, s prominutím, dokonale zblblý klient (také a právě ze ztráty peněz, kterou mu způsobila jeho dosud tak oblíbená Česká spořitelna, chicht, že) na tuto už z principu účelově klamnou hru s ombudsmanem - arbitrem přistupuje. Co mu zbývá. Výsledkem jsou, pochopitelně, pro klienta nanejvýše omluvné plky. Kdyby ale měla Česká spořitelna pustit skutečný chlup na úhradu škody, tak to ouha: ombudsman se najednou a navěky odmlčí, cha, chááá, předtím ještě zkusí zacpat klientovi, zase s prominutím, hubu nějakým tím bezcenným dárečkem.
Já jsem si toho v České spořitelně na oprávněných reklamacích užil roky dost a dost, na všech podáních jsem psal záměrně(!) a zřetelně(!) slovo reklamace, stejně to ale bylo vyřizováno nestandardně(!) skrze spořitelního ombudsmana. Po jednom z posledních případů a při škodě několika tisíc Kč, kdy jsem nakonec obdržel od spořitelny zase jen ombudsmansky omluvný dopis a mnou nevyžádaný držhubný CD-disk s nějakou Kubišovou, jehož výrobní cena byla tak 25,- Kč, jsem "slavnou" Českou spořitelnu, spolu s celou rodinou a dalším příbuzenstvem, radikálně opustil.
A radím, pane Mirku, ještě zavčas Českou spořitelnu opusťte též! Tam se totiž, alespoň té základní upřímnosti, spravedlnosti a kvality služeb, systémově a z principu nedočkáte!


0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2004 10:00 | ???

ze by podily? podilove fondy?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Daniel Beneš

manažer

Ondřej Tomek

podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum

Daniel Beneš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ondřej Tomek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services