Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jak vydělat na penzijním systému, resp. jak ho zneužít? Není nic jednoduššího. Stát nás k tomu totiž chybným nastavením několika parametrů přímo vybízí.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 10. 2004 22:56, jezevec

Máte samozřejmě pravdu. Bohužel. Socani utratí nejen všechno ale ještě navrch vyseknou sekeru přes jeden bilion korun.

Mimochodem to číslo vypadá takhle: 1 000 000 000 000.

Metodika "taxe prostě zvedne pojistné" naštěstí nelze aplikovat donekonečna - jednak je limitována zdroji, o které jsou i hlupáci ochotní nechat se obrat za mlhavý příslib žvance v nedohledné budoucnosti - jednak je limitována konkurencí ceny práce v zemích kde mzda není zatížena pojistným tolik mnoho. Zvedne-li se pojistné příliš vysoko, cena práce stoupne nad únosnou mez, zvýší se tedy počet lidí bez práce a tím pádem se sníží objem vybraného pojistného (větší procento z méně peněz). IMHO jsme nyní v zatížení práce na hraně nebo těsně za ní (na cestě do prdele).

Reagovat

 

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jkl 18. 10. 2004 09:17)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 10. 2004 8:30, ppetr

nevim cemu se divite.kdyz jdou penize z ERARU. je uplne jedno jestli to nekdo nastavi chybne nebo ne ,veskera zodpovednost zadna.
Z CIZIHO KREV PRECI NETECE !!!!!!!!!!!!!!

Reagovat

 

-25
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (32 komentářů)

18. 10. 2004 9:17 | jkl

Jak "všechno utratí"? V průběžném systému nelze "všechno utratit", v tom je právě jeho jistota, tak tu neplácejte nesmysly...a že obyvatelstvo stárne? Tak se prostě zvedne pojistné, to by vám řekl každý pojišťovák, takže z hlediska výdajů je úplně jedno, zda-li platíte více do průběžného systému anebo platíte více do fondům, v každém případě vaše náklady na důchodové zajištění budou vyšší v důsledku stárnutí populace. Můžeme se pouze bavit o výnosech. Důchodové fondy nabízí nyní cca 3-4% ročně, roční nárust meyd je přitom cca 7% - závěr si z toho jistě každý udělá sám...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 17. 10. 2004 13:06)

18. 10. 2004 11:19 | Sybila

Ty takzvané úspory a jiné nesmysly budoucnost neřeší. Z makrohlediska mohu v dané době a za určitého počtu obyvatel rozdělovat jen to, co jsem schopna vyprodukovat a optimální způsob je jen věcí společenské dohody v dané společnosti. Proto průběžný systém v době vysoké produktivity práce je schopen zabezpečit i úroveň stárnoucí populace. Jen si srovnejte kolik bylo třeba zemědělců před 100 lety a kolik pracuje v zemědělství dnes, možná ani desetina. Peníze jsou jen měřítkem a odrazem hodnoty zboží a tak odložená spotřeba v době potřebné ke konzumaci už také nemusí existovat. Můžete mít peníze a zlato, ale když za ně nebudete mít co koupit, tak se na ně můžete tak dlouho dívat až umřete hlady.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

18. 10. 2004 11:26 | R

Neposlouchej hloupé lidi, použivej mozek svůj. Byly doby, kdy lidé měli zlato a brilianty - tedy odloženou spotřebu, a přitom umírali hlady, protože nikdo v té době nepěstoval potraviny a nefungoval průběžný systém. Stačí se jen podívat trochu do dějepisu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JirkaP 17. 10. 2004 20:52)

19. 10. 2004 12:26 | Jarmila

Já vím, to je právě ta nespravedlnost. Nespravedlnost je třeba taky to, že když se manželé rozvedou, děti dostane (většinou) žena. Pak nese prakticky veškeré náklady na jejich výživu a vzdělání, protože výživné je nízké a mnohdy ho ani nevidí. U soudu se nedovolá, protože ten by musel pracovat. Třeba tato žena si pak oddechne, až bude pobírat důchod, protože její životní úroveň se prakticky nesníží. A dalších a dalších nespravedlností máme v těch zákonech hodně, a to nám hoši při sametové revoluci slibovali, že nespravedlnost odstraní. Zatím se ale vší silou drží svých koryt, zvoleni několika málo lidmi, kteří ještě chodí k volbám, a jednu nespravedlnost nahrazují druhou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kateřina 17. 10. 2004 16:47)

19. 10. 2004 22:56 | jezevec

Máte samozřejmě pravdu. Bohužel. Socani utratí nejen všechno ale ještě navrch vyseknou sekeru přes jeden bilion korun.
Mimochodem to číslo vypadá takhle: 1 000 000 000 000.
Metodika "taxe prostě zvedne pojistné" naštěstí nelze aplikovat donekonečna - jednak je limitována zdroji, o které jsou i hlupáci ochotní nechat se obrat za mlhavý příslib žvance v nedohledné budoucnosti - jednak je limitována konkurencí ceny práce v zemích kde mzda není zatížena pojistným tolik mnoho. Zvedne-li se pojistné příliš vysoko, cena práce stoupne nad únosnou mez, zvýší se tedy počet lidí bez práce a tím pádem se sníží objem vybraného pojistného (větší procento z méně peněz). IMHO jsme nyní v zatížení práce na hraně nebo těsně za ní (na cestě do prdele).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jkl 18. 10. 2004 09:17)

19. 10. 2004 23:11 | Kateřina

Vážený jkl, růst mezd se vám úměrně promítne do důchodu pouze z příjmu do 1. redukční hranice, pakliže ta se posune (bude vládou posunuta) o stejné procento. U vyššího příjmu máte smůlu, jak jsem se pokusila v článku ozřejmit. Z příjmu nad druhou redukční hranicí byste na pouhém 4% zhodnocení ve fondu vydělal mnohonásobně víc. A že nelze všechno utratit - to si děláte legraci, ne? Vy tím zřejmě myslíte, že protože na důchodovém účtu nic není, nelze to utratit - to máte pravdu. To, že se důchody vyplácejí dnes z včera vybraných peněz je sice hezké, jenže až dojde na placení dluhů, kolik myslíte, že na ty důchody zbyde? Viz Jezevcův příspěvek.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jkl 18. 10. 2004 09:17)

20. 10. 2004 20:12 | Kateřina

Tak vážení, právě bylo ve zprávách, že se jeden otec, který vychoval tři děti, kvůli tomuhle soudil, a že soud to sám poslal k Ústavnímu soudu. To jsou věci, vidíte, jak jsme aktuální? Teď ještě ta druhá část téže diskriminace :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Aleš Náhlík 15. 10. 2004 08:55)

21. 10. 2004 8:14 | Aleš Náhlík

Uvidíme kam to dojde, také jsem to četl. Důležité je, že nejen samotný otec, který vychoval děti, ale iotec v plné rodině má právo na odchod do dřívějšího důchodu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kateřina 20. 10. 2004 20:12)

21. 10. 2004 10:15 | Kateřina

Já bych to řekla jinak: Otec i matka mají mít stejné podmínky. Dřívější odchod do důchodu by neměl být podle mého názoru vůbec. Péče o děti je započítávána jako náhradní doba, to stačí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Aleš Náhlík 21. 10. 2004 08:14)

22. 10. 2004 8:30 | ppetr

nevim cemu se divite.kdyz jdou penize z ERARU. je uplne jedno jestli to nekdo nastavi chybne nebo ne ,veskera zodpovednost zadna. Z CIZIHO KREV PRECI NETECE !!!!!!!!!!!!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-25
Líbí
Nelíbí

26. 10. 2004 11:00 | Tom

Nikde jsem nenašel, že by se z příjmů za autorská díla neplatilo soc. pojištění. Kde to najdu ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

26. 10. 2004 11:22 | Kateřina

§ 9 odst. 2 zákona 155/1995 Sb. o důchodovém pojištění: "Za OSVČ se pro tyto účely považuje osoba, která vykonává samostanou výdělečnou činnost ..." odst. 3: "Výkonem samostatné výdělečné činnosti se rozumí ..." písm d) "výkon umělecké nebo jiné tvůrčí činnosti na základě autorskoprávních vztahů, pokud se podle prohlášení osoby konající tuto činnost jedná o soustavný výkon"
Takže je třeba chtít platit - aktivně prohlásit, že činnost je vykonávána soustavně - jinak se nemusí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tom 26. 10. 2004 11:00)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Gabriel Eichler

podnikatel a investor, Benson Oak

Petr Dvořák

ředitel České televize

Gabriel Eichler
ÚSPĚŠNOST
26,32 %

z 19 duelů
×
Petr Dvořák
ÚSPĚŠNOST
90,91 %

z 22 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Předvaha, Minimální mzda, Reálná mzda, karel havlíček, banky, daně, pavel bělobrádek, e-shopy, rozpočtová rezerva, IŽP, František Kupka, whistleblower, Facebook Credits, Zástavní právo, marek dospiva, timeshare, bezpečné země, Raiffeisen

6U12786, 1Z59964, IAMS0RRY, 1Z59964, 1Z59964

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK