Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

S Novým rokem přijdou významné změny v pojišťovnictví. Pojistné podmínky bude nutné číst ještě pozorněji, pojišťovny totiž do nich budou moci zakotvit ustanovení, umožňující jednostranně měnit pojistné u životních pojistek sjednaných po tomto datu. Nová úprava přináší i bič na zapomnětlivce.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 9. 2004 20:10, Jan

Jestliže zákon staboví v klíčových bodech že "nebylo-li v pojistné smlouvě dohodnuto jinak" pak je k ničemu a nepotřebujeme ho.

Reagovat

 

+43
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 12. 2004 10:45, namor

smrdíš

Reagovat

 

-6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 30. 09. 2004 13:31)

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

30. 9. 2004 10:33 | klient

Kdo takový zákon navrhl, schválil, nechal si "všimné" a prosadil ho?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

30. 9. 2004 11:19 | Míra

Další důvod, proč jakékoliv "pojistce" nevěnovat pozornost. S pojištěním jako takovým tyto produkty nemají nic společného.
Každý pojiťovák je jen narychlo vychovaný dealer s cílem: ZÍSKAT PROVIZI
Češi uvažujte .....

M.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

30. 9. 2004 11:35 | Gergi

Nezbývá než za tento článek poděkovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

30. 9. 2004 13:06 | Jimi

V parlamentu sedí buď banda idiotů, nebo parta podplacených lumpů. To mě napadá po přečtení jakéhokoli zákona.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+26
Líbí
Nelíbí

30. 9. 2004 13:31 | Honza

Konkrétně za něl loboval jeden známý poslanec - loboval jménem ČP.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (klient 30. 09. 2004 10:33)

30. 9. 2004 15:51 | Martin

Faktická poznámka k pravidlům odstoupení od smlouvy. Panu Šafránkovi se do nich vloudila chybička. Náklady spojené se vznikem a správou soukromého pojištění si může pojistitel odečíst jen v případě, že od smlouvy odstoupil sám! Pokud od smlouvy odstoupil pojistník, musí mu pojišťovna vrátit celé pojistné. Ale jinak díky za zajímavý článek.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+41
Líbí
Nelíbí

30. 9. 2004 16:05 | Tomáš Marný

Obávám, se, že ve skutečnosti to není BUĎ - NEBO, ale banda podplacených idiotů...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jimi 30. 09. 2004 13:06)

30. 9. 2004 16:46 | PSafranek

Děkuji, máte pravdu, tam jsem to poněkud zjednodušil a tato nepřesnost z toho vznikla, je to tak, jak píšete. Omlouvám se.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+22
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Martin 30. 09. 2004 15:51)

30. 9. 2004 20:10 | Jan

Jestliže zákon staboví v klíčových bodech že "nebylo-li v pojistné smlouvě dohodnuto jinak" pak je k ničemu a nepotřebujeme ho.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+43
Líbí
Nelíbí

30. 9. 2004 20:27 | PSafranek

Naprosto s Vámi souhlasím, nemám nic proti možné volnosti smluvních vztahů, ovšem jen v případě, že smlouvu lze mezi smluvními stranami svobodně a rovnocenně vyjednat. V tomto případě ale prostor pro vyjednávání není prakticky žádný - pojišťovny si stanoví podmínky a klient je buď přijme nebo ne. V tom případě je skutečně komické, když zákon je doslova "prošpikován" formulacemi "není-li ujednáno jinak", apod. Těch kogentních (tedy povinných) ustanovení je tam opravdu velmi málo... Teoreticky je to sice prostor pro konkurenční boj mezi pojišťovnami, v praxi si ale příliš iluzí nedělám...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan 30. 09. 2004 20:10)

30. 9. 2004 23:36 | bob

Vzhledem k bohatosti českého jazyka a protřelosti právníků pojišťoven, kteří budou po lednu na koni, můžeme opravdu očekávat obsáhlé obchodní podmínky a dodatky, a budeme rádi, když vše obdržíme v písemné formě na jednom místě. Pak na tyto prasečinky si budeme muset najímat advokáty, než cokoli podepíšeme, jinak hazardujeme se svými penězi a zdravím. Skutečně: u jednostranných smluv (ještě jsem nepotkal subjekt, který by mi upravil mnou napadnutý bod) dávat do zákona jednoznačnou nejednoznačnost, to je s prominutím pěkná kurvárna.
PS: Mohu si založit rizikové živ. pojištění v zahraničí? Jaká bude platit legislativa. Uvítal bych takový článek, který toto podrobněji popisuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PSafranek 30. 09. 2004 20:27)

1. 10. 2004 1:41 | PSafranek

Zákon o tom (v rámci Evropské unie resp. Evropském hospodářském prostoru) říká toto: "Pro pojistné smlouvy uzavírané v pojištění spadajícím do pojistných odvětví životního pojištění se použije právního řádu členského státu, ve kterém má pojistník bydliště nebo sídlo, jestliže nebylo účastníky pojistné smlouvy zvoleno použití jiného právního řádu. Je-li pojistník fyzickou osobou s bydlištěm v jiném členském státě, než kterého je občanem, mohou smluvní strany zvolit právo státu, jehož je pojistník občanem. Ustanovení odstavce 1 se použije pouze tehdy, jestliže zákon nestanoví, že pro pojistnou smlouvu musí být použito českého práva, nebo jestliže právní řád jiného členského státu, ve kterém má pojistník bydliště nebo sídlo, nestanoví použití svých právních předpisů bez ohledu na to, kterým právním řádem by se jinak pojistná smlouva řídila.".

Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+26
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (bob 30. 09. 2004 23:36)

1. 10. 2004 5:06 | Fredy

Co kdyby se novináři z MF Dnes zeptali onoho poslance, co za to dostal? Že by nějakou slevu na výhodnou kapitálovou životní pojistku? Slovo lobista se u nás stává "policejně sprostým" :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+28
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 30. 09. 2004 13:31)

1. 10. 2004 10:20 | bob

Díky. Teď jen vědět, komu ještě věřit, že nezakomponuje do smlouvy nějaké prasečinky. Mě napadá nejblíže Rakousko, ale zatím jsem to nesledoval.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PSafranek 01. 10. 2004 01:41)

2. 10. 2004 13:43 | MG

Proč toho poslance nejmenujetete, tedy pokud je Vaše informace správná? Rád bych věděl koho příště nevolit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 30. 09. 2004 13:31)

21. 10. 2004 21:06 | STEK

Vážený pane Šafránku, ve svém seriálu článků Jste poukázal na legalizaci DIKTÁTU pojišťoven vůči klientům. Domnívám se však, že pro "pouhé" čtenáře by bylo dalším přínosem zdůraznit - např. že v odst.(4)§13 citovaného zákona 37/2004 Sb., je legalizováno, že v případě když klient na uvedený DIKTÁT nepřistoupí, že uvedená smlouva mu bude v následujícím období na které bylo pojistné zaplaceno(což bývá zpravidla měsíčně, u úrazového pojištění i čtvrtletně) vypovězena. Neméně důležitý fakt, který byl ve vašem článku opomenut a který si řada čtenářů možná ještě dnes neuvědomuje, je, že se v brzké době dočkáme zákonem stanovených povinností být připojištěn a že tento zákon s odpovídajícím předstihem, pod pláštíkem NUTNOSTI úprav zákonů podle norem EU, vytvořil naprosto bezprecedentní pole pro státem legalizované vykořisťování a okrádání všech lidí. Ano, NYNÍ (po 1.1.2005)mohu a NEMUSÍM smlouvu uzavřít - ale jak dlouho budu mít tuto možnost... Myslím si, že zde chybí snad nejdůležitější část článku, která však již má úplně jiný charakter; Domnívám se, že by český národ měl JMENOVITĚ znát ty, kdo takovéto lobistické zákony navrhují a prosazují (tak jak bylo jmenovitě poukázáno na p. Krause - viz článek Krausovo kukaččí vejce)aby věděl NA KOHO SI DÁT POZOR při volbách... Domnívám se, že takovéto "rádobyzákony" jistě nejsou ani ve prospěch voličů, kteří své hlasy těmto "navrhovatelům" dali.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

12. 12. 2004 17:11 | Petr

Nevěnovat pojistkám pozornost, to není cesta.Pojistky se neuzavírají proto, aby měli pojišťováci provize, ale proto, abychom si zaplatili ochranu před riziky.Takže nezbývá, než se tím legislativním pralesem prosekávat a být opatrní při výběru pojišťováka.Protože podle mého názoru to,jestli máte sjednané kvalitní pojištění záleží hlavně na charakteru a znalostech pojišťováka, nikoliv na volbě pojišťovny.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Míra 30. 09. 2004 11:19)

20. 12. 2004 10:45 | namor

smrdíš
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 30. 09. 2004 13:31)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

František Piškanin

podnikatel, Hopi

Vladimír Železný

podnikatel a politik

František Piškanin
ÚSPĚŠNOST
75,00 %

z 8 duelů
×
Vladimír Železný
ÚSPĚŠNOST
5,41 %

z 37 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Nezaměstnanost, Altruismus, Přijetí smlouvy, psd2, daňové úniky, start-up, česká spořitelna, fintech, Interspar, Hypoindex, 305/2009 Sb., sdružení, soukromé tryskáče, jednorázová, platební metody, věcné břemeno, přenosová rychlost, NWR

1U11498, 5U42100, 1SK7688, 1U11498, 3Z46629

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK