Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Rozšířenou formou zaměstnaneckých výhod se staly příspěvek zaměstnavatele na penzijní připojištění a životní pojištění zaměstnancům. Praxe ale bohužel často ukazuje, že zaměstnavatelé se snaží zejména o vytěžení maxima pro sebe či obchodní zástupce finančních institucí, a výhody pro zaměstnance tak zůstávají na posledním místě.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 9. 2004 18:19, vladku at email.cz

Hmm celkem dobře spočítáno až na jednu věc. Doufám, že nic mi nebrání příspěvek zaměstnavatele použít v rámci investičního životního pojištění čistě do akciových fondů, pak se neprojeví složené úroky a jsem na tom lepší.

Jen doufám, že ta vnucená smlouva u většiny zaměstnavatelů je investiční živ. pojištěni...

(Nemám zaměstnavatele přispívající, ale právě uvažuji o založení a s domluvou čístá mzda-4000 (cca), ale příspěvek 8000 na Investicni...)

Reagovat

 

+61
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 24. 09. 2004 14:44)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 9. 2004 22:44, Jirka

Zaměstnavateli do toho nic není. Ani vy, ani zaměstnavatel nejste povinni se této "hry" účastnit. Pokud si zaměstnavatel chce optimalizovat daně nebo si vylepšit image a rozhodne se připlácet zaměstnancům na pojištění, může to zaměstnancům pouze nabídnout, ne je k tomu nutit. Chcete-li ovšem ten příspěvek využít, musíte přistoupit na jeho podmínky. Máte tedy na výběr: příplatek nebo svobodu.
Jinak s Vámi souhlasím. Taky mi pilo krev, že jediná rekreace, na kterou dostanu příspěvek je válení u zablácené louže, takže ten příspěvek berou pořád ti samí se špatným vkusem pro dovolenou. Se stravenkami to bylo o trochu lepší. To byl také jediný příspěvek, který jsem využíval.
Zaměstnanci musí pochopit, že na ty výhody všichni sborem vydělávají, ale jen některým se to vrací. Bohužel spousta z nich žije stále v omylu, že ty výhody vyplácí zaměstnavatel z vlastní zlaté jabloně. A se státními příspěvky je to nemlich totéž. Erár není dárce, jen přerozdělovač s vlastní spotřebou. Dává těm, kteří přistoupí na jeho hru.

Reagovat

 

-11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jája 24. 09. 2004 10:19)

Další příspěvky v diskuzi (33 komentářů)

24. 9. 2004 14:51 | Fredy

Hergot, ještě jsem si ve dveřích vzpomněl, že Vám výnos pojišťovna zdaní 15% a pokud byste na to sáhl před 60 rokem, tak Vám z toho moc nezbude. Odbytné je v tomto případě 25% z vkladů. Už jdu pryč :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 24. 09. 2004 14:44)

24. 9. 2004 15:22 | Pavel

Myslím že jste zapoměl, že z příspěvku na pojištění zaměstnavatel neodvádí ani sociální a zdravotní pojištění. Takže těch 8000 ročně není zvýšení hrubé mzdy, ale zvýšení mzdových nákladů. Tomu odpovídá zvýšení hrubé mzdy o necelých 6000 Kč. Dále jsem ve vyšším daňovém pásmu, což také výpočet změní. Argumentu s nemocenskou a dovolenou nerozumím, vy byste po dobu nemoci a dovolené nespořil? Máte pravdu, že budu mít nižší základ pro výpočet důchodu, ale obávám se že při mém příjmu a platném způsobu výpočtu důchodů je to skutečně zanedbatelné. A navíc nabídka skutečně byla "ber nebo nech ležet".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 24. 09. 2004 14:44)

24. 9. 2004 17:59 | Fredy

Když něco zjednoduším, tak je to pak těžké pochopit. Uznávám a omlouvám se. Nic méně mé výpočty jsou správné. Výchozí stav je ten, že Vám firma přispívá těch 8.000 Kč a jinak máte hrubý plat 17.000 Kč. V čistém 12.970 Kč. Já jsem na tu "hru" nepřistoupil a nechal si zvednout plat o 8.000 za rok, což obnáší přibližně 17.667 Kč měsíčně a v čistém 13.454 Kč. Rozdíl je 484 Kč v můj prospěch. Firma mi přidala v hrubém 667 Kč, já tratím na odvodech 183 Kč. Beru to ze svého pohledu. Vím, že jsem také zatížil i firmu o 233 Kč, které by za mě zaplatila státu. Celkově by odvedla za sebe a za mě dohromady o 416 Kč více. Potud vysvětlení mých základních výpočtů.
Vy jste pro firmu zajímavější o 233 Kč. Takový je rozdíl mezi Vaší teoretickým hrubým mzdovým nákladem (23.617) a mým (23.850).
Když mám vyšší hrubou mzdu, tak mám i vyšší průměr na dovolenou. Ale to je stále rozdíl 667 Kč. Ten rozdíl ve výpočtu důchodu by byl asi zanedbatelný, spíše jsem to uvedl jen jako paradox. Možná si s tím někdy pohraji a spočítám to přesně.
Kdybychom počítali třeba HM - 30.000 Kč, tak je to podobné. Jen pro firmu byste byl levnější. Nebo-li firma by za Vás zaplatila asi o 900 Kč celkově méně, ale porovnání přínosu pro Vás a pro mě by bylo skoro stejné. Tam se to liší jen o koruny. Rozhodující je porovnání zhodnocení pojišťovnou a třeba v akciovém fondu. Chtěl jsem tím jen ukázat, že není všechno zlato, co se třpytí.
Ovšem, jak píšete, neměl jste jinou „lepší“ volbu, tak nemáme co řešit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+36
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 24. 09. 2004 15:22)

24. 9. 2004 21:43 | Jan Sladký řečený Kozačka

v poslední době se vůbec se zaměstnaneckými "výhodami" roztrh pytlík kozlíka šikuly ... každá firmička s více než pár zaměstnanci je oslovována finančními žraloky s nabídkou daňové optimalizace .... jaká to šalba, jaký to klam... ano, něco ty lidičkové získají, ale získá hlavně jejich zaměstnavatel.... k popukání poté zůstává, když novodobý politruci s honosnými anglicky psanými tituly poskakují s linolinovými úsměvy před zaměstnanci a oni jim musí s vážnou tváří naslouchat... a věřte, bývá to taškařice velmi zábavná.... oni si snad vážně myslí, že jim to ti mravenečkové dole žerou ...

Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

25. 9. 2004 21:35 | Jirka

Aby to srovnání bylo poctivé, je nutné dodat, že pro člověka, který přitahuje maléry jako magnet může být výhodnější životní pojištění, protože pojistná částka může být mnohem vyšší než to, co stihl zaplatit na pojistném. Nevím, jak je to u penz. připojištění, ale důchodovku mám kombinovanou s úrazovou a životní pojistkou a v případě nehody bych přestal pojistné na důchod platit. Pojištění beru jako nástroj pro diverzifikaci rizika. Když se mi nic nestane, budu rád, že jsem část uložil do OPF, pokud budu mít smůlu, vydělám na pojištění. Do fondů ale dávám více a raději.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 24. 09. 2004 17:59)

25. 9. 2004 22:44 | Jirka

Zaměstnavateli do toho nic není. Ani vy, ani zaměstnavatel nejste povinni se této "hry" účastnit. Pokud si zaměstnavatel chce optimalizovat daně nebo si vylepšit image a rozhodne se připlácet zaměstnancům na pojištění, může to zaměstnancům pouze nabídnout, ne je k tomu nutit. Chcete-li ovšem ten příspěvek využít, musíte přistoupit na jeho podmínky. Máte tedy na výběr: příplatek nebo svobodu. Jinak s Vámi souhlasím. Taky mi pilo krev, že jediná rekreace, na kterou dostanu příspěvek je válení u zablácené louže, takže ten příspěvek berou pořád ti samí se špatným vkusem pro dovolenou. Se stravenkami to bylo o trochu lepší. To byl také jediný příspěvek, který jsem využíval. Zaměstnanci musí pochopit, že na ty výhody všichni sborem vydělávají, ale jen některým se to vrací. Bohužel spousta z nich žije stále v omylu, že ty výhody vyplácí zaměstnavatel z vlastní zlaté jabloně. A se státními příspěvky je to nemlich totéž. Erár není dárce, jen přerozdělovač s vlastní spotřebou. Dává těm, kteří přistoupí na jeho hru.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jája 24. 09. 2004 10:19)

26. 9. 2004 20:41 | Fredy

Jenže tady jde o něco jiného. Bavíme se o zaměstnaneckých výhodách, neboli příspěvcích zaměstnavatele. Tady si pojišťovny hrají na spořitelny. Aby to bylo lákavé, aby nebylo těch poplatků tolik, tak se pojistka "odrbe" o to hlavní, to je pojistná částka. Buď se sníží pojistná částka na minimum (jenže těmto vzal tipec zalobovaný poslanec Kraus) a nebo se prosazuje důchodová pojistka a nebo investiční pojistka. Investička negarantuje pojistnou částku. Tudíž se jedná o produkty, které jsou z pojistného hlediska propadáky. Možná a právě proto byste očekával, že ta druhá stránka (spoření) to vylepší. Nevylepší. Dodnes nechápu, jak mohou naši ministři vyhazovat naše peníze oknem?
Vaše pojištění je asi o něčem jiném. Osobně mám také rizikové pojištění s doplňky na dost vysokou částku. Ale kapitálovky a podobné mutace mi nesmí do domu.
Ještě dodatek, na pojištění se vydělat nedá. Maximálně, jako živitel rodiny, zajistíte své děti a ženu. Vám už to moc nepomůže.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 25. 09. 2004 21:35)

27. 9. 2004 9:00 | Jája

Ano, makroekonomové to vidí takto. Ale kdesi proskočila zpráva, že se do státních zaměstnanců jednou počítali vojáci, pak se zase vyndali, to aby ta průměrná mzda nevypadala zase tak vysoká, pak se zase zruší pojem životní minimum a udělá se z něho existenční minimum, další rok pak třeba minimální záchovná dávka a tak dále. Když se každý rok kouzlí s jinými čísly, vypadá to docela hezky, ekonomika docela i roste. Nerostou ale jen ta čísla? Což takhle počítat několik let za sebou se stejnými čísly, to by byla jiná. Mno, a ještě jedno: až nám ty peníze, našetřené na důchody, převedou naši kouzelníci na EURO, tak bude docela jedno, kdo si šetřil a kdo ne. To pak všichni společně doceníme Erikův slamník. Nechci být pesimista, ale v 1. pol. 90. let stačilo pouhých pět let na totální znehodnocení úspor řady lidí, hlavně těch, co měli pár let před důchodem. Další lidi párr let před důchodem teď slyší, že jim stát nic nedá a ještě je konverzí na EURO znovu okrade (nechci být zlomyslná, ale ve prospěch našich západních sousedů). Tak mi rozumně vysvětlete, proč pořád šetřit, když to vždycky někdo rozkrade! (a to záměrně neuvádím, že se v těchto končinách jednou privatizuje, pok znárodňuje, pak se dělá měna, mezitím se arizuje, prostě se neustále krade z pozice moci, aniž by se ukradené vrátilo majiteli. Vezměte si dějiny českého státu za posledních 100 let. Kolikrát se tu ve velkém a na základě zákonů přesouvaly majetky?)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 24. 09. 2004 13:39)

27. 9. 2004 11:25 | Fredy

No právě proto, je třeba mít vše pod kontrolou. Když si vezmete vše, co jste popsala a zahrnete to do osobního plánu, tak Vás nemůže nic zaskočit. Skoro nic. Možné je samozřejmě všechno, ale spoustu z toho se dá předvídat a včas eliminovat.
Pokud si ovšem někdo myslí, že má "zaměstnanecké výhody" a tudíž je za vodou, tak se velice mýlí. Za vodou jsou právě a zase jen ti "finanční žraloci". Sem tam nějaký ten plankton zbude i pro obyčejný potěr.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jája 27. 09. 2004 09:00)

29. 9. 2004 18:19 | vladku at email.cz

Hmm celkem dobře spočítáno až na jednu věc. Doufám, že nic mi nebrání příspěvek zaměstnavatele použít v rámci investičního životního pojištění čistě do akciových fondů, pak se neprojeví složené úroky a jsem na tom lepší.
Jen doufám, že ta vnucená smlouva u většiny zaměstnavatelů je investiční živ. pojištěni...
(Nemám zaměstnavatele přispívající, ale právě uvažuji o založení a s domluvou čístá mzda-4000 (cca), ale příspěvek 8000 na Investicni...)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+61
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 24. 09. 2004 14:44)

29. 9. 2004 18:20 | vladku at email.cz

Hmm celkem dobře spočítáno až na jednu věc. Doufám, že nic mi nebrání příspěvek zaměstnavatele použít v rámci investičního životního pojištění čistě do akciových fondů, pak se neprojeví složené úroky a jsem na tom lepší.
Jen doufám, že ta vnucená smlouva u většiny zaměstnavatelů je investiční živ. pojištěni...
Nemám zaměstnavatele přispívající, ale právě uvažuji o založení a s domluvou čístá mzda-4000 (cca), ale příspěvek 8000 na Investicni... + pojištění invalidity z jakéhokoliv důvodu, které samostatně nejde (Aviva, CSOB, Allianz)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 24. 09. 2004 14:44)

29. 9. 2004 20:26 | Fredy

Hmm, když si chcete chodit kupovat pečivo do mlékárny, tak proč ne? Občas tam mívají oschlé rohlíky, většinou za vyšší cenu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+12
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (vladku at email.cz 29. 09. 2004 18:20)

24. 2. 2011 11:32 | Laďka Žáková

Dobrý den všem, zaujal mě tento článek, protože právě zpracovávám diplomovou práci na téma "Pracovní motivace". Kdybyste měli chvíli, prosím vás o vyplnění dotazníku týkajícího se této problematiky. Nezabere vám víc než 5 minut a je anonymní. Předem díky. Dotazník: http://uroven-pracovni-motivace.vyplnto.cz/
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Havel

advokát

Stanislav Gross

expremiér a podnikatel

Jaroslav Havel
ÚSPĚŠNOST
75,00 %

z 4 duelů
×
Stanislav Gross
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 40 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Fondy zaměřené na daňovou optimalizaci, Peníze, Cash flow, bankovnictví, václav stárek, česká spořitelna, andrej babiš, karel havlíček, komix, FORTIS, nezdaněný benefit, milionář, michal hanych, 305/2009 Sb., vládní koalice, horizont, sodexo, Tři králové

2T53520, 4T34443, 3E70774, 3L67611, 3AR5888

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK