Pojišťovny: není rating jako rating

Ratingová známka odráží schopnost společnosti dostát svým závazkům. Některé pojišťovny se takovým vysvědčením chlubí, jiné mu nepřikládají valný význam a další se svá "béčka" snaží vysvětlit, protože k nim přišly jak "slepý k houslím". Nakolik jsou známky porovnatelné a proč si je některé pojišťovny nechávají zpracovávat a jiné se odvolávají na výsledky svých matek?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 10. 2004 14:13, Kovanda

Děkuji za informaci - koukal jsem tam a máte pravdu. Nenapadlo mě, že když tam mají uvedenu ČP či ČPP česky, že to u Amcica bude anglicky.

Zobrazit celé vlákno

+61
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 9. 2004 8:32, Petr Šafránek

V článku je chybná informace, cituji: "Hlavním důvodem, proč ostatní pojišťovny o rating nepožádaly, je podle Milana Káni hodnocení České republiky, které je BBB..." Ve skutečnosti je rating ČR od agentury S&P "A" (nedávno byl snížen z A+ právě na A).

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 43 komentářů)

26. 5. 2005 12:30 | aaaalbe

ČESKO - SLOVENSKÁ reklamní a obchodní společnost Family G je vydavatel Inzertního katalogu Family G info, dále nabízí on line inzerci (auto, nábytek, dovolená, bazar, řemeslníci...), reklamu firem, bílou a černou elektroniku, splátkový prodej, půjčky.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2004 10:44 | Family G

ČESKO - SLOVENSKÁ reklamní a obchodní společnost Family G je vydavatel Inzertního katalogu Family G info, dále nabízí on line inzerci (auto, nábytek, dovolená, bazar, řemeslníci...), reklamu firem, bílou a černou elektroniku, splátkový prodej, půjčky.
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2004 10:44 | Family G

ČESKO - SLOVENSKÁ reklamní a obchodní společnost Family G je vydavatel Inzertního katalogu Family G info, dále nabízí on line inzerci (auto, nábytek, dovolená, bazar, řemeslníci...), reklamu firem, bílou a černou elektroniku, splátkový prodej, půjčky.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2004 10:43 | Family G

ČESKO - SLOVENSKÁ reklamní a obchodní společnost Family G je vydavatel Inzertního katalogu Family G info, dále nabízí on line inzerci (auto, nábytek, dovolená, bazar, řemeslníci...), reklamu firem, bílou a černou elektroniku, splátkový prodej, půjčky.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 11. 2004 12:17 | Family G

ČESKO - SLOVENSKÁ reklamní a obchodní společnost Family G je vydavatel Inzertního katalogu, dále nabízí on line inzerci (auto, nábytek, dovolená, bazar, řemeslníci...), reklamu firem, bílou a černou elektroniku, splátkový prodej, půjčky.
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 11. 2004 18:08 | Family G

ČESKO - SLOVENSKÁ reklamní a obchodní společnost Family G je vydavatel Inzertního katalogu, dále nabízí on line inzerci (auto, nábytek, dovolená, bazar, řemeslníci...), reklamu firem, bílou a černou elektroniku, splátkový prodej, půjčky.
+39
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 10. 2004 20:37 | Šmudla a Šmudlenka

Mohl bych požádat redakci Peníze.cz aby zveřejnila také tabulku ratingů cca 20-ti největších světových pojišťoven (a proč ne i zajišťoven)? Přiznám se, že hledat to na stránkách agentur je poněkud pracné a že se mi to ne vždy podaří. Ono je totiž velice udivující, že například dcera ALLIANZ je na tom v ČR mnohem hůře, než matka, což jistě o něčem svědčí: přinejmenším to, že to není všude jednoduché a že jméno samo o sobě ještě neudělá pohádkový výsledek. Třeba u ALLIANZ se čekalo, že do 5-let to tu všechno rozemele (konkurenci), a že se stane jakousi novou ČP. A protože tu máme prakticky již jen dvě "bezprizorné" pojišťovny (všechny ostatní jsou součástí větší nadnárodní skupiny), může být zajímavé podívat se, jak si u nás vede dcerka. A když už by redakce byla tak zlatá, bylo by geniální, kdyby vedla tabulku také těch českých, ale se srovnáním k matce (tak například Wienner Stadtische, matka KOOPERATIVY není úplně největší světová pojišťovna a ve 20-ti prvních asi nebude). Díky předem
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2004 20:07 | Šmudla a Šmudlenka

Jen se velice divím, jak se vnitřní doklad MF dostal do rukou novinářů v TV Nova, a jak se asi dostal na internet. Jaký by asi byl rating takového ministerstva financí? Nehledě k tomu, že zmiňovaná "zpráva" o kritickém hodnocení pojišťovny MF na TV HOVNA (jinak tu splaškovitou strupturu neumím nazvat) neměla žádnou zpravodajskou hodnotu, navíc uvedenou v hlavních zprávách. Spíše to svědčí o banánovitosti ratingu naší země, kde se dá jednak zpronevěřit cokoliv, a uplatit si TV, aby Vám do hlavních zpráv vrazila něco, co se tváří jako informace, ale co je v podstatě konkurenční útok. Případ ČPP je zajímavý dle mne právě z pohledu, který tu zde nastiňujete, asi se připravuje nějaká bitka o vlastnictví.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2004 14:23 | Petr Šafránek

Pokud by "AMCICO" nemělo v OR zapsán též anglický název, byl by v seznamu uveden název český, neboť nebývá zvykem názvy společností překládat. V tomto případě ovšem je anglický název oficiálně zapsán v OR, proto jej použili, čímž (nejen)Vás zmátli....
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2004 14:13 | Kovanda

Děkuji za informaci - koukal jsem tam a máte pravdu. Nenapadlo mě, že když tam mají uvedenu ČP či ČPP česky, že to u Amcica bude anglicky.
+61
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2004 14:06 | Petr Šafránek

Omlouvám se, zjistil jsem, že Vás to tam bez mého hesla nepustí, tak nezbývá, abyste se sám zaregistroval (je to bezplatné) a pak se již můžete přesvědčit, že FIRST AMERICAN CZECH INSURANCE COMPANY má opravdu rating AAA
+54
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2004 11:37 | Petr Šafránek

Pane Kovando, obávám se, že hledáte problém tam, kde není. Rozhodující je název zapsaný v obchodním rejstříku. Tam najdete PRVNÍ AMERICKO -ČESKÁ POJIŠŤOVNA, a.s. angl. FIRST AMERICAN CZECH INSURANCE COMPANY. No a když hledáte na stránkách SP, musíte samozřejmě hledat anglicky, nikoliv česky. Pro hledání se ovšem musíte na těckto stránkách nejprve zaregistrovat. Abych Vám ušetřil práci, o ratingu AAA se můžete přesvědčit na adrese http://www2.standardandpoors.com/NASApp/cs/ContentServer?pagename=sp/Page/OrgRatingsPg&r=1&l=EN&b=2&s=142&ig=313&SearchValue=330706
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2004 10:49 | Kovanda

Je zajímavé podívat se na internet pojišťovny AMCICO, kde píšou: "PRVNÍ AMERICKO-ČESKÁ POJIŠŤOVNA, a.s., je první a jedinou životní pojišťovnou v České republice, jež byla prestižní nezávislou agenturou Standard & Poor's oceněna nejvyšším možným ratingem AAA."
Docela by mě zajímalo, jak se vlastně jmenují - AMCICO AIG Life nebo První americko-česká poj.? Zajímavější je, že ani jeden název nelze nalézt na stránkách Standard&Poor´s. Buď je tedy chyba na straně Standardů nebo si Amcico vymýšlí.
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 9. 2004 17:55 | Petr Šafránek

Tak se nám ochladilo, pan Kolda přestal své tělo vystavovat přílišnému slunečnímu záření u rybníka a ejhle - na světě jsou velmi solidní a inteligentně napsané diskusní příspěvky! Jen tak dál!!!
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2004 9:12 | Kamil

Jestliže si pořádně přečtete můj předposlední příspěvek, tak zjistíte, co se za těmi pozitivními čísly skrývá. Zisk je uměle zvýšen mimo jiné účetní prasárny díky tomu, že pojišťovna netvoří dostatečné rezervy (a to neříkám já, ale MF). To lze dělat krátkodobě, ale nikoli mnoho let při trvající dumpingové cenové politice (ne všude, ale v některých segmentech trhu). PČS vs. Kooperativa: máte pravdu, a většina zaměstnanců Kooperativy z toho radost nemá. Byl to obchod upečený na úrovni akcionářů ČS a Koop. v Rakousku. Už ta nesmyslně vysoká cena dokládá, že tímto obchodem se kompenzovaly jiné vzájemné obchody. A Vaše narážky na "očerňování" ČPP? Určitě by byly na místě, kdyby se tady objevovaly nepodložené, smyšlené či přeháněné informace. Bohužel, ty informace pocházejí z důvěryhodných zdrojů (MF)..... (zbytek si doplňte sám)
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2004 14:22 | alias Kamil

Pan Boucek nespekuloval, ale přesně popsal skutečnost. A jestli je Vám to málo, tak ocituji z kontrolního protokolu MF ještě jednu zajímavou věc (a není to agentura JPP ani tajemné dohady, pěkně slovo od slova:-): "...Vytvořením fondu byl sledován účel vylepšení ekonomických poměrů a jeho dokladování například při výpočtu solventnosti pojišťovny, a tím zakrytí stavu neschopnosti pojišťovny dostát svým závazkům. … … Pojišťovna jenom potvrzuje ekonomickou potřebnost udržení její číselné hodnoty v položce vlastního kapitálu z důvodů nedostatečnosti jiných relevantních zdrojů.“ na jiném místě: "...Podhodnocení rezerv má za následek také nižší tvorbu vyrovnávací rezervy, vyšší vykazovaný hospodářský výsledek a zdánlivě příznivější solventnost."
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 9. 2004 17:38 | Jan Kolda von Žampach

Dejme tu ČPP konečně stranou, prosím. Pokud bych byl tak bláhový, opakuji bláhový, a začal zde před lety podnikat coby pojišťovna, avšak bez renomovaného zahraničního akcionáře v zádech nebo bez varianty koupě či ovládnutí již zavedené větší až velké pojišťovny, jaké problémy bych asi tak, především, Kamile řešil? Maně mě napadá dát o sobě vůbec nějak vědět. Dát vědět a hodně viditelně(!) svým potenciálním(!) klientům a také zprostředkovatelské(!) síti. Skrze nějaký vhodný a především pro klienty tzv. výhodný pojistný produkt a skrze velmi přijatelnou provizní politiku. A pokud je pojistný produkt navázán na nějakou zákonnou(!) povinnost(!), tím, Kamile, lépe. Čím to ale zaplatím? Mj. i úsporou nákladů: žádný mramor, žádné zbytečné stohy papírů, tzn. hlídat si nákladovost, tedy být v nákladech níže, než konkurence. A ta si může potom, pochopitelně, cosi plkat o hranici rentability a dumpingových cenách. Jakoby nepoužívala, když přijde co k čemu a na lámání chleba, totéž sama také. Dále asi budu hledat další(!), ještě ne zavedenou konkurencí tolik "obsazené" příležitosti, ty budou ale s velkou pravděpodobností více či velmi rizikové. Pokud některá rizika příliš podcením, spolu s jistě očekávatelnými "prvními" chybami mého managementu, budu řešit jednu z prvních vážných hrozeb. Z té mám však šanci dostat se jednak kapitálovým posílením (kapitálem vlastním či cizím), jednak naředěním(!) problémů další, již pokud možno z chyb poučenou, expanzí. Mezitím také třeba obdržím, od pana Špirakuse a dalších makléřů, nějaké to první a viditelnější ocenění :-)) V případě úspěšně nastartované expanze však, paradoxně, budu čelit další, ještě vážnější hrozbě svého podnikání. Trh je přece poměrně již dlouho obsazen a je jen pochopitelné, že konkurence začne řešit co se mnou. Po dobrém, nebo tzv. po zlém: byť, ano a jistě, elegentně, nejlépe nepřímo, jak jinak. Ano, mé prohřešky mládí se mohou proto velmi hodit, třeba skrze právě dostatečnou tvorbu či právě ne rezerv a účetní "kouzla" s tím související. Na tvorbu rezerv může být, samozřejmě, vždy názor různý, zvláště potom různý i v čase(!), a klíčové pro můj další vývoj bude právě stanovisko státního dozoru a dohodnutý způsob řešení námitek a odstranění problémů. A pokud kdokoli anonymně tajemný začne na veřejně navštěvovaném webu zasvěceně(!) prý(?) citovat z tzv. kontrolního protokolu MF, velmi zpozorním. Pochopitelně. No, také se podívám na datum v kalendáři: ejhle, vždyť ono se nám vesele připozdívá, za pár týdnů to vlastně vše zase, Kamile, začne znovu! Co? No přece to vše kolem zveřejnění sazeb povinného ručení na rok 2005 :-) Co tím chci především říci? Dle mého názoru ratingové ocenění jako spekulativní ve své podstatě přináleží všem drobným a středním pojišťovnám, tedy pokud nemají za zády někoho opravdu významného. Ta ČPP v tom není sama vyjímkou, proč tedy nejmenovat a neproprat i ty další?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2004 21:27 | Ivan Špirakus, PORTFOLIO ALFA s.r.o.

Typicky české uvažování - za vším vidět podfuk. Vy si myslíte, že by S&P či jiní riskovali své jméno a důvěryhodnost kvůli takovému lacinému triku a několika zákazníkům navíc v neznámě ČR ? Vždyť se na jejich názory spoléhají miliony investorů na celém světě ! Placený a plnohodnotný rating pojišťoven je v zahraničí zcela standardní věc. Podle čeho si asi vybírají pojišťovny své zajistitele ? Přece podle ratingu ! Pokud jste z oboru, tak jste si asi všiml co udělalo s 8. největší zajišťovnou na světě Converium snížení S&P ratingu na BBB ? Víte o kolik klientů (pojišťoven) okamžitě přišli ? Podle vás by to určitě spravil milion dolarů někomu do kapsy - jenže tak to (bohudík) v ratingu nefunguje.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2004 17:46 | Jan Kolda von Žampach

Nezlobte se, tento článek a téma je přece trochu o něčem jiném, než jen o ČPP. Je o ratingu z veřejných informačních zdrojů. A Vaše poslední povídání? Nemohu si pomoci, ale příliš mi připomíná protažený obličej právě pojišťováka od konkurence, kterému z kmene odchází klient jinam: kyselé řeči a strašení. Ale to je spíše Váš problém. Mým problémem je zase "spekulace", jestli na "Vaše" řeči o rizicích skočím, či ne :-)) Více však k téma a z jiné strany. Velice by mne zajímalo, jaký rating byste potom přidělil takové Pojišťovně České spořitelny (kupodivu bez uvedeného ratingu!!!), resp. spíše mám na mysli právě(!) tu její polovinu, kterou, jako celou(!) malou(!) pojišťovnu (tj. pojistný kmen, budovy, zařízení, lidé), si nedávno zakoupila Kooperativa. Pokud vycházím z veřejných informačních zdrojů, kdy zůstavší(!) zbytek dnes jásavě ze spořitelny konečně(!) vykřikuje do světa své úspěchy a zdůvodňuje je mj. právě specializací jen na životní pojištění, tak, ehm, ehm, Kooperativa si koupila, skrze kmen neživotního pojištění, pěkný šunt! Ano, šunt, a také velmi drahý, vždyť okolnosti se, tuším, přetřásaly také i zde na serveru v jednom článku a diskusi. Navíc podmínky koupě byly a jsou takové, že kupec má, a na pěkně dlouhou dobu, dokonale svázané ruce ve věci snižování mzdových nákladů (kulantně řečeno). Chudák Kooperativa! Koupila si šunt! Jaký by měl potom tento šunt, takto sám vydělen a jako komplet malá pojišťovna, asi v tabulce tohoto článku rating? Nechce se mi také předpokládat, při Vašich tak zasvěcených komentářích, že věříte tomu, že pojišťovny podnikají s výhledem tak na ten 1 rok dopředu, jako nějaké hokynářství: při prvním nebo druhém roku vykázané ztráty se kšeft prostě zavře, a je to. Tomu tak přece, třeba právě v peněžnictví obecně, vůbec není! Proto se domnívám, že i Kooperativa jistě ví, co si za "ošklivé kačátko" od České spořitelny koupila a proč. A ČPP? V těchto mnou výše uvedených souvislostech jiného "ošklivého kačátka"? Opravdu jste mě donutil, že jsem se na její web podíval ještě jednou. Ten raketový graf nárůstu pojistného z roku na rok je u ČPP opravdu velice, velice zajímavý. Už se nedivím, že konkurence začíná být nervózní: vždyť získávání nových klientů a nové hotovosti je nezbytným předpokladem případného ozdravení každé pojišťovny. Tak co? Co s tím konkurence, v našich luzích a hájích a ještě zavčas, udělá? Obávám se, že právě Vaše aktivity pod různými nicky mi dávají na to alespoň částečnou odpověď. Třeba se však vůči Vám mýlím a proto se také předem, pro všechny případy, omlouvám. Vždyť mýliti se je tak lidské :-))))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2004 14:34 | Kamil

A ještě k tomu Vašemu vozítku do 1000 ccm: ono se traduje, že je úplně jedno, kde máte povinné ručení, ale pravda to není. Hypotetický (nikoli však nereálný příklad): se svým "prdítkem" na dálnici zaviníte řetězovou nehodu, bude tam pár kamionů s naftou, která vyteče do vodní nádrže, nějaký kamion s nákladem nových mercedesů, pár doživotně zmrzačených lidí atd. Škoda na majetku třeba 25 mil. a na zdraví (doživotní renty pro vysoce postavené manažery...) třeba za 50 mil. Kč. Vaše pojišťovna krachne a řeší to Kancelář pojistitelů. Ta však dle zákona uhradí pouze škody do výše základního limitu pojistného krytí (18 mil. majetek/35 mil. zdraví) bez ohledu na to, že jste třeba u své pojišťovny měl sjednaný limit vyšší. Všechno nad základní limit budete muset platit ze svého a 99,9 % Čechů v tomto případě rovnou může vyhlásit osobní bankrot. Určitě mě napadnete, že příklad je z kategorie sci-fi. Tady taky platí, že na 99,99 % se Vám nic takového nestane, ale náhoda je blbec... Navíc, i u malých škod se setkáte s problémem: Kancelář pojistitelů dle zákona neřeší škody do 5 tis. Kč. Takže se svým trabíkem urvete někomu u oplíka zpětné zrcátko dejme tomu za 4.900 Kč a pak to budete muset po krachu Vaší pojišťovny zatáhnout ze svého a původně levné pojištění se pěkně prodraží:-)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Tomek

podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum

Martin Poš

podnikatel, Cybex

Ondřej Tomek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Martin Poš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services