Výpočet RPSN
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Vlastislav Bříza
podnikatel, Koh-i-noor
Roman Vaněk
kuchař a podnikatel
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Se 'samoobsluhou' již neušetříte
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
2. 9. 2004 9:16, Klára K.
Já jsem dlouholetý klient ŽB a když si zavzpomínám, proč jsem k nim přešla, tak to bylo neúměrné zdražování poplatků České spořitelny. V průběhu těch let se ale neustále jejich služby zhoršují a zdražují. Zrušením samoobslužných zón mě přesvědčili, že teď dělají všechno proto, aby lidi dohnali k tomu, že jim budou platit pořád víc a víc na poplatkách. Já osobně odmítám platit několik 100-200 Kč měsíčně za to, že si někam nechávám posílat výplatu, za 2 trvalé příkazy a za cca 2 jednorázové příkazy měsíčně. To mě přijde trochu předražený a určitě se podívám jinam. Udělám to přesně tak, jak tady píše pan Pavel - půl roku zdarma balíček a pak jinam.
Jinak si ještě neodpustím poznámku ke zdůvodnění rušení samoob. zón ze strany ŽB (že lidi je nepoužívají). Já osobně tyto zóny používala minimálně 2-3x do měsíce a vždycky když jsem tam šla, tak jsem tam nikdy nebyla sama, vždycky jsme měli o bankovní terminál zájem minimálně dva lidi. Dost pochybuju, že to byla vždycky náhoda a že když jsme odtamtud odešli, již ten den nikdo nepřišel. To mi přijde skoro až směšný.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
27. 8. 2004 11:27, Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )
Je zajímavé, z mého pohledu, že třeba právě v porovnání s takovým brontosauřím litrem trhu v retailu, Českou spořitelnou, byla Živnostenská banka jediná, která samoobslužné zóny před "vchody" ke svým přepážkám důsledně v ČR zavedla!
Jistě, s cílem odfiltrovat běžné operace z přepážek a už tehdy šetřit na mzdových a investičních nákladech. Taková Česká spořitelna si nastavěla, místo toho, doslova paláce, s kterými si dnes neví rady (vše ale stejně zaplatí nakonec její klienti na poplatcích) a, když jdu kolem místní úřadovny, tak se tam, s odstupem dekády a už asi potřetí či počtvrté, zase předělávají přepážky a vůbec celý interiér. To také něco spořitelnu stojí a klienti to nakonec také mastně zaplatí :-(
Tehdejší přístup Živnobanky se zdá být proto daleko racionálnější. Odpovídal plně trendu a vizím, jak má vypadat a jak má být standardně vybavena úřadovna banky. Aby se také šetřily náklady! Což si každý mohl a může ověřit i dnes, třeba už v tom blízkém a vyspělejším přeshraničí :-)
Ostatně, odpovídala tomu ve výsledku i více než příjemná poplatková politika banky vůči svým klientům: viz ještě loňské dobré umístění Živnobanky ve srovnání s náklady na vedení účtu u ostatních bank. Připočtu-li si navíc dobrý kredit Živnobanky, která nebyla postižena ani zdejší velkou bankovní úvěrovou krizí, nebylo, až donedávna a jako dobrá volba, mnoho co řešit. Pro ty, kteří měli Živnobanku v ještě rozumném dosahu. To je ale vše dnes, žel, ze známých důvodů po nástupu nového vlastníka banky již minulostí.
Rušení samoobslužných zón bych proto nepřeceňoval, je to holt vývoj. Ano, skutečně máme zde další a především více používané kanály pro (samo)obsluhu účtu.
A pro podání jednorázových příkazů v úřadovně nám zde, litr trhu v reatilu, v masovém měřítku a příkladem zavedl tzv. sběrné boxy. Potom obyčejná papundeklová krabice, někde v rohu úřadovny, vyjde jistě daleko levněji, než obnova již odepsaného zařízení v samoobslužné zóně. To, že je rozdíl mezi podaným a zpracovaným příkazem na přepážce (nebo právě v zóně) a mezi hozením příkazu do sběrného boxu, je věc jiná.
Tedy jediné, s čím mohu snad po přečtení článku a mezi řádky spekulovat, je, že Živnobance se nedaří zajistit plánovaný nárůst klientely nebo že klientela dokonce z Živnobanky odchází. Potom se skutečně další obnova či jen údržba samoobslužných zón může jevit, účtařům banky, jako přehnaný a nákladný luxus.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 8 komentářů)
5. 9. 2004 23:01 | HonzaV
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
2. 9. 2004 9:16 | Klára K.
31. 8. 2004 1:01 | Kristýna Havligerová
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 8. 2004 16:40 | Docent
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 8. 2004 13:36 | Pavel
30. 8. 2004 13:27 | Pavel
27. 8. 2004 13:15 | Mgr. Pavel Doseděl, Moravskoslezský kraj
27. 8. 2004 11:27 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )
Rušení samoobslužných zón bych proto nepřeceňoval, je to holt vývoj. Ano, skutečně máme zde další a především více používané kanály pro (samo)obsluhu účtu. A pro podání jednorázových příkazů v úřadovně nám zde, litr trhu v reatilu, v masovém měřítku a příkladem zavedl tzv. sběrné boxy. Potom obyčejná papundeklová krabice, někde v rohu úřadovny, vyjde jistě daleko levněji, než obnova již odepsaného zařízení v samoobslužné zóně. To, že je rozdíl mezi podaným a zpracovaným příkazem na přepážce (nebo právě v zóně) a mezi hozením příkazu do sběrného boxu, je věc jiná. Tedy jediné, s čím mohu snad po přečtení článku a mezi řádky spekulovat, je, že Živnobance se nedaří zajistit plánovaný nárůst klientely nebo že klientela dokonce z Živnobanky odchází. Potom se skutečně další obnova či jen údržba samoobslužných zón může jevit, účtařům banky, jako přehnaný a nákladný luxus.