Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Ukončením některých služeb samoobslužných zón donutí Živnostenská banka majitele běžných účtů připlatit si 360 Kč ročně za kanál přímého bankovnictví nebo si pořídit produktový balíček. Jen jejich prostřednictvím budou moci nadále provádět některé transakce či získávat minivýpisy.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 9. 2004 9:16, Klára K.

Já jsem dlouholetý klient ŽB a když si zavzpomínám, proč jsem k nim přešla, tak to bylo neúměrné zdražování poplatků České spořitelny. V průběhu těch let se ale neustále jejich služby zhoršují a zdražují. Zrušením samoobslužných zón mě přesvědčili, že teď dělají všechno proto, aby lidi dohnali k tomu, že jim budou platit pořád víc a víc na poplatkách. Já osobně odmítám platit několik 100-200 Kč měsíčně za to, že si někam nechávám posílat výplatu, za 2 trvalé příkazy a za cca 2 jednorázové příkazy měsíčně. To mě přijde trochu předražený a určitě se podívám jinam. Udělám to přesně tak, jak tady píše pan Pavel - půl roku zdarma balíček a pak jinam.
Jinak si ještě neodpustím poznámku ke zdůvodnění rušení samoob. zón ze strany ŽB (že lidi je nepoužívají). Já osobně tyto zóny používala minimálně 2-3x do měsíce a vždycky když jsem tam šla, tak jsem tam nikdy nebyla sama, vždycky jsme měli o bankovní terminál zájem minimálně dva lidi. Dost pochybuju, že to byla vždycky náhoda a že když jsme odtamtud odešli, již ten den nikdo nepřišel. To mi přijde skoro až směšný.

Reagovat

 

+26
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 8. 2004 11:27, Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )

Je zajímavé, z mého pohledu, že třeba právě v porovnání s takovým brontosauřím litrem trhu v retailu, Českou spořitelnou, byla Živnostenská banka jediná, která samoobslužné zóny před "vchody" ke svým přepážkám důsledně v ČR zavedla!
Jistě, s cílem odfiltrovat běžné operace z přepážek a už tehdy šetřit na mzdových a investičních nákladech. Taková Česká spořitelna si nastavěla, místo toho, doslova paláce, s kterými si dnes neví rady (vše ale stejně zaplatí nakonec její klienti na poplatcích) a, když jdu kolem místní úřadovny, tak se tam, s odstupem dekády a už asi potřetí či počtvrté, zase předělávají přepážky a vůbec celý interiér. To také něco spořitelnu stojí a klienti to nakonec také mastně zaplatí :-(
Tehdejší přístup Živnobanky se zdá být proto daleko racionálnější. Odpovídal plně trendu a vizím, jak má vypadat a jak má být standardně vybavena úřadovna banky. Aby se také šetřily náklady! Což si každý mohl a může ověřit i dnes, třeba už v tom blízkém a vyspělejším přeshraničí :-)
Ostatně, odpovídala tomu ve výsledku i více než příjemná poplatková politika banky vůči svým klientům: viz ještě loňské dobré umístění Živnobanky ve srovnání s náklady na vedení účtu u ostatních bank. Připočtu-li si navíc dobrý kredit Živnobanky, která nebyla postižena ani zdejší velkou bankovní úvěrovou krizí, nebylo, až donedávna a jako dobrá volba, mnoho co řešit. Pro ty, kteří měli Živnobanku v ještě rozumném dosahu. To je ale vše dnes, žel, ze známých důvodů po nástupu nového vlastníka banky již minulostí.

Rušení samoobslužných zón bych proto nepřeceňoval, je to holt vývoj. Ano, skutečně máme zde další a především více používané kanály pro (samo)obsluhu účtu.
A pro podání jednorázových příkazů v úřadovně nám zde, litr trhu v reatilu, v masovém měřítku a příkladem zavedl tzv. sběrné boxy. Potom obyčejná papundeklová krabice, někde v rohu úřadovny, vyjde jistě daleko levněji, než obnova již odepsaného zařízení v samoobslužné zóně. To, že je rozdíl mezi podaným a zpracovaným příkazem na přepážce (nebo právě v zóně) a mezi hozením příkazu do sběrného boxu, je věc jiná.
Tedy jediné, s čím mohu snad po přečtení článku a mezi řádky spekulovat, je, že Živnobance se nedaří zajistit plánovaný nárůst klientely nebo že klientela dokonce z Živnobanky odchází. Potom se skutečně další obnova či jen údržba samoobslužných zón může jevit, účtařům banky, jako přehnaný a nákladný luxus.

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (8 komentářů)

27. 8. 2004 11:27 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )

Je zajímavé, z mého pohledu, že třeba právě v porovnání s takovým brontosauřím litrem trhu v retailu, Českou spořitelnou, byla Živnostenská banka jediná, která samoobslužné zóny před "vchody" ke svým přepážkám důsledně v ČR zavedla! Jistě, s cílem odfiltrovat běžné operace z přepážek a už tehdy šetřit na mzdových a investičních nákladech. Taková Česká spořitelna si nastavěla, místo toho, doslova paláce, s kterými si dnes neví rady (vše ale stejně zaplatí nakonec její klienti na poplatcích) a, když jdu kolem místní úřadovny, tak se tam, s odstupem dekády a už asi potřetí či počtvrté, zase předělávají přepážky a vůbec celý interiér. To také něco spořitelnu stojí a klienti to nakonec také mastně zaplatí :-( Tehdejší přístup Živnobanky se zdá být proto daleko racionálnější. Odpovídal plně trendu a vizím, jak má vypadat a jak má být standardně vybavena úřadovna banky. Aby se také šetřily náklady! Což si každý mohl a může ověřit i dnes, třeba už v tom blízkém a vyspělejším přeshraničí :-) Ostatně, odpovídala tomu ve výsledku i více než příjemná poplatková politika banky vůči svým klientům: viz ještě loňské dobré umístění Živnobanky ve srovnání s náklady na vedení účtu u ostatních bank. Připočtu-li si navíc dobrý kredit Živnobanky, která nebyla postižena ani zdejší velkou bankovní úvěrovou krizí, nebylo, až donedávna a jako dobrá volba, mnoho co řešit. Pro ty, kteří měli Živnobanku v ještě rozumném dosahu. To je ale vše dnes, žel, ze známých důvodů po nástupu nového vlastníka banky již minulostí.
Rušení samoobslužných zón bych proto nepřeceňoval, je to holt vývoj. Ano, skutečně máme zde další a především více používané kanály pro (samo)obsluhu účtu. A pro podání jednorázových příkazů v úřadovně nám zde, litr trhu v reatilu, v masovém měřítku a příkladem zavedl tzv. sběrné boxy. Potom obyčejná papundeklová krabice, někde v rohu úřadovny, vyjde jistě daleko levněji, než obnova již odepsaného zařízení v samoobslužné zóně. To, že je rozdíl mezi podaným a zpracovaným příkazem na přepážce (nebo právě v zóně) a mezi hozením příkazu do sběrného boxu, je věc jiná. Tedy jediné, s čím mohu snad po přečtení článku a mezi řádky spekulovat, je, že Živnobance se nedaří zajistit plánovaný nárůst klientely nebo že klientela dokonce z Živnobanky odchází. Potom se skutečně další obnova či jen údržba samoobslužných zón může jevit, účtařům banky, jako přehnaný a nákladný luxus.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

27. 8. 2004 13:15 | Mgr. Pavel Doseděl, Moravskoslezský kraj

Původně jsem si v srpnu 2003 zřídil účet u ŽB. V září jsem musel přejít na balíček za 99 Kč. Obrovské potíže se získáním kontokorentu, resp. kreditní karty - musel jsem doložit spousty úředně oveřených dokumentů (ověření nebylo zadarmo), manželka musela přijít i osobně se mnou - a po 5 týdnech (!) jsem se dozvěděl, že nedostanu nic. Potřeboval jsem platby do zahraničí, inkasa šeků a různé speciální služby; na pobočce toho moc nevědeli, kvůli hodně věcem vždy volali do Prahy. Když jsem potřeboval upřesnit informaci, na infolince jsem obdržel jednu verzi odpovědi a na pobočce druhou. Většinou byla správná odpověď z infolinky. Abych to ukončil: K ŽB jsem přešel z eBanky, ale po mých zkušenostech konstatuji, že ŽB má mizerné služby, na pobočce často pracují nekvalifikovaní lidé a celkově mi připadá, že ŽB VELMI KLESLA s kvalitou svých služeb. Nejde mi o cenu, ale o kvalitu/cena. Dnes mám účet u HVB a Citibank a jsem maximálně spokojený. V CB mám veškeré příchozí platby zdarma, včetně zahraničních (účet mám vedený zdarma) a z HVB mi platby odcházejí. K tomu soukromé šeky v HVB, kontokorent na 60.000 a osobního bankéře grátis :-) Mohu potvrdit, že s HVB nemám problém a když jsem něco potřeboval, napsal jsem e-mail bankéři a pak jsem se jen dostavil k podpisu v dohodnutém termínu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

30. 8. 2004 13:27 | Pavel

Jsem rád, že někdo napsal tento článek a informoval o této změně. Sám jsem doposud samoobslužných zón používal a s touto změnou jsem se rozhodl, že ŽB opustím, protože její kvalita služeb šla velmi dolů a k tomu velké zdražení pro lidi, kteří mají velmi málo obratů na účtu. Jaké bylo moje překvapení, když mě na pobočce přemlouvali, abych zůstal a nabídli mi pulroční vedení balíčku zdarma nebo jiné ceny za používání služeb. Nechám si to ještě rozmyslet a případně po půl roce, až vyprší platnost vedení balíčku zdarma opustím tento banovní ústav. V práci jsou ještě 2 kolegové, kteří používají ŽB (samoobslužné zóny) a oba minulý týden také obdrželi nabídku na pulroční vedení balíčku zdarma a jednomu přímo také nabídli jiné ceny za používání služeb. Proč s tím nepřišli na začátku srpna, když oznámili zrušení samoobslužných zón? Podle mě je to poslední snaha ŽB o udržení svých zákazníků. Jak znám český národ, tak si vezmou vedení baličku zdarma na 6 měsíců a pak pokud s něčím ŽB nepřijde, přejdou jinam. Je zajímavé, že HVBe po oznámení zrušení samoobslužných zón u ŽB nabídla vedení svých balíčků na 6 měsíců zdarma.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

30. 8. 2004 13:36 | Pavel

Ještě jsem zapomenul napsat, že v tabulce je chyba. ŽB si u všech balíčků účtuje cenu za odeslání výpisu 10Kč.!!!! T.j. cena za používání balíčku je o 120 Kč větší.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

30. 8. 2004 16:40 | Docent

5 týdnů vyřizování kontokorentu? Tak to si pěkně pospíšili, mně ho vyřizovali 3 měsíce (např. jsem musel doložit zůstatek úvěru ze stavebního spoření, když jsem jej doložil, vzpomněli si, že nestačí zůstatek, že chtějí ještě ověřenou kopii smlouvy o onom úvěru). Po 3 měsících už jsem to nevydržel, oznámil jim, že o kontokorent již nemám zájem, zrušil běžný účet, založil jej u vedlejší Raiffeisenbank a po 3 měsících vedení účtu jsem měl kontokorent vyřízený bwhem 10 minut.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mgr. Pavel Doseděl, Moravskoslezský kraj 27. 08. 2004 13:15)

31. 8. 2004 1:01 | havliger

Děkuji za upozornění, máte pravdu a za chybu se omlouvám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 30. 08. 2004 13:36)

2. 9. 2004 9:16 | Klára K.

Já jsem dlouholetý klient ŽB a když si zavzpomínám, proč jsem k nim přešla, tak to bylo neúměrné zdražování poplatků České spořitelny. V průběhu těch let se ale neustále jejich služby zhoršují a zdražují. Zrušením samoobslužných zón mě přesvědčili, že teď dělají všechno proto, aby lidi dohnali k tomu, že jim budou platit pořád víc a víc na poplatkách. Já osobně odmítám platit několik 100-200 Kč měsíčně za to, že si někam nechávám posílat výplatu, za 2 trvalé příkazy a za cca 2 jednorázové příkazy měsíčně. To mě přijde trochu předražený a určitě se podívám jinam. Udělám to přesně tak, jak tady píše pan Pavel - půl roku zdarma balíček a pak jinam. Jinak si ještě neodpustím poznámku ke zdůvodnění rušení samoob. zón ze strany ŽB (že lidi je nepoužívají). Já osobně tyto zóny používala minimálně 2-3x do měsíce a vždycky když jsem tam šla, tak jsem tam nikdy nebyla sama, vždycky jsme měli o bankovní terminál zájem minimálně dva lidi. Dost pochybuju, že to byla vždycky náhoda a že když jsme odtamtud odešli, již ten den nikdo nepřišel. To mi přijde skoro až směšný.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+26
Líbí
Nelíbí

5. 9. 2004 23:01 | vidim

"Tedy jediné, s čím mohu snad po přečtení článku a mezi řádky spekulovat, je, že Živnobance se nedaří zajistit plánovaný nárůst klientely nebo že klientela dokonce z Živnobanky odchází." - To je možné, protože mně přišla nedávno nabídka na schůzku s osobním bankéřem, tedy zřejmě zoufalý pokus o to, abych si tam ve vlastním volném čase nechal nalévat do hlavy jejich reklamy. Obvyklá akce bank v případě že něco jde šejdrem a nenažranému managementu (a především vlastníkům) již nestačí stávající poplatková politika a místo aby vydělávali tak, že rozmnožují svěřené peníze (já vím, "časy jsou zlé, Kamile..."), osolí klienty krzevá sazebník.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř ) 27. 08. 2004 11:27)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Motejlek

ekonomický žurnalista

Petr Kováčik

podnikatel, Skrz.cz

Miroslav Motejlek
ÚSPĚŠNOST
54,90 %

z 51 duelů
×
Petr Kováčik
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 54 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Podílník, Dluhopis, Participace, brno, martin stára, mobilní operátoři, tarify, operátoři, řešení, příspěvek na mobilitu, Praha 7, stabilita systému, havarijní pojištněí, Kapitalizace pohledávek, inflační očekávání, AdSense, mimořádné pojistné, digitální peněženka

4T72999, 7T77760, 1SH5595, 3P28091, 3P28091

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK