Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 30. 8. 2004 | 11 komentářů
Zřejmě věčná investorská otázka zní: je dobré časovat trh? Neboli dokážeme vystihnout správné okamžiky kdy a které tituly prodat či koupit? A pokud ne, bude naší spásou pravidelné investování?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 8. 2004 9:19, Jirka

Na několikadenní spekulace bohužel nemám dostatek času, ani peněz, abych se mohl živit jen tím. Ale souhlasím s Vámi, že spoléhat se jen na dlouhodobý růst a pravidelné investování bez ohledu na krátkodobý trend je dobrou taktikou snad jen pro investory, kteří trhu nerozumí a mají spoustu let času na vybírání podprůměrných zisků. Je téměř nemožné vědět, kam se pohne trh zítra, zvlášť v době, kdy je ospalá nálada. Ale investovat ve chvíli, kdy jdou indexy denně o celá procenta dolů jen proto, že mi na dnešek vychází pravidelná investice? Nebo ještě hůře; v době, kdy je sledovaný titul evidentně přehřátý emocemi investorů a je nejlepší čas k prodeji? To si raději počkám, až se cena titulu dostatečně hluboko propadne a pak nakupuji. I několikrát za sebou, pokud to stále klesá. A když zrovna není důvod k nákupu na akciovém trhu a dluhopisový fond se zrovna vyšvihl nahoru kvůli splatnosti některých dluhopisů, je lepší nechat peníze ležet na vkladovém účtu s krátkým cyklem, než je za každou cenu nacpat do bubliny, která během několika dnů praskne.

Myslím, že jsem si svou metodu našel, i když se stále považuji za začátečníka. Docela se těším na mědvědí časy, až tu metodu budu moci vyzkoušet v době, kdy dlouhodobí a pravidelní investoři s jistotou jen prodělávají. V jedné věci však musím dát autorovi článku rozhodně za pravdu. Dluhopisy jsou betonové základy. Kdo si chce hrát s akciemi nebo akciovými fondy, měl by si ty základy nejprve řádně vybetonovat. Jinak ho snadno rozhodí i taková malá nehoda, jako rekordní ceny ropy.

Hodně štěstí i Vám.

Reagovat

 

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (trader 30. 08. 2004 14:52)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 9. 2004 14:24, H.B.

Rozdíl mezi investováním a spekulací : Buffett prisel za 55 let ke 40 miliardám dolarú. A spekulanti prisli za 55 let na zlomek toho co Buffett.
A mnohdy museli velcí spekulanti navádet verejnost , aby koupila , aby mohli oni sami se ziskem prodat.
Nejde o prumerné us.akcie , které rostou snad prumerne 160% za 10 let , ale jde o ty nejlepsi us.akcie , které rostou asi 2x více nez index.
Velcí spekulanti snad maji ze 100 spekulací jen 52 spekulací s vydelkem a 48 se ztrátou a to nemá význam obtezovat burzu a sebe.
Zisky AIG C HD HDI rostou prijatelne pravidelne.
Buffettovi rostou miliony bez prace , on má Kolu od 1988 a Gillette od 1989 a nebude je prodavat , kdyz se zisk techto firem trochu pokazí. A na kontrolu fundamentu podnikú má Buffett personál.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Adraj 03. 09. 2004 09:17)

Další příspěvky v diskuzi (11 komentářů)

30. 8. 2004 14:52 | trader

K investičním strategiím. Žádné dlouhodobé strategie nepoužívám. Využívám akciových trhů z vydělání (hromady) peněz. Moje obchody jsou krátkodobé (vždy několik dnů) a proto je pro mne načasování vstupu a výstupu důležité - já osobně používám technickou analýzu. To je moje alfa i omega. Myslím , že tech. analýza je ideální nástroj i pro dlouhodobé invetory, neboť umožňuje docela slušně pomoci načasovat vstupy či výstupy z pozic.
A ještě k investování. I když píšete, že trhy z dlouhodobého hlediska rostou, není to zas až tak úplně pravda. Našel jsemna to téma krásný komentář na patria.cz, Dlouhodobě držení nezaručí vždy výdělek a výnos.
Navíc krátkodobé spekulace jsou hezké v tom, že umož%nují vydělávat i na panice, když trhy padají a "investoři" panicky prodávají.... :-)
Takže ať se kažému daří,.....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

31. 8. 2004 9:19 | Jirka

Na několikadenní spekulace bohužel nemám dostatek času, ani peněz, abych se mohl živit jen tím. Ale souhlasím s Vámi, že spoléhat se jen na dlouhodobý růst a pravidelné investování bez ohledu na krátkodobý trend je dobrou taktikou snad jen pro investory, kteří trhu nerozumí a mají spoustu let času na vybírání podprůměrných zisků. Je téměř nemožné vědět, kam se pohne trh zítra, zvlášť v době, kdy je ospalá nálada. Ale investovat ve chvíli, kdy jdou indexy denně o celá procenta dolů jen proto, že mi na dnešek vychází pravidelná investice? Nebo ještě hůře; v době, kdy je sledovaný titul evidentně přehřátý emocemi investorů a je nejlepší čas k prodeji? To si raději počkám, až se cena titulu dostatečně hluboko propadne a pak nakupuji. I několikrát za sebou, pokud to stále klesá. A když zrovna není důvod k nákupu na akciovém trhu a dluhopisový fond se zrovna vyšvihl nahoru kvůli splatnosti některých dluhopisů, je lepší nechat peníze ležet na vkladovém účtu s krátkým cyklem, než je za každou cenu nacpat do bubliny, která během několika dnů praskne.
Myslím, že jsem si svou metodu našel, i když se stále považuji za začátečníka. Docela se těším na mědvědí časy, až tu metodu budu moci vyzkoušet v době, kdy dlouhodobí a pravidelní investoři s jistotou jen prodělávají. V jedné věci však musím dát autorovi článku rozhodně za pravdu. Dluhopisy jsou betonové základy. Kdo si chce hrát s akciemi nebo akciovými fondy, měl by si ty základy nejprve řádně vybetonovat. Jinak ho snadno rozhodí i taková malá nehoda, jako rekordní ceny ropy.
Hodně štěstí i Vám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (trader 30. 08. 2004 14:52)

3. 9. 2004 4:41 | Hana Bílá

Minule zde byla stíznost , ze investori zde kazí diskuzi o AKCIÍCH. Pravda ale je : spekulanti a traderi zde maji od pondelka do pátku jenom 2 prispevky a pod clankem AKCIE vúbec zádný príspevek. Tedy se spekulanty je diskuze rychle u konce !!!!! Investori diskutují déle. Anonym z kriminálu , který neumí nez nadávat , mel moznost od pondelka do pátku se vyvencit pod clánkem AKCIE a nenapsal tam vúbec nic. .................... V internetu se prej hodne moc lze. Kde jsou ale vsechny ty lzi ? Nekde bejt museji. Snad jsou ty lzi v techto prispevcich zde. Prominou ! Pardon ! Paní Trader a slecna Jirka zapomínaji , ze krátkodobejma spekulacema by vydelal Warren Buffett za 50 let jenom nepatrnej zlomek tech jeho 40 milionú. .................... Podniky , které kazdý rok zvysují zisky , treba 10 let , tem roste automaticky kazdy rok akcie , treba 10 let. Jenom v dobe velkého krachu a z akcií strachu 2000-2003 to nemusí platit. I kdyz nekteré akcie rostou i 1999 az 2004 v jednom kuse. Mnoho slavných výrokú praví rúznými formami : 1. Nejvetsí chyba je , pokouseti se o rychlé peníze. 2. Nejvíce se vydelá , kdyz se s akciema nehýbe a léta drzí. Kdyz se vynechají velké 3-leté krachy , Chteji nás vsechny tyto slavné výroky obelhati ??? Proc zádný slavný výrok nepraví ??? : Nejvíce se vydelá krátkodobou spekulací. Jeden svetoznámý spekulant mel ze 100 obchodú 52 s výdelkem a 48 bez výdelku a se ztrátou. Má tato námaha význam ??? Buffettovi miliony v klidu a bez práce pomalu ale jiste pribývají , s výjimkou let 1999-2000.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 31. 08. 2004 09:19)

3. 9. 2004 7:57 | Jirka

Milá Hanko Buffettová, sázet na růst firmy je přece taky spekulace. Víte co se v budoucnu v takové firmě semele? A když vývoji událostí nebudete věnovat denně pozornost, jednoho dne si protřete svá krásná očka a vyrvete si vlasy. U nás se říká: "Bez práce nejsou koláče." A o investování to platí také. Ani Buffett se neodrazil bez práce a dnes má "bufet", protože za něj makají jiní. O portfolio se musí pečovat jako o zahrádku. A když už to musím dělat, proč bych čekal, až se kurz propadne a zase zvedne mírně nad původní úroveň? Takhle by mi ty peníze ležely i několik let ladem! Když je kurz výš, než by si reálně zasloužil, čekám na náznak obratu a prodávám. Když padá dolů čekám a neprodělávám. A když je dost hluboko a nastává obrat, nakoupím a vydělávám. I v tomhle bodě jsem v plusu, vy ne. A když jsme opět nahoře, vy máte 10% a já třeba 50%. Blbost je ovšem sázet na drobné denní výkyvy, zvlášť, kdy je kurz blízko reálných hodnot. A největší blbost je panikařit a měnit strategii jen proto, že nevyšel odhad na zítřek. Daytrading je hazardní hra, mě vyhovuje "semtamtrading" a surfování na vysokých vlnách.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hana Bílá 03. 09. 2004 04:41)

3. 9. 2004 9:17 | Adraj

1. Jak můžeš tvrdit, že spekulací by Buffett vydělal míň ? 2. Není pravda, že firmám rostou akcie pravidelně - naopak zcela nepravidelně rostou i klesají :-) 3. Není pravda, že se nejvíc vydělá když nakoupíš a držíš, protože to stejně musíš vybrat ty růstové ( to je spekulace ne ? ) a co když se netrefíš ? Stačí se podívat např. na Patria.cz a uvidíš, že např. dlouhodobá investice do US akcií očištěná o inflaci, vůbec není nějak extra výnosná. 3. Spekulant s výnosem 52% ? Super výsledek - uvědom si, že dobrý hráč, pustí zisky na maximum a ztráty co nejdřív zavírá, takže úspěšnost obchodů kolem 50% ho bezpečně drží na straně pěkného zisku. 4. Buffettovi miliony v klidu a bez práce ... - to nemyslíš vážně ne ? Víš co to musí dát za fušku prokousat se výkazama všech firem a pak vybírat kandidáty na investice a pak stejně hlídat, jestli není někde změna ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hana Bílá 03. 09. 2004 04:41)

3. 9. 2004 14:24 | H.B.

Rozdíl mezi investováním a spekulací : Buffett prisel za 55 let ke 40 miliardám dolarú. A spekulanti prisli za 55 let na zlomek toho co Buffett. A mnohdy museli velcí spekulanti navádet verejnost , aby koupila , aby mohli oni sami se ziskem prodat. Nejde o prumerné us.akcie , které rostou snad prumerne 160% za 10 let , ale jde o ty nejlepsi us.akcie , které rostou asi 2x více nez index. Velcí spekulanti snad maji ze 100 spekulací jen 52 spekulací s vydelkem a 48 se ztrátou a to nemá význam obtezovat burzu a sebe. Zisky AIG C HD HDI rostou prijatelne pravidelne. Buffettovi rostou miliony bez prace , on má Kolu od 1988 a Gillette od 1989 a nebude je prodavat , kdyz se zisk techto firem trochu pokazí. A na kontrolu fundamentu podnikú má Buffett personál.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Adraj 03. 09. 2004 09:17)

4. 9. 2004 0:40 | Adraj

Milá H.B., když už si stěžuješ že "spekulanti" neodpovídají, mohla by ses alespoň obtěžovat číst příspěvky když už jsou a odpovídat na ně, místo opakování svých poolopravd. Jak tady uvedl Trader reálný výnos akcií je velmi hezky rozebrán v článku http://www.patria.cz/zpravodajstvi/komentare_zobraz.asp?type=investor&ka=1151155 Pokud argumentuješ Buffetem, uvědom si, že za a) Buffett je hvězda a za b) těch 40mld. nevydělal zhodnocením svých peněz, ale správou aktiv, takže správnější srovnání je rozhodně podle toho kolik je kdo schopen vydělat %p.a.; osobně vůbec nechápu jak nůžeš tvrdit, že spekulanti vydělali zlomek ( to máš nějakou tabulku ? :-)). Zkusme se podívat na ostatní investory: Velká většina fondů ( aktivně spravovaných ) nedokáže dlouhodobě překonat index a to nemluvím o tom, že našinec musí zohlednit i kurzové riziko. To je zřejmě příčinou narůstající obliby a) fondů indexových ( ty ovšem dlouhodobě jistě budou dosahovat výnosy popsané ve výše uvedeném článku ),b) hedge fondů ( ale co to ? to jsou přece spekulanti ! :-)). K blábolu, že na 52% úspěšných spekulací se nemá cenu namáhat, Ti sdělím alespoň tolik, že pokud investuji 1000 Kč a budu mít poměr výnos/riziko 2:1, tak při výdělku 1% z obchodu vydělám 26%, přičemž spekulant těch 100 obchodů udělá klidně za měsíc .... Mimochodem, spekulanti mají jeden velice kladný vliv, který se příliš nezdůrazňuje - dodávají na trhy likviditu, protože bez ní by si holt nikdo akcie jen tak nekoupil ( když by všichni jenom drželi ). Závěrem přeji mnoho zdaru při nákupu Koly a Gillette a těším se až si na fundamenty najmeš lidi. P.S.: Rád bych zdůraznil, že přestože jsem založením spíše spekulant, tak plně chápu obě strategie, a nerad bych se dotknul ostatních investorů; jen mi tak nějak vadí, když někdo plácá a neví o čem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (H.B. 03. 09. 2004 14:24)

4. 9. 2004 0:45 | Adraj

P.P.S.: a nemluvě o tom, když se takový dlouhodobý investor "trefí" do firem jako Parmalat nebo Enron - ty byly taky skvělé ne ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Adraj 04. 09. 2004 00:40)

4. 9. 2004 22:59 | Less

Svět není černobílý, drazí přátelé. Investor, který nespekuluje, je stejně beznadějný případ, jako spekulant, který neinvestuje. Kde si každý z nich najde "balanc", je otázkou vkusu, povahy (averze k riziku) a množstvím peněz. Dovolím si zmínit Kostolanyho citát, a sice "kdo má hodně peněz, může spekulovat, kdo má málo peněz, nesmí spekulovat, a kdo má ještě méně peněz, spekulovat musí!".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Adraj 04. 09. 2004 00:40)

4. 9. 2004 23:51 | ززز

>>>Andraj Jestlipak ses zvázil potom , co ses tady takhle vy.... :-)):-)):-)).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Adraj 04. 09. 2004 00:40)

5. 9. 2004 17:36 | Adraj

Dík za podnět, udělám to hned potom, co se zamyslím nad tvejma argumentama...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ززز 04. 09. 2004 23:51)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  6 100 478 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kasa

podnikatel a investor, Clareo

Ilona Klímová

podnikatelka, Aspius

Petr Kasa
ÚSPĚŠNOST
63,64 %

z 33 duelů
×
Ilona Klímová
ÚSPĚŠNOST
88,99 %

z 109 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Ekonomický zisk, Zákonný zástupce, Výnosově-rizikový profil, daňové úniky, martin janeček, finanční správa, spoření, spekulace, United Nations World Food Program, český jazyk, fiverr, doplňkový, daňová asignace, Okamura, Lampárna, Oldřich Kračmer, odpuštení dluhu, klimatizace

4M49896, 5B70057, 2Z25398, 4U86050, 1S28680, 1L36716, 1L36717, 1P68748, 1P68749, 1L36718, 1B74357, 1L36719, 1Z48085, 1U43893, 1K76739

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK