Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Setkáte-li se s pojmem "životní pojištění", asi se vám nejprve vybaví něco jako "zajištění na důchod", "dobré spoření" či "daňové výhody", tedy typická reklama posledních let. Jenže to není to hlavní. Přimlouvám se, abychom vrátili termínu "životní pojištění" jeho původní a hlavní význam, kterým je pojištění pro případ smrti (neboli rizikové životní pojištění – Term Life Insurance).

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 8. 2004 15:51, Jan Sladký řečený Kozačka

Ajta, já bláhový se domníval, že vám klient již mrzký svůj peníz vykutálel z portmonky své za analýzu finanční vyhotovenou, tuto však si může soudný člověk sám vyhotoviti ... a nyní ukáže se, že přeci jen nějaká ta provizička od ústavů taky kape ....
Nu což, aspoň chleba o dvou kůrkách...
cha chá, tak to ale u vás chodí .... prostý lid jen kouká ... mimochodem - copak bylo před třigémem ? skajléjn ?

Reagovat

 

+43
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zachrdla - TriMan 02. 08. 2004 10:01)

Další příspěvky v diskuzi (9 komentářů)

2. 8. 2004 8:01 | Bernard Bolzano

Chyba: Pokud nakonec (i přes silný odpor pojišťoven, viz ZDE) projde snaha Evropské komise zakázat rozlišování podle pohlaví při uzavírání pojištění, mohlo by se v dohledné době pojistné u rizikového životního pojištění pro muže výrazně zlevnit!
Správně: Pokud to projde, zůstane cena termu pro muže stejná a zdraží se pro ženy. Dva důvpody: 1) jako odpovědný matematik nebudu riskovat a hlavně 2) podívejte se na strukturu klientů s termem - 95% muži, 5% ženy. A teď mi řekněte, co převažuje:)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

2. 8. 2004 8:22 | Petr Šafránek

Souhlasím s autorem, že rizikové životní pojištění stojí zcela na okraji zájmu. Pojišťovny dávají svojí masivní reklamou najevo, že nemají v oblasti životního pojištění příliš zájem pojišťovat, ale naopak mají zájem, aby pojistky byly nástrojem kolektivního investování, v mnoha případech ovšem nástrojem velmi neprůhledným, pokuď jde o náklady s tímto investováním pro klienta spojené. Nezájem o "čistokrevné" pojistky dávají pojišťovny také více než jasně najevo výší provize, kterou za takové pojistky nabízejí ve srovnání s pojistkami rezervotvornými. Nicméně všechny pojišťovny, které nabízejí životní pojištění, mají tyto "čistokrevné" pojistky v nabídce, jen o nich příliš nemluví a nenabízejí je v reklamě. Je tedy určitě z čeho vybírat a nutno poznamenat, že je třeba vybírat, neboť cenové rozdíly za stejné produkty pro stejné klienty jsou značné (ani tyto pojistky nejsou samozřejmě prodávány za netto pojistné a velmi záleží na tom, co si která pojišťovna k netto pojistnému přidá).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

2. 8. 2004 8:49 | Ivan Špirakus

Máte asi pravdu matematiku, i když těžko dnes předpokládát jaké vybalancování jednotlivé pojišťovny zvolí v rámci konkurenčního boje. Také není nutné porovnávat riziko M a Ž jen u termu, ale lze ho vzít za celý kmen, včetně rizikové části spořících produktů.
Ostatně, jak jsem uvedl - je to pouhá spekulace :))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bernard Bolzano 02. 08. 2004 08:01)

2. 8. 2004 10:01 | Zachrdla - TriMan

Pohled autora článku na úlohu životního pojištění považujeme za naprosto správný a i my jej při svém finančním plánování uplatňujeme. Nezájem pojišťoven o rizikové životní pojištění se velmi výrazně promítá i do výše zprostředkovatelských provizí. Lze proto jen velmi těžko očekávat, že při bezplatném poradenství bude klientovi doporučeno levnější rizikové životní pojištění. Tlak pojišťoven na kapitálové životní pojištění je jedním z důvodů, proč naše společnost dává přednost „fee based“ poradenství.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+23
Líbí
Nelíbí

2. 8. 2004 15:51 | Jan Sladký řečený Kozačka

Ajta, já bláhový se domníval, že vám klient již mrzký svůj peníz vykutálel z portmonky své za analýzu finanční vyhotovenou, tuto však si může soudný člověk sám vyhotoviti ... a nyní ukáže se, že přeci jen nějaká ta provizička od ústavů taky kape .... Nu což, aspoň chleba o dvou kůrkách... cha chá, tak to ale u vás chodí .... prostý lid jen kouká ... mimochodem - copak bylo před třigémem ? skajléjn ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+43
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zachrdla - TriMan 02. 08. 2004 10:01)

2. 8. 2004 16:11 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )

Článek a tedy i autor se dovolává ODPOVĚDNOSTI, která však v populaci ve většině případů naprosto chybí. Za ty měsíčně a na příkladu nastíněné peníze pojistného, dodávám já... Pro větší prodejnost je tedy rizikové pojištění doplněno "kapitálovou" třešinkou na dortu, a lidé vidí akorát tuto třešinku. Jako návnadu. Říkají: nám se ostatně nic stejně nestane, proč bychom měli tedy platit dlouhé roky pojišťovně?, a "zdarma" jí vlastně dávat pojistné? To, že je zde i princip vzájemné SOLIDARITY a z pojistného je vypláceno plnění právě nešťastníkům (zjednodušeně řečeno) vidět a vědět nechtějí. Myslí, že celé pojistné pojišťovna projí sama. Ostatně, někdy k tomu mohou mít i důvod - skromnost pojišťovnám tedy nepřebývá. Takto zcela liberálně, hi, hi, hi, pojišťovny udržují pojistníky v ILUZI, že v případě kapitálového pojištění je jim nakonec "vráceno" i zaplacené rizikové pojistné. Žel, asi s tím nic neuděláme.
Osobně s autorem i s Vámi zde souhlasím (ano, souhlasím a proč ne), mám rád, když investiční a pojišťovácký instrumenty jsou průhledný a rozškatulkovaný.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+22
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Šafránek 02. 08. 2004 08:22)

3. 8. 2004 15:10 | jezevec

Autor článku má velkou pravdu v tom, že životní pojištění je jen pro žebráky a nejmladší (superzadlužené) rodiny. Jakmile má rodina kde bydlet, čím jezdit, a pár peněz na kontě - nepotřebuje nějakých usoplených sto tisíc ročně, ani jednorázové odbytné třeba milion. A na to abych dostal víc, jsou pojistné částky tak nebetyčně vysoké - že pokud ty peníze investují v podstatě kamkoliv jinam, do roka a do dne je lepší to "jinam". Míním že mladé, hodně zadlužené rodině se může pojistka vyplatit. A za deset let jí s jakýmkoliv penále nebo ztrátou vypovědět.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+36
Líbí
Nelíbí

5. 8. 2004 9:59

Nerozlišovať pohlavie? Úradníci EU sú snáď na hlavu padnutý! Tak to aj povinné ručení, alebo havarijku zpriemerujme! Auto ako auto a náhradný diel ako náhradný diel!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+24
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bernard Bolzano 02. 08. 2004 08:01)

21. 11. 2005 5:17 | ZIKMUND

T AK TO NENÍ. www.awdcr.cz TAM JE VÍC INFO.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+37
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 03. 08. 2004 15:10)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

František Štěpánek

podnikatel, Sokolovská uhelná

Josef Novák

podnikatel, Veba

František Štěpánek
ÚSPĚŠNOST
22,73 %

z 22 duelů
×
Josef Novák
ÚSPĚŠNOST
35,35 %

z 99 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Obchodní společnost, Promptní obchody, Doplňkové služby v leasingu, transformované fondy, penzijní fondy, daňové odpočty, doplňkové penzijní spoření, třetí pilíř, filip duchoň, oberbank termínovaný vklad top jistota, smlouva s rozhodčí doložkou, křivka, skauting, Spořicí účet Gold, zombie, kvantitativní strategie, regulované nájemné, ESUO

3J01848, 3AE3250, 2A10023, 6U64222, 7T97636

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK