Co pokulhává na rovné dani?

Minulý měsíc jsme psali o tom, proč říci rovné dani "ano". Ne všechno, co se třpytí, však zlato jest. Proto upozorňujeme i na možná úskalí, nedostatky a nejasnosti navrhovaného pohledu. Je opravdu rovná daň spasením podnikatelů i národního hospodářství?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 7. 2004 9:52, JCiprovska

I s deficitními rozpočty musí stát jít cestou snižování daní a jednoduchý daňový systém bude určitě užitečnější, průhlednější, méně zneužitelný. Progresivní daň je naopak trestem za úspěch. Chce to progresi, ovšem u vymahatelnosti – zákony!
Deficit je sice velká zátěž, avšak nezaměstnanost ještě větší, a jelikož stát pracovní místa nevytváří, musí podporovat kuráž nových potenciálních podnikatelů. A je jedno, jestli s jedním či 100 zaměstnanci, i ten jediný vypadne z fronty na sociální dávky. Bude to ovšem náročné, hlavně u cen potravin, protože nízkopříjmové skupiny už beztoho všechny ostatní výdaje omezily. Ale není jiné cesty.

+28
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 7. 2004 12:30, Janula

neviete kde by sa dali najst internetove linky o tom??

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 41 komentářů)

17. 7. 2004 13:25 | Andy

Ale ty všude vykrikujes, jak tomuhle statu davas jen ZP. Sorry, to neni pravda a nelibi se mi to.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2004 8:51 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )

...tady se ale bavíme o trochu JINÝCH daních - viz článek.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 7. 2004 22:30 | ANdy

Tys snad spadnul na hlavu. Nezeres? (5% daň z přidané hodnoty). Nepřipojuješ se k internetu? (19 %) Neoblékáš se?........
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 7. 2004 12:35 | HonzaH

Mám o rovné dani rovněž své pochybnosti, ne však v principu, ale v problémech se zaváděním. V článku jsem očekával informace o tom, v čem tedy pokulhává. Nenašel jsem tam však vůbec nic.
Lafferova křivka - nevíme sice, jak vypadá, ale to nás má přimět k nečinnosti? Pro začátek při zavedení rovné daně musíme nastavit celkovou míru zdanění velmi blízko dnešnímu. Nejen celková míra zdanění ovlivňuje ekonomickou aktivitu, ale i způsob jejího fungování. Podle většiny expertů jsme však za vrcholem, takže se vyplatí nastavit sazbu níže. Pokud ne, zaplácne se to deficitem.
Jednoduše neznamená lépe - i kdyby to nebylo jednoduché (já doufám že nebude, protože bez odečitatelných položek se nelze obejít), není to argument proti, protože to bude určitě jednodušší, než teď. Odečitatelné položky budou rovněž rovné.
Pracovitost "prý" nebude trestána - nikdo to přece nemohl chápat tak, že se jedná o rovnou daň na osobu. Smyslem je rovná daň z příjmu (procento z výdělku).
Systém se měl zavést už když k tomu byly lepší politické podmínky - to je pravda, ale to se na to máme kvůli tomu dnes vykašlat?
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 7. 2004 11:30 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )

Mě už ty skoro letitý tahanice o "daních", tady na serveru a především u našich politiků a ve sdělovacích prostředcích, prostě a jasně unavují. Unavují !
Neplatím daně, když nemusím. Neplatím tedy žádné daně, a to zcela legálně a dle našich, už stávajících zákonů. Jediné, co tady musí povinně entita jménem homo sapiens v tomto už hodně zasmrádlým chlívě a jako otrok platit, je to měsíční minimální zdravotní pojištění kolem devíti set korun českých. Tak tím je dnes měsíčně zatížena moje milounká peněženka. A začínal jsem, už před lety, na úrovni kolem 600,- Kč, ha, ha, ha. Celý se mi to tady zdá, třeba právě zde jako by vážně míněná diskuse, už opravdu směšný ! A jak se panenky s panáčky z politických stran ( jak se pěkně rdí a nechtějí to na rovinu přiznat ) nakrucují, cha, chááá.
Dobrý recept : pořádně vysoký živý plot z trnitých keřů, cvičený ostrý pes a po ruce brokovnice, pumpa, nabitá pepřem a solí. To jsou dnes jedny z nejlepčích investic, když už jsme na finančním serveru. Jo, a ještě správný známosti, k tomu instikty pánů Blatnýho a Vora Izzakóna ( a ten server tady s pány to interwjú neudělá a neudělá ! ).
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 7. 2004 6:09

Michal je asi opravdu dobře informován, podívej se na článek v dnešních iHNed.cz http://ihned.cz/1-10070660-14646520-000000_d-28
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 7. 2004 20:18 | Michal

To máte pravdu, co bylo za Klause zprivatizováno, tak je jen asi desetina toho, co stihla probendit socdemácká klika Zemano-Špidlovská. Už toho moc nezbývá, ale nebojte se, nová vláda to hravě prošustruje.
Skuteční politici po těchto amatérech to nebudou mít jednoduché. Nebude co prodávat a ještě budou muset radikálně šetřit. To by snad bylo lepší půjčit republiku na 4 roky k komunistům a po jejich znárodnění začít na novo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 7. 2004 17:59 | k

Dle mého není pravda, že "pravice" udělala chybu, když nevyužila první polovinu 90tých let k radikálním reformám. Naopak to bylo velmi dobře načasované a promyšlené. V době, kdy bylo prioritním cílem převest "na jiné osoby" hodnoty jdoucí do tisíců miliard kč v účetních cenách nebylo vhodné rozjitřovat veřejnost otázkami sociální a důchodové reformy. Bylo třeba, slovy pana Klause "vytvářet pozitivní očekávání". Byla to skvělá a účinná taktika, kterou však není možné opakovat příliš často.....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 7. 2004 9:52 | Jaka

I s deficitními rozpočty musí stát jít cestou snižování daní a jednoduchý daňový systém bude určitě užitečnější, průhlednější, méně zneužitelný. Progresivní daň je naopak trestem za úspěch. Chce to progresi, ovšem u vymahatelnosti – zákony! Deficit je sice velká zátěž, avšak nezaměstnanost ještě větší, a jelikož stát pracovní místa nevytváří, musí podporovat kuráž nových potenciálních podnikatelů. A je jedno, jestli s jedním či 100 zaměstnanci, i ten jediný vypadne z fronty na sociální dávky. Bude to ovšem náročné, hlavně u cen potravin, protože nízkopříjmové skupiny už beztoho všechny ostatní výdaje omezily. Ale není jiné cesty.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 7. 2004 9:50 | loula

Já bych osobně za ještě prioritnější považoval udělat konečně systém vymahatelnosti práva, tedy i placení daní. Teprve až by tento systém fungoval, tak lze uvažovat o zefektivnění zákonů. Zatím převládá obecný názor, že tato společnost spíše nahrává gaunerům a zlodějům, že poctivá práce je to poslední, čím se může člověk živit. Někde jsem četl paralelu se snižováním nehodovosti na silnicích, že není ani tak důležitá drakoničnost trestů, ale přesvědčení řidičů, že většina přestupků bude odhalena a rychle a bez výjimek potrestána.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 7. 2004 11:26 | Honzajs

Zrovna u daňových poradců bych si dovolil pochybovat, že mají vysoký základ daně :). Takže pokles jejich daní by nemusel být tak výrazný...
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2004 11:22 | JosefZ

Pozor! To za c) sice zvýší základ daně můj, ale zase ho sníží nyní již nepotřebnému daňovému poradci, takže saldo odvedené daně se asi zas tak moc nezmění.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 7. 2004 7:47 | Matěj

Navrhuji zrušit daně, ale zároveň i sociální dávky a podobné podpůrné "dotace" pro lidi, kteří se o sebe nechtějí či neumějí postarat. Ať si každý vychová děti tak, aby rodina držela pohromadě a v případě nastálé nouze si rodina vzájemně vypomohla. Už mě vážně nebaví např. živit tlupu našich přičmoudlých občanů, kteří se poflakují, nevědí roupama co by, kde zničili a ukradli apod. a protože nemají, co dělat, tak zvyšují porodnost tohoto státu tím, že přivádějí na svět jednoho "inteligentního" potomka za druhým.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 7. 2004 12:30 | Janula

neviete kde by sa dali najst internetove linky o tom??
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2004 1:36 | Vašek

Zajímalo by mě, odkud jsou údaje o účincích Reaganových opatření na daňový příjmy. Pokud vim, tak už se dnes otevřeně mluví o tom, že Lafferova křivka jako teorie ztroskotala. Asi neměl pan Laffer přemýšlet v hospodě:). A právě za Raeganova období se její nefunkčnost poprvé prokázala. Mezi daněmi a aktivitou určitě souvislost je, ale proč by měly vzrůst daňový příjmy po snížení daní? Že budou lidi ochotněji platit dani, že se jim nevyplatí riskovat neplacení, atd... to se hezky poslouchá, ale kromě intuice pro tohle tvrzení nic nemluví.
Ale podle mě je úplně mimo přemítat v naší situaci o výši daní, prvotně nás přeci trápí vysoký výdaje.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2004 22:02 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )

Vis, me zase vadi jiny veci, treba takovy sopl, co nekdo nosi furt pod nosem a neutre si ho, poucuje ostatni a nepusti pritom sednout starenku ( nebo dedouska ? ) v tramwej.
Ale o cem je vlastne ta Tva rec ? Jo, psani cehosi : me to nevadi, a to je prece to hlavni !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2004 21:51 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )

...sorri, ale ten clanek taky pise "jen" o dani, viz strucny nazev clanku, a všichni vime o ktery. Až na Tebe ! Jak vidim. Tak v tomto rozsahu jsem i ja odpovidal. Stači ?
To, že platim statu neco jeste dalsiho, neprimo spolu se spotrebou, to se mi taky nelibi. To s Tebou v tomto punktu plne souhlasim. Snazim se byt proto samozasobitel, nebo vec resim, pokud lze, ha, ha, ha, dalsimi zpusoby.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 7. 2004 13:28 | Andy

A jeste jedna poznamka, co kdybys psal tak, jak je to spravne? (zavorky se primykaji k textu) a vykricniky atd. taktez!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 7. 2004 17:56 | Kecal

Koukám, že máte informace na nejvyšších místech. :-) Na Slovensku se zatím nepotvrdilo, že pokud dojde ke snížení daní z příjmu, lidé a podniky ji budou ochotněji platit a to že způsobí, že vybraná daň z příjmu bude podobná. Aby se zmírnil propad daně z příjmu, musela zvýšena DPH.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 7. 2004 17:26 | Roman

Souhlasím s tím, že by ODS měla vyrukovat s více informacemi, jak si to představuje s "rovnou" daní.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Fryc

podnikatel a investor, zakladatel Mall.cz

Michal Horáček

hudebník a podnikatel

Ondřej Fryc
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Michal Horáček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services