Reforma penzí podle KSČM: nerespektuje pravidla

Martin Zika | | 2. 7. 2004 | 26 komentářů
Návrh komunistické strany u našich analytiků propadl na celé čáře. Podle nich totiž nerespektuje fakta a ekonomická pravidla a v podstatě není řešením problému. Jediná "pozitivní" stránka návrhu je ta, že se bude nejvíce líbit tradičním voličům KSČM, tvrdí odborníci.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 7. 2004 15:21, ondra

Jsem pesimista: vyhraje ODS ponechá status quo. :-( Já si fakt neumím představit,že by tahle strana byla schopna přijít a provést privatizaci škol, nemocnic, zrušit minimálně půlku sociálního systému, vyházet 50% zaměstnaců... Jejich plán na snižování daní vypadal trošku jako předpověď počasí (dlouhé povídání o tom, co bylo a tipování, jak to asi bude vypadat): obsahoval velkou restrukturalizaci daní a tak okrajově se zmínil, že by se časem mohly snižovat i výdaje.
Bohužel, ostatní strany jsou ještě horší. Tak nevím.

Zobrazit celé vlákno

+51
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 7. 2004 18:56, Rozumbrada

Máte trochu černobílý pohled na svět. Podle Vás jsou zástupci státu blbečci, které lze snadno přečůrat. Ale jste na omylu, musí skončit přihlouplý klientizmus jednotlivých stran a NKU bude muset mít právo kontrolovat tyto polostátní firmy a v případě nesrovnalostí půjde management hned od válu s povinnosti nahradit škodu. Klientelismus tu zavedl Havel, jím jmenovaný Tošovský, ministři a i soudci tu zavedli pořádky, kdy vykrást banku byla skoro bankéřova povinnost. Už se těším, jak teď Klausem jmenovaná vláda bude provádět tzv. nepopulární opatření a postižena většina národa bude za 2 roky volit komunisty. Už vidím Klause jak se bude kroutit, když bude jmenovat Grebeníčka premiérem.

Zobrazit celé vlákno

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)

13. 10. 2013 23:20 | kermitek

Hlavně at nevyhrají komanči. Jednou jsme to už zažili. A tohle: http://www.nechcemekomunisty.cz chcete zpět? Doufám, že ne!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 7. 2004 23:07 | Vašek

Myslím, že opovrhovat finančníky a právniky a automaticky je zařadit za podvodníky je hloupost. Domnívám se, že jak finančníci tak právníci mají ve fungujícím systému své místo stejně jako ti co "tvoří přidanou hodnotu". Bez finančníků a právníků nebudou ti co "tvoří přidanou hodnotu" vytvářet dostatečný zisk (nebudou dostatečně hlídat náklady....) a tím i nebude dostatek prostředků na důchody.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 7. 2004 17:30 | Tom Blesk

Komentáře "odborníků" jsou bídné, asi stejně jako návrh důchodové reformy komunistů. To jen ukazuje o jaký průser v myšlení ekonomické inteligence jde. Celé dosavadní dějiny civilizace jsou založeny na tom, že postproduktivní část obyvatelstva byla vždy existenčně založena a podpořena stávající ekonomicky aktivní částí populace. Na jejím aktuálním výkonu a na dědictví, které zanechaly generace dřívější bylo odvislé kvalitní zajištění a péče o staré lidi. Liberální koncepty jsou stále stejný oblbovák. Ty problémy, kterémi odůvodňují byly vždy. Logika jejich uvažování se ale jako čert kříži vyhýbá obdobnému principu ale zpětnému. Jde totiž o to, aby stávající aktivní generace nejprve vrátila to co jí zajistilo existenci a teprve pak realizovala své "nepříjmové" zájmy. A hned by byly důchody v Čechách jako v ropných emirátech. Všechny tyto návrhy na hony smrdí naháněním lidí do takových ekonomických triků ověřených v Česku jako jsou pyramidy, letadla, kampeličky. Jen tak mimochodem zůstaly vůbec nějaké. Je nějaké Ticho. Jen ta ruka poslancům neupadla za to, že pro ty návrhy zvedli ruku (někteří dvě). Pokud by někdo nevěděl, kde vzít peníze na důchodový systém, tak stačí se podívat třeba na zdroje ukládané tam, kde se netvoří přidaná hodnota. To by ovšem neměli mít hlavní slovo finančníci, právníci - dohromady podvodníci, ale skuteční ekonomové, přesněji řečeno hospodáři. A ty mezi establishmentem nejsou.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 7. 2004 19:48 | Vašek

Souhlasím tentokrát s názorem analytiků. Důchodový systém je již dnes v deficitu, příčina podle mne je, že od roku 1989 se výrazně zvýšil průměrný věk obyvatel a rovněž výše důchodu výrazně stoupla. Tomu neodpovídá růst příjmů do důchodového systému. Deficit znamená, že stát si musí na důchody půjčovat. To ale donekonečna není možné. Proto nějaká důchodová reforma je nutná. Když by totiž věřitelé přestali státu půjčovat, byly by důchodcí bez důchodu. Ani příjem od státem vlastněných podniků není řešením. Státem vlastněné podniky totiž postrádají někoho kdo by hlídal hospodárnost ve firmě, proto až na některé monopolní podniky nejsou schopny zajistit dostatečný zisk. I ty státní monopolní podniky pokud docílí zisku, tak nikoliv většinou z důvodu dobrého hospodaření, ale na úkor zákazníků. Takže při růstu množství penzistů k produktivním občanům zbývá jen pozdějš odchod do důchodu a kombinace průběžného systému se spořením na svůj účet. Já určitě neočekávám od reformy snížení platby důchodového pojištění. Možná lze očekávat menší pokles platby pojištění do průběžného systému, který ale bude zcela kompenzován další platbou pojištění na svůj vlastní účet. Cena práce se tedy nesníží. Nedovedu si totiž představit, při výrazně nižších platbách pojistného do průběžného systému, z čeho by byly vypláceny důchody stávajícím důchodcům, nebo těm kteří mají na svém důchodovém účtu hovno a v nejbližší době pujdou do důchodu.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 7. 2004 20:45 | JirkaZ

A myslíte, že by ČSOB pod řízením státu měla zisk 9 mld. Kč ? Těžko. Měla by zisk v relaci se státním rozpočtem - tam stát názorně předvádí, jak umí hospodařit.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2004 20:25 | Michal

Bohužel jsem ten váš VUML nestihl. Když jste dělali v roce 1989 převrat, tak mi nebylo ani 8 let. Trochu mladý na vaše ideologické agitky, nemyslíte?
Nesmírně se bavím, když čtu starší knihy u babičky na venkově. Dokonce jsem tam tuhle objevil něco jako "vědecký komunismus". Tuším asi nějaká učebnice. Babička to chtěla spálit, ale přemluvil jsem ji. Je to skvost. Tohle, že jste baštili? Já myslel, že jste budovali komunismus tak nějak od srdce, ale vy jste na to šli dokonce "vědecky".
Jinak, to, co jsem napsal, je jen parafráze na denní tisk. I ten byl v minulosti zajímavý. Teď mám rozečtené Rudé právo z roku 1985 .....
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2004 16:32 | MT

Michale, že Vy jste studoval VUML nebo něco podobného! Vžyť Vy píšete tak "zaníceně" a líčíte takové "světlé zítřky", že by se za Vás nemusel stydět ani propagační tisk z padesátých let. zejména ta pasáž o "kolech ekonomiky..." - no to je přímo nádhera!!! No, redaktor Jasánek proti Vám úplná nula. Očekávám, že Vás Staňa pozve do vlády. Jen tak dále.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2004 11:08 | sema

promiňte rozumbrado, ale už dlouho jsem se tak nepobavil - jestli jsem to dobře pochopil, tak navrhujete tohle: stát má ve firmě majoritu, podnik řídí "privátní vlastníci" (a kdo to je když stát má majoritu?) a dosahují předem státem naplánovaného zisku s radostí v srdci a sluncem ve tváři.... takže taková malá otrokářská společnost po našem že? :))))))
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 7. 2004 15:21 | ondra

Jsem pesimista: vyhraje ODS ponechá status quo. :-( Já si fakt neumím představit,že by tahle strana byla schopna přijít a provést privatizaci škol, nemocnic, zrušit minimálně půlku sociálního systému, vyházet 50% zaměstnaců... Jejich plán na snižování daní vypadal trošku jako předpověď počasí (dlouhé povídání o tom, co bylo a tipování, jak to asi bude vypadat): obsahoval velkou restrukturalizaci daní a tak okrajově se zmínil, že by se časem mohly snižovat i výdaje. Bohužel, ostatní strany jsou ještě horší. Tak nevím.
+51
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 7. 2004 15:04

Plány, pětiletky, závazky, hesla .....
Hesla, třeba "Ani zrno nazmar". Jenže tehdy bylo toho obilí stále nějak málo. Dnes je oseta přibližně jedna třetina tehdejší plochy, obilí máme stále nadbytek, něco se vyveze. Z obilí se dělá snad tisícinásobně více druhů potravin, než za komoušů. Tehdy to byl jeden druh rohlíků "gumáků" a jeden druh "sypáků" a unifikovaný druh chleba pro všechny. Něco se tehdy říkalo, že nějaká část obilí šla do Ruska a něco na Kubu. Jenže to toho muselo být pěkných pár stovek vagonů. Už to někdo někdy uvede na pravou míru?
A s tím, kdo je víc, máte naprostou pravdu. Tehdy rozhodovali hlavně dělníci a rolníci a to ještě ti, co byli ve straně. Pamatuji období, kdy se mělo sici obilí, ale soudruzi si dopoledne udělali stranickej vejbor a kecali a kecali (hádali se o platech) a když se odpoledne konečně dohádali (ostatní jen čekali v kombajnech a traktorech), tak začalo pršet a vydrželo to pár dní. Jenže stranický vejbor byl hold důležitější. To byla doba - fuj, že si kazím sobotu.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 7. 2004 13:32

Nebo prohru s Řeckem na rozhodčího :-) Na to jsme kabrňáci, tohle bychom mohli i vyvážet. Masopust kdysi ve fotbale uplatňoval tzv. "českou uličku", jenže ta byla o cestě dopředu a o přímém tahu na branku. Jenže my raději hrajeme "malou domu". A to teď myslím v běžném životě.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 7. 2004 11:20 | Jirka

Systém (zvláště ten demokratický) nemůže být lepší, než lidé v něm žijící. Pokud si většina přeje žít na dluh, bude i systém zadlužený. Stále je bohužel příliš mnoho lidí, kteří volají "Dejte nám práci!" a myslí tím "Dejte nám peníze!". Výroba šroubků není jistě nic záživného. Mají ale tamní zaměstnanci na to, aby mohli dělat něco složitějšího? Pokud ano, proč to nedělají? Není to proto, že o svých schopnostech nedokázali nikoho přesvědčit? Kdyby bral lisař šroubků 15000, kolik by musel brát letecký konstruktér? Všichni nemůžeme mít mzdy nadprůměrné. Ty šroubky by po 500,- za kus těžko někdo koupil.
Nevím podle čeho soudíte renomované ekonomy. Ti za komunistů byli renomovaní možná doma, ale ve světě je mohli považovat leda za šarlatány. Ti současní publikují různé analýzy a prognózy. Pravděpodobnost, že se situace vyvine přesně podle nich není zdaleka stoprocentní. Nejsou totiž jasnovidci. Ekonomiku ovlivňuje spousta věcí, které se předvídat nedají. Pokud soudíte ekonomy podle výkonů vlády bez ekonomů, pak není divu, že je považujete za tlachaly. Je to podobné, jako když nadáváme meteorologům za zkaženou dovolenou, nebo za to, že nás na výletě zastihla bouřka, ač předpověď hlásila srážky pouze výjimečně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 7. 2004 8:52 | Honza

K těm plánům: Plnění plánů lze jednoduše ovlivnit jejich nízkým nastavením. To se to pak plní.
Co se týče svobody, máte naprostou pravdu.
Někzeří lidé v minulosti byli nad průměrem a te´d již nejsou (a to jim vadí) Příklady: prodavačky, co mohly dát pod pult nedostatkové zboží, horníci...
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2004 20:22 | Michal

Jsem optimista a tak vám prozradím jiný scénář.
Gross je dobrý zákulisní taktik a tak se mu podaří sestavit funkční vládu i bez pomocí a podpory vašich komoušů. Nebude to ale zadarmo, podpoří ji i ODS, ale pod podmínkou, že společně (ODS, ČSSD a KDU-ČSL) změní ústavní zákon o volbách z poměrného na většinový.
Pro Grosse to má výhodu v tom, že by se mu mohlo, do roku 2006, podařit zkonsolidovat stranu, zlepšit její tvář na veřejnosti a tím potlačit snahu komoušů o návrat. Pro ODS to má hned několik výhod. Jednak se mohou dobře připravit na převzetí moci a doladit program, zatím to jsou jen teze. Za tu dobu by se mohli profilovat výraznější a čistější osobnosti z krajů a tak nenápadně odsunout "zasloužilé" straníky (Tlustý, Langer apod.) na druhou kolej. Mezi tím budou dále stoupat jejich preference, neboť Gross bude muset pokračovat v nepopulárních opatřeních. I když, na rozdíl od Špidly, to bude lidem lépe vysvětlovat. Jenže program ČSSD je de facto nerealizovatelný a mnoho lidí to pochopí.
Pak přijde rok 2006 a volby, tentokráte s většinovým systémem. ODS dostane přibližně 35% hlasů a po přepočtu bude mít v parlamentu většinu. Sestaví sama vládu a obrátí kolo ekonomiky správným směrem. Bude to v posledním okamžiku, neboť to kolo bude již velkou částí nad propastí státního bankrotu. Přijde období skutečného liberalismu, na který se těším a přijedu se na něj rád podívat. Bude to období snižování daní, ekonomického růstu a minimální nezaměstnanosti. Česko se stane zajímavým investorem i jinde v Evropě a z montážních hal se stanou haly výrobní, kde bude převládat české know how a v nich český kapitál. Životní úroveň lidí se zvedne natolik, že to bude trnem v oku okolním západním socialistickým státům.
Pak přijdou další volby, v nich vyhrají socani a po dobu dalších 4 let budou opět utrácet, co jiní nahospodařili. A tak to půjde dál. Jo a KSČM, tak ty budou postupně vymírat, jako v Rakousku. Těm se totiž daří nejhůř, když jsou ostatní spokojeni. To je pro ně nejhorší zpráva.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2004 18:56 | Rozumbrada

Máte trochu černobílý pohled na svět. Podle Vás jsou zástupci státu blbečci, které lze snadno přečůrat. Ale jste na omylu, musí skončit přihlouplý klientizmus jednotlivých stran a NKU bude muset mít právo kontrolovat tyto polostátní firmy a v případě nesrovnalostí půjde management hned od válu s povinnosti nahradit škodu. Klientelismus tu zavedl Havel, jím jmenovaný Tošovský, ministři a i soudci tu zavedli pořádky, kdy vykrást banku byla skoro bankéřova povinnost. Už se těším, jak teď Klausem jmenovaná vláda bude provádět tzv. nepopulární opatření a postižena většina národa bude za 2 roky volit komunisty. Už vidím Klause jak se bude kroutit, když bude jmenovat Grebeníčka premiérem.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2004 17:22 | Benedikt P.

Souhlasím, před Listopadem měl každý práci, kdo ne, byl příživník. Samé melouchaření při pracovní době a práce skoro žádná. Je až z podivem, že plány každé pětiletky se plnily přes 100%. Na všechno byly fronty, elektronika skoro žádná, auta, banány, maso,... NIC nebylo k sehnání, vše bylo podpultové.
Lidi mají krátkou pamět a komunisté se nikdy nedokáží zreformovat. Pokud by se totiž zreformovali, pak by to již nebyli komunisté, ale SocDem?
Ano, znám spoustu lidí, že za komoušů se měli lépe. K čemu jim je svoboda, když stejně nemají na to, aby mohli cestovat, říkat si co si myslí, volit koho chtějí. Jenže právě ta svoboda, o tu nám šlo v roce 1989. Proto jsme byli koncem roku na náměstích měst. Vzpomeňte si a komunisty už nevolte. Nechce se mi balit kufry a jít pryč z téhle krásné země.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2004 16:59

Co třeba USA? Osobně jsem s jejich systémem celkem spokojen. Když jsem tam, tak si zvyknu velice rychle. Když jedu sem, tak si na ten bordel nemohu nějak zvyknout. Teď mám naději, že se ten bordel trochu poevropští. Jestli to bude k dobru, či naopak, to si netroufám analyzovat. A propo, když jsem u té "analýzy", tak včerejší prohru jsem tipnul slušně. Nějakou korunu jsem také otočil. Ale to je z jiného soudku. Toho demokratického :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2004 16:50 | Michal

Stát má majoritu na ceně práce, tak co chcete více? Když dám zaměstnanci 15 tisíc čistého, tak nám k tomu váš milovaný stát ještě dalších 12 tisíc "znárodní". To je málo? Asi ano, když ty miliardy probendí. Je to ukázka toho, že stát je špatný hospodář. Na rozdíl od Vás bych navrhoval zprivatizovat vše, co je ještě možné. Omezit vliv státu, zredukovat státní aparát na minimum, pak bychom všichni nevěděli co s penězi. Vaše myšlenka je z kuchyně KSČM, z které jsou otevřeny dveře do kapitalistického obýváku, ale přitom si velice dobře hlídáte zadní vchod na dvůr plný hnoje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2004 15:24

A na co ti lidé čekají? Až přijde zase nějaký soudruh předseda družstva a dá všem práci? Což takhle začít přemýšlet? Co by se na té vesnici dalo dělat, aby to bylo smysluplnné a prodejné? Proč je v některých obcích spousta živnostníků (truhláři, tesaři, pokrývači, zedníci, opraváři, kováři apod.) a v jiných chcípnul pes?
Možná, že to bude ode mě trochu drsné, ale osobně bych podporu v nezaměstnanosti zrušil. Místo toho bych doporučil půjčky, které by vedly k přemýšlení, ke shánění práce, či uplatnění se jako OSVČ. Nejhorší je mladá zdravá natažená ruka ku státu. Tady vznikají ty problémy typu, za komoušů bylo lépe. Drahá Martino, nebylo. Zažil jsem to období a než jej opakovat, tak se raději vystěhuji kamkoliv, kde je svoboda. SVOBODA, to je to, na co si lidé rychle zvykli, ale nějak ji nedokáží využít. Spíše zneužít.
Doufám, že to není váš případ.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 7. 2004 14:54 | Petr

Ano, všichni měli práci, ale nikdo nic nedělal a všichni kradli. Samozřejmě v obchodech také nic nebylo, ani vložky jsme nebyli schopný mít v obchodě stále v regále. Takže se stála fronta. Toď vše, hodně rychle zapomínáte.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Libuše Šmuclerová

ředitelka Ringier Axel Springer

Jaroslav Klíma

podnikatel, Tuscan

Libuše Šmuclerová
ÚSPĚŠNOST
25,00 %

z 4 duelů
×
Jaroslav Klíma
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services