Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Analýza | 19. 4. 2004 | 18 komentářů
Další alternativou pro uložení peněz, která stojí za zvážení, jsou fondy peněžního trhu. Jak fungují, kolik v nich můžete vydělat a kdy je nejlépe využít?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 4. 2004 9:13, TGP

Klikněte si na záložku Univerzita nebo si napište adresu http://www.penize.cz/univerzita - na těchto stránkách najdete spoustu zajímavých informací včetně podrobného pojednání o riziku (hned v úvodní kapitole).

Reagovat

 

+33
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 19. 04. 2004 09:00)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 4. 2004 12:50

A další chybička: Sporoinvest - vstupní poplatek max. 0,3% dle objemu až 0% (nikoliv pevných 0,5%) a poplatek za obhospodařování je 0,6% (nikoliv 0,7%).

Reagovat

 

-21
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

19. 4. 2004 8:56

Jsem laik, ale jestli tomu dobre rozumim, tak : celkovy vynos = vykonnost fondu - poplatky. Je to tak? V tom pripade me to moc vyhodne nepripada, kdyz na terminovanem vkladu mam urok pres 1%.
A dale neco pro autora : nemate nahodou chybu v rozcnim poplatku u fondu CP Invest? Pisete ze to je 1,3%, v profilu fondu na Vasem webu je zase hodnota 0,55%. Fakt nevim cemu verit. Ostatni fondy jsem nekontroloval.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

19. 4. 2004 9:00

V článku mluvíte o "nízkém riziku" fondů pen. trhu. Myslím, že by bylo dobré čtenářům vysvětlit, co to vlastně takové investiční riziko je (v článku jsem se to kupodivu nedočetl) a neblbnout je větami typu "nevýhodou je absence pojištění investice". Laik se často ptá na pojištění/nepojištění investice a tyto úvahy odvádí jeho pozornost od podstaty investičního rizika, a to od kolísání, se kterým se bude investor setkávat každý den a měl by na to být dobře připraven. Myslím, že ve světě a ani u nás nenajdeme mnoho investorů, kteří by přišli o peníze díky nepojištění investice. Zato najdeme mnoho lidí, kteří prodělali díky nepochopení volatility. Ke kriteriím výberu investice popsaným v článku bych měl pár vážných výhrad. Pro výsledek investice není ani tolik důležité, jestli koupít fond od společnosti A, B nebo C, ani poplatky (jsou skoro stejné všude a dlouhodobě nemají na investici výrazný vliv). Důležité je hlavně stanovení horizontu, rizikového profilu a dle toho vhodná kombinace základních tříd aktiv - akcie, dluhopisy, peněžní trh. Ta pak rozhoduje o vývoji investice nejvíce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

19. 4. 2004 9:03

Potřebu osvěty jste dokonale potvrdil.:-) Díky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 19. 04. 2004 08:56)

19. 4. 2004 9:11 | TGP

Dobrý den, omlouvám se za kolegův překlep, u fondu peněžního trhu ČP Investu je správcovský poplatek opravdu 0,5 % tak, jak je uvedeno u profilu fondu na našich stránkách. Chyba byla opravena.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 19. 04. 2004 08:56)

19. 4. 2004 9:13 | TGP

Klikněte si na záložku Univerzita nebo si napište adresu http://www.penize.cz/univerzita - na těchto stránkách najdete spoustu zajímavých informací včetně podrobného pojednání o riziku (hned v úvodní kapitole).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+33
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 19. 04. 2004 09:00)

19. 4. 2004 9:15 | TGP

Všem doporučuji poplatkovou kalkulačku na adrese http://www.penize.cz/produkty/of/poplatky.asp - je to výborný nástroj, jak vidět vliv různých poplatků na výnos z investice. Chvilku si pohrejte a uvidíte.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-10
Líbí
Nelíbí

19. 4. 2004 10:17 | Dugi

Nějak se mi to nezdá : pokud nastavím roční výnos na 4 %, roční poplatek 0 % a ponechám pouze vstupní poplatek např. 1 %, výsledek kalkulačky je ztráta 104 Kč na poplatcích. Není to nesmysl ? Předpokládám, že vstupní poplatek se počítá při vstupu, tedy z částky 10 000 Kč, nikoliv z částky 10 400 Kč, měl by tedy být 100 Kč... Nebo se pletu ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 19. 04. 2004 09:15)

19. 4. 2004 10:42 | Karel

Pletete, pri vstupnim poplatku 1% jste efektivne vlozil jen 9900,-, z nich 4% je 396,-, takze ztracite 100,- na poplatku a 4,- na urocich.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Dugi 19. 04. 2004 10:17)

19. 4. 2004 12:56 | Boucek Antonin

Pochopil jste to celkem spravne, poplatky za obhospodarovani fondu (tzv. management fee) jsou vsak uz zahrnuty ve vykonnosti fondu (ta je o tuto castku nizsi). Cili vemte vykonnost fondu a odectete poplatky pri nakupu (a odkupu), uvedomte si vsak, ze u podilovych fondu vykonnost minula nic nerika o vykonnosti budouci (jak se vsude pise, malokdo to vsak bere v uvahu). Chcete-li odhadnout budouci vykonnost, vemte rocni PRIBOR (2,28%), od nej odectete uplne vsechny poplatky (vcetne manazerskych) a zhruba tak budete vedet, kolik muzete v rocnim horizontu vydelat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 19. 04. 2004 08:56)

19. 4. 2004 19:29 | Rozubrada

Vše prochází vývojem, svého času bylo lepší držet hotovost v korunovém fondu než v kampeličce. V porovnání s nima nezkrachoval myslím ani jeden bankovní korunový fond. Dnes se začiná jevit výhodnější uložit peníze třeba do kampeličky FIO, kde na týdenním revolverovém vkladu je čistý úrok kolem 2,5 %, vklad je pojištěn na 90% a manipulace přes internet je daleko pohodlnější než běhat do Komerční banky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-17
Líbí
Nelíbí

20. 4. 2004 9:05

Já osobně jsem nikdy nepochopil (ani po debatě s představiteli kampeliček na tomto serveru), proč se kampeličky nefinancují levněji na mezibankovním trhu (pribor mírně nad 2%) a proč raději "živí" své klienty za 2,5% (plus daň a plus příspěvek do fondu pojištění vkladů). Neříkám, že nemůžete mít pravdu. Já jen osobně nevěřím tomu, že by týmy portfoliamanažerů fondů bojovaly na trhu o každou desetinku procenta a přitom by mohli porážet své konkurenty "jednoduchou" věcí: fond zainvestovat do kampeličky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rozubrada 19. 04. 2004 19:29)

20. 4. 2004 10:45 | Bouček Antonín

Já myslím, že to z debat na tomto serveru vyznělo celkem jasně - kampeličky se nefinancují na mezibankovním trhu, protože jim žádná banka nepůjčí. Důvod, proč Flo platí tak vysoké úroky je, že půjčuje klientům na marginové obchody s akciemi za ještě vyšší sazby.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 20. 04. 2004 09:05)

20. 4. 2004 10:52 | Bodlák

Pár chybiček se Vám vloudilo u ŽB-Sporokonta:
prodejní popl. - max.0,5% správcovský popl.-max.1% - aktuální 0,7% minimální investice: první: 5000 Kč, následné: 1000 Kč
Díky, BK
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

20. 4. 2004 12:50

A další chybička: Sporoinvest - vstupní poplatek max. 0,3% dle objemu až 0% (nikoliv pevných 0,5%) a poplatek za obhospodařování je 0,6% (nikoliv 0,7%).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-21
Líbí
Nelíbí

20. 4. 2004 12:54

Jo, a musíte u Fia napřed zaplatit 3000 za členský poplatek nebo co.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bouček Antonín 20. 04. 2004 10:45)

20. 4. 2004 13:43 | TGP

Ano, u vstupního poplatku máte pravdu (i když systém slev je tak složitý a nepřehledný, že by vydal na samostatný článek), i když pro první orientaci myslím stačí uvádět maximální poplatek. Slevy se navíc často mění. Nevím ale, jak je to u správcovského poplatku - na webu má ISČS stále uvedeno 0,7 %. Odkud máte informaci o 0,6 %? Já ji nikde nemůžu najít?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 20. 04. 2004 12:50)

20. 4. 2004 14:25 | TGP

Tak jsem si vyzkoušel tu poplatkovou kalkulačku v sekci Kalkulačky a je to opravdu kouzelné - při 1% vstupním a 1% správcovském a zároveň při 3% výnosu za první rok pohltí poplatky 68 % výnosu, za pět let 42 % výnosů a za deset let pořád ještě 41 % výnosů. Neuvěřitelná čísla...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

21. 4. 2004 11:58 | PlischkeS

Dobrý den, data v tabulce jsme opravili, děkujeme za upozornění. Všechna čísla by již tedy měla být v pořádku. S pozdravem SP
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-16
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Jahoda

podnikatel, Emco

Karel Schwarzenberg

politik

Zdeněk Jahoda
ÚSPĚŠNOST
72,84 %

z 81 duelů
×
Karel Schwarzenberg
ÚSPĚŠNOST
67,24 %

z 58 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Dozorčí rada BCPP, Zdaňování výnosů z hypotečních zástavních listů, Splynutí cenného papíru, petr fiala, zaměstnání, e-shopy, daň z příjmů, monte dei paschi di siena, Mall.cz, Gardavský, investiční aukce, asijský trh, zákon o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu, účetní systém, smlouva na řad, obvyklá cena, BTC, úspornost

4J09252, 8S68414, 5T51986, 4Z41609, 6T05141

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK