Internetbanking: vylučuje bezpečnost pohodlí?

Zabezpečení internetového bankovnictví je důležité. Každá banka volí jiný systém, rozhoduje se mezi stupněm bezpečí a pohodlí. Jaké jsou přednosti a nedostatky jednotlivých variant?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 4. 2004 14:23, TGP

A nemyslíte, že se to tady se zabezpečením naopak příliš přehání? Proč třeba banky v USA neotravují své klienty s autentizačními kalkulátory a podobnými nesmysly (a proč neinvestují stamilióny do rádoby bezpečných systémů)?

Zobrazit celé vlákno

+65
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 5. 2004 16:28, Jan Kolda von Žampach

Níže z diskuse přímo žasnu, s jakým podivuhodným nasazením zde jakýsi pan Zdeněk vehementně podporuje takové spořitelní vyšikuldovače, kteří by mu rádi a v ZÁKLADNÍ nabídce prodali třeba i osobní auto BEZ BRZD, jen s jakousi dírou na podlaze : vždyť řidič může to spořitelní auto brzdit jen SVOJÍ PODRÁŽKOU a, konec konců, tu brzdu si může přece koupit ZA PŘÍPLATEK potom. To když se rozhodne jezdit rychlostí více než 50 km za hodinu ( viz údaje v článku o České spořitelně od pí Havligerové ). Nebo si ho může, ale už právě za ten příplatek, koupit rovnou.
Tak to je přece stejně pochybné alibi, jako s tím autentizačním kalkulátorem !

-21
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)

3. 5. 2004 22:08 | Zdeněk

Jak by řekla Anička Dajdou. Je to Váš názor a já Vám ho nebeuu.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 5. 2004 18:48 | Jan Kolda von Žampach

Dovoluji si upozornit, pro Vaše prý klidné spaní, že takový iniciativní internetbanking ( obecně )Vaše nabalené spořící účty či Vaše podílové fondy, v rámci finanční skupiny samozřejmě, může i jen zobrazovat. A to je potom třeba pro někoho dostatečně inspirativní vykrást Vám právě Váš barák. Možná máte doma i něco pod polštářem a případná věc movitá se, za 1/3 své ceny, dá jistě pohodlně zpeněžit. Přemýšlel jste o tom takto vůbec někdy ?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 5. 2004 15:46 | KarelM

Pokud vim, pro zmenu SMS notifikace by pripadny zlodej potreboval kod, ktery je dostupny pouze na smlouve Servis24, ktera vam prisla domu postou. To by se k vam musel vloupat. Jiz to tady nekdo psal.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 5. 2004 15:39 | Vašík

Sorry, ale tomu nevěřím, to bys mi musel odcitovat paragraf. Já (a určitě i všichni ostatní) mám ve smlouvě se spořkou psáno, že ručím za všechno zneužití sám, vyjma případu, kdy ho způsobil zaměstnanec banky.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 5. 2004 15:35 | Vašík

!! potvrzení transakce pomocí SMS zprávy vám proti krádeži nijak nepomůže, to je zcela směšná představa, protože zloděj v momentě, kdy se vaším jménem a heslem nahlásí na servis24 samozřejmě nejprve ZRUŠÍ ZASÍLÁNÍ SMS, které se odtamtud ovládá, a pak teprve začně převádět penízky na Kajmanské ostrovy.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 5. 2004 16:32 | Jan Kolda von Žampach

Že si ale může řidič natlouct fatálně kokos i v rychlosti třeba jen 25 km za hodinu, tak na to pochopení už pan Zdeněk, jako klient České spořitelny a jak dovozuji, se svým IQ prostě nemá - jen parafrázuji jeho vlastní slova. Vždyť co jiného, než zatmění mysli a také příznačná spořitelní ničemnost, je prodávat auta bez brzd s argumentem, že se jich tak více prodá ? Že potom bude Česká spořitelna označena, slovy pana Zdeňka, za prý "nejúspěšnější banku v oblasti IB" ? Tak to ale pěkně děkuju, pane Zdeňku, toto nechci a neberu.
Ostatně se mi zdá, že Česká spořitelna na bezpečnost transakcí, tedy na žádoucí zabezpečení peněz svých klientů, dlouhodobě a programově rezignovala. Stálo by jí to totiž moc peněz : nebyly by tak velké dividendy pro akcionáře banky ! Jako lídr trhu v retailu se proto okatě neangažuje ani v přechodu na o řád bezpečnější čipové platební karty. Prostě kolem je spořitelní hniloba a smrádek, a takový pan Zdeněk, hi, hi, hi, zachraňuje reputaci, že.
PS : osobně si též myslím, že nosit sebou další cajk, jako je třeba autentizační kalkulátor, je velmi nepříhodné, zrovna tak být omezen místně nějakými klíči uloženými v "mém" PC. Když už nosit něco sebou, tak hledat využití právě ve spojení s mobilem ! Já takto třeba obchoduji s akciemi přes webovou aplikaci na PC a s mobilem ( pro PIN ) v RM-Systému, jeví se mi to praktické.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 5. 2004 16:28 | Jan Kolda von Žampach

Níže z diskuse přímo žasnu, s jakým podivuhodným nasazením zde jakýsi pan Zdeněk vehementně podporuje takové spořitelní vyšikuldovače, kteří by mu rádi a v ZÁKLADNÍ nabídce prodali třeba i osobní auto BEZ BRZD, jen s jakousi dírou na podlaze : vždyť řidič může to spořitelní auto brzdit jen SVOJÍ PODRÁŽKOU a, konec konců, tu brzdu si může přece koupit ZA PŘÍPLATEK potom. To když se rozhodne jezdit rychlostí více než 50 km za hodinu ( viz údaje v článku o České spořitelně od pí Havligerové ). Nebo si ho může, ale už právě za ten příplatek, koupit rovnou. Tak to je přece stejně pochybné alibi, jako s tím autentizačním kalkulátorem !
-21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 4. 2004 14:23 | Kamil Rojec

A nemyslíte, že se to tady se zabezpečením naopak příliš přehání? Proč třeba banky v USA neotravují své klienty s autentizačními kalkulátory a podobnými nesmysly (a proč neinvestují stamilióny do rádoby bezpečných systémů)?
+65
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 4. 2004 12:35 | Zdeněk

Dobrý den slečno (paní) Havligerová, i po doplnění informací se domnívám, že článek nepopisuje zcela možnost zabezpečení IB u ČS. Viz. např. přehled v modrém rámečku, cituji:"Česká spořitelna: jedinou překážkou, kterou musí klienti zvládnout, je zadání klientského čísla a hesla,". Rovněž informace o úrovni bezpečnosti v případě použití kalkulátoru není u ČS uvedena. Vím, že není jednoduché získat podrobné informace o produktech, ale stále jsem přesvědčen, že takto dělané články opravdu banky poškozují. Vypadá to jako, že ČS nepreferuje bezpečí (viz. nadpis "Spořitelní pohodlí" a potom "Preferují bezpečí", nebo názor z 29. 4. 2004 svb NOVÝ) Souhlasíte se mnou? IB u ČS lze výborně zabezpečit 1. AK lze použít buď pouze pro přihlášení nebo pouze pro nadlimitní transakce, případně pro oboje (limit pro transakce můžete snížit na 0 a pak budete muset vždy generovat kód z AK) 2. Pro zadání/zrušení zasílání SMS o aktivní transakci potřebujete vždy Číslo smlouvy (pravděpodobnost, že někdo obdrží všechny tři údaje k S24 = klientské číslo, heslo a číslo smlouvy sice je, ale velmi malá) 3. navýšení limitu pro transakce lze provést pouze na pobočce ČS. Zabezpečení pomocí AK je podle mě dostačující, avšak někomu nemusí vyhovovat zdlouhavost zadávání údajů do AK pro vygenerování kódu. Myslím si, že když někdo "chce" mít zabezpečený přístup, tak jednoznačně musí polevit v oblasti pohodlí. Zde podle mého názoru platí 1.bezpečnost 2.pohodlí.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 4. 2004 8:51 | Jirka

Souhlasím s XXX. Jde o přiměřenost. Útočník se nebude zabývat každým účtem, na kterém je pár korun. Spousta firem, které tam mají miliony a tudíž spíše stojí za hřích, dělá (její zaměstnanci) věci, které odbourají každou ochranu. Pokud z počítače, který je používán pro IB, chodí zaměstnanci na špatně zabezpečené weby (stránky s erotikou, pirátsky šířeným software...) odkud každou chvíli zavirují celou firemní síť, může útočník sklízet ve velkém. Antivirové štíty jsou na nic. Už několikrát se mi povedlo odhalit viry, které pravidelně aktualizovaný AV program, několikrát oceněný jako 100% úspěšný, rozeznal až s měsíčním zpožděním. Mnohem lepší ochranou je firewall a především ROZUMNÉ používání PC. Je paradoxem, že zatímco u větších firem jsem se setkal se zabezpečením pouze jménem, heslem a certifikátem, autentizační kalkulátor jsem viděl jen u pár drobných klientů eBanky. A kolik lidí poctivě po ukončení transakce klikne na Odhlásit a zavře prohlížeč? Kolik jich používá k přístupu na účet veřejný a bůhví čím vším zaneřáděný a jak nastavený počítač? Banka nemůže pro bezpečnost udělat zdaleka vše.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 4. 2004 0:31 | rtr

Je možné provést storno, když uvedu, že to byl omyl! Je to zákonná povinnost bank. Nemusím nic dokazovat.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 4. 2004 23:51

To by me zajimalo, v cem ti pomuze vymazami kolacku?
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 4. 2004 16:22 | Martin

Až ti ten mobil ukradnou jako mě tak na chvíli zapláčeš :-) není problém dostat stejné číslo, ale nějakou chvíli to trvá
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 4. 2004 15:49 | KarelM

Je ovšem zajímavé, že Poštovní spořitelna internetové bankovnictví už od února má, ale jen v ceníku. (viz http://www.postovnisporitelna.cz/sazebnik_eb.phtml). Ptal jsem se jich někdy v prosinci, jestli IB zavedou - mělo být spuštěno letos v březnu či dubnu. Zeptal jsem se na to v dubnu a odpověděli, že v 2Q 2004. To jsem zvedavý, co budou říkat v červnu.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 4. 2004 14:10 | XXX

Kazda ochrana by mela byt primerena. Diskuze o neprolomitelnosti ochrany elektronickeho bankovnictvi mi pripadnou nemistne, pokud je tak snadne zfalsovat podpis u prikazu k prevodu na pobocce, kde u prikazu do tusim 50,000 ani neoveruji totoznost. Je tolik lidi kteri znaji cislo meho bezneho uctu (pojistovny, banky, mzdove ucetni, atd.) a kteri zaroven znaji muj podpis, ktery zaroven je i na me platebni karte... A u zneuzitelnosti platebnich karet radsi nemluvit. Zabezpecovat kdovijak elektronicke bankovnictvi mi pripomina majitele domu, ktery si sice vybuduje pancerovane vchodove dvere, ale nestara se, ze ze zahrady je snadne vykopnout obycejne okno.
Moje zasada tedy je, ze na beznem uctu s internetovym bankovnictvim a platebnimi kartami ponechavam jen primereny zustatek (max tak jedna vyplata, vice jen v pripade potreby) jejichz ztrata by sice byla bolestna, ale neprivedla by mne na mizinu, takze porovnani pohodli obsluhy a rizika mi pripadnou primerene. Dlouhodobe uspory a investice jsou na sporicich uctech nebo podilovych fondech ke kterym internetove bankovnictvi nemam a nepotrebuji.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 4. 2004 13:37 | svb

Je pekne, ze se o tom dozvite, ale mate nejakou sanci, ze vam banka ty penize vrati? Je snad banka zodpovedna za vsechny transakce pres elektronicke bankovnictvi? Nebo byste se s ni o to musel soudit a prokazovat, ze jste skutecne transakci neprovedl vy?
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 4. 2004 13:36 | svb

Takze clanek potvrzuje, ze cim bezpecnejsi, tim otravnejsi. O CS jsem uvazoval, ale netroufl jsem si riskovat pristup zabezpeceny jen heslem. To me prislo jako natolik amaterske reseni, ze jsem to rozhodne okamzite zamitl. Takze ted pouzivam EB Zivnobanky a eBanky. U ZB mam certifikaty, coz je pohodlne, protoze staci odklepnout okno pri prihlasovani. U eBanky je prihlasovani otravnejsi, protoze clovek musi cekat nez prijde kod a ten opisovat, ale zase muzu jit do banky odkudkoliv - brat si certifikaty kamkoliv mimo muj pocitac je nebezpecne. eBanka je ale zase drazsi, takze ono si clovek nevybere.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 4. 2004 12:58 | Kristýna Havligerová

Děkuji za upozornění a omlouvám se, protože chybějící informace jsou bezpochyby důležité. Vše je do článku doplněno.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 4. 2004 12:11 | David

Souhlasím, že ochrana heslem u ČS je TEORETICKY slabá, ale pokud použijete nezávislý komunikační kanál, je bezpečnost mnohem vyšší. Servis24 posílá SMS při každé transakci na váš telefon (číslo nelze změnit bez další informace (číslo smlouvy), kterou běžně nezadáváte). Tzn. pokud někdo zjistí heslo a zadá falešnou transakci, dovíte se o tom a máte dost času s tím něco dělat. Než citovat poučky, bylo by zajímavější zjistit, kolik má každá banka prokázaných zneužití IB.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 4. 2004 12:06 | Dan

Souhlasím se Zdeňkem, pokud člověk má u sebe mobilní telefon, což se dá předpokládat, není problém poslat příkaz z telefonu. A napadá mě taková myšlenka ... co kdyby banka umožnila pomocí mobilního telefonu toto: klient by mohl dočasně telefonem pomocí sms zrušit podmínku zadání hesla z AK. Platilo by to na jedno přihlášení, pro následující by se automaticky aktivovala podmínka hesla z AK. Myslím, že tahle možnost by, alespoň pro mne, byla velmi vítaná, de facto by specielní SMS zaslaná bance nahradila jednorázové heslo vygenerované z AK. Na cestách by se tato možnost dobře uplatnila, co myslíte?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Světlík

podnikatel, Vítkovice Holding

Lubomír Lízal

ekonom

Jan Světlík
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Lubomír Lízal
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services