Rostoucí poplatky stavebních spořitelen napadnuty

Jeden z našich čtenářů provedl zajímavý a důkladný právní rozbor problematiky zvyšování poplatků za vedení účtu ze strany stavebních spořitelen, konkrétně jejich absolutní volnosti v diktování ceny. Přetiskujeme jej v plném znění.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 3. 2004 7:17, Pavel

Omyl - otec živící z průměrného platu 3 děti neexistuje. Pokud by existoval, tak bychom mu platíli my ostatní na dorovnání příjmu na životní minimum. A protože to životní minimum má zaručené vždy, tak pravděpodobně nic nedělá (nevyplatí se to) a žíje z podpory.

Zobrazit celé vlákno

+47
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

1. 4. 2004 7:47, yntovon

Co si takhle hromadne najmout Fagana, vysledek bude stejny -:(

Zobrazit celé vlákno

-31
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 34 komentářů)

12. 4. 2004 20:46 | M. Gretschel st., Brno

Děkuji za informaci. Jedná se o podobný a ohavný postup, jakého se dopouštějí všelijaké pokoutné firmičky, které rozesílají čaje na hubnutí či jiné nesmysly a spoléhají na to, že většině lidí nestojí za to se s nimi soudit. Tentokrát se uchýlily k této zavrženíhodné metodě nejbohatší firmy, které mají dost našich peněz, aby se za ně s některými z nás soudili, některým vrátí směšných 1500 Kč, ale ostatní beztrestně okradou. Jednotlivci nemají šanci, protože většina se to ani nedozví a pro 1000 Kč za 5 let nebudou riskovat mnohem větší výdaje za právníky a ohromnou ztrátu času a nervů. Myslím, že je to vhodný úkol pro novináře a redakci serveru www.penize.cz považuji jako vůbec nejvhodnější.
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 4. 2004 13:58

Naprosto souhlasím s uvedeným dopisem. Dnes mě SSČS nadzvedla jejich dopisem o zvyseni poplatku., takze jim pošlu podobny pokus o smír. Také se obrátím na instituci ochrany spotřebitele , aby nám stím pomohli. Přece sebou nenecháme taklhle vláčet. Pavel.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2004 16:13 | Docent

Hlavně si to prašivci nezapomněli již 1.4. strhnout. BTW ta částka 90,. Kč je "za každý započatý rok" - to je zřejmě potvrzení oné "výhodnosti" spořit 5 let a 2 měsíce - ale pro spořitelnu, aby dostala 2 poplatky navíc. Po skončení spoření Raiffeisen nikdy více, doporučuji všude dělat reklamu, jaká je to solidní instituce a jak vede mládeži účty zdarma.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2004 16:07 | Docent

Nebo konferenci stavebky@pandora.cz
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2004 15:40 | Radek

Dnes jsem s nemilým překvapením zjistil, že Raiffeisenka vydala s platností od 1.4.2004 nový sazebník úhrad, kde po 3 měsících došlo opět k dalšímzu stržení částky 90 Kč za úrokové zvýhodnění. Tohle už se opravdu nedá nazvat ničím jiným než tunelováním státní podpory i peněz účastníku stavebního spoření. Kolik takových nových sazebníků nenasytné spořitelny ještě jednostranně vydají......
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2004 13:00 | Harry; harry_@seznam.cz

Nevim, sledoval bych aspon: http://stavebky.webpark.cz/ coz je uzitecne summary toho co se deje na inetu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 4. 2004 16:32 | VlK vladku@seznam.cz

Hledá se právník schopný a ochotný se ujmout tété kauzy
Myslím si, že kdyby nějaky server souhlasil tak jejím prostřednictvím získá spoustu žalujících... A celkem slušnou reklamu/reputaci.
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 4. 2004 7:47 | K.Novotny

Co si takhle hromadne najmout Fagana, vysledek bude stejny -:(
-31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2004 13:38 | pesimista

Pokud nebude od soudu vytvoren precedens nebo se nekdo neujme tohoto problemu v podobe hromadne zaloby a to alespon za stovku klientu SS , problem s poplatkama se nevyresi.
-24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2004 9:26 | Jana

Stavební spoření je ze zákona pojištěno. Klienti by nemohli přijít o své vklady
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2004 7:46

Naprosto souhlasím, princip "výhodného" stavebního spoření (ale pouze pro akcionáře st. spořitelen respektive nějaké příživníky- agenty jste popsal naprosto skvěle.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2004 7:17 | Pavel

Omyl - otec živící z průměrného platu 3 děti neexistuje. Pokud by existoval, tak bychom mu platíli my ostatní na dorovnání příjmu na životní minimum. A protože to životní minimum má zaručené vždy, tak pravděpodobně nic nedělá (nevyplatí se to) a žíje z podpory.
+47
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2004 3:01

1. Finanční ústavy okrádají klienty ve velkém, ale každého o relativně malé částky, takže to většina z nich přejde s pár nadávkami - běžný klient přece nebude platit právníka kvůli neopodstatněným poplatkům ve výši 200Kč ročně. Na druhou stranu je moc dobře, že se najdou lidé, kterým na tom záleží a ukazuje se, že nakonec není až tak nemožné dosáhnout nápravy. Snad i tento pokus p. Valečka spustí vlnu stížností, které nakonec povedou k nápravě. V souvslosti s tím by mě zajímalo, zda někdo na základě jeho dopisu nezkoumal podobnou možnost u ČMSS, která má (měla) samozřejmě jiné podmínky, mohlo by to být užitečné, rád bych se připojil. Kromě toho, nejde jen o stavební spořitelny, nehorázné zvyšování poplatků na základě libovolných změn sazebníku je obecný problém, který se dotýká každého, a který bohužel konkurence mezi bankami v ČR nevyřeší. (Mimochodem, z vlastní zkušenosti vím, že v Evropě by se takovým chováním banka znemožnila a připravila o značnou část klientely, nehledě na to, že by se klienti nemuseli bránit vlastními žalobami, ale že by nápravu sjednaly státní kontrolní mechanizmy na ochranu spotřebitelů).
Přeji všem hezký den a úspěch v obhajování vlastních práv.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2004 21:38

Celé stavební spoření je neuvěřitelné bahno. Stát obere daňové poplatníky o dlouhé peníze a následně některým z nich milostivě něco vrátí. U toho se přižíví spousta agentů stavebních spořitelen, kteří nic nevytvářejí, pouze tyjí z blbosti občanů, kteří tento stav věcí veřejných přijali. Navíc musejí ještě vydělat na akcionáře stavebních spořitelen, které již osvědčili své "know how" tím, že v jiných zemích zřejmě obrali občany už o tolik peněz, že jim není problémem koupit si náš celý prohnilý zákonodárný zbor, aby zákonem schválil celou lumpárnu. Pro mne není problém odložit za čtyřčlenou rodinu 4x18000 a vyrazit ze státní kasy alespoň 18 000 Kč zpět. Kolik ovšem schramstne kanálizace zvaná státní správa a stavební spořitelna, to nevím. Bůch ochraňuj rodinu, kde otec živí z průměrného platu 3 děti a která mi poctivým placením veškerých daní na "státní příspěvek" přispívá. Zdar klausům, kočárníkům, svobodům, sobotkům a jiným.
-17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2004 7:57

Jak to vlastne vypada s nejakou hromadnou akci? Cosi jsem zaslechl, ze snad se neco takoveho bude dit, ale nemam cas sledovat vsechny diskuse ruzne po internetu...
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2004 14:55

Dobře vím o této otřesné záležitosti se SCP. Nicméně Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal rozhodnutí, v němž postup SCP odmítnul a uložil SCP pokutu. SCP rozhodnutí přijalo. Bohužel v rozhodnutí ÚHOS již není detailněji stanoveno, co dál. Musíte tedy zřejmě jít vlastní cestou, nějaké podněty k tomuto tématu lze nalézt i v diskusi na www.akcie.cz . Proč tedy nevymáháte poplatky po SCP zpátky, když je od Vás vybralo nelegálně? Jediným možným krokem je zřejmě podání žaloby na SCP!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 3. 2004 14:53 | Docent

Po CELÉ vázací období, tj. 5 let podle starého nebo 6 podle nového zákona PLUS jeden rok navíc - stavební spořitelny přece vždy na konci roku přesvědčují, jak je výhodné uzavřít stavební spoření na konci roku a získat tak jednu státní podporu navíc...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 3. 2004 14:16 | jezevec

Proč jen na jeden rok????? Považoval bych za normální a jedině morální, kdyby poplatky byly platné vždy na CELÉ PĚTILETÉ (nyní šestileté) OBDOBÍ, na které se stavební spoření reálně uzavírá. Pokud StSp není schopná predikovat svoje náklady s fixací na pět let, ať jde do hajzlu. Spíše považuji za tragické, že zahraniční stavební spořitelny, místo aby poskytovaly služby srovnatelné s těmi co poskytují doma (rajfajzenka apod exoti) - místo toho se bleskurychle naučí těm nejhorším moresům domácích amatérů a kopírují jejich nenažrané způsoby. Netýká se zdaleka jen poplatků stavebních spořitelen.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 3. 2004 12:33

Plně souhlasím s postojem autora článku. Sám jsem se setkal s podobnou lumpárnou v poplatcích za vedení akciového účtu u Střediska cenných papírů Praha, dále jen SCP. Pokud vlastníte větší počet bezcenných akcií zkrachovalých a vytunelovaných podniků, které jsou ze zákona stále vedeny v SCP, obdržíte od SCP fakturu na úhradu za vedení účtu podle " aktuálně stanoveného ceníku poplatků.Přestože máte akcie nulové hodnoty, které jsou neprodejné a nelze se jich zbavit, jsou tu oceňovány nominální hodnotou,ze které po Vás požadují poplatky. Tady s SCP sice žádnou smlouvu o vedení účtu nemáte, ale přesto jste jejich vazal.Každoročně si upravují sazebník jak se jim zlíbí.Vy nemůžete účet zrušit, protože na něm máte akcie a těch se zase nemůžete zbavit, protože kdo by chtěl akcie podniků, které již prakticky neexistují a jsou jen formálně vedeny na SCP Praha. Je to začarovaný kruh bezpráví a nesvobody, ze kterého neznám úniku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2004 12:09 | Martin Zika

Dobrý den, myslím, že autor určitě nebude proti a my budeme velmi rádi, když se s námi podělíte o výsledek.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Fischer

politik

František Štěpánek

podnikatel, Sokolovská uhelná

Jan Fischer
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
František Štěpánek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services