Co s českým kapitálovým trhem IV.

Pro rozvoj podnikání na kapitálovém trhu ČR je nezbytné posílit systém penzijního připojištění, vytvořit kvalitní a průžný právní rámec a zvýšit důvěru investorů v nabízené produkty. Jak na to?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 3. 2004 21:42, Jan Kolda von Žampach

Co si SKUTEČNĚ myslím JÁ o navrhovaných opatřeních ? Tak si také trochu tady zapindám :

Zaprvé. Jsou to obecné, opakované a hluché proklamace. Člověk ale u tak svědomitě objevné redakce serveru penize.cz nikdy vážně neví, na čem je, cha, chááá. Viz právě nedávné téma o českém greenmailingu. Zadruhé. Do těchto mouder jsou umně přimíchány šikovné komerčnosti, kam je záhodno stádečko populace v dalším desetiletí směrovat a ještě nějaký čas přitom na provizích z finančních produktů parazitovat. A hlavně občánku, vždy penízky dávej ( ano, dávej, to je ten správný termín ! ) přes někoho, tedy přes někoho hóóódně móóóc certifikovanýho tím odbornictvím a o kterým si přečteš v novinách, také tady na finančním serveru, nebo ho uvidíš v reklamě na obrazovce. Za rok ho potom poznáš hrát v reklamě na prací prášek, hi, hi, hi. Tak ten odborný panáček, právě ten z každého konečně sejme tu nesnesitelnou INDIVIDUÁLNÍ odpovědnost a STAROST : a pak už se jen každý večer po práci vesele a intelegtuálně na úrovni bavit s TV Nova. Nebo jdi očumovat, jako vrchol toho všeho, na víkend do hypermárketu.

+36
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 3. 2004 9:32, ZIL

Příběh o nutnosti podpořit penzijní fondy mi nedává smysl ve vztahu k vylepšení kapitálového trhu. Pokud budou investice do akcií výhodné, lze očekávat přesun části z několika set milard uložených na účtech s úrokem 0,2 procenta. Penzijnímu fondu bych nesvěřil ani korunu, natož si na tom stavět iluzi zabezpečeného stáří.

Celý článek mi připadá jako účelový - ve snaze ochránit spotřebitele nabízí spousty změn, včetně regulací. Jak už to v našem dolíku bývá, zůstane jen u regulací. A jak už to u regulací v našem dolíku bývá, zůstane jen u buzerace, o vymýcení všeho klajne čechiše a uvolnění místa těm grosse. S čímž lze spojovat i různé prebendy (místa pro známé, provize apod.)

Jenže to chce nejdřív udělat společenskou poptávku po takovém svinstvu.

Zajímavější by pro mně byla informace, jak investovat v době, kdy se účetním výkazům nedá věřit (když to jde v Enronu, určitě to jde i u nás) a ne žádat, aby to u nás bylo průhlednější jak v Americe (i když chápu, že vytvoření úřadu, stáže v Americe, nová pracovní místa pro známé, ...). Ale kdo to všechno bude živit? Ta už aby byly daně snad více jak 100 %!

Myslíte si, že opravdu potřebujeme další opatření?? Nebo, že by stačilo myslet selským rozumem a už konečně začít něco dělat ?

-15
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 12 komentářů)

27. 3. 2004 13:13 | Jan Kolda von Žampach

...dík, právě tak to vidím z obecného hlediska také. Tedy souhlas.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 3. 2004 9:32 | ZIL

Příběh o nutnosti podpořit penzijní fondy mi nedává smysl ve vztahu k vylepšení kapitálového trhu. Pokud budou investice do akcií výhodné, lze očekávat přesun části z několika set milard uložených na účtech s úrokem 0,2 procenta. Penzijnímu fondu bych nesvěřil ani korunu, natož si na tom stavět iluzi zabezpečeného stáří.
Celý článek mi připadá jako účelový - ve snaze ochránit spotřebitele nabízí spousty změn, včetně regulací. Jak už to v našem dolíku bývá, zůstane jen u regulací. A jak už to u regulací v našem dolíku bývá, zůstane jen u buzerace, o vymýcení všeho klajne čechiše a uvolnění místa těm grosse. S čímž lze spojovat i různé prebendy (místa pro známé, provize apod.)
Jenže to chce nejdřív udělat společenskou poptávku po takovém svinstvu.
Zajímavější by pro mně byla informace, jak investovat v době, kdy se účetním výkazům nedá věřit (když to jde v Enronu, určitě to jde i u nás) a ne žádat, aby to u nás bylo průhlednější jak v Americe (i když chápu, že vytvoření úřadu, stáže v Americe, nová pracovní místa pro známé, ...). Ale kdo to všechno bude živit? Ta už aby byly daně snad více jak 100 %!
Myslíte si, že opravdu potřebujeme další opatření?? Nebo, že by stačilo myslet selským rozumem a už konečně začít něco dělat ?
-15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 3. 2004 21:51 | Jan Kolda von Žampach

...nebo na něj zapomenout, dál už neprudit. I to je jedno z řešení a není zase tak špatné. A hurá do Evropy a ještě dál ! Neni a nebude to ale cesta pro každého...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2004 21:49 | Jan Kolda von Žampach

To je opravdu tak složité otevřít oči ? Dát stranou Prahu, několik dalších větších měst a pár stánků u hranic, kde poptávka je tažena zahraničím ? Vždyť drobné a střední podnikání tady je už pomalu bradou vzhůhu. Stačí se projet městy, obcemi a vesnicemi, a chuť lidí utrácet, tedy tvořit v místě potřebný sebe samo oživující hospodářský koloběch ve výrobcích a službách, je pryč. A chuť množit se, když to pojmenujeme tak natvrdo a dle přírody, tak je pryč pochopitelně také ! Je tedy asi už jen otázkou času, než někdo prozře a pojmenuje tento stav genocidou páchanou na vlastním domorodém obyvatelstvu. A bude se hledat samozřejmě viník. To potom ale už žádná osvícená opatření a výchova a la Komenský, na co snad je ještě čas. Nastoupí, tak jako už kolikrát v dějinách, očistné mimořádné tribunály, hromadné exekuce a sběrné a likvidační tábory. Přiznám, že nerad bych se toho tady někdy dožil, to bych potom tu svoji peněženku ale musel móc, ale móc pozorně opatrovat !
Opravdu český kapitálový trh se v jistém okamžiku musí začít budovat odzdola. A ten okamžik už nastal.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2004 21:48 | Jan Kolda von Žampach

Proto také souhlasím s tím, že klíč k řešení mají dnes v rukou především politici. Ve světě i tady. Zatím čas ještě mají. Tady v Česku NE ale pro vymýšlení dalších populistických a zhovadilých bankovních produktů, z daní dotovaných, nebo pro stavbu dalších a dalších konstrukcí úřadů s klotovými rukávy a s desítkami nových zákonů a vyhlášek. To je podstata, zdá se mi, právě navrhovaných opatření.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2004 21:47 | Jan Kolda von Žampach

Žel, nebylo by tomu asi tak. Proč ? Protože v globalizujícím se světě je stále svůdné sáhnout beztrestně jinam. Proč připustit nějaké místní zhodnocení pracovní síly ? Když mám v zásobě další, ještě větší a vděčné chudáky jinde ? Nebo když, a jsme dnes spíše u podstaty celé věci, můžu z nějakého, ještě dosud fungujícího společenství, se pokusit ty chybějící inflační hladové chudáky nadělat ? Rozbitím stávajících společenských struktur ? V jistých částech světa se tomu eufemisticky říká vývoz demokracie a komu z příjemců se to z principu byť jen trochu nelíbí, je šmahem a mnohými účelově označen hned za teroristu. Dle mého názoru, tak jak jsem měl příležitost udělat si svůj vlastní názor, je ale právě toto dnes vážným zdrojem generovaných, nepředvídaných poruch ve světovém hospodářství a následných tvrdých podpásových střetů. S nepříjemnými požadavky právě na naši ( moji ! ) peněženku. Byť se tato skutečnost zamlčuje a je nahrazována bláboly o střetu prý civilizací. Nikým neumravněné chování státu Israel, právě ve vazbě na neudržitelnou situaci na jím okupovaných územích v Palestině, to jen doplňuje a bezprostředně s tím souvisí.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2004 21:45 | Jan Kolda von Žampach

Žel, rozpor vidím v tom, že všemocná ruka trhu tady dosud nemá podněty, které by umožnily provést potřebné strukturální změny ve společnosti. Na jedné straně je dosahovaná stále vyšší produktivita práce obecně. To ale způsobuje čím dál tím vyšší inflaci pracovní síly a tedy člověka jako živočišného druhu. Na druhé straně právě tato uvolněná pracovní síla není směrována k pokrytí již existujících nových společenských potřeb a ty dosud nenalezly svého významem oprávněného docenění. Naopak, nevyužitou pracovní silou je jen dále a dále planě zatěžován státní rozpočet. Příkladem takového rozporu z poslední doby nechť je upozornění některých našich invalidů, kteří by rádi rozhodovali sami o sobě a hlavně doma, a především by tím šetřili i zatížený erár. Ty základní kalkulace, zda-li zajištěná domácí ( rodinná ) péče či ústavní péče, také přece zazněly. To nemluvě už o dosažené rozdílné kvalitě života. A od invalidů můžeme směle přejít právě k rodině obecně. Tedy k zajištění potřebné domácí ( rodinné ) výchovy dětí a péče o mladé, a také i o seniory. Jak o tom ostatně i hovořeno a jako příklad v citaci třeba z Koránu. A státem či charitou řešit jen opravdu potřebné sociální případy, i když tím prvním odpovědným by bylo vždy město či obec. Toto odčerpání přebytku by opět zhodnotilo námezdnou pracovní sílu, přirozená funkce rodiny by byla přitom obnovena, byla by nastartována i žádoucí osobní spotřeba a především bychom se konečně dočkali i přirozeného demografického růstu.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2004 21:44 | Jan Kolda von Žampach

Také souhlasím s tím, že právě nevyřešený penzijní systém a špatný demografický vývoj PODVÁŽE HOSPODÁŘSKÝ RůST, což se logicky projeví fatálně na NAŠICH investicích a spekulacích s NAŠÍ odloženou potřebou.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2004 21:44 | Jan Kolda von Žampach

Nezavrhuji individuální spoření, avšak jeho absolutizace kterou tady někdy vidím je nesmyslná : výsledkem je spoření a následná plná závislost DLE a NA pevně "naplánované" délce života, a to se všemi praktickými ABSURDITAMI(!!!) z toho vyplývajícími. Tudy cesta nepovede, i když se mnozí mohou na ni nechat nachytat. Hlavní úlohu tedy bude muset i nadále hrát průběžný systém. ALE, ALE, ALE ! Ne takový, jak nám je stále podsouván, tedy ten řízený za nás shora BEZ jakékoli INDIVIDUÁLNÍ odpovědnosti. Ta nám je dána, aby to bylo srozumitelné opravdu každému, přece od přírody. Člověk je tvor původem smečkovitý, nebo ne ? Velmi výstižně je věc a jednou provždy vyřešena, ve vztahu k seniorům, tedy k rodičům, třeba v Koránu : "Pán Tvůj rozhodl, abys nikoho kromě něho neuctíval, a k rodičům dobře se choval. Ať již jeden či oba VEDLE TEBE zestárnou, neřekni jim ani slovo opovržení, neodbývej je, ale oslovuj výrazy uctivými. A z milosrdenství sniž k nim křídla pokory a řekni : "Pane můj ! Smiluj se nad nimi tak, JAKO ONI O MĚ PEČOVALI, KDYŽ JSEM BYL MALÝ( tedy také bezmocný !)."" Dovozeno do úplného důsledku právě zde hledejme odpověď na příznivý, až někdy překotný demografický růst v jistých jiných částech světa. Zatímco právě MY zde naopak vymíráme. A ještě to své vymírání chceme křížovými výpravami vyvážet !
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2004 21:42 | Jan Kolda von Žampach

Ale trochu vážněji. Je jisté, že redakce penize.cz není sama, která by si ráda přihřála hrachovou polívku na diskusích o PENZIJNÍM SYSTÉMU a na nepříznivém DEMOGRAFICKÉM vývoji. Souhlasím ale s tím, že toto vážné téma je v článku oprávněně posazeno již úvodem do popředí, protože je skutečně klíčové.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2004 21:42 | Jan Kolda von Žampach

Co si SKUTEČNĚ myslím JÁ o navrhovaných opatřeních ? Tak si také trochu tady zapindám : Zaprvé. Jsou to obecné, opakované a hluché proklamace. Člověk ale u tak svědomitě objevné redakce serveru penize.cz nikdy vážně neví, na čem je, cha, chááá. Viz právě nedávné téma o českém greenmailingu. Zadruhé. Do těchto mouder jsou umně přimíchány šikovné komerčnosti, kam je záhodno stádečko populace v dalším desetiletí směrovat a ještě nějaký čas přitom na provizích z finančních produktů parazitovat. A hlavně občánku, vždy penízky dávej ( ano, dávej, to je ten správný termín ! ) přes někoho, tedy přes někoho hóóódně móóóc certifikovanýho tím odbornictvím a o kterým si přečteš v novinách, také tady na finančním serveru, nebo ho uvidíš v reklamě na obrazovce. Za rok ho potom poznáš hrát v reklamě na prací prášek, hi, hi, hi. Tak ten odborný panáček, právě ten z každého konečně sejme tu nesnesitelnou INDIVIDUÁLNÍ odpovědnost a STAROST : a pak už se jen každý večer po práci vesele a intelegtuálně na úrovni bavit s TV Nova. Nebo jdi očumovat, jako vrchol toho všeho, na víkend do hypermárketu.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 3. 2004 18:59 | Koumal

Je to takové pindání o ničem. Mám dojem, že je zapotřebí umožnit přístup na kapitálový trh prostřednictvím pošt a sběren sazky a na komerčních programech prezentovat jednotlivé podniky, které se pohybují na burze. Prezentovat základní ukazatelé a vyloženě lákat k nákupu akcií. Výborné by to bylo formou nějaké hry nebo kvízu mezi 17. a 18. hodinou s tím, že by výsledky byly hned konfrontovány s denními dosaženými cenami na burze. Jen kampaň ve stylu Viktora Koženého může přinést úspěch. Ceny akcií u většiny podniků v ČR jsou stále značně podhodnoceny a přitom jsou vztahovány k nominálům z doby, kdy průměrný plat zaměstnanců se pohyboval kolem 4 až 5 tis. Kč.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Ulich

bývalý fotbalista a podnikatel

Karel Schwarzenberg

politik

Ivo Ulich
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Karel Schwarzenberg
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services