Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 14. 4. 2004 | 60 komentářů
"Nájemní bydlení může být často výhodnější než vlastní," nebo "ceny bytů jsou značně přehřáté, zejména v Praze, půjdou tedy dolů". To jsou některé úryvky z výroků Jiřího Pácala, člověka, který se profesionálně zabývá problematikou nemovitostí. Dnes máte možnost se ho na cokoli z této oblasti zeptat.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 11. 2006 0:23

Ano, jak by např. SVJ dělalo inventuru k 31.12.?
Jao správci můžete mí právo nakládat s účtem, ale ten musíbýt na jméno SVJ.

Hezký den

Reagovat

 

+37
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 22. 04. 2005 09:51)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 4. 2004 16:29, kofronf

Zapoměl jsem svůj E-mail (Fráňa)

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kofronf 14. 04. 2004 17:13)

Další příspěvky v diskuzi (60 komentářů)

9. 6. 2004 12:55 | J.Pácal

Příjmy budou plynout tam, kam si vlastníci odsouhlasí. Jsou to příjmy jednotlivých vlastníků, tedy by měli jít jim. Pokud rozhodnou, že budou Společenství, Společenství je zdaní a použije pro svoji činnost, ne však pro opravy domu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Marian 27. 04. 2004 13:21)

9. 6. 2004 12:56 | J.Pácal

Příjmy budou plynout tam, kam si vlastníci odsouhlasí. Jsou to příjmy jednotlivých vlastníků, tedy by měli jít jim. Pokud rozhodnou, že budou Společenství, Společenství je zdaní a použije pro svoji činnost, ne však pro opravy domu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Marian 27. 04. 2004 13:21)

9. 6. 2004 12:59 | J.Pácal

Poctivých je mnoho. Bez zkušeností či známých je trochu obtíž se správně orientovat. Rád bych Vám poradil, ale by mohlo zavánět reklamou. Přesto, zkuste se orientovat citem, jak Vám kdo bude sedět. Před podpisem však advokáta vyhledejte.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (alena 29. 04. 2004 15:07)

10. 6. 2004 10:56 | Karin

Mela bych dva dotazy: 1) Nakoupila jsem 10 prevazne mensich bytu v Os.vlastnictvi,v hotovosti,vsechny jsou dany do pronajmu na radne smlouvy,pravne osetreny, vsechny byty mam pojistene, a mam z techto bytu celkem slusny prijem . - Jake jsou me povinnosti ohledne dani, (co vse jsem povinna odvadet) - Jsem obcankou CR,prevaznou vetsinu roku se zdrzuji v USA, investujici v CR. (cili v CR nepracujici).Nechtela bych neco opomenout. -Jak Vy osobne nahlizite na tento druh investovani . ( podotkla bych ze nakupuji prevazne byty v horsim stavu, opravim, (porad jsem pod realnou cenou ,male 1+1 davam vybavene dle am. systemu),nebot prevazne jej pronajimam cekatelum na vlastni byt, kteri tuto formu vitaji, samozrejme se to promita do ceny najemneho, o sve byty a najemniky se radne staram,(mam zde sveho cloveka,vse konzultujeme, ). Zajima mne Vas nazor nebot v tomto oboru jsem novackem . Dekuji .
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

27. 6. 2004 10:27

Vznikem Společenství vlastníků se naráz muselo narodit 30tis. předsedů a dalších x funkcionářů výboru. Zákonem byli hozeni do vody, aniž se mohli mnozí naučit (v řízení svého i cizího majetku) plavat. Do jisté míry jsme i my v takové situaci. Prosím, sdělte nám, čeho se hlavně máme, jakožto výbor SVJ vyvarovat, abychom se nemuseli jednou potit před soudem. Za odpověď děkujeme. SVJ C12-16 Hodonín
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+28
Líbí
Nelíbí

21. 10. 2004 20:27

Z mojí zkušenosti hlavně na původní správní firmu, v našem případě Bytové družstvo, dále na neplatiče a co se týče spoluvlastníků, tak na vševědy.
S pozdravem Petr Vávra předseda SVJ
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 27. 06. 2004 10:27)

25. 1. 2005 22:55 | jsemeradov

Dobrý den pane Pácale, koupili jsme s manželem byt. Společně se 45 vlastníky bytů zakládáme Společenství vlastníků. Měli jsme dvě schůzky kde jsme se všichni nesešli a ani o těchto schůzkách nebyl učiněn zápis. Nyní asi 3 sousedi byli vybráni asi způsoben ten, tamten a ještě tenhle nás budou zastupovat. Tak oběhli jednotlivé nájemníky, aby svým podpisem stvrdili kolik osob žije v konkrétním bytě. A v této době nám mezi dveřmi bylo sděleno, že částka do fondu oprav se bude počítat podle metrů. Já s tím nesouhlasím a popíšu proč a zda se můžu nějak bránit. Na poschodí jsou 3 byty( dva 1+2 větší s balkonem) a 1 byt (1+2 menší bez balkonu), s tím že prostřední byt užívá balkon v mezipatře, který si nekoupil.(jsem ráda, že se o něj starají) Jsem toho názoru, že za větší byt jsme už zaplatili a aby se to srovnalo, tak by jsme měli platit stejně, protože prostory také užíváme stejně. Vždyť to zaplatíme ve službách, ve spotřebě vody, tepla, odpadků.
Zajímalo by mne, zda postup založení je v souladu se zákonem. Nyní podle vyjádření budeme podepisovat smlouvy, které už připravuje notářka společně s družstvem které nám bude dělat účetnictví. Děkuji Jana Semerádová
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+32
Líbí
Nelíbí

25. 1. 2005 23:03 | jsemeradov

Dobrý den pane Pácale, koupili jsme s manželem byt. Společně se 45 vlastníky bytů zakládáme Společenství vlastníků. Měli jsme dvě schůzky, kde jsme se všichni nesešli a ani o těchto schůzkách nebyl učiněn zápis. Nyní asi 3 sousedi byli vybráni asi způsoben ten, tamten a ještě tenhle nás budou zastupovat. Tak oběhli jednotlivé nájemníky, aby svým podpisem stvrdili kolik osob žije v konkrétním bytě. A v této době nám mezi dveřmi bylo sděleno, že částka do fondu oprav se bude počítat podle metrů. Já s tím nesouhlasím a popíšu proč a zda se můžu nějak bránit. Na poschodí jsou 3 byty( dva 1+2 větší s balkonem) a 1 byt (1+2 menší bez balkonu), s tím že prostřední byt užívá balkon v mezipatře, který si nekoupil.(jsem ráda, že se o něj starají) Jsem toho názoru, že za větší byt jsme už zaplatili a aby se to srovnalo, tak by jsme měli platit stejně, protože prostory také užíváme stejně. Vždyť to zaplatíme ve službách, ve spotřebě vody, tepla, odpadků.
Zajímalo by mne, zda postup založení je v souladu se zákonem. Nyní podle vyjádření budeme podepisovat smlouvy, které už připravuje notářka společně s družstvem které nám bude dělat účetnictví. Děkuji Jana Semerádová
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

22. 4. 2005 9:51

Jsme správci nemovitostí vlastníků jednotek a máme dotaz: Každé společenství , které spravujeme má svůj bankovní účet, ale na jméno správce nemovitostí. Je pravdou , že SVJ musí mít založený bankovní účet na své jméno?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

24. 8. 2006 14:57

Vazeny pane Pacal, velice Vas zadame o Vas nazor ohledne investice do nemovitosti - bytu v Praze ci blizskem okoli. Nekolik let zijeme v zahranici a setrime na byt v Praze ci blizskem okoli. Vzhledem k tomu, ze se planujeme do 2-3 let vratit do Ceska zvazujeme koupi bytu v hodnote max 1.6 - 1.8 milionu korun, ktery bychom zaplatili v hotovosti. Uvazovali jsme koupit byt v blizske budoucnosti a do naseho navratu byt pronajmout (a po navratu v nem zit-myt vlastni strechu nad hlavou), ale nevime zda se tato investice vyplati ci by bylo lepsi pokracovat v setreni a koupit byt az po navratu do Ceska (mame obavy z navyseni cen a ze za 2 roky uz si nebudeme koupi moci dovolit). V nasem financim rozmezi je 1+kk v Praze ci 2+kk az 3+kk v okoli. Muzete nam prosim poskytnout Vas nazor / pohled. V pripade zda by jste zvazoval nakup bytu od developera ci starsiho v osobnim vlastnictvi.Velice nas zaujali dva projekty - Holubi Raj od Refino Invest v blizskosti Prahy kde se jedna o byt 3+KK v obci holubice ci Projekt od 1,Ceske Investicni na Praze 7 - Ortenovo Namesti kde se jedna o 1+kk. Predem Vam velice dekujeme za ochotu poskytnout Vas nazor a informace. Potykame se s probleme jednat s realitnimi kancelaremi ci developery na dalku pres internet ci telefon a mame pocit,ze nemaji zajem poskytnout plne informace. Bojime se abychom a sve veskere uspory neprisli. Dekuji Fiztpatrick
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

5. 11. 2006 0:23

Ano, jak by např. SVJ dělalo inventuru k 31.12.? Jao správci můžete mí právo nakládat s účtem, ale ten musíbýt na jméno SVJ.
Hezký den
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+37
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 22. 04. 2005 09:51)

5. 11. 2006 0:30 | Pavel SVJ@centrum.cz

No to snad ne!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+21
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (J.Pácal 09. 06. 2004 12:56)

5. 11. 2006 0:32 | Pavel SVJ@centrum.cz

Je to v § 15/1 ZoVB. Počítá se podle velikosti spoluvlastnického podílu pokud se všichni nedohodnou jinak.
Hezký den
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jsemeradov 25. 01. 2005 22:55)

5. 11. 2006 10:35

Koukám, že jste v té cizině moc velké terno neudělali, když ani po několika letech nemáte dost peněz na koupi pořádného bytu "cash"...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 24. 08. 2006 14:57)

19. 11. 2006 21:49

Dobrý den pane Pácale, Patrím do společenství vlastníků a máme zde stálý problém s neplatiči, a musíme je platit z našich poplatků, co se s nimi dá dělat, samozřejmě soudní cestou a nevíte náhodou o něčem rychlejším? Předem děkuji za odpověď
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+31
Líbí
Nelíbí

21. 12. 2006 17:11

DOBRÝ DEN PANE PÁCALE.STARÁM SE O BEZMOCNOU BABIČKU.TRVÁLE BYDLIŠTĚ MÁM U BABIČKY DESET MĚSICŮ A CHTĚLA BYCH BYT ODKOUPIT NA SVÉ JMÉNO.S TÍM,ŽE BY MI PAK BYT NÁLEŽEL.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+35
Líbí
Nelíbí

4. 9. 2007 11:02

Dobrý den, jsme občanské sdružení, které vlastní pouze 1 byt s nájemníkem, který má smlouvu na neurčito. Nyní se nám naskytla možnost tento byt prodat. Co můžeme dělat (soudu se chceme vyhnout), když kupující chce byt vidět, ale nájemník nám prohlídku nechce umožnit? Děkuji předem za odpověď Alena
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

4. 9. 2007 11:03 | Alena

Dobrý den, jsme občanské sdružení, které vlastní pouze 1 byt s nájemníkem, který má smlouvu na neurčito. Nyní se nám naskytla možnost tento byt prodat. Co můžeme dělat (soudu se chceme vyhnout), když kupující chce byt vidět, ale nájemník nám prohlídku nechce umožnit? Děkuji předem za odpověď Alena
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

9. 12. 2008 0:00 | jirka

Nic. Naše legislativa je tak zastaralá, že můžete leda tak škemrat o vstup. Hloupé, že. Prostě pár pitomců napadlo, že ve vašem majetku si někdo jiný může dělat více než majitel. Uměl bych ty pašáky jmenovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Alena 04. 09. 2007 11:03)

9. 12. 2008 0:02 | jirka

A proč se zrovna tento článek - rozhovor nedá hodnotit v těch + - bodech ??????????????
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Přemek Podlaha

moderátor a podnikatel

Daniel Křetínský

podnikatel, EPH a AC Sparta Praha

Přemek Podlaha
ÚSPĚŠNOST
89,66 %

z 29 duelů
×
Daniel Křetínský
ÚSPĚŠNOST
93,51 %

z 77 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Přímé daně, Veřejná emise, Likvidita, start-up, eet, fintech, lime, andrej babiš, Jeremy Grantham, dědění ze zákona, energetická koncepce, neplatiči, Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, rozpočtové výdaje, porod, KID, trenér, evropský fond

4C40689, 4P75572, 1U56446, 1SY3450, 0B00000

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK