Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Chcete si porovnat poplatky za služby a produkty bank na jejich internetových stránkách? Překvapení na vás čeká v případě dvou peněžních institucí, které na webu zveřejňují pouze část sazebníku. Proč?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 3. 2004 22:12, Zdeněk

Vím, že se tu řeší banky, ale u pojišťoven je to obdobné. Ne každá má na internetu své kompletní pojistné podmínky a smluvní ujednání. Taky bych uvítal, aby takové informace byly běžně dostupné. Možná by stálo za to je taky popíchnout.

Reagovat

 

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 20. 03. 2004 09:13)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 3. 2004 9:13, Jirka

Když o tom tak dumám, asi to s bankami a právem bude podobné, jako v případě velkoobchodů. Kdysi jsem se rozčiloval, proč ČOI kontroluje spoustu věcí u tisíců drobných maloobchodíků, když by leccos mohla kontrolovat v pár velkoobchodech, nemusela by sjezdit každý kout země a vyhazovat peníze daňových poplatníků za naprosto neúčinnou kontrolu třeba českých návodů k výrobkům. Kdyby je měl už velkoobchod, nevidím důvod, proč by je neměl mít každý prodejce. Pak jsem se z rádia dozvěděl přímo od ředitelky ČOI, že kontrolu velkoobchodů nemají v pracovní náplni. Takže analogicky: zatímco maloobchodník musí mít na každém zboží nebo alespoň regále cedulky s cenou zboží, aby nemohl prodávat každému podle krásy jeho očí, kontrolovat v podstatě totéž u bank někdo asi nemá v náplni práce.

Reagovat

 

-39
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

16. 3. 2004 7:57 | Katka

Minulý týden jsem právě na lince České spořitelny žádala o zaslání sazebníku a bylo mi vyhověno. Nemáte tedy pravdu...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

16. 3. 2004 8:03 | Věrka

šmarjá o co vám jde? Je to náhodou úplně v pořádku. Mě jako klienta přece zajímají ze začátku jen základní poplatky, abych si udělala obrázek co a jak a když se budu zajímat o nějaký specifický, tak se na něj zeptám přímo. Proč bych to měla hledat složitě v té změti všeho možného,co má spořitelna zpoplatněno, když se můžu telefonem nebo mailem zeptat konkrétně a hned dostanu přesnou odpověď? Nemusíte hned letět na pobočku, stačí si zavolat nebo poslat mail.... jen si to vyzkoušejte !!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

16. 3. 2004 8:12

Milé dámy, trpíte zřejmě nemocí 99% internetových diskutérů. Svět se totiž /blik/ netočí podle vás. Takže vy se v žádné změti topit nemusíte. To nechte laskavě na těch, kteří se v té "změti" topit chtějí. Příjemný den.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Katka 16. 03. 2004 07:57)

16. 3. 2004 8:25 | Eric

Víte, co mě napadlo? Napadlo mě, že celý finanční systém je zcela hnusácký. A víte proč? Firma, která chce naše peníze si od nás nechává platit za to, že jim je dáme. Teď nemyslím jen banky, ale i elektriku, plyn, vodu... Namísto, aby si pro peníze došli sami k nám (jak by to spíše mělo být) tak nás nutí běhat k nim nebo za poslání peněz platit jak mourovatí - nezdá se vám to nějak převrácené? Ono totiž, kdyby to bylo normálně, tak nám zaměstnavatel dá prachy do ruky, výběrčí za energie si měsíčně přijde pro peníze k vám dmů, poděkuje a banky utřou. Je to celé postavené a nastavené tak, aby z toho všeho nenápadně i nápadně těžily banky. A mají ještě tu neuvěřitelnou drzost vymýšlet poplatky. Jinak by nám totiž zcela dostačoval slamník. Hmmm...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

16. 3. 2004 8:47 | Katerinka

Jenže oni jsou i nároční klienti a ti chtějí mít informace o bance do které dají své peníze ucelené hned bez čekání. Navíc očividně bude záležet na tom na koho na druhé straně narazíte - v článku novinářka narazila na někoho kdo to řešit nechtěl, slečna Katka pod Vámi zase na pohodáře, který jí vyhověl. Tak to ale být nemá informace mají být pro všechny stejné. Představte si, že jste podnikatel, který tou bankou prožene dost peněz a potřebujete podchytit co nejvíce informací dřív než tam účet otevřete - máte pak u jmenovaných bank smůlu. Respektive tyto banky mají smůlu - přišly o klienta.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Věrka 16. 03. 2004 08:03)

16. 3. 2004 8:55 | Věrka

a proč si myslíte, že jsem nějaký studentík, který neví, o čem mluví? Mám malou firmu a když jsem si před časem vybírala banku, postupovala jsem právě tak a plně mi to vyhovovalo. Souhlasím však s Vámi v tom, že jsou lidé a lidé. Jak klienti, tak pracovníci bank...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Katerinka 16. 03. 2004 08:47)

16. 3. 2004 9:45 | Katerinka

Rozhodně netvrdím, že jste studentík. Popravdě mám pocit, že právě hodně "studentíků" by mnohým znás mohlo konkurovat co se týče schopností v podnikání :-). Spíše jsem vycházela ze své zkušenosti, často sháním informace a pokud musím někam volat a emailovat tak se vše zdržuje a prodlužuje což mi moc nevyhovuje. Za ideální považuji právě možnost vše si sama porovnat dle mých kritérií a vybrat 2-3 kandidáty, které pak oslovuji. Banky nejsou vyjímkou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Věrka 16. 03. 2004 08:55)

16. 3. 2004 11:00 | Pavel

No nevím, ale vybírat si banku hlavně podle poplatků mi nepřipadá zrovna rozumné. Poplatky se mění několikrát ročně, účet si snad otevírám na delší dobu. Já to (bohužel) udělal, když jsem si otevíral účet, vybral jsem nejlevnější banku, a za rok byla nejdražší, teď je v levnějším středu. Pro výběr banky by měla být hlavní jiná kriteria než výše poplatků. Bohužel, údaje k nim se shání mnohem hůře, než ty sazebníky. Zkuste si zajít do banky pro vzor smlouvy o otevření účtu, pochybuju, že ho vůbec někde dostanete.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

16. 3. 2004 21:11 | Patrik

To je možná podstatnější. Pokud by banky sazebník odmítly poslat poštou, pak bych si troufl říct, že podvádějí klienty a dopouštějí se nekalé soutěže. Pokud se ale sazebník dá sehnat, pak jsou jen příšerně těžkopádné, když jej nejsou schopny dát na web, ale je to all right.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Katka 16. 03. 2004 07:57)

18. 3. 2004 10:00 | Jirka

Obávám se, že kdyby dnes chodil výběrčí za energie a vybíral hotovost, bylo by to mnohem dražší. Zatímco dnes jednou ročně opíše stav měřidla (pokud toto není schopno samo odeslat stav do dohledového centra) a počítač sledující Vaše platby za celý rok vyjede fakturu, musel by výběrčí každý měsíc chodit s přehledem Vašich plateb a stavů měřidla, obcházet svůj rajón vícekrát kvůli nepřítomnosti mnohých obyvatel, riskovat přepadení (velmi pravděpodobné neb policejní nohu v ulicích viděti znamená sníti) atd. Obchůzka by mu trvala mnohem déle. Samozřejmě by takovou práci nemohl dělat brigádník, ale dobře placený zaměstnanec. Pokud by tedy příslušný distributor energie upustil od moderních metod výběru, musel by Vám zvýšit cenu energie nebo zavést vlastní poplatek za provádění odečtů a výběr poplatků, který by byl vyšší, než ta dvacka za složenku. Převodem nebo inkasem z účtu je to levnější a není nutno stát hodinové fronty na poště, ale zase platíte za vedení účtu... Snažím se hledat takový způsob placení, který pro mne bude celkově nejvýhodnější. A to je momentálně z účtu, i když nemám banky rád. Jako živnostník se snažím vybírat platby od svých zákazníků tak, aby to mne i je vyšlo levněji. Tj. nevystavím fakturu na 50 Kč, drobné opakované služby, které nedělám u zákazníka vyúčtovávám souhrnně za určité období, nebo při dosažení nějaké vyšší částky atd. Myslím, že Vaše zášť k bankám Vám způsobuje větší ztráty, než jejich poplatky. Kvůli tomu, že umělci nebo sportovci mají pohádkové příjmy také nezanevřeme na kulturu a fotbálek v televizi. A konečně: když někdo považuje finanční bohatství za štěstí, ať si ho má. Já vidím štěstí docela jinde. :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 16. 03. 2004 08:25)

18. 3. 2004 10:18 | Jirka

Máte pravdu, ale nejde jen o výběr banky. Měnit banku také není zrovna levná záležitost. Mě nedostupnost některých informací vadí proto, že když už u nějaké banky účet mám, chci se svým majetkem nakládat co nejefektivněji. Abych se mohl rozhodnout, je-li výhodnější nechat určitý obnos na běžném účtu, převést jej dočasně na vkladový účet nebo nechat ležet v podílovém fondu i když zrovna jeho kurz klesá, potřebuji znát všechny poplatky s tím spojené. Jinak totiž při dnešních úrokových sazbách snadno zaplatím víc, než vydělám. Zavolat si do banky vyjde dráž než úrok z krátkého vkladu několika desetitisíců, chodit na pobočku je časově náročné a čas jsou peníze. Budu-li čekat na odpověď e-mailem, mohu se dříve dočkat změny úrokových sazeb a téměř určitě změny kurzu fondů, které se mění denně. Navíc je těžké se zeptat na poplatek za něco, když Vás ani nenapadne, co všechno taková banka má zájem zpoplatňovat. Napadlo by Vás, že budete jednou platit např. za "správu úrokového zvýhodnění", jak je to u některých stavebních spoření? Moje fantazie na to nestačí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 16. 03. 2004 11:00)

18. 3. 2004 10:21 | Eric

Ach, Jirko, v mnohém s Vámi souhlasím. Nicméně Vaše srovnání líných a neschopných kartelových pseudobank s lidmi, kteří něco umějí, nebo umějí vytvářet dojem, že něco umějí, dosti kulhá. Pozor - já nezanevřel na banky za jejich pohádkové příjmy, ale za nečestné způsoby, jakými jich dosahují. Jinak mi moc nevadí občas zaběhnout na poštu a pokecat si... Určitě již máte na jazyku argument, že když na to mám čas - a o tom to je, to je právě to. Lidé neplatí bankám, protože nemají čas, ale protože jsou líní. Já líný nejsem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 18. 03. 2004 10:00)

18. 3. 2004 10:30 | Radek

Česká spořitelna údajně minulý týden změnila své metodické pokyny a sazebníky už posílá mailem. Na jejich webových stránkách však kompletní sazebník pro fyzické osoby stále chybí. Mimochodem, ten čtenář, o kterém je v článku zmínka a měl problémy s Českou spořitelnou, jsem já... :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Katka 16. 03. 2004 07:57)

18. 3. 2004 10:47 | Docent

Nebo vedení účtu u tarifu pro mládež po dobu spoření zdarma? A po 2 letech - 90,- Kč správa úrokového zvýhodnění, 20,- zaslání výpisu... A reklamace? "Milý pane, my jsme Vám přece nezpoplatnili vedení účtu, to máte i nadále zdarma"... Jen naivka si myslí "zdarma = neplatím nic" :-(.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 18. 03. 2004 10:18)

19. 3. 2004 9:34 | Jirka

Se "schopnostmi" bank a jejich úředníků máte svatou pravdu. Kdykoli, ač vzácně, se vypravím na pobočku, zkouším uhádnout, co mi ta paní za přepážkou zase zvojtí. :-)) Ovšem s tou leností byste mnohým křivdil. Jde o to, že když se má člověk uživit, musí denně něco vydělat a k tomu je třeba čas. Kdybych postával obden ve frontách (poplatků soukromých i podnikatelských mám 10 měsíčně), strávil bych spoustu času naprosto neplodnou činností, platil mnohem vyšší poplatky a ještě trhal boty nebo auto. To si raději občas podebatuji tady. Matka je ale v důchodu a Sporožiro zrušila, protože vše co platí má v SIPO a byt jí platím já z účtu. Jde o to, co je pro koho výhodnější. Právě proto mi vadí zde diskutované tutlání různých částí ceníku, protože pak se člověk těžko správně rozhodne, co je pro něho lepší. I tak ale v úhrnu nad bankou vyhrávám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 18. 03. 2004 10:21)

19. 3. 2004 12:28 | Harry; harry_@seznam.cz

- Článek se zabývá zajímavým tématem, ale nepřináší skoro žádnou přidanou hodnotu. Co aspoň tabulka s odkazy na online sazebníky (klidně i s prázdnými poli, ať vidíme, jak na nás ...)? - Jeden z diskutujících říkal, že si nevybírá podle sazeb - a podle čeho? Dostupnosti, počtu bankomatů, servisu? Herdek, to už snad by měli poskytovat všechny banky na rozumné úrovni, ne? - Vy jste si nevšimli, že sazebník je spíš věcí tajnou, aby si klienti neuvědomovali, kolik za co platí? Na výpise mám, že se od března mění sazebník, ale ten dostanete jen na pobočce. Proč není výtah přílohou výpisu, proč není celý na webu, proč není automaticky poslán na kontaktní email? Kdysi jsem měl problém získat sazebník i na pobočce - byl jen k nahlédnutí?!! - Všichni táhneme za kratší konec provazu a v ČR dvojnásob. Poplatky za zrušení účtu, zvyšování poplatků bez krupulí u stavebních spořitelen, pokud možno nulová informovanost klientů..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

19. 3. 2004 15:04 | Pavel

Po svých zkušenostech bych vybíral podle smlouvy o vedení účtu, podle smlouvy o kartách, podle možností jejich elektronického bankovnictví, podle podmínek vedení karet a doplňkových služeb k nim, atd. Taky by mě třeba zajímal vývoj polatků za posledních několik let. Jenže všechny tyto údaje banky před zákazníkem tají, dokud smlouvu nepodepíše. Vývoj poplatků se nedá zjistit vůbec a co umí jejich elektronické bankovnictví člověk zjisti, až když si ho zaplatí, nainstaluje a osahá. Mě například mohli omývat, když po podepsání smlouvy jsem dostal podmínky vedení účtu a tam jsem se dočetl, že nemůžu příkaz k úhradě podat dříve než deset dní před datem platby. Zrovna jsem se chystal na dlouhodobou cestu a chtěl jsem zadat příkazy na dva měsíce dopředu a nemohl jsem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Harry; harry_@seznam.cz 19. 03. 2004 12:28)

20. 3. 2004 9:13 | Jirka

Když o tom tak dumám, asi to s bankami a právem bude podobné, jako v případě velkoobchodů. Kdysi jsem se rozčiloval, proč ČOI kontroluje spoustu věcí u tisíců drobných maloobchodíků, když by leccos mohla kontrolovat v pár velkoobchodech, nemusela by sjezdit každý kout země a vyhazovat peníze daňových poplatníků za naprosto neúčinnou kontrolu třeba českých návodů k výrobkům. Kdyby je měl už velkoobchod, nevidím důvod, proč by je neměl mít každý prodejce. Pak jsem se z rádia dozvěděl přímo od ředitelky ČOI, že kontrolu velkoobchodů nemají v pracovní náplni. Takže analogicky: zatímco maloobchodník musí mít na každém zboží nebo alespoň regále cedulky s cenou zboží, aby nemohl prodávat každému podle krásy jeho očí, kontrolovat v podstatě totéž u bank někdo asi nemá v náplni práce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-39
Líbí
Nelíbí

20. 3. 2004 9:59 | Tomáš Marný

Stejně tak Ministerstvo financí nekontroluje plnění Obchodních podmínek stavebních spořitelen, zato ty OP schvaluje. Patrně proto, aby mohl na MF existovat Odbor schvalování OP s ředitelem s 45000 platem a oddělení pro jednotlivé spořitelny s vedoucími s 35000 platem, plus nějakou tou desítkou úředníků.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 20. 03. 2004 09:13)

20. 3. 2004 22:12 | Zdeněk

Vím, že se tu řeší banky, ale u pojišťoven je to obdobné. Ne každá má na internetu své kompletní pojistné podmínky a smluvní ujednání. Taky bych uvítal, aby takové informace byly běžně dostupné. Možná by stálo za to je taky popíchnout.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 20. 03. 2004 09:13)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, snažil jsem se nalézt odpověď na svůj dotaz v již zveřejněných dotazech, ale neuspěl jsem. Objednal jsem si na internetu malé jezírkové čerpadlo, v balíku byl však typ určený pouze do akvárií,... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Jahn

manažer

Helena Fibingerová

koulařka a podnikatelka

Martin Jahn
ÚSPĚŠNOST
85,19 %

z 27 duelů
×
Helena Fibingerová
ÚSPĚŠNOST
12,50 %

z 8 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Povinné minimální rezervy bank, Globalizace, Hrubý zisk, andrej babiš, fintech, daně, daňové úniky, daň z příjmů, BlaBlaCar.cz, KOMERČNÍ BANKA, Osobní účet ČS Junior, členský příspšvek, sAutoleasing, žák, spam, pojištění pro případ hospitalizace, meda mládková, GEnius Gratis

7U03658, 1SX6839, 6S75594, J1111111, 4C77427

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK